17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок-подорож "Іменник".

Про матеріал
Узагальнюючий урок-подорож за темою "Іменник" для шкіл з російською мовою навчання.
Перегляд файлу

 

Урок - українська мова 4 клас

Вчитель 1 категорії Морозова А. Б. ЗНВК № 41 ( м. Запоріжжя )

 

Тема. Узагальнюючий урок за темою «Іменник» ( урок-подорож)

Мета. Закріпити і поглибити знання учнів про іменник. Перевірити рівень засвоєння учнями орфографічних навичок з теми. Розвивати вміння висловлювати і доводити свою думку. Виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання. Карта подорожі, кросворд, фотографії міста Запоріжжя, картки з назвами граматичних категорій.

Література. «Мій конспект. Українська мова 4 клас» Л. В. Січкарук,Харків: Основа, інтернет ресурси.

Хід уроку

I.Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні у нас особливий урок, урок-гра. В цій грі ми будемо подорожувати незвичайною країною. Щоб дізнатися, як же називається ця країна, послухайте поради-підказки ваших товаришів. Вони знадобляться вам під час подорожі.

1 учень   Допитливим, цікавим будь,

                 Та тільки не байдужим.

                 В країну Знань велику путь

                 Долай уперто, друже!

2 учень   Усе, пізнано колись,

                 Завчи, збагни глибоко.

                  Країна Знань, як неба вись,

                  Красою вабить око.

3 учень    Ви зараз будете в країні,

                  Яку на карті не знайти,

                  Ви мешканці її віднині,

                   І вам її шляхами йти.

4 учень    Як намистина диво калинове – частина мови!

                  Іменник! Він узяв собі на плечі

                  Велике диво – називати речі.

  • Якою країною ми будемо подорожувати?
  • Мандрувати ми будемо на потязі за цим маршрутом ( учитель відкриває карту) двома командами.

( Діти виймають зі скриньки картки і за кольорами розподіляються на команди. Кожна команда обирає капітана і назву.)

II. Узагальнення і систематизація знань

1 станція – словниковий диктант ( по 1 учню з кожної команди працюють біля дошки )

Гвинтівка, вугілля, Батьківщина, дисципліна, механік, аеродром, вікно, Київ, листя, Вітчизна

1к. – До якої частини мови належать ці слова?

2к. – Яка частина мови називається іменником?

( На карті виставляється рахунок )    

2 станція – робота з кросвордом

1к – Які слова називаються антонімами?

2к. – Назвіть антонім до слова невдача (успіх)

1к. – Назвіть синонім до іменника мати ( ненька)

2к. -  Назвіть синонім до іменника злагода ( мир)

1к. - Назвіть синонім до іменника жара ( спека)

2к. - Назвіть антонім до слова страх ( героїзм )

1к. - Назвіть антонім до іменника старість ( юність )

2к. - Назвіть синонім до іменника розмова ( бесіда )

( Результат змагань виставляється на карті )

-З виділених слів за номерами складіть слово ( Батьківщина )

- В нашій мові є вислів «мала батьківщина».

-Як ви його розумієте?

-Як називається наша мала батьківщина?

( Перегляд фотовиставки  м. Запоріжжя )

-Складіть речення про наше місто.

( Запис речення на дошці )

3 станція – розподільний диктант ( по 1 учню від команди працюють біля дошки )

-Розподіліть іменники за родами.

-Іменники мають рід чи змінюються за родами? Доведіть.

1к. – Скільки родів має іменник?

2к. –Як вони називаються?

Джерело, кухлик, блюдо, річка, ставок, море, рушник, смола, полотно, глина, граніт, лампа

( Результат змагань виставляється на карті )

4 станція – розподільний диктант ( по 1 учню від команди працюють біля дошки )

-Розподіліть іменники за числами.

Віник, ножиці, мішок, будинки, молоко, двері, стіл, вулиці, листя, окуляри, пісня, зими, село, канікули

1к. – утворіть від іменників однини форму множини.

2к. - утворіть від іменників множини форму однини.

-Чи від усіх іменників ви змогли утворити потрібну форму числа?

-Зробіть висновок. ( Результат змагань виставляється на карті.)

  • Фізхвилинка

5 станція – З якою граматичною категорією іменника ми ще не працювали?

-Скільки відмінків в українській мові?

1к. – Запишіть іменники «земля», «задача» в Ор. в. Виділіть закінчення. Зробіть висновок.

2к. – Запишіть іменники «подруга», «рука». «черемха» в Д.в, М.в.

Виділіть закінчення. Зробіть висновок.

1к. – Іменники «товариш», «мяч», «плече» запишіть в Ор.в.

Виділіть закінчення. Зробіть висновок.

2к. – Запишіть іменники «осінь», «сіль» в Р.в., Д. в., М. в.

Виділіть закінчення. Зробіть висновок.

( Результат виставити на карті )

6 станція – Спишіть з дошки речення, яке ми склали про Запоріжжя. Визначте граматичну основу речення. Назвіть іменники.

Кожна з команд розбирає по одному іменнику як частину мови.

( Результат змагань виставити на карті. )

III. Підсумок уроку

IV. Домашнє завдання

Усно скласти розповідь про Запоріжжя.

docx
Додано
28 березня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку