Нетрадиційний урок-подорож,який можна використати для перевірки знань,умінь,навичок та застосування їх на практиці за темою "Євразія".
Урок-подорож
на тему:
«Мандруємо 50-ю паралеллю Євразії ».
Мета уроку:
Тип уроку: урок-подорож.
Обладнання: підручник, атлас, мультимедія, фізична та політична карти Євразії, контурна карта Євразії.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Прийом «Географічна мозаїка».
Учитель: Учні обʼєднуються у 2 групи та отримують картки із словами,що написані в довільному порядку. Із запропонованих слів потрібно скласти речення і назвати відповідне поняття.
Група 1 |
Група 2 |
1.Великі,смуги,які,кліматичними,і, характер,умовами,широтних,мають, поясів,земної,виділяються,за,поверхні, це- … |
1. Річки, озера, болота, підземні води, льодовики, багаторічна мерзлота це-… |
2.Безлісі, панує, де,злакова,простори, рослинність це-… |
2.Лежать, кожного, в основі, материка це-… |
2
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Сьогодні у нас буде незвичайний урок,а урок-подорож. Я впевнена,що всі діти люблять мандрувати і хотіли б відвідати кожний куточок нашої планети. На сьогоднішньому уроці ми здійснемо уявну мандрівку найбільшим континентом Землі,а саме його 50-ю паралеллю. Чи здогадалися ви про який материк іде мова? Правильно-Євразія.
ІV. Оголошення девізу та теми уроку.
Діти,погляньте на презентаційну дошку. (слайд 1)
Девіз уроку:
Скажи мені – і я забуду;
Покажи мені – і я запамʼятаю;
Дай можливість діяти самому – і я навчуся.
На цьому уроці ви будете самостійно та впевнено крокувати до цікавих знань та нових висот.
Тема сьогоднішнього уроку: «Мандруємо 50-ю паралеллю Євразії» (слайд 2).
V. Формування навичок та вмінь.
Розповідь учителя.
Наша подорож буде проходити певним маршрутом,який складається з 5 станцій (зупинок). На кожній станції ви отримуватимете певні завдання. Подорожуючи,таким чином,ми застосуємо на практиці свої знання та навички за основними темами «Євразії». Маршрутний лист є у кожного на парті,а також на дошці. (слайд 3) Ознайомтесь з ним і щасливої дороги.
3
Маршрутний лист:
Станція 1.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
Метод «Мікрофон».
Учитель: Діти,з чим у вас асоціюється слово Євразія?
Учні: Найбільший материк; знаходяться найбільші за площею та населенням країни; найвища точка планети; найглибше озеро світу; найвологіше місце на Землі; найсолоніше озеро і тд.
Учитель: Свою подорож ми починаємо із «Картографічної» станції. Відкрийте в атласі «Фізичну карту Євразії» та знайдіть паралель 50˚ пн.ш. Це буде маршрут вашої уявної мандрівки. Уздовж паралелі ви підписуватимете та позначатимете на контурній карті,умовними знаками природні комплекси,що траплятимуться на шляху вашого слідування.
І розпочнемо ми із цікавого завдання, яке допоможе вам пригадати знаходити будь-який обʼєкт за географічними координатами.
Отож, визначте місто України, яке має географічні координати: 50˚пн.ш.,36˚сх.д.
Учні: Місто Харків.
4
Станція 2.
Учитель: Думаю,із назви станції ви здогадалися,що мова піде про річки найбільшого континенту. Користуючись фізичною картою Євразії, на фрагменті контурної карти підпишіть назви річок, які перетинає 50-а паралель із заходу на схід.
Наприклад:
Учні: Рейн – Одра – Вісла – Дніпро – Волга – Урал – Іртиш – Об – Амур.
Учитель: Молодці! Чудово справилися із завданням. Але, як і в кожній подорожі, нам треба трішки відпочити. (Відео-руханка, слайд 4 https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A ).
Станція 3.
Учитель: Ну що ж, з новими силами рухаємося далі. Наступна наша станція має назву «Гори & рівнини».
Дослідіть, які форми рельєфу перетинають 50-ту паралель і що займає більшу площу гірські системи чи рівнинні території?
Із заходу на схід позначаємо на контурних картах форми рельєфу.
Учні: Карпати, Східно - європейська рівнина, Туранська низовина, Казахський дрібносопковик, Алтай, Саяни, Великий Хінган, Сіхоте – Алінь.
Учитель: А зараз гляньте на презентацію і побачите,скільки у відсотковому відношенні займають гори та рівнини, що знаходяться на 50-ті паралелі.(слайд 5)
5
Дивлячись на кругову діаграму бачимо, що гірські системи займають більшу площу, ніж рівнини, а саме у співвідношенні 65% : 35%.
Станція 4.
Учитель: Вирушаємо на зустріч до цікавої, новітньої станції.
Чи знаєте ви, що це за графічне зображення? (слайд 6).
Діти: QR-код.
Учитель: Дуже добре! Інформація, яка міститься в ньому, є своєрідною підказкою до наступного завдання.
Отже, у QR-коді написані природні зони, що їх перетинає 50-та паралель. Проте, у назвах природних зон, пропущені деякі літери. Вам потрібно здогадатися, які літери відсутні і назвати природні зони.
Діти: Із заходу на схід, по паралелі 50˚ пн.ш. простягаються такі природні зони: широколистяні ліси,лісостеп,степ, пустелі,області висотної поясності та перемінно-вологі ліси.
Учитель: Чудова робота! Ви прекрасно справилися із цим завданням.
6
Станція 5.
Учитель: І на завершення нашої подорожі,пропоную вам переглянути цікаве відео. Перейдіть за посиланням (слайд 7),або за QR кодом та дізнайтеся, які держави перетинає 50-паралель і їхні найвідоміші екскурсійні обʼєкти. Переглянувши відео, нанесіть на контурну карту країни та зафарбуйте ареали держав різними кольорами (як на політичній карті в атласі).
https://www.youtube.com/watch?v=yS98JXq449I&t=56s
VI. Узагальнення і систематизація навичок та вмінь
Прийом: «Вірю – не вірю»
VII. Домашнє завдання:
Напишіть памʼятку туристу, який бажає провести декілька днів на материку Євразія. Яку місцевість ви б радили йому відвідати?
7