Урок-подорож на тему "Сума кутів трикутника.Розв'язування задач."

Про матеріал
Матеріал містить різноманітні види роботи на уроці.Це інтерактивні вправи,усні вправи за готовими малюнками,випереджаючі завдання,ігрові прийоми.
Перегляд файлу

УРОК ГЕОМЕТРІЇ

В 7 КЛАСІ

ТЕМА: Трикутник.Сума кутів трикутника.Розвязування задач.

МЕТА УРОКУ:  повторити теоретичний матеріал, застосовуючи його в конкретних ситуаціях, узагальнити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів про трикутники та їх властивості, формувати навички застосування теореми про суму кутів трикутника до розв’язування задач, показати застосування здобутих знань у практичній діяльності; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати факти, робити висновки, виховувати культуру спілкування, доброзичливість, виховання навичок охайності, уважності, позитивного відношення до навчання.

Формувати в учнів різні групи компетенцій:

  •                  Соціальні - бути готовим до громадського життя, уміння відстоювати свою точку зору, усвідомлення власного внеску в спільну роботу, здатність рефлексії;
  •                  Полікультурні - опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення проблеми, розвивати вміння вести групову бесіду;
  •                  Інформаційні - уміння використовувати різноманітну інформацію, розширення кругозору, гнучкість застосування знань;
  •                  Самоосвітні й самонавчання - розвивати ініціативність, готовність навчатися, пам'ять, увагу, естетичне сприйняття, пізнавальні здібності, самоконтроль за власною діяльністю.

 

Обладнання: портрет Евкліда, виставка малюнків « Трикутна фантазія учнів 7 класу»,

мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер.

ТИП УРОКУ: комбінований

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: математика, географія,мистецтво.

ХІД УРОКУ.

«Було б легше зупинити Сонце, легше було б зрушити Землю,


 

 

 

 

ніж зменшити суму кутів в трикутнику,

звести паралелі до сходження і розсунути

 перпендикуляри до прямої на розбіжність».

В. Ф. Каган

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. (Слайд № 1)

Доброго дня, діти! Я думаю, що сьогодні наш урок пройде цікаво, з великою користю для всіх! Дуже хочу, щоб той, хто досі ще байдужий до цариці всіх наук, пішов сьогодні з уроку с глибокою впевненістю, що математика   - цікава і дуже потрібна наука.

(Слайд 2) Французький письменник XIX століття Анатоль Франс одного разу      

                        сказав: «Вчитися можна лише весело....

                       Щоб переварювати знання, треба поглинати їх з апетитом».

Давайте прислухаємось до поради письменника на сьогоднішньому уроці: будемо активні, уважні, будемо поглинати з великим бажанням знання, які знадобляться вам у подальшому житті.

 

Епіграфом до нашого уроку я вибрала слова:

«Геометрія сповнена пригод, тому що за кожним завданням ховається пригода думки. Розв'язати задачу - це значить пережити пригоду».

                                 В.В.Проізволов  (Слайд 3)

 

ІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ,        (Слайд №4-5)

Всі ми полюбляємо пригоди і з великою зацікавленістю слідкуємо за походженнями героїв книжок та кінострічок. Сьогодні я пропоную вам відправитись у мандрівку по країні з назвою ЖИТТЯ. Стати ненадовго дослідниками. .У подоріж вирушають дослідники, мистецтвознавці, письменники,. практики, А інструментами вам будуть служити знання з геометрії, географії та мистецтва. Послухаємо наших ліриків.

Але, перш, ніж ми вирушимо в подорож, треба перевірити наскільки ви до неї готові?

 

        

 

 

 

 

 

IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ.

 

           1           Вправа «Дешифратор» (Слайд 6-8)

 

                Три точки утворюють трикутник,

                Три сили - людську суть.

                Добром та злом їх в світі називають,

                В життя їх сума прокладає путь.

 

                      Обчисліть невідомі кути трикутника та сформулюйте за дешифратором


            девіз уроку .

 


30° -наук

43° - розуму 78°-за

64 ° - геометрія

96 ° — час

15°- гімнастика

113°-все

77° - мудріший 90 ° — нашого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

  Кожна людина, яка піклується про своє здоров'я, починає день із зарядки.

Ось і ми для початку проведемо інтелектуальну розминку.

 

2.Інтелектуальна розминка.

(Рішення усних завдань з метою перевірки знань учнями теоретичного матеріалу.) (Слайд 9-11)

 

1.                      А                          ;=?

                                                                Відповідь: 300

     В                                                   С

 

2. А

                                             ˂ С= 900 

                                                       Відповідь: 550

     С                                                     В

 

 

3.            А                АС=ВС; ˂ С= 900 ;

                                    Відповідь: 450

 

              С                                 В   

                                   

3.   Усні вправи з заготовленими малюнками.

     

4. Знайди третій кут трикутника АВС, використовуючи дані таблиці.

 

 

 

<A

1300

300

?

<B

300

?

450

<С

?

600

900


5.Випереджаюче завдання: скласти сенкан.

Зачитати складений сенкан про трикутник

  1.   Трикутник.

Цікавий, найрізноманітніший.

Складається, застосовується, зображується.

Важлива властивість жорсткість.

Фігура

 

             2.Трикутник.

 

            Захоплюючий, важливий.

            Будується, застосовується, складається.

            Їх світ різноманітний.

           Геометрична фігура.

                                6. Гра «  Вірю - не вірю» »

                                       (Слайд №12-13)

 1.Відрізок, який сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони називається - медіаною. (Так)

2. Трикутник називають рівнобедреним, якщо в нього всі сторони рівні. (Ні)

3.Прямокутний трикутник має кут 90 ( ТАК)

4. Перпендикуляр, що проведений з вершини трикутника до протилежної сторони називається - бісектрисою. (Ні)

5. Трикутник називають рівностороннім, якщо в нього дві сторони рівні. (Ні)

6. Сума кутів трикутника дорівнює 360°. (Ні)

7.Будь-який трикутник має 1 бісектрису.(Ні)

8.Кут - геометрична фігура, яка складається з точки і двох променів, що виходять з цієї точки.( ТАК)

9. Існує трикутник, у якого два кути  тупі?(Ні)

10. В рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні.(Так)



 


 


 

 

   ІV.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК,

 

1.Бермудський трикутник. » (Слайд 14)

 

 І перший трикутник, який ми зустрічаємо на своєму шляху - це Бермудський трикутник. Що нам розкаже географія?!

 

             Група «Дослідники»

 

Бермудський трикутник — район в Атлантичному океані, в якому нібито відбуваються таємничі зникнення морських і повітряних суден. Район обмежений лініями від Флориди до Бермудським островів, далі до Пуерто- Ріко і назад до Флориді через Багами.

Район є дуже складним для навігації: тут велика кількість мілин, часто зароджуються циклони і шторми.

Висуваються різні гіпотези для пояснення загадкових зникнень в цій зоні: від незвичайних погодних явищ до викрадень інопланетянами або жителями Атлантиди. Скептики стверджують, проте, що зникнення судів в Бермудському трикутнику відбуваються не частіше, ніж в інших районах світового океану, і пояснюються природними причинами.

 

Аби не заблукати в цьому трикутнику, розв’яжемо задачу:

Задача 1        № 426» (Слайд 15)

 

 

                            Фізкультвікторина

Щоб ми могли і надалі творчо працювати і логічно мислити, проведемо фізкультвікторину

- Якщо ви вважаєте, що вам у житті потрібно вивчати геометрію,

                       Піднесіть руки

Якщо ви вважаєте, що вам у житті потрібно знати все про трикутники,

                        То підстрибніть

  •  Якщо ви вважаєте, що вам у житті необхідно вміти розв'язувати задачі,

                       То кліпніть очима

 Якщо ви вважаєте, що урок геометрії розвиває логіку вашого

 

                             мислення,

 Покрутіть головою вліво, вправо

 

- Якщо, на вашу думку, ви уважні і дисципліновані на уроці

                                       Сплесніть руками

Якщо ви вважаєте, що хороша дисципліна на уроці

- це запорука ваших знань
              Зробіть вдих і видих

2.Драконів трикутник. » (Слайд 16)

 

Ми минули Бермуди, але виявляється, що є ще один трикутник в Тихому океані, про нього ви напевно чули мало, це драконів трикутник у Філіппінському морі.

