7 клас зарубіжна література
Тема: Останній дюйм – такий короткий і такий важливий
Мета:
навчальна :систематизувати знання про новелу «Останній дюйм»,удосконалювати навички аналізу літературних персонажів ,уміння обстоювати свою точку зору, добирати аргументи на її підтвердження, зацікавити учнів актуальними проблемами стосунків батьків і дітей;
пізнавальна: розвивати критичне мислення учнів, навички виразного читання, усного мовлення,навички роботи в групах;
виховна :виховувати прагнення до добрих і щирих стосунків із близькими,відповідальність за долю найрідніших людей,навчити проявляти уважність до рідних і близьких.
Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстрації до новели «Останній дюйм», аудіо - та відео записи.
Тип уроку: узагальнюючий,урок-гра
Останній дюйм,який розділяє
всіх і вся,нелегко подолати…
Дж. Олдрідж
Хід уроку
Урок розпочинається з прослуховування аудіо запису «Шум моря».
(Звук мотору літака)
Але вашу увагу відволікає звук. Що це? Це звук мотору літака, який повертає нас до реалій життя. Діти розплющуйте очі. Літак символізує зміни в житті, переживання.
-Сьогодні на уроці ми з вами систематизуємо свої знання про новелу «Останній дюйм», удосконалимо навички аналізу літературних героїв, будемо вчитись обстоювати свою точку зору, добирати аргументи на її підтвердження, будемо розвивати критичне мислення, навички виразного читання та усного мовлення і роботу в групах, також виховуватимемо добрі та дружні стосунки із близькими, відповідальність за долю найрідніших людей ну і звичайно навчимось проявляти уважність до рідних і близьких.
Запишіть,будь ласка,тему нашого уроку (на дошці)
Я провела в класі анонімне анкетування. І ось результати .
Завжди інколи дуже рідко ніколи
2.Чи розуміють вас батьки?
3. Чи можете ви назвати свого батька порадником,другом?
4. Чи буваєте ви самотніми в життя?
Результи оголошує вчитель.
-Таким чином, ми бачимо, що проблема взаємин батьків і дітей дійсно має місце в наших родинах. Це є проблема, що хвилює як батьків, так і дітей.
3.Актуалізація опорних знань (гра)
- Ви вже визначились з командами. Представте їх(назва,девіз)
1.Блатикті акуленята
2.Жовті дюйми
3.Фіолетові морські котики
Вступна частина
- Сьогодні вам потрібно пройти багато перешкод на шляху до заповітного «останнього дюйма»,який відділяє вас від перемоги над собою і обставинами.
-Пропоную вам завдання (бухти), які ви повинні виконати. Та команда ,яка виконає швидше і вірно наблизиться ближче до цілі. І отримує свою частину пазлу(міні твори, які потрібно буде написати вдома-домашнє завдання).
Бухта 1 «Нелегкий вибір» (4 бали)
По одному представнику з команди виходять до дошки і зачитують вибрані характеристики. Вчитель звіряє.
Бен - Любить свою справу, турбуються, досвідчений, часто різкий, роздратований, сильний, витривалий
Деві - Кмітливий, витривалий, відповідальний, чесний,сумний,зляканий. прощає образи
Бухта 2 «Загублені фото» (4 бали)
Бухта 3 «Втрачена пам’ять» (6 балів)
- Вам потрібно відновити послідовність сюжету. Перед вами розрізаний аркуш на смужки , на яких написані пункти плану. Вам необхідно в правильній послідовності наклеїти(клеєм) на аркуші ці пункти. Так як було в новелі «Останній дюйм». По порядку.
1.Поєдинок Бена з акулою –кішкою;
2.Роздуми Деві;
3.Акуляча бухта;
4. Зйомки під водою;
5. Обід на березі Червоного моря;
6. «Головне-останній дюйм»;
7. Допомога пораненому батькові:
8.Самотній політ хлопчика;
9.Серйозна розмова;
10. Попереду ціле життя;
11.Вдале приземлення;
12.На висоті трьох тисяч футів.
Відповідь: 6,3,2,4,5,1,7,9,8,12,11,10.
-А поки учні перевіряють завдання, ми з вами порухаємось та відпочинемо.
Руханка
-Ну що ж вже перевірили завдання а ми відпочили , тож давайте підведемо підсумки 3 пройдених бухт.
Бухта 4 «Піке(анаграми)» (3 бали )
Бухта 5 «Порадники» (2 бали)
-А ось вам мої поради,для покращення стосунків з рідними.
Пам’ятка
1.Не допускайте конфліктних моментів в стосунках з батьками.
2.Будьте уважними,терплячими один до одного.
3. Намагайтесь вникати в проблеми рідних і близьких. Можливо їм потрібна ваша допомога.
Бухта 6 «Кіноактори»
- Оповідання написано в 1957 році. Сюжет оповідання “Останній дюйм” ліг в основу однойменного кінофільму, створеного на кіностудії “Ленфільм”, 1959. Давайте і ми з вами уявимо себе кіноакторами.
- Капітани підійдіть ,будь ласка, та виберіть діалог .Кожен із вас витягнув свій варіант діалогу. На телевізорі буде відбуватися діалог, але без звуку. Ви повинні зачитати діалог, та передати емоції і почуття героїв.
1 діалог(на 6:25хвилині)
— Мене не буде хвилин двадцять. Потім я піднімусь, і ми поснідаємо.Зрозумів?
— Зрозумів, — відповів Деві.
— І про мене не турбуйся, — сказав він хлопчикові, заходячи у воду.
2 діалог(на 7:15хвилині)
— Деві, — ледве-ледве вимовив Бен в заплющеними очима, — що у мене з ногами?
— У тебе руки... — почув він невиразний голос Деві, — руки зовсім порізані, просто жах!
3 діалог(на 10:03хвилині)
— Літак не хоче йти донизу, — сказав Деві; очі його розширились і, здавалося, займали тепер усе обличчя.
— Вимкни мотор.
— Вимкнув, але нічого не виходить. Не можу опустити ручку.
— Потягни ручку тріммера, — звелів Бен
4.Підведення підсумків
- Ви вже склали свої пазли. Давайте дізнаємось кому ж це вдалося зробити швидше всіх.
Вручення грамот
- Ви справжні молодці . Адже сьогодні ми нарешті подолали той заповідний дюйм, який водночас такий короткий, але такий важливий. Я бажаю вам всього найкращого.
5. Домашнє завдання.
Пазли ,які мають скласти кожна із команд – це теми міні творів:
Що насправді врятувало Бена?
Що потрібно дитині для справжнього щастя в сімї?
Складіть фанфік(продовження) до новели «Останній дюйм».
Запишіть , ці теми у щоденники, це ваше домашнє навчання.
6.Рефлексія
Вчитель підходить до дітей дає одну з хмаринок і діти відповідають на питання.