Тема: Властивості додавання (переставна, сполучна).
Мета:
1) сформувати уявлення про переставну і сполучну властивості додавання, вміння використовувати ці властивості для зручності обчислень;
2) тренувати обчислювальні навички, вміння аналізувати і вирішувати текстові завдання;
3) розвивати логічне мислення, уяву, мову, пам'ять;
4) виховувати любов до предмету математика.
Розумові операції: аналіз, синтез, порівняння, аналогія.
Форма проведення: Урок-подорож «Острів скарбів»
Обладнання: карта-схема «Острів скарбів», квитки з цифрами, конверти-кораблики з картками (диференційованими завданнями), геометричний матеріал, таблиця «Властивості додавання», музична фізкультхвилинка.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Знання не забули, то ж можна вирушати.
Морякам завжди бажають:
Сім футів під кілем, що означає
Щасливого плавання, попутного вітру.
а) Робота з індивідуальними картками;
б) 475, 50, 400, 9, 485, 233, 999.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. На дошці
9+2 2+9
798+2 2+798
10+490 490+10
- Розгляньте вирази. Що в них спільного? ( Вони всі на додавання)
- Не виконуючи обчислення , знайдіть рівні суми.
Діти відповідають, а вчитель ставить знак рівності.
- Якою властивістю складання ви скористалися? ( Переставний)
- Яку суму легше знайти 798+2 або 2+798
2. Завдання для пробної дії
За 1 хвилину вам потрібно вирішити вираз (456+99)+1
- Хто не виконав завдання? Чому?
- У кого є відповідь? Вчитель фіксує відповіді на дошці
- Давайте подумаємо, чому ми не змогли впоратися із завданням? ( Ми чогось не знаємо)
- Яке завдання ви виконували? ( Вирішували вираз)
- Який спосіб рішення використовували? ( Порядок дій)
- У чому утруднення? (Напевно є такий спосіб, коли можна легко вирішити цей вираз)
- Яку мету ставимо перед собою? ( Дізнатися новий спосіб вирішення виразу)
- Яку властивість ви повторили спочатку уроку? ( Переставну)
- Як ви цю властивість зобразили? ( На відрізку) А можна на відрізку зобразити ці числа? ( Так) А потім , що ми зможемо зробити? ( Скласти зручним способом)
- Зобразіть числа на відрізку. Знайдіть суму зручним способом.
- Що вийшло? ( 99+1+456)
- Якою властивістю ви скористалися? ( Переставну)
- Що ви змінили у виразі? ( Порядок дій)
- А як змінити порядок дій? ( Перенести дужки)
( 99+1)+456
Фізкультхвилинка
«Каченята»
Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П'ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили,
Дев'ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.
1. Колективне опрацювання матеріалу поданого у підручнику.
Завдання № 1, с.44.
Обчислення виразів зручним способом. Завдання № 3, с.45.
Робота з геометричним матеріалом.
Наше судно стало рухатися швидше, ми потрапили до геометричної течії.
Прошу допоможіть відновити судно.
Так судно майже готове до плавання. Але вітрила зіпсовані, їх потрібно полатати. Для цього нам необхідно шматком тканини зашити розірване місце.
Якщо ми обчислимо значення виразів, то власники повернуть свої судна, а ви поповните свої скриньки.
Порівняй вирази. Завдання № 9, с.46.
Розгадування ребусів.
ІV. Підсумок уроку.
- Острів по курсу якийсь дивовижний. Давайте до нього підійдемо ближче.
Так це ж «Острів Скарбів»!
Під час подорожі ми подолали немалий шлях у пошуках скарбів. Кожен поповнив свою скриньку. Ваші монетки в ній – це ваші знання. Адже недарма в народі кажуть: знання – це скарб. Примножуйте його і надалі.
- Які нові знання отримали на уроці?
- Які завдання сподобалися найбільше?
Ось і уроку кінець!
Хто працював – молодець!
За роботу – по заслузі.
Щиро дякую вам, друзі!
Острів обчислень
Океанія знань
Математична лагуна
Острів Скарбів
Острів Скарбів
Бухта загублених кораблів
Геометрична течія
Коралові рифи
Порт
Картка № 1
Склади програму дій:
Картка № 2
Склади програму дій:
a) (а – b) + (c + d);
b) а – (b + c) - d;
c) а + (b + c) – ( d - k);
d)(а + b) - (c - d) - k;