 

         Група «Дослідники»

 

Море Диявола (інші назви трикутник диявола, трикутник дракона, тихоокеанський трикутник, драконів трикутник) — так, японські рибалки охрестили тихоокеанські води навколо острова Міякедзима (128 км на південь від Токіо), розташовані в північній частині Філіппінського моря. Дослідники паранормальної активності зближують цю зону з Бермудським трикутником з тієї причини, що в ній нібито загадковим чином зникають кораблі і літаки. В міфологічній літературі можна зустріти твердження про те, що в Морі Диявола бачили кораблі-примари і НЛО.

 

Яке ж завдання надіслано нам від корабля примари, зниклого в тихоокеанському трикутнику? (Слайд №18)

 Задача 2

 Кут при основі рівнобедреного трикутника у два рази більший, ніж кут при вершині. Знайти кути цього трикутника.

                                Відповідь: 72°. 36°. 72°.

 

Додаткові задачі :

 

 

№422

 

№424

 

З вікториною всі гарно справилися тепер давайте працювати далі

Після обговорення способу розв'язування задач шляхом складання рівнянь і
правильності одержаних відповідей, учням повідомляється, що цей
трикутник особливий, він отримав назву «Золотого». Далі учні переходять до визначення властивостей цього трикутника.

  1.  Дослідження властивостей «Золотого» трикутника.

Користуючись розв'язаними задачами, учні встановлюють, що «Золотий» -
це такий рівнобедрений трикутник, у якого:

кут при основі в два рази більший, ніж кут при вершині (відповідні
величини цих кутів - 72° і 36°);

- висота, проведена до бічної сторони, поділяє навпіл кут між основою та

бісектрисою кута при основі;

бісектриса кута при основі дорівнює цій основі.

  1.  3.   Мандрівка у світ живопису.
  2. Група «Мистецтвознавці»
  3. Правило «Золотого»  трикутника широко використовують майстри живопису для визначення взаємного розташування елементів картин. Подивимось на відомий в усьому світі портрет Мони Лізи («Джоконди»), автором якої є талановитий живописець і вчений епохи Відродження Леонардо да Вінчі. Цей шедевр відзначається своєю неповторною виразністю, загадковістю та прихованими таємницями. Дослідники творчості да Вінчі , зокрема, довели(мал.7), що композиція картини грунтується на «Золотих» трикутниках.      


          

 

 

  Свого часу піфагорійці (учні школи Піфагора) обрали символом свого союзу так звану «пентаграму» – п'ятикутну зірку, побудовану із «Золотих» трикутників(мал.8).

Мал.8

 Її форму вони вважали досконалою. Є багато задач, пов’язаних із пентаграмою та іншими зірчастими многокутниками.

 Наприклад, знаючи величину кутів «Золотого» трикутника, нескладно зробити висновок, що сума гострих кутів при вершині зірки, що зображена на мал.8, дорівнює 180°.

Дослідити, чи буде поширюватись ця властивість на інші п'ятикутні «зірки», ми зможемо на наступному уроці.

 

V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(Слайд №27)

№427, твір на тему «Де я бачу геометричну фігуру трикутник?»

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Інтерактивна вправа « Результат» »  (Слайд 7-9)

Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці,

якого результату досягли.

Відомим для мене на уроці було ...

Новим для мене на уроці було ...

Найбільше запам’яталося ...

 

2.Перегляд виставки малюнків «Трикутна фантазія»

 

 

 

                         

 

 

 

                                  

 

 

 

                                    3. «Павутинка».

Сплести «павутинку», з’єднавши точки так, щоб кожен «павучок» знайшов
свою ниточку. «Павутинку» плетемо від точки «Трикутник».

Рівнобедрений

Різносторонні                                                                                                                Рівносторонніи

 

©

Бісектриса
©

©

Вершина

 

 

                                                                                                                                                                      Тупокутний

о

Трикутник

о

Медіана

Висота

О

Кут

®

Гострокутний

 

                                                                        Тупокутний

 Сторони

                                                                                                                                Вершина

 

                                         Прямокутний

          

 

 

 

4.Виставлення оцінок.

 Виходячи з кабінету, залишіть свої враження про урок на додатковій дошці,використовуючи картинки – смайлики.                                                                                                                                           

 

 

1. Все зміг зрозуміти!

 

2. Не зовсім все зрозумів,

але хочу зрозуміти

 

 

3. Нічого не зрозумів

 

 

1. І не хочу розуміти


З

 


 


 

«


 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку