Урок-подорож "Моє село"

Про матеріал
Розробка уроку і презентація до уроку-подорожі "Моє село", матеріал до уроку "Я досліджую світ" у 2 класі
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття  з курсу «Я досліджую світ» за темою:

 «Моє місто»

Мета:

  •   Формування предметних компетентностей: розширення уявлення учнів про свою Батьківщину, рідний край; розвивати зв’язне мовлення, мислення, творчість, уміння робити висновки, висловлювати свою думку, презентувати свою роботу; виховувати любов до рідного краю;
  •   Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

Обладнання: фотографії, комп’ютер, проектор, тематичні малюнки, м’яч, цеглинки лего зеленого та червоного кольору

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок - подорож.

                                                    Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

 Ранкова зустріч

1.Вітання

Станьмо друзі всі у коло!

 Привітай нас, рідно школо!

 Дзвоник кличе: день – дзелень!

Добрий ранок! Добрий день! (Вітання долоньками)

2. Обмін інформацією

Читання вірша про Україну  Д.Павличка

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

привітав його і запитав:

всі народи бачиш ти з висот,

всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

Правда, все я бачу з висоти.

 Всі народи рівні. А земля

 Там найкраща, де родився ти!

 

  •    Про що цей вірш?
  •    Як ви гадаєте , чи дійсно, найкраща рідна земля?

3. Групове заняття « Символи України»

Діти об’єднуються  у 2 пари. Серед поданих малюнків 1 група вибирає малюночки народних символів України, 2- державних символів.

4. Щоденні новини (робота у куточку)

Ознайомлення з планом роботи на тиждень, день, привітання іменинників.

Пора року- місяць, день тижня, число.

-Який стан неба?

-Чи були опади протягом доби?

- Дякую за повідомлення. Погода сприятлива, сьогодні ми на уроці будемо мандрувати, отож , ми можемо розпочинати нашу уявну мандрівку.

2. Актуалізація опорних знань

- Ми сідаєм до ракети,
Щоб відкрить нові планети.

Вправа «Продовжіть речення»  (слайд 2,3)

  •    Ми живемо на планеті…
  •    Наша планету називають….

Вправа «Акровірш» (слайд 4)

Прочитайте вірш і пригадайте назву нашої держави (слайд 5)

  • Пересіли ми в  літак,
    В нім пального – повний бак!
    В небі високо ширяєм

На Вкраїну споглядаєм!


Що вам нагадує ця карта України? (слайд 6)

  •    Що символізують ці кольори?

Їде поїзд, весело (слайд 7)

паровоз гуде,

в подорож країною нас усіх везе

Дидактична гра «Хто більше»

  •    Погляньте на карту України,- це адміністративна карта держави,  з назвою областей. Ваше завдання за 1 хвилину пригадати або запам’ятати  побільше назв областей.
  •    Становімося в коло, будемо по-черзі передавати м’яча і пригадувати назви областей, переможе той хто найбільше назве назв.

Вправа «Розгадай ребус» та довідайся назву області в якій ми живемо

(слайд 8,9)

Щоб ми їхати змогли, (слайд 10,11)

 Вже автобус подали.

По району помандруєм,

 І мандрівочку влаштуєм.

  • Розгляньте карту, назвіть назву нашого району.
  • З якими районами він межує? 

Фізкультхвилинка «БЕДРИКИ» https://youtu.be/4g6Cd1X7lUU?t=102

(слайд 12)

 

Вправа «Передбачення»

  • Поміркуйте, яка на вашу думку буде наступна зупинка?

(слайд 13)

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про місце де  живемо - рідне село. Коли воно з’явилося, звідки пішла його назва, які є визначні місця нашого рідного краю, згадаємо людей, які віддано працюють для процвітання села.

Для мене моє село — справжній рай,

Хоча інколи його так і не назвеш.

Село Чуйківка , то чарівний край,

Гарнішого, напевно, не знайдеш.

 

ІІІ. Основна частина

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Зупиночка  «Історична»

( повідомлення юного історика) (слайд 14)

Про походження назви села Чуйківка є дві версії. Згідно державного архіву
Чернігівської області село засноване близько1700р. в пущі до города Глухова належній", регентом  Генеральної військової  канцелярії  Васи­лем Чуйкевичем, найближчим помічником генерального пи­саря Пилипа Орлика і спод­вижником Івана  Мазепи. Після 1709 року, згідно грамоти Пе­тра І, гетьман Іван Скоропадсь­кий передав село Чуйківку державному канцлеру графу Гаврилу Головкіну. Є і друга версія щодо походження села Чуйківка. За нею назва села пішла від слова „чуйка" — наз­ви верхнього одягу із темного грубого вовняного сукна. Цей одяг був поширений серед ремісників, купців, а також се­лян під впливом міста в кінці XIX на початку XX століття. Довжина „чуйки" сягала колін.

2. Зупиночка «Пам’ятки села»

Гра «Впізнай пам’ятку села» (слайд 15-18)

Слухання пісні Н.Май «Село,  моє село» (слайд 19)

 

https://youtu.be/Gaw4DtSl5Dw

Інформаційне повідомлення  про церкву:

   Історичним пам’ятником часів гетьманщини на території району була будівля церкви Успіння Богородиці . Дерев’яна одноверха церква стояла на пагорбі край села над річкою Гибин. Вона була збудована у далекому 1730 році. В 1753 році княгиня Кочубей перебудувала церкву. У 1930-х рр. церкву закрили, зруйнували верхній ярус дзвіниці й перетворили на сiльський клуб.3 1943 році, в тяжкі роки війни, будівля знову почала використовуватися за прямим призначенням.1983 р. у церкві зробили ремонт силами парафіяльної громади. Успенська церква в Чуйківці була безцінною пам’яткою народної дерев’яної архітектури, найдавнішою на Сумщині дерев’яною церквою, яка зберегла свої первісні форми. За монументальністю образу, масштабністю й композиційною довершеністю їй не було рівних серед уцілілих тридільних одноверхих дерев’яних храмів Лівобережної України. А 24 березня 2014 року безцінний храм згорів до тла. Навесні, як завжди, люди палять суху траву. І спалили церкву...Зараз ведуться відновлювальні будівельні роботи.

3.Зупиночка «Відомі  постаті » (слайд 20-21)

Вправа «Продовж речення»

  • На фото…, вона (він)…

4. Зупиночка «Моя вулиця»  (слайд 22)

Завдання: Чий будиночок? (слайд 23)

 

                                                       Фізкультхвилинка(слайд 24)

 

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

Гра «Хвости» (слайд 25)

  •  

    Закінчіть речення.

  Моє місто називається...

  Центральна вулиця села...

 Я живу на вулиці...

 

Робота в парах «Склади прислів’я»  (хто швидше) (слайд 26)

 

Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

Та земля мила, де мати родила.

За морем тепліше, та вдома миліше.

Рідна земля і в жмені мила.

У ріднім краю, як у раю.

 

Метод «Мікрофон» (слайд 27)

 

  • Що потрібно робити кожному жителеві міста (села), щоб воно стало ще кращим?

«Я вважаю, що…», «На мою думку, …»

Дидактична гра «Буду – не буду» ( із застосуванням цеглинок лего зеленого та червоного кольору) (слайд 28)

  •  
  • Смітити у своєму селі я …
  • Дбати про чистоту я…
  • Радіти досягненням  своїх односельців я …
  • Перейматися проблемами свого села я…
  • Відвідувати сільську бібліотеку я…
  • Цікавитися новинами й життям свого села я…

V. Підсумок уроку. Релаксація.

  • -    Як називається наше село?
  • -  На якій вулиці розташована ваша оселя?
  • -   Що вам відомо про походження назви рідного села?
  • -    Що нового дізналися про своє селище?
  • - Як ви думаєте, ваші знання нові вам знадобляться?
  • Презентация на тему: "Моє село - маленька батьківщина". Скачать бесплатно и  без регистрации.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вовканич Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
2741
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку