Урок "Подорож із піснею, танцем, маршем"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва у 2 класі "Подорож із піснею, танцем, маршем" за підручником Аристової Л.С.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з музичного мистецтва

2 клас

«Подорож із піснею, танцем, маршем»

Мета  уроку:

Навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на за­соби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «та­нець», «марш»;

Розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні;

Виховна: виховувати зацікавленість професійною музикою та фольклорною твор­чістю.

Очікуваний результат: формування естетичних цінностей як інтегральної основи світогляду, продуктивне сприймання і виразне виконання

 

Музичний матеріал: П.Чайковський  «Вальс снігових пластівців», Марш з балету «Лускунчик»; колядка «Ой коляда-колядниця»; щедрівка «Ой там за горою»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця»; А. Мігай «Зимонька-зима».

 

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет П. Чайковського.

 

Обладнання: ТЗН; шумові музичні інструменти; фонохрестоматія.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

 

 

 

Хід уроку

 

Учні входять до класу під музичний супровід (марш з балету «Лускунчик» П. Чайковського).

 

І. Організаційний момент 

Перевірка готовності класу до уроку.

Музичне вітання: «Добрий день», «Ми другокласники»

 

ІІ. Актуалізація  опорних знань 

Бесіда

  • 3 якими музичними «китами» ми знайомилися на попередніх уроках?
  • Які українські танці вам відомі?
  • Чим різняться пісня, танець та марш?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 

Учитель. Як же називають наших друзів - «китів» у музичному світі? Як­що ви будете уважними на уроці, то сьогодні вдома зможете розповісти про це своїм батькам.

 

IV. Основна  частина 

Робота з поняттями

Пісня, танець і марш — це жанри музики.

 

Слухання музики

Учитель. Сьогодні ці музичні жанри запросили нас до відомої казки про Лускунчика.

Ви знаєте, що події цієї казки розгортаються під час новорічного свята, ко­ли здійснюються бажання, мрії та відбуваються чарівні події. Годинник у вітальні пробив дев’ять разів. Стрепенулася велика сова на го­диннику і заплескала крилами.             

Здається, усе готово. Можна розпочинати свято.

— Заходьте, діти! — Пан радник відчинив навстіж двері. Галасливою зграй­кою увірвалися дітлахи в кімнату і... застигли на порозі від подиву і захвату.

Посеред кімнати сяяла вогнями красуня ялинка. На її гілках росли горі­хи, солодкі яблука і строкаті цукерки, світилися золоті та срібні кулі, сот­ні маленьких свічок, як зірочки, виблискували в густій зелені, чудові гусари на білосніжних конях були готові будь-якої  миті кинутися в атаку, а ошатні ляльки стежили за ними захопленими поглядами.

Але ось грянув марш, і господар будинку почав роздавати подарунки. Який тут здійнявся галас! Та ще цей завзятий марш: не помітиш, як ноги самі почи­нають відбивати ритм. І ось вже Марі, Фриц та їхні гості марширують навколо ялинки, притискаючи до грудей дорогоцінні подарунки.

 

Послухайте музику до цього фрагмента казки та дайте відповідь на запи­тання.

  • До якого музичного жанру належить ця музика?

 

Слухання та перегляд відеофрагменту  Маршу  з балету «Лускунчик» П. Чайковського

 

  • Яким є характер цього маршу?

 

Фізкультхвилинка: під музику пісні «Зарядка» учні виконують рухи по тексту.

 

І тут сталося диво — Лускунчик расплющив очі. Проте це був уже не Лус­кунчик, потворна дерев’яна лялька.  Це був Принц-красень, який простягав руки до своєї рятівниці.

Марі довірливо сперлася на руку Принца, готова йти за ним куди завгодно.

 

Слухання та перегляд відеофрагменту «Вальс снігових пластівців» з балету «Лускунчик» П. Чайковського

 

  • Яку музику почули Марі та Принц, милуючись кружлянням снігових пла­стівців?             
  • Чим різняться марш та вальс до балету «Лускунчик»? 

 

  •       Цю музику створив російський композитор Петро Чайковський. У його творах ми відчуваємо святковий настрій, як, наприклад, сьогодні у марші та вальсі до балету «Лускунчик». Але є ще один жанр, без якого не обходиться жодне свято. Що це за жанр? Так, це пісня.

 

  • Які пісні виконують на новорічні свята?

 

Послухайте колядку «Ой коляда-колядниця» та щедрівку «Ой там за го­рою» та дайте відповідь на запитання.

 

Слухання колядки «Ой коляда-колядниця» та щедрівки «Ой там за горою».

Ритмічний супровід на шумових інструментах.

 Демонстрація дитячих малюнків до різдвяних свят.

  • Яким є характер цих пісень?

 

Ритмічні вправи: вправа «Луна» - повторення за вчителем ритмічного рисунку в різних темпах. (звертати увагу на чітке унісонне виконання, вміння прислухатись до аудіозапису та всього колективу виконавців)

 

Вокально-хорова робота

   Вивчення та виконання поспівки «Коляд, коляд, колядниця».

  Продовження роботи над піснею А. Мігай «Зимонька-зима»  (робота над звуковидобуванням, чистотою інтонування, диханням, фразуванням. Наголосити на тому, що пісня весела, швидка, святкова, тому виконувати її треба пожвавлено, радісно, легко).

(застосувати метод «Руйнування образу»: запропонувати виконати цю пісню повільно,сумно, порівняти це виконання із  попереднім)

 

V.  Підбиття підсумків  уроку. Рефлексія.

Бесіда

Учитель. Отже, у нашій подорожі країною Музика нас супроводжувала основні жанри музики.

  • Про які музичні жанри ви дізналися?
  • Чим різняться ці три жанри?

Домашнє завдання: (виконання за бажанням) намалювати малюнок до пісні А.Мігай «Зимонька-зима» та відобразити кольором настрій пісні

 

Учні виходять із класу під музичний супровід (марш з балету «Лускун­чик» П. Чайковського).

 

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
1487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку