Конспект уроку
з музичного мистецтва
2 клас
«Подорож із піснею, танцем, маршем»
Навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на засоби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «танець», «марш»;
Розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні;
Виховна: виховувати зацікавленість професійною музикою та фольклорною творчістю.
Очікуваний результат: формування естетичних цінностей як інтегральної основи світогляду, продуктивне сприймання і виразне виконання
Музичний матеріал: П.Чайковський «Вальс снігових пластівців», Марш з балету «Лускунчик»; колядка «Ой коляда-колядниця»; щедрівка «Ой там за горою»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця»; А. Мігай «Зимонька-зима».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет П. Чайковського.
Обладнання: ТЗН; шумові музичні інструменти; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні входять до класу під музичний супровід (марш з балету «Лускунчик» П. Чайковського).
І. Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку.
Музичне вітання: «Добрий день», «Ми другокласники»
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Як же називають наших друзів - «китів» у музичному світі? Якщо ви будете уважними на уроці, то сьогодні вдома зможете розповісти про це своїм батькам.
Робота з поняттями
Пісня, танець і марш — це жанри музики.
Слухання музики
Учитель. Сьогодні ці музичні жанри запросили нас до відомої казки про Лускунчика.
Ви знаєте, що події цієї казки розгортаються під час новорічного свята, коли здійснюються бажання, мрії та відбуваються чарівні події. Годинник у вітальні пробив дев’ять разів. Стрепенулася велика сова на годиннику і заплескала крилами.
Здається, усе готово. Можна розпочинати свято.
— Заходьте, діти! — Пан радник відчинив навстіж двері. Галасливою зграйкою увірвалися дітлахи в кімнату і... застигли на порозі від подиву і захвату.
Посеред кімнати сяяла вогнями красуня ялинка. На її гілках росли горіхи, солодкі яблука і строкаті цукерки, світилися золоті та срібні кулі, сотні маленьких свічок, як зірочки, виблискували в густій зелені, чудові гусари на білосніжних конях були готові будь-якої миті кинутися в атаку, а ошатні ляльки стежили за ними захопленими поглядами.
Але ось грянув марш, і господар будинку почав роздавати подарунки. Який тут здійнявся галас! Та ще цей завзятий марш: не помітиш, як ноги самі починають відбивати ритм. І ось вже Марі, Фриц та їхні гості марширують навколо ялинки, притискаючи до грудей дорогоцінні подарунки.
Послухайте музику до цього фрагмента казки та дайте відповідь на запитання.
Слухання та перегляд відеофрагменту Маршу з балету «Лускунчик» П. Чайковського
Фізкультхвилинка: під музику пісні «Зарядка» учні виконують рухи по тексту.
І тут сталося диво — Лускунчик расплющив очі. Проте це був уже не Лускунчик, потворна дерев’яна лялька. Це був Принц-красень, який простягав руки до своєї рятівниці.
Марі довірливо сперлася на руку Принца, готова йти за ним куди завгодно.
Слухання та перегляд відеофрагменту «Вальс снігових пластівців» з балету «Лускунчик» П. Чайковського
Послухайте колядку «Ой коляда-колядниця» та щедрівку «Ой там за горою» та дайте відповідь на запитання.
Слухання колядки «Ой коляда-колядниця» та щедрівки «Ой там за горою».
Ритмічний супровід на шумових інструментах.
Демонстрація дитячих малюнків до різдвяних свят.
Ритмічні вправи: вправа «Луна» - повторення за вчителем ритмічного рисунку в різних темпах. (звертати увагу на чітке унісонне виконання, вміння прислухатись до аудіозапису та всього колективу виконавців)
Вокально-хорова робота
Вивчення та виконання поспівки «Коляд, коляд, колядниця».
Продовження роботи над піснею А. Мігай «Зимонька-зима» (робота над звуковидобуванням, чистотою інтонування, диханням, фразуванням. Наголосити на тому, що пісня весела, швидка, святкова, тому виконувати її треба пожвавлено, радісно, легко).
(застосувати метод «Руйнування образу»: запропонувати виконати цю пісню повільно,сумно, порівняти це виконання із попереднім)
V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Бесіда
Учитель. Отже, у нашій подорожі країною Музика нас супроводжувала основні жанри музики.
Домашнє завдання: (виконання за бажанням) намалювати малюнок до пісні А.Мігай «Зимонька-зима» та відобразити кольором настрій пісні
Учні виходять із класу під музичний супровід (марш з балету «Лускунчик» П. Чайковського).