Урок-подорож "Мандруємо 50-ю паралеллю Євразії".

Про матеріал

Нетрадиційний урок-подорож,який можна використати для перевірки знань,умінь,навичок та застосування їх на практиці за темою "Євразія".

Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок-подорож

на тему:

«Мандруємо 50-ю паралеллю Євразії ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

 

Мета уроку:

  • навчити самостійно і творчо застосовувати знання,навички та вміння та використовувати їх на практиці;
  • збагати знання учнів про найбільший континент – Євразію,основні обʼєкти, які знаходяться по 50 паралелі північної широти;
  • стимулювати розвиток творчих задатків учнів: логічного мислення, уяви, кмітливості.
  • створити атмосферу невимушеності та веселий настрій у дітей.

Тип уроку: урок-подорож.

Обладнання: підручник, атлас, мультимедія, фізична та політична карти Євразії, контурна карта Євразії.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Географічна мозаїка».

Учитель: Учні обʼєднуються у 2 групи та отримують картки із словами,що написані в довільному порядку. Із запропонованих слів потрібно скласти речення і назвати відповідне поняття.

Група 1

Група 2

1.Великі,смуги,які,кліматичними,і, характер,умовами,широтних,мають,

поясів,земної,виділяються,за,поверхні,

це- …

1. Річки, озера, болота, підземні води, льодовики, багаторічна мерзлота це-…

2.Безлісі, панує, де,злакова,простори, рослинність це-…

2.Лежать, кожного, в основі, материка це-…

2

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Сьогодні у нас буде незвичайний урок,а урок-подорож. Я впевнена,що всі діти люблять мандрувати і хотіли б відвідати кожний куточок нашої планети. На сьогоднішньому уроці ми здійснемо уявну мандрівку найбільшим континентом Землі,а саме його 50-ю паралеллю. Чи здогадалися ви про який материк іде мова? Правильно-Євразія.

ІV. Оголошення девізу та теми уроку.

Діти,погляньте на презентаційну дошку. (слайд 1)

Девіз уроку:

Скажи мені – і я забуду;

Покажи мені – і я запамʼятаю;

Дай можливість діяти самому – і я навчуся.

На цьому уроці ви будете самостійно та впевнено крокувати до цікавих знань та нових висот.

Тема сьогоднішнього уроку: «Мандруємо  50-ю паралеллю Євразії» (слайд 2).

V. Формування навичок та вмінь.

Розповідь учителя.

 Наша подорож буде проходити певним маршрутом,який складається з 5 станцій (зупинок). На кожній станції ви отримуватимете певні завдання. Подорожуючи,таким чином,ми застосуємо на практиці свої знання та навички за основними темами «Євразії». Маршрутний лист  є у кожного на парті,а також на дошці. (слайд 3)  Ознайомтесь з ним і щасливої дороги.

3

                                                  Маршрутний лист:

Станція 1.

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

Метод «Мікрофон».

Учитель: Діти,з чим у вас асоціюється слово Євразія?

Учні: Найбільший материк; знаходяться найбільші за площею та населенням країни; найвища точка планети; найглибше озеро світу; найвологіше місце на Землі; найсолоніше озеро і тд.

Учитель:  Свою подорож ми починаємо із «Картографічної» станції. Відкрийте в атласі  «Фізичну карту Євразії» та знайдіть паралель 50˚ пн.ш. Це буде маршрут вашої уявної мандрівки. Уздовж паралелі ви підписуватимете та позначатимете на контурній карті,умовними знаками природні комплекси,що траплятимуться на шляху вашого слідування.

І розпочнемо ми із цікавого завдання, яке допоможе вам пригадати знаходити будь-який обʼєкт за географічними координатами.

Отож, визначте місто України, яке має географічні координати: 50˚пн.ш.,36˚сх.д.

Учні: Місто Харків.

4

Станція 2.

Учитель: Думаю,із назви станції ви здогадалися,що мова піде про річки найбільшого континенту. Користуючись фізичною картою Євразії, на фрагменті контурної карти підпишіть назви річок, які перетинає 50-а паралель із заходу на схід.

Наприклад:

Учні:  Рейн – Одра – Вісла – Дніпро – Волга – Урал – Іртиш – Об – Амур.

Учитель: Молодці! Чудово справилися із завданням. Але, як і в кожній подорожі, нам треба трішки відпочити. (Відео-руханка, слайд 4 https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A ).

Станція 3.

Учитель: Ну що ж, з новими силами рухаємося далі.  Наступна наша станція має назву «Гори & рівнини».

Дослідіть, які форми рельєфу перетинають 50-ту паралель і що займає більшу площу гірські системи чи рівнинні території?

Із заходу на схід позначаємо на контурних картах форми рельєфу.

Учні: Карпати, Східно - європейська рівнина, Туранська низовина, Казахський дрібносопковик, Алтай, Саяни, Великий Хінган, Сіхоте – Алінь.

Учитель: А зараз гляньте  на презентацію  і побачите,скільки у відсотковому відношенні займають гори та рівнини, що знаходяться на 50-ті паралелі.(слайд 5)

 

5

Дивлячись на кругову діаграму бачимо, що гірські системи займають більшу площу, ніж рівнини, а саме у співвідношенні 65% : 35%.

Станція 4.

Учитель: Вирушаємо на зустріч до цікавої, новітньої станції.

Чи знаєте ви, що це за графічне зображення?   (слайд 6).

http://qrcoder.ru/code/?%D8.%F0.%EA.%EB.+%EB.%E8%3B+%EB.%F1.%F1.%EF%3B+%F1.%F2.%EF%3B+%EF.%F1.%EB.%B3%3B+%E2.%E8.%F1.+%EF.%EE.%F1.%3B+%EF.%F0.%ED.-%E2.%E3.+%EB.%E8.&4&0

Діти: QR-код.

Учитель: Дуже добре! Інформація, яка міститься в ньому, є своєрідною підказкою до наступного завдання.

 Отже, у QR-коді написані природні зони, що їх перетинає 50-та паралель. Проте, у назвах природних зон, пропущені деякі літери. Вам потрібно здогадатися, які літери відсутні і назвати природні зони.

Діти: Із заходу на схід, по паралелі 50˚ пн.ш. простягаються такі природні зони: широколистяні ліси,лісостеп,степ, пустелі,області висотної поясності та перемінно-вологі ліси.

Учитель: Чудова робота! Ви прекрасно справилися із цим завданням.

                                                                6

Станція 5.

Учитель: І на завершення нашої подорожі,пропоную вам переглянути цікаве відео. Перейдіть за посиланням (слайд 7),або за QR кодом та дізнайтеся, які держави перетинає 50-паралель і їхні найвідоміші екскурсійні обʼєкти. Переглянувши відео, нанесіть на контурну карту країни та зафарбуйте ареали держав різними кольорами (як на політичній карті в атласі).

https://www.youtube.com/watch?v=yS98JXq449I&t=56s

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DyS98JXq449I%26t%3D56s&4&0

VI. Узагальнення і систематизація навичок та вмінь

Прийом: «Вірю – не вірю»

  1. Чи вірите ви, що декілька міст розташовуються точно по паралелі 50˚пн.ш?
  2. Чи вірите ви, що найдовша річка Євразії - Янцзи перетинає дану паралель?
  3. Чи вірите ви, що гірські системи займають більшу площу континенту?
  4. Чи вірите ви, що на материку представлені всі природні зони?
  5. Чи вірите ви, що Україна є найбільшою за площею європейською державою,що знаходиться по 50-ті паралелі?

VII. Домашнє завдання:

Напишіть памʼятку туристу, який бажає провести декілька днів на материку Євразія. Яку місцевість ви б радили йому відвідати?

                                                                7

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку