КЗ «Гімназія № 34» Кам’янської міської ради
Урок у 4 – Б класі
Вчитель – спеціаліст
Н. С. Бура
м. Кам’янське
ТЕМА. Обчислення часу.Розв’язування задач.
ЗАДАЧІ УРОКУ: закріпити поняття «час руху»,одиниці швидкості, відстані, часу руху, уміння скорочено позначати швидкість, відстань, час.Розвивати вміння застосовувати на практиці отриманні знання. Виховувати допитливість, любов до природи.
Обладнання: картки – назви команд, картки – квитки, картки – задачі, картки – задачі для представників.
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Розминка:
- Ми з вами будемо подорожувати країною математики групами, кожна група – на своєму засобі пересування. Ми маємо такі види транспорту : автобус, корабель та літак. Щоб опинитися на котромусь з них, потрібно отримати путівку. Я тримаю ваші путівки у руках. Ви, по-черзі , будете витягувати 1 путівку, виконувати завдання на звороті і займати своє місце на тому транспорті, який зображено ззовні.
2. Усний рахунок:
Літак
1. 1м – 1дм
2. 1кг – 200г
3. 1ц – 10кг
4. 5см – 4мм
5. 4м – 6дм
6. 1т 6ц + 2т
7. 2дм 5см + 3
Автобус
1. 15000 : 100
2. 720 · 10
3. 124 ·1000
4. 6800 : 100
5. 200 : 100
6. 350 ·10
7. 30000 : 100
Корабель
1. 7 · 5 – 5
2. 9 · 9 + 9
3. 3 ·3 : 9
4. 64 : 8 · 8
5. 81: 9 – 9
6. 4 : 4 + 4
7. 5 · 6 + 6
(Дитина, котра вирахувала приклад сідає за той стіл, на якому зображено її вид транспорту)
ІІІ. Робота над темою уроку
Ось ми вже маємо команди, кожна з яких буде подорожувати по певній місцевості:
1 – в повітрі, 2 – по суші, 3 – по воді. І,звичайно,кожна команда буде зустрічати певних тварин.
3. Слайди:
(№ 1- «Поняття швидкості»;
№ 2, 3 - позначення швидкості «V», відстані «S» і часу «t»;
№ 4 - «Формула шляху»;
№ 5 - задача на знаходження часу;
6 - картки «птах», «тварина», «риба»)
1 картка «птах»: (слайд № 7)
а)Обчисли значення виразу:
28750- (750+ 1001)= (26999)
б)Розв’язати задачу:
Відстань між Запоріжжям і Львовом 800 км . Літак летів туди й назад
4 години. Яка швидкість літака, якщо він летів весь час з однаковою швидкістю?
1)800+800=1600(км) – відстань
2) 1600:4=400(км/год.) – швидкість
Відповідь: 400 км/год.
2 картка «тварина»: (слайд № 8)
а)Обчислизначеннявиразів:
8365- (2120+1080)=(5165)
б) Розв’язати задачу:
Відстань між Києвом і Кременчуком 240 км. Туди й назад автобус їхав зі швидкістю 60 км/год . Скільки годин тривала подорож з Києва до Кременчука й назад?
1) 240+240=480(км) – відстань
2) 480:60=8(год) – час
Відповідь: 8 годин.
3 картка «риба»: (слайд № 9)
а)Обчислизначеннявиразів:
17800-(9753-8009)=(16056)
б) Розв’язати задачу:
Подорож на човні поДніпру від Києва до Канева й назад тривала 4 години. Човен весь час рухався зі швидкістю 60 км/год. Яка відстань від Києва до Канева?
1)60· 4 = 240 (км) - вся відстань
2) 240 : 2 = 120 (км) – від Києвадо Канева
Відповідь: 120 кілометрів.
Вправа – енергізатор
«Австралійський дощ»
Учитель:Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ви будете уважними, то почуєте його. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх за мною.
4. Усно(слайд № 9)
5. Робота в групах: (розв’язування задач)
250 кг м’ясарозклали в морозильнікамери. У першупоклали 40 кг. Рештурозклалипорівну у 3 однаковіморозильнікамери. Скількикілограмівм’яса в однійтакійкамері?
180 яєць розклали по коробках . В першу поклали 20 яєць, а решту розклали порівну у 4 однакові коробки. Скільки яєцьбуло в одній такій коробці?
350 кг риби розклали по відрах. У перше відро поклали 30 кг , а решту риби розклали порівну у 8 великих відер. Скільки кілограмів риби в одному такому відрі?
IV. Підсумок уроку
Відстань 400м хлопчик пробіг туди і назад за
4 хв. Щоб знайти швидкість з якою біг хлопчик треба … (400· 2 : 4)