Конспект інтегрованого заняття з курсу «Я досліджую світ» за темою:
«Моє місто»
Мета:
Обладнання: фотографії, комп’ютер, проектор, тематичні малюнки, м’яч, цеглинки лего зеленого та червоного кольору
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення: урок - подорож.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Ранкова зустріч
1.Вітання
Станьмо друзі всі у коло!
Привітай нас, рідно школо!
Дзвоник кличе: день – дзелень!
Добрий ранок! Добрий день! (Вітання долоньками)
2. Обмін інформацією
Читання вірша про Україну Д.Павличка
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
привітав його і запитав:
всі народи бачиш ти з висот,
всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де родився ти!
3. Групове заняття « Символи України»
Діти об’єднуються у 2 пари. Серед поданих малюнків 1 група вибирає малюночки народних символів України, 2- державних символів.
4. Щоденні новини (робота у куточку)
Ознайомлення з планом роботи на тиждень, день, привітання іменинників.
Пора року- місяць, день тижня, число.
-Який стан неба?
-Чи були опади протягом доби?
- Дякую за повідомлення. Погода сприятлива, сьогодні ми на уроці будемо мандрувати, отож , ми можемо розпочинати нашу уявну мандрівку.
2. Актуалізація опорних знань
- Ми сідаєм до ракети,
Щоб відкрить нові планети.
Вправа «Продовжіть речення» (слайд 2,3)
Вправа «Акровірш» (слайд 4)
Прочитайте вірш і пригадайте назву нашої держави (слайд 5)
На Вкраїну споглядаєм!
Що вам нагадує ця карта України? (слайд 6)
Їде поїзд, весело (слайд 7)
паровоз гуде,
в подорож країною нас усіх везе
Дидактична гра «Хто більше»
Вправа «Розгадай ребус» та довідайся назву області в якій ми живемо
(слайд 8,9)
Щоб ми їхати змогли, (слайд 10,11)
Вже автобус подали.
По району помандруєм,
І мандрівочку влаштуєм.
Фізкультхвилинка «БЕДРИКИ» https://youtu.be/4g6Cd1X7lUU?t=102
(слайд 12)
Вправа «Передбачення»
(слайд 13)
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про місце де живемо - рідне село. Коли воно з’явилося, звідки пішла його назва, які є визначні місця нашого рідного краю, згадаємо людей, які віддано працюють для процвітання села.
Для мене моє село — справжній рай,
Хоча інколи його так і не назвеш.
Село Чуйківка , то чарівний край,
Гарнішого, напевно, не знайдеш.
ІІІ. Основна частина
( повідомлення юного історика) (слайд 14)
Про походження назви села Чуйківка є дві версії. Згідно державного архіву
Чернігівської області село засноване близько1700р. в пущі до города Глухова належній", регентом Генеральної військової канцелярії Василем Чуйкевичем, найближчим помічником генерального писаря Пилипа Орлика і сподвижником Івана Мазепи. Після 1709 року, згідно грамоти Петра І, гетьман Іван Скоропадський передав село Чуйківку державному канцлеру графу Гаврилу Головкіну. Є і друга версія щодо походження села Чуйківка. За нею назва села пішла від слова „чуйка" — назви верхнього одягу із темного грубого вовняного сукна. Цей одяг був поширений серед ремісників, купців, а також селян під впливом міста в кінці XIX на початку XX століття. Довжина „чуйки" сягала колін.
2. Зупиночка «Пам’ятки села»
Гра «Впізнай пам’ятку села» (слайд 15-18)
Слухання пісні Н.Май «Село, моє село» (слайд 19)
https://youtu.be/Gaw4DtSl5Dw
Інформаційне повідомлення про церкву:
Історичним пам’ятником часів гетьманщини на території району була будівля церкви Успіння Богородиці . Дерев’яна одноверха церква стояла на пагорбі край села над річкою Гибин. Вона була збудована у далекому 1730 році. В 1753 році княгиня Кочубей перебудувала церкву. У 1930-х рр. церкву закрили, зруйнували верхній ярус дзвіниці й перетворили на сiльський клуб.3 1943 році, в тяжкі роки війни, будівля знову почала використовуватися за прямим призначенням.1983 р. у церкві зробили ремонт силами парафіяльної громади. Успенська церква в Чуйківці була безцінною пам’яткою народної дерев’яної архітектури, найдавнішою на Сумщині дерев’яною церквою, яка зберегла свої первісні форми. За монументальністю образу, масштабністю й композиційною довершеністю їй не було рівних серед уцілілих тридільних одноверхих дерев’яних храмів Лівобережної України. А 24 березня 2014 року безцінний храм згорів до тла. Навесні, як завжди, люди палять суху траву. І спалили церкву...Зараз ведуться відновлювальні будівельні роботи.
3.Зупиночка «Відомі постаті » (слайд 20-21)
Вправа «Продовж речення»
4. Зупиночка «Моя вулиця» (слайд 22)
Завдання: Чий будиночок? (слайд 23)
Фізкультхвилинка(слайд 24)
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
Гра «Хвости» (слайд 25)
— Закінчіть речення.
Моє місто називається...
Центральна вулиця села...
Я живу на вулиці...
Робота в парах «Склади прислів’я» (хто швидше) (слайд 26)
Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.
Та земля мила, де мати родила.
За морем тепліше, та вдома миліше.
Рідна земля і в жмені мила.
У ріднім краю, як у раю.
Метод «Мікрофон» (слайд 27)
«Я вважаю, що…», «На мою думку, …»
Дидактична гра «Буду – не буду» ( із застосуванням цеглинок лего зеленого та червоного кольору) (слайд 28)
V. Підсумок уроку. Релаксація.
1