Урок-подорож з математики у 6 класі:
Тема:« Множення звичайних дробів»
Мета: повторити вивчені правила з теми; сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви; виховувати почуття доброти, бажання прийти на допомогу тим, хто її потребує, відповідальності за колектив.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання:опорні таблиці, набори дробів і букв, кросворди, кольорова крейда.
Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож цікавою країною, назва якої Математика. Щоб урок був цікавим і ми встигли виконати більшу кількість завдань, поділимо клас на команди (кожна команда придумує назви). Під час подорожі у нас буде 5 зупинок. Подорож
Розпочнемо нашу подорож:
На дошці записано приклади з помилками у розв’язанні. Команди повинні їх виправити.
І команда:
ІІ команда:
ІІІ команда:
До дошки виходять учні від кожної команди і виправляють помилки та записують правильно.
Учитель: Ми побачили дроби, а на очах у них – сльози. Як важко бути незграбним, а найстрашніше те, що з них усі кепкують.
Можливо, їм потрібно займатися фізкультурою або дотримуватися дієти? Нічого не допомагає! Чи зможете ви допомогти цим дробам? Хто готовий нашим дробам допомогти?
І команда: 1080135 =
ІІ команда: 1160145 =
ІІІ команда: 1000125 =
На розв’язання даного завдання запрошуються учні, які повинні здогадатися про те, що дроби потрібно скоротити.
Із поданих дробів за допомогою переставної властивості множення утворити добуток цих дробів та обчислити:
І команда: 223 ; 109 ; 59 ; ;
ІІ команда: 506 ; 32 ; 56 ; ; ІІІ команда: 1321 ; 1214 ; 122 ; ;
Учитель: Слово лабіринт грецького походження. У Стародавній
Греції цим словом називали палац із багатьма кімнатами і складним їх сполученням, внаслідок чого було важко знайти вихід із нього.
Два казкові герої– Зайчик і Песик – заблукали в лісі. Сильно втомившись, вони побачили хатинку. Наші герої зраділи і постукали в двері. Двері відчинила старенька бабуся. Вона пообіцяла допомогти їм, якщо вони знайдуть вихід із лабіринту.
Отже, у цих лабіринтах учні мають розв'язати вирази, використовуючи порядок виконання дій.
І команда:
ІІ команда:
ІІІ команда:
Учитель: Що за подорож без відпочинку? Послухайте математичну байку «Звичайні дроби»:
В огорожі круглих дужок Сперечались дроби дуже.
Що ж у дужках круглих сталось?
Додавання не вдавалось!
Десять Третіх (дріб порядний)
Створить суму був би радий,
Але впертий Три Десятих
Не бажав із ним додатись.
І викрикував він гнівно:
«Ти як дріб мені не рівня!
Ти поглянь на моє личко: Мій чисельник – невеличкий, А знаменник зовсім інший, За чисельник значно більший.
Я такий дріб, як і треба.
А тепер поглянь на себе:
Десять Третіх, твій чисельник
Чомусь більший за знаменник,
Тому ти карикатурний,
Нестандартний, нефігурний, Мабуть, ти як дріб не вдався,
Бо неправильно складався.» Не бажає Три Десятих З Десять Третіх суму мати!
Через сварку числу тридцять
Довелося зупиниться,
Біля дужок число стало І, подумавши, сказало: «Я на суму їх помножусь, І це всім нам допоможе». Тридцять діло своє знало – Дробів два ліквідувало.
Дробів зовсім не лишилось, Й сварка зразу ж зупинилась. Хоч ця байка і звичайна,
Є у ній мораль повчальна:
Хто закон шанує всюди.
Ліквідованим не буде!
Слухаючи байку, учні повинні скласти вираз і знайти його значення.
Підсумок уроку.
Домашнє завдання.
Задача. Потрібно розділити 5 однакових яблук порівну між вісьмома хлопчиками. Як це зробити з найменшою кількістю розрізів?