Урок "Подорож країною математики"

Про матеріал
Тема: обчислення часу. Розв'язування задач. Урок на закріплення поняття "час руху", одиниці швидкості, відстані, часу руху, уміння скорочено позначати швидкість, відстань, час; розвивати вміння застосовувати на практиці отримані знання.
Перегляд файлу

КЗ «Гімназія № 34» Кам’янської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок у 4 – Б класі

Вчитель – спеціаліст

Н. С. Бура

 

 

м. Кам’янське

 

 

ТЕМА. Обчислення часу.Розв’язування задач.

ЗАДАЧІ УРОКУ: закріпити  поняття «час руху»,одиниці швидкості, відстані, часу руху, уміння  скорочено позначати швидкість, відстань, час.Розвивати вміння застосовувати на практиці отриманні знання. Виховувати допитливість, любов до природи.

Обладнання: картки – назви команд, картки – квитки, картки – задачі, картки – задачі для представників.

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Розминка:

  1. Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один отримаєм…(не два, а шість)
  2. Один, два, три, чотири, п’ять - вийшов зайчик погулять, лап у зайця рівно… (не п'ять, а чотири)
  3. Ходить між нами розмова така: шість мінус три вийде... (не два, а три)
  4. Говорив учитель Ирі, що два більше, ніж... (один, а не чотири)
  5. Менше в десять раз, ніж метр, всім відомо… (дециметр)
  6. Ти на пташку подивись: лап у птаха рівно…  (дві, а не три)
  7. У мене є собачка в хаті, у неї хвостів аж…(один, а не шість)
  8. Біля дошки говорив, що кінців у палки… (два, а не три)
  9. Ось п'ять ягідок в траві. З'їв одну, лишилось -… (не дві, а чотири)
  10. Ми рахуєм дірки в сирі: три плюс дві – всього… (п'ять, а не чотири).

 

- Ми з вами будемо подорожувати країною математики групами, кожна група – на своєму засобі пересування. Ми маємо такі види транспорту : автобус, корабель та літак. Щоб опинитися на котромусь з них, потрібно отримати путівку. Я тримаю ваші путівки у руках. Ви, по-черзі , будете витягувати 1 путівку, виконувати завдання на звороті і займати своє місце на тому транспорті, який зображено ззовні.

2.  Усний рахунок:


Літак

1.  1м – 1дм

2.  1кг – 200г

3.  1ц – 10кг

4.  5см – 4мм

5.  4м – 6дм

6. 1т 6ц + 2т

7. 2дм 5см + 3

 

 

 

Автобус

1. 15000 : 100

2.  720 · 10

3.  124 ·1000

4.  6800 : 100

5. 200 : 100

6. 350 ·10

7.  30000 : 100

 

 

Корабель

1. 7 · 5 – 5

2. 9 · 9 + 9

3. 3 ·3 : 9

4. 64 : 8 · 8

5.  81: 9 – 9

6. 4 : 4 + 4

7.  5 · 6 + 6


(Дитина, котра вирахувала приклад сідає за той стіл, на якому зображено її вид транспорту)

ІІІ. Робота над темою уроку

Ось ми вже маємо команди, кожна з яких буде подорожувати по певній місцевості:

1 – в повітрі, 2 – по суші, 3 – по воді. І,звичайно,кожна команда буде зустрічати певних тварин.

  • Як вигадаєте , кого буде зустрічати перша команда? (птахів). А друга?  (звірів) А третя ? (риб).
  • То ж давайте повторимо, що таке швидкість і як її обчислити? Що таке відстань і як обчислюється?

3. Слайди:

(№ 1- «Поняття швидкості»;

№ 2, 3 - позначення швидкості «V», відстані «S» і часу «t»;

 № 4 - «Формула шляху»;

 № 5 - задача на знаходження часу;

6 -  картки «птах», «тварина», «риба»)

  • сова.jpgА ось і перші завдання для представників команд:

1 картка «птах»: (слайд № 7)

 

а)Обчисли значення виразу:

 

 28750- (750+ 1001)= (26999)

 

б)Розв’язати задачу:

 

Відстань між Запоріжжям і Львовом 800 км . Літак летів туди й назад

4 години. Яка швидкість літака, якщо він летів весь час з однаковою швидкістю?

1)800+800=1600(км) – відстань

2) 1600:4=400(км/год.) – швидкість

Відповідь: 400 км/год.

кінь1.jpg

2 картка «тварина»: (слайд № 8)

 

а)Обчислизначеннявиразів:

 

8365- (2120+1080)=(5165)

 

б) Розв’язати задачу:

 

Відстань між Києвом і Кременчуком 240 км. Туди й назад автобус їхав  зі швидкістю 60 км/год . Скільки годин тривала подорож з Києва до Кременчука й назад?

1) 240+240=480(км) – відстань

2) 480:60=8(год) – час

Відповідь: 8 годин.

риби.jpg

3 картка «риба»: (слайд № 9)

 

а)Обчислизначеннявиразів:

 

 17800-(9753-8009)=(16056)

 

б) Розв’язати задачу:

 

Подорож на човні поДніпру від Києва до Канева  й назад тривала 4 години. Човен весь час рухався зі швидкістю 60 км/год. Яка відстань від Києва до Канева?

1)60· 4 = 240 (км) - вся відстань

2) 240 : 2 = 120 (км) – від Києвадо Канева

Відповідь: 120 кілометрів.

 

Вправа – енергізатор

 

«Австралійський дощ»

Учитель:Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ви будете уважними, то почуєте його. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх за мною. 

  • В Австралії піднявся вітер (тре долонею об долоню)
  • Починає накрапувати дощ (клацає пальцями)
  • Дощ посилюється (плескає долонями по грудях)
  • Починається справжня злива (плескає по ногах)
  • А от і гроза, справжня буря (тупотить ногами)
  • Але що це? Буря почала вщухати (плескає по ногах)
  • Злива перетворюється на дощ (плескає долонями по грудях)
  • Поодинокі краплі падають на землю (клацає пальцями)
  • Вщухає вітер (тре долоню об долоню)
  • З’являється сонечко! (підіймає руки догори).

 

4. Усно(слайд № 9)

5. Робота в групах: (розв’язування задач)

1.jpg

  1. Рись

250 кг м’ясарозклали в морозильнікамери. У першупоклали 40 кг. Рештурозклалипорівну у 3 однаковіморозильнікамери. Скількикілограмівм’яса в однійтакійкамері?

 

 

 

 

 

  1. 2.jpgШуліка

180 яєць розклали по коробках . В першу поклали  20 яєць, а решту розклали порівну у 4 однакові коробки. Скільки яєцьбуло в одній такій коробці?

3.jpg

  1. Акула

350 кг риби розклали по відрах. У перше відро поклали 30 кг , а решту риби розклали порівну у 8 великих відер. Скільки кілограмів риби в одному такому відрі?

 

 


IV. Підсумок уроку

  •    Чому навчились на уроці?
  •    То що таке час? Як його знайти?
  •    Якою буквою позначається час?
  •    Що означає відстань туди і назад?  (Дві відстані)
  •    То чи можна одразу шукати швидкість  (Ні) 
  •    Чому? (Треба знати всю відстань):

Відстань 400м хлопчик пробіг туди і назад за

 4 хв. Щоб знайти швидкість з якою біг хлопчик треба …  (400· 2 : 4)

docx
Додав(-ла)
Бура Наталія
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку