Урок – подорож «Інформація – країна пригод і несподіванок» (4 клас)

Про матеріал

Урок – подорож «Інформація – країна пригод і несподіванок» для учнів 4 класу із 6-ма зупинками. На кожній зупинці діти виконують завдання у вигляді: кросвордів, ребусів, пазлів, та інших цікавих завдань.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок – подорож

«Інформація – країна пригод і несподіванок»

(4 клас)

 

 

Вчитель початкових класів

Чорнокожа О.В.

 

 

 

 

Мета: закріпити знання учнів про складові комп’ютера, інформацію та інформаційні процеси; розвивати увагу, вміння нестандартно мислити, інтерес до вивчення інформатики; виховувати самостійність та відповідальність за свої дії.

Обладнання: картки із завданнями, кросворди.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний,

«Інформатикою» - звуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Вас активними прошу буть.

  • Добрий день вам любі учні! Сьогодні до нас на урок завітали гості, привітайтеся з ними.

- На уроці ми будемо працювати під девізом:

  «Хто володіє інформацією, той володіє світом!»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми здійснимо подорож краї­ною Інформація, це країна пригод і несподіванок. І пройдемо за таким маршрутом: через міс­та Ерудит, Таємниці Комп'ютера, Комп'ютерні Професії, Му­дрість, Безпечний Інтернет, Фініш (додаток 1).

Але кожен подорожуючий, повинен виконувати такі правила.

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.

2. Будь уважним і старанним.

3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.

 

IІI. Повторення основних понять

3.1.ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ПРИГОД  І НЕСПОДІВАНОК

1-ша зупинка: місто Ерудит

     Спочатку з'ясуємо, значення слова «ерудит».

Ерудит (від лат. освічений, учений) лю­дина, яка має глибокі різносторонні знання.

- Ми подорожуємо країною Інформація, тому перше завдан­ня відіграє роль компасу і допоможе з'ясувати, як добре ви орієнтуєтесь у світі знань.

І завдання: «Розминка» міста «Ерудит»

1. Ви — пілот літака, що летить із Києва до Берліна з пересадкою у Варшаві. Скільки років пілоту?

2. Зазвичай місяць закінчується 30-м або 31-м числом. У якому місяці є 28-ме число?

3. У вівчаря десять баранів. Усі, крім дев’яти, зникли. Скільки баранів залишилось?

4. Ви заходите в темну незнайому кімнату, у якій є гасова лампа і свічка та немає електричного струму. Що ви запалите в першу чергу?

5. Колоду треба попиляти на 12 частин. Скільки розпилів необхідно зробити?

6. Під яким кущем сидить заєць під час дощу?

7. Дах будинку несиметричний: один бік похилий, а інший — крутий. Півень зніс яйце і поклав його на гребінь даху. По якому боці покотиться яйце — пологому чи крутому?

8. Коли півень стояв на терезах двома ногами, то важив 2 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на одну ногу?

ІІ завдання міста «Ерудит»- тестове: позначте правильну, на вашу думку, відповідь: (Учні отримують картки).

 

1.Клавіатура, монітор, мишка - пристрої для…

       а) введення інформації;

       б) пристрої для виведення інформації.

2.Для написання текстів потрібно мати програму:

а) графічний редактор;

б) текстовий редактор.

3.Для введення великої літери потрібно утримувати клавішу:

а) Enter;

б) Shift.

4.Як називається найдовша клавіша на клавіатурі?

а) пробіл;

б) забій.

5.Вказівник позиції на екрані монітора.

а) курсив;

б) курсор.

6. Без якої «тваринки» не може обійтись користувач комп'ютера?
а) кішки;
б) мишки.

 

ІІІ завдання міста «Ерудит» : розв’яжіть ребуси.

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\БАЙТ.JPG

 

(Байт)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\ВІРУС.JPG

 

(Вірус)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\ДИСК.JPG

 

(Диск)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\ІНФОРМАТИКА.JPG

 

(Інформатика)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\МОНІТОР.JPG

 

(Монітор)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\ПАПКА.JPG

 

(Папка)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\ПРОГРАМА.JPG

 

(Програма)

C:\Users\HOME\Desktop\ребуси\ПРОЦЕСОР.JPG

 

(Процесор)

 

2-га зупинка: місто Таємниці Комп'ютера

Розв'яжіть кросворд. Дізнайтеся ключове слово.

 1. Пристрій виведення інформації.

  2. Пристрій введення інформації.

  3. Дані, збережені на носії під якимось ім’ям.

  4. Інформаційні...

  5. Пристрій виведення інформації.

  6. Вказівка, що спонукає до дії.

  7. Місце зберігання файлів.

  8. Символ числової інформації.

  9. Область екрана, у якій відкривається програма.

10. Програма для виконання обчислень.

 

 

 

10 к

 

а

 

л

 

ь

1  м

2  с

 

 

к

о

к

4   п

 

6  к

 

у

н

а

р

5  п

    о

7  п

 

9  в

л

і

н

3  ф

о

р

м

а

8  ц

і

я

т

е

а

ц

и

а

п

и

к

т

о

р

й

е

н

н

к

ф

н

о

р

 

л

с

т

д

а

р

о

р

 

 

и

е

а

 

а

 

 

р

 

3-тя зупинка: місто Комп'ютерних Професій

 Як відомо, комп'ютер — це універсальний пристрій для опрацювання інформації. Різні фахівці викорис­товують комп'ютер у своїй роботі. Розгляньте малюнки і біля кожного запишіть відповідну професію. Усно поясніть, як саме використовують комп'ютери люди цих професій.

№ з/п

Малюнок

Професія

 

№ з/п

Малюнок

Професія

1

_________________

_________________

_________________

4

_________________

_________________

_________________

2

_________________

_________________

_________________

5

_________________

_________________

_________________

3

_________________

_________________

_________________

6

_________________

_________________

_________________

МУЗИЧНА ФІЗХВИЛИНКА «СМАЙЛИКИ»

 

4-та зупинка: місто Мудрість

Мер міста Мудрість  та його Мешканці — залишили для вас три завдання, які ви будете виконувати в парах.

І завдання міста «Мудрості» – «Шифрувальник» (робота в парах)

1. п Г О Р А А М Р  (програма)

2. В Л А К У І А Т Р А (клавіатура)

3. т М І Р О Н О  (монітор)

4. к о К О Н И Л (колонки)

5. р о р с у к (курсор)

6. м і ф н а ц і я р о (інформація)

7.      ТЕРРИПН (ПРИНТЕР)

8.      ШАЙМ (МИША)

9.      ЛАЙФ (ФАЙЛ)

10.    НОРОФКІМ (МІКРОФОН)

11.    ШАНВИКУИН (НАВУШНИКИ)

ІІ завдання міста «Мудрості» «Склади пазли» (робота в парах)

 

   

              

             

               

              

ІІІ завдання міста «Мудрості» - «Комп’ютерний вірус» (робота в парах)

 Прочитайте гумористичні вирази у першому стовпчику, пригадайте за аналогією і запишіть у другий сповпчик відомі українські прислів’я.

№ з/п

Приклад

Відповідь

1.

Дарма, що нетбук, а й учня навчить

Дарма, що малий, а й старого навчить

2.

Сім разів перевір, один раз перевантаж комп’ютер

Сім раз відміряй, один раз відріж

3.

Біт байт береже

Копійка гривню береже

4.

Відформатувати диск — хвилина, а відновити інформацію — роки

Зрубати дерево — хвилина, а виростити  — роки

5.

Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти

6.

Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш

Кашу маслом не зіпсуєш

7.

Хто комп’ютер питає, той і розум має

Хто людей питає, той розум має.

8.

Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають

Дарованому коню в зуби не заглядають

9.

Кожен комп’ютер має свій процесор

Кожна голова має свій розум

10.

Один дисковод добре, а два краще

Одна голова добре, а дві краще

11.

Комп’ютер не на те, щоб тільки в ігри грати

Голова  не на те, щоб тільки головний убір носити.

12.

Комп’ютер питай, а свій розум май

Людей питай, а свій розум май.

13.

Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.

Вовка боятися – в ліс не ходити.

 

5-та зупинка: місто«Безпечний Інтернет»

 

 Гра «Соціальна мережа».

- Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

- Дивіться, учні, ви бачите наочно, що ми створили комп’ютерну мережу.

- Взагалі, комп’ютерну мережу створюють комп’ютери, але керують ними – користувачі. Так ось, в комп’ютерній мережі ми знаємо не всіх користувачів. Давайте подивимось, хто утворив ось цю комп’ютерну мережу.

 

  • Візьміть по одному листочку і прочитайте:

ДІВЧИНКА 10 РОКІВ   ПРОДАВЕЦЬ   МАМА   ДІДУСЬ

УЧЕНЬ 2 КЛАСУ    ЗЛОДІЙ    НАРКОЗАЛЕЖНИЙ    СТУДЕНТ

ВЧИТЕЛЬ        ХЛОПЧИК 16 РОКІВ    УЧЕНЬ 4 КЛАСУ  ЖІНКА 45 РОКІВ

ЧОЛОВІК 60 РОКІВ       ДІВЧИНА 2О РОКІВ     ТАТО     БАБУСЯ

 

 (Діти читають стікери і зачитують осіб, які утворили мережу).

- Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо, хто є вашим співрозмовником в сітці. І повинні дотримуватись певних правил.

Вашій увазі пропоную ролик про «Безпечний Інтернет».

  • Підсумуємо правила

6-та зупинка: місто Фініш

-  Шановні діти! Добігла кінця наша подорож. Ви добре попрацювали. . Чи сподобалася вона вам ?

VІІ. Підбиття підсумків уроку

  • У кожного з вас є смайлики , пропоную вам прикріпити його до нашого маршруту подорожі та сказати, що вам найбільше запам’яталося.
  • Ви добре попрацювали. Я дякую вам за урок.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулик Анастасія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2238
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку