Розв’язування задач з теми «Дії над дробами»

Про матеріал
Мета:Формувати ключові математичні компетентності. Вчитися перетворювати звичайні дроби у десяткові і навпаки. Застосовувати ці перетворення до розв'язування задач. Знаходити дріб від числа та числа за його дробами.
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач з теми «Дії над дробами»

Мета:формувати ключові математичні компетентності. Вчитися перетворювати звичайні дроби у десяткові і навпаки. Застосовувати ці перетворення до розв'язування задач. Знаходити дріб від числа та числа за його дробами.

                         Хід уроку

  1.     Повідомляємо тему, мету уроку.
  2.     Епіграфом уроку беремо слова Г.В.Волкова.

Вчений Лейбніц говорив: „Тим і гарна наука математика, що вона дає змогу виразити в числі химери, яких не розуміє навіть той хто їх виконує". Суть цього висловлювання полягає в тому, що математика описує в числах чи виразах всі математичні явища.

  1. На цьому уроці я пропоную відірватись від звичайного розв'язування вправ і помандрувати по країні математики сторінками своїх мрій і переконатись чи дійсно ця - цариця наук така важлива для кожного з нас у житті, яку б ми професію не обрали.
  2. На початку уроку ми з вами напишемо невеличку самостійну роботу, у якій ви повинні дати відповіді на 5 запитань кожне з яких оцінюється в один бал, коли ви дасте всі відповіді правильно ви отримаєте 5 балів і оцінку „5".

5. Але ж ми перш ніж писати самостійну роботу пригадаймо як розв'язувати такі вправи:

1)Майбутні бухгалтери нам скажуть: чому дорівнює 80% від 200 1/6 від 120 для якого числа ¾ становить 75 грн.

  1.             Шофер нехай знайде середню швидкість мотоцикла, якщо вона становить 2/5 від 100км/год.
  2.             Шкільна медсестра порахує скільки дітей є у 8 класі, якщо оздоровимість протягом минулого року 12 учнів, що становить всіх учнів.
  1. Продавець порахує скільки коштує річ після таких переоцінок. Коштувала річ 100 гривень, її ціна спочатку піднялася на 50%, потім знову понизилась на 50%.
  2. Майбутній фермер відповість: із пшениці дістають 4/5 борошна. Скільки треба пшениці, щоб дістати 40кг. борошна?
  3. Сантехнік підрахує за скільки часу 2 однакові труби наповнять басейн, якщо одна його заповнює протягом 2 годин?
  4. Математик скаже: скільки буде коли сотню поділити на четверту частину?
  5. Бізнесмен обчислить: який прибуток матиме вкладник, якщо банк нараховує 20% річних, а внесок становить 1000 гривень?
  6. Хороший господар має знати, яку частину всієї хати займає кухня, якщо площа всієї хати 120м2, кухні - 10м2?
  7.       Господарка знає: скільки грибів у неї буде, якщо вона висушить 10кг. Свіжих, а гриби при сушінні втрачають 90% своєї маси?

6. Таким чином ми підготувалися до написання самостійної роботи. А щоб писати її було цікавіше послухаймо разом вірш „В математиці країні". Пишемо на листках, виділяючи відповідь.

В математиці — країні

І сувора й солов'їна математика країна.

Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає,

Хто руки не піднімає?!

Вирушаймо і у путь:

Нас цікаві речі ждуть!

Ферму гарну будували

Учні теж тут участь брали

Скільки користі дали

Учні ті, що тут були.

На сторінці, що розкрили

Жовті дині там ділили.

На сторінці 50

Множать білих поросят.

Ну а ці задачі скажуть

Двох слонів як треба зважить

Скільки важить кожний слон

   Кожен важить тон.

Тут також нам не пройти:

Скільки важать три кити?

Скільки важить кожний кит,

Що прожив чимало літ.

Треба знати все до ладу:

Скільки дітям шоколаду,

Скільки треба ясел, шкіл,

Для великих міст і сіл.

Цифри можеш почитати,

І про все на світі знати.

Скільки коксу домнам треба,

Про політ космічний в небо.

Й скільки зір дрібних, як просо,

І веснянок є на носі.

Все умій ти розв'язати,

Про складне й просте сказати.

Наш девіз - усе узнати

Вміти добре рахувати

Виростаймо ж - і у путь,

Хай знання із нами йдуть.

Нам цікаво спритно, вміло

Працювати, рахувати:

Додавати греблі рікам,

А пустині віднімати.

Множить скрізь сади, і школи

І міста, й нові будови,

І високі врожаї

      І уквітчані гаї.

Ну а потім в результаті

Все як слід підсумувати,

И розділити на усіх

І багатство й щедрий сміх.

Вправи із самостійної роботи:

1). На будівництво ферми пішло 800000 цеглин. 25% всієї роботи зробили учні. Скільки цеглин поклали учні?

25%-¼;

¼ від 800000-200000ц.

2). Посіяли 400 зерен динь. Зерно має 75% схожості. Скільки динь зібрали восени, якщо з кожної зернини, що зійшла виросло по три дині?

75% = 3/4

3/4 від 400-300   300·3=900д.

3). На фермі 1000 свиней. ¾ від всіх свинок має по 10 поросят. Скільки поросят є на фермі?

3/4 =75/100

1000:100·75=750       750·10=7500св.

4). Вага двох слонів 15 тон. Маса меншого становить ½ маси більшого. Яка маса кожного слона? 10т. і 5т.

5). Вага одного кита 12 тон, другий вдвоє легший, маса третього 2/з маси другого. Скільки важать три кити разом?

22т.

7. Після того, як зберемо самостійну роботу, результати задач записати на дошці.

1).200000 цеглин.

2). 900 динь.

3). 7500 свиней.

4). 10т., 5т.

5). 22т.

8. Кожен з учнів напевно вже знає свою оцінку за самостійну роботу.

Для того, щоб до кінця уроку всі знали результат я пропоную довірити перевірку наших робіт майбутньому вчителю чи вчительці, що мріє стати вчителем і впевнений, що його робота зроблена правильно. Майбутній вчитель поки що мій помічник, до кінця уроку перевірить роботи учнів, а нам повідомить наслідки.

9. Поки мій помічник повідомить нам результат, а веселий дзвінок покличе нас на перерву, згадаймо без чого немає математики? Без рахунку. Так як ми вивчили розділ: „Дії над звичайними дробами", то й працюватимемо далі саме з дробовими числами. У мене є на картках для кожного учня класу завдання, виконавши яке ми повинні відшукати у алфавіті букву, що стоїть під тим номером, яку відповідь ви отримали. Потім ту букву записати у клітинку з номером вашої картки. В результаті отримаємо речення.

Вітаємо з Святом Миколая

       3 11 22 1 7 16 18   9   21 3 31 22 18 16  16 10 14 18 15 1 31

 

№1

3

В

№2

11

І

№3

22

Т

№4

1

А

№5

7

Є

№6

16

М

№7

18

О

№8

 

 

 

№9

9

3

№10

 

 

 

№11

21

С

№12

3

В

№13

31

Я

№14

№3

22

Т

№15

№7

18

О

№16

№6

16

М

№17

 

 

 

№18

№6

16

М

№19

10

И

№20

14

К

№21

№7

18

О

№22

15

Л

№23

№4

1

А

№24

№13

31

я

Привітати присутніх в залі. Побажати здоров'я і гарно зустріти свято.

  1.         А тим часом ми повернемося до нашого підручника п.5.4. При наявності часу у кінці уроку розглянути варіанти вправ для самоперевірки. Розв'язати одну з вправ І варіанту.
  2.         Підсумок уроку.

Закінчуючи вивчати великий і дуже важливий розділ математики „Дії над звичайними дробами", на сьогоднішньому уроці ми повторили майже всі основні моменти дії з дробами. Порозв'язували чимало задач, що дає можливість нам оцінити важливість математики для людей у їх повсякденному житті. Отримали оцінки:

12.Д/з. І варіант розв'язати повністю дома. Підготуватись до контрольної роботи.

.

doc
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку