Урок-подорож: "Множення звичайних дробів"

Про матеріал
мета: повторити вивчені правила з теми; сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття доброти, бажання прийти на допомогу тим, хто її потребує, відповідальності за колектив.
Перегляд файлу

Урок-подорож з математики у 6 класі:

Тема:« Множення звичайних дробів»

Мета: повторити вивчені правила з теми; сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття доброти, бажання прийти на допомогу тим, хто її потребує, відповідальності за колектив.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання:опорні таблиці, набори дробів і букв, кросворди, кольорова крейда.

Х і д    у р о к у

Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож цікавою країною, назва якої Математика. Щоб урок був цікавим і ми встигли виконати більшу кількість завдань, поділимо клас на команди (кожна команда придумує назви). Під час подорожі у нас буде 5 зупинок.  Подорож

Розпочнемо нашу подорож:

1-ша зупинка: “Уважність”

На дошці записано приклади з помилками у розв’язанні. Команди повинні їх виправити.

І команда:   image 

ІІ команда:     image 

ІІІ команда:  image 

До дошки виходять учні від кожної команди і виправляють помилки та записують правильно.

2-га зупинка: “Дріб-товстун”

Учитель: Ми побачили дроби, а на очах у них – сльози. Як важко бути незграбним, а найстрашніше те, що з них усі кепкують.

Можливо, їм потрібно займатися фізкультурою або дотримуватися дієти? Нічого не допомагає! Чи зможете ви допомогти цим дробам? Хто готовий нашим дробам допомогти?

І команда:        1080image135 =         

ІІ команда:    1160145 =

imageІІІ команда:     1000125 =          

На розв’язання даного завдання запрошуються учні, які повинні здогадатися про те, що дроби потрібно скоротити.

3-тя зупинка: “Кмітливість”

Із поданих дробів за допомогою переставної властивості множення утворити добуток цих дробів та обчислити:

                                                                                   І команда:           223 ; 109 ; 59 ;  ; image    

image               ІІ команда:          506 ; 32 ; 56 ;             ; image                     ІІІ команда:           1321 ; 1214 ; 122 ; image ; image 

4–та зупинка: “Казковий лабіринт”

Учитель: Слово лабіринт грецького походження. У Стародавній

Греції цим словом називали палац із багатьма кімнатами і складним їх сполученням, внаслідок чого було важко знайти вихід із нього.

Два казкові герої Зайчик і Песик – заблукали в лісі. Сильно втомившись, вони побачили хатинку. Наші герої зраділи і постукали в двері. Двері відчинила старенька бабуся. Вона пообіцяла допомогти їм, якщо вони знайдуть вихід із лабіринту.

Отже, у цих лабіринтах учні мають розв'язати вирази, використовуючи порядок виконання дій. 

І команда:        image 

                  ІІ команда:      image 

  ІІІ команда:       image 

5–та зупинка: “Відпочинок”

Учитель: Що за подорож без відпочинку? Послухайте математичну байку «Звичайні дроби»:

В огорожі круглих дужок Сперечались дроби дуже.

Що ж у дужках круглих сталось?

Додавання не вдавалось!

Десять Третіх (дріб порядний)

Створить суму був би радий,

Але впертий Три Десятих

Не бажав із ним додатись.

І викрикував він гнівно:

«Ти як дріб мені не рівня!

Ти поглянь на моє личко: Мій чисельник – невеличкий, А знаменник зовсім інший, За чисельник значно більший.

Я такий дріб, як і треба.

А тепер поглянь на себе:

Десять Третіх, твій чисельник

Чомусь більший за знаменник,

Тому ти карикатурний,

Нестандартний, нефігурний, Мабуть, ти як дріб не вдався,

Бо неправильно складався.» Не бажає Три Десятих З Десять Третіх суму мати!

Через сварку числу тридцять

Довелося зупиниться,

Біля дужок число стало І, подумавши, сказало: «Я на суму їх помножусь, І це всім нам допоможе». Тридцять діло своє знало –  Дробів два ліквідувало.

Дробів зовсім не лишилось, Й сварка зразу ж зупинилась. Хоч ця байка і звичайна,

Є у ній мораль повчальна:

Хто закон шанує всюди.

Ліквідованим не буде!

Слухаючи байку, учні повинні скласти вираз і знайти його значення.

image 

Підсумок уроку.

Домашнє завдання.  

Задача. Потрібно розділити 5 однакових яблук порівну між вісьмома хлопчиками. Як це зробити з найменшою кількістю розрізів?

pdf
Додав(-ла)
Лаврик Оля
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку