Інтелектуальна математична гра "Хто зверху" для учнів 7, 8, 9 класу

Про матеріал
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Перегляд файлу

Інтелектуальна математична гра  «Хто зверху?»

Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

 

Хід гри

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання.

Панове, сьогодні буде не шоу, сьогодні буде справжня математична битва між чарівними дівчатами та мужніми хлопцями!

А зараз я представлю вам наші команди.

 

Покажіть мені дівчину, яка зможе його перебалакати і я поставлю вам пам’ятник, у нього є тільки один недолік -  футбол. Микола Овсійчук оплески!

Любить музику та комп’ютерні ігри, вважає, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно грати. Життєве кредо: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати». Дмитро Ковтун!

Веселий хлопець, любить багато говорити та інколи математику. Має багато друзів, без спілкування з ними не може провести жодного дня. Дмитро Сачок

Хлопець у розквіті сил. Любить поспати або просто лежати і дивитись у стелю. Добрий, турботливий Максим Ковтун.

Цьому парубку пощастило. У нього є молодша сестра. Прибирати після неї іграшки – його любима справа. Підтримує здоровий спосіб життя –роботу на свіжому повітрі. Зустрічайте Дмитро Мельник!

Сором’язливий, врівноважений. Як і багато хлопців проводить вільний час на футболі. Максим Довганич.

 

 

Жоден хлопець не може сказати в її адресу що вона не права, але те шо вона найкраща, вона чує кожного дня, бо дійсно вона і розумниця і красуня – Іванка Примак.

Весела, розумна. красуня. Свій вільний час вона приділяє йому – єдиному… інстаграму. Вероніка Путіло

Коли я буду говорити про цю дівчину, я попрошу бурні оплески всього залу, я не жартую. Співоча, красуня Дарина Поліщук.

Як і Анджеліна Джолі, вона знає, що дівчина повинна бути гарною, завжди в гарній формі, зустрічайте Оксана Зінькова.

Натуральна блондинка, але рівень інтелекту просто зашкалює! Красуня, дівчинка – запальничка Крістіна Вертипорох

ЇЇ зброя –  це щира посмішка, її чесноти  незрівнянна доброта та щирість . І все це наша Мирослава Опалько

 

Ведуча.  Але у нас є ще й судді цієї неперевершеної гри ….

На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять  конкурсів та фінальне завдання для капітанів. Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять  балів, якщо  зможе розв’язати бонусне завдання. Якщо в якомусь конкурсі виходить нічия, то для визначення переможця конкурсанти виконують додаткові завдання- дивоглядки.

Раунд  1

«Збери слова»

Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова». 

Неодхідно за три хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери слова тригонометрія.

Ведучий.     Час пішов

(три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін,мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро)

Бонусне запитання: 

Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під   мішком сиділо по три мишки.  Cкільки було ніг у млині?

(дві, а решта лапи)

Раунд 2

«Вірю - не вірю».

Ведуча.     Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі я читатиму  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Твердження для команди дівчат:

  1.   Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.   Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

   (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.   Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»?     (ні)
  2.   Чи вірите ви, що у довільного рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі.                         ( вірю)
  3.   Чи вірите ви, що теорему Фалеса назвали «міст віслюка»?

   (Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять

     без розуміння, називали «віслюками»)

  1.   Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? 

       (Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).

  1.   Чи вірите ви, що сума всіх кутів трикутника дорівнює 1800?              ( вірю)
  2.   Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні?    (Ні, не обов’язково,

     вони повинні мати спільну сторону)

  1.   Лінійне рівняння завжди має один корінь? (Ні)
  2. Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону навпіл. (Ні)

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2. Чи вірите ви, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.О.Лопухін)
  3. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  4. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  5. Чи вірите ви, що середня лінія трикутника з основою 10 см дорівнює 20 см?     ( Не вірю. Вона дорівнює 5 см)
  6. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  7. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  8.  Найменше натуральне число нуль?  (Ні)
  9.  Сума кутів опуклого чотирикутника дорівнює 360.  (Так)
  10.  Чи вірите ви, що існує 25 способів доведення теореми Піфагора?          

  (Ні, відомо 370 способів.) 

Бонусне запитання: 

Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука?   ( Через 10 років)

Раунд 3

«Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?».

Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде, на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики.

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні».

Ведуча. Почнемо з хлопців?

               (Команда відгадує картинку із зображенням  транспортира).

Ведуча.  А тепер участь беруть наші красуні.

(Команда відгадує картинку із зображенням  куба)

Бонусне запитання:

Котра зараз година, якщо залишилося в 2 рази більше, ніж пройшло? ( 8 год.)

Раунд 4

«Бліц»

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 1 хвилину  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

 Отже, розпочинаємо з дівчат. Хвилина пішла.

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2. Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3. Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    ( жінка)
  2. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір.       ( чоловік - Ейлер Л.)
  3. Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  4. Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)?  (Жінка – Куба)
  5. Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  6. Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  7. Результат дії додавання   ( жінка - сума)
  8. Як називається сума одночленів?    ( чоловік – многочлен)

Ведуча. Хлопці, ви готові?

Ведучий. Час пішов.

  1. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (жінок)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Кому належать слова « Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше»       ( чоловік - Й. Гете)
  4. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики.      

                                               ( жінка - Ковалевська С.В.)

  1. Багатогранник з Єгипту – це …( жінка – піраміда)
  2. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік -кут)
  3. Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік- корінь)
  4. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  5. Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  6. Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  7. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  8. Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)

Шановне журі, хто в цьому конкурсі був кращий?

Бонусне запитання: Скільки буде десятків, якщо 2 десятки помножити на 4 десятки? (вісім десятків)

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 5

«Відгадай пісню»

Ведуча.

І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.

Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).

 ( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди)

33 корови

міліон алих роз

Журі вам слово.

Бонусне запитання: Що спільного між теоремою і театром?

                                (Теорема  - від грецького: спостерігаю, розглядаю)

 

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру для капітанів.

Запитання для капітана дівчат.

  1. Фігуру, що складається з двох променів, які мають спільний початок

називають...(кутом).

2. Найпростіша геометрична фігура (точка).

3. Від перестановки доданків не змінюється що? (сума).

4. Наступне число після 99? ( сто).

5. Два .... називаються рівними, якщо в них однакові градусні міри.(кути).

Запитання для капітана хлопців.

1. На яке число не можна ділити? (нуль).

2. Скільки прямих можна провести через дві точки? (одну).

3. Результат при додаванні? (сума).

4. Найменше натуральне число? (один).

5. Кожний кут має свою градусну міру більшу за? (нуль)

Слово журі.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дзюба Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Козярчук Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
3248
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку