Урок «Загальний випадок додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування складених задач»

Про матеріал
Урок з математики «Загальний випадок додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування складених задач» для 2 класу. Поданий урок є комбівованим (математика з елементами природознавства). Дозволяє учням відпрацьовувати навички прийомів додавання і віднімання з переходом через розряд, а також дізнаватися про підготовку тварин до зими.
Перегляд файлу

 

Клас: 2

Вчитель: Мартинюк Любов Василівна

Тема. «Загальний випадок додавання і віднімання двоцифрових чисел з  переходом через розряд. Розв’язування складених задач»


Мета: відпрацьовувати навички застосування прийомів додавання і віднімання виду 28 + 39, 84 - 29; закріплювати вміння зіставляти і аналізувати умови і вирішувати завдання вивчених видів; формувати вміння працювати в групі; розвивати кмітливість, мислення; виховувати доброзичливе ставлення до однокласників.


Обладнання: комп'ютер, презентація, картки для індивідуальної роботи учнів;

 


ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Голосно продзвенів дзвінок

Починається урок.

Наші вушка на маківці

Очки широко відкриті.

Слухаємо. Вивчаємо .

Ні хвилини не втрачаємо !

 

Психологічний настрій ( Слайд 1)

 


II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо знання з теми «Загальний випадок додавання і віднімання двоцифрових чисел з  переходом через розряд. Розв’язування складених задач». (Слайд 2.)

1. Розгадування загадки

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

 

 

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Робота з прикладами

66 – 6  = 54  Н             90 – 2=88       С

72 – 8= 64    Л             24-9 = 15       О

35 – 12=23   І             75 – 19 = 56    Ь

35 – 16=19   С             88-22  = 66     І

  • Розмістіть відповіді домашніх прикладів в порядку зростання і ви утворите два слова - назви предметів. Після цього ми зможемо скласти словосполучення і визначити основні слова нашого уроку.

 

15

19

23

54

56

64

66

88

 

о

с

і

н

ь

л

і

с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ШКОЛА\До уроків\Картинки с интернета\Деревья осенью\0b24d5df834e7b9cac8870f188e7fc2f.jpeg
- Яка зараз пора року?

 - Які зміни відбуваються з неживою природою?

- Яких жителів лісу ви знаєте?

 - Як вони готуються до зими?

Сьогодні у нас урок подорож  в осінній ліс і допоможемо  тваринам   підготуватися до зими. (Слайд № 3).  Ми  з вами довідаємося про кожного лісового жителя.

 

2. Інформація учнів  про пору року осінь.

 Отже, багато клопоту восени не тільки птахам, комахам, а й звірам. І вони змушені рятуватися від холоду та голоду. А як саме ми будемо  дізнаватися сьогодні на уроці.


IV. Актуалізація опорних знань

 1. Усні обчислення (Завдання від їжачка - слайд №4)

а) Мозковий штурм

 - Яке найбільше одноцифрове число? (9)

- Яке найбільше двоцифрове число? (99)

 - Найменше двоцифрове число? (10)

 - Порахуйте десятками до 100 (ланцюжком)

- Як називаються компоненти при додаванні? При відніманні?

б). Яке число є наступним для кожного з чисел? 49, 67, 80, 98.

 в). Яке число передує кожному з чисел? 45, 48, 50, 55.

 г) Яке число складається з 7 десятків 8 одиниць; з 8 десятків 7 одиниць; з 9 десятків 9 одиниць; з 4 десятків?

 

2. Інформація учнів про їжачка.

 Восени у їжачка мало поживи, бо заховались у землю черв'яки, ящірки, вужі. Важко також знаходити комах, жаб. Тому їжачок не робить запаси собі на зиму. Та й йому це не потрібно. Бо взимку він спить. Лише у гарні осінні дні їжачок готує собі нірку для зимівлі. Вночі він таскає в нору сухе листя й м'який лісний мох, застилає зимову постіль, щоб було тепло спати або заривається у сухе листя.

 

3. Гра «Допоможи їжакові знайти грибок» (слайд №5)

 

 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Запишіть  кожне число у вигляді розрядних доданків

 (слайд №8 завдання від зайчика)

53 = 50+3

47 =40+7

66 =60+6

19=10+9

 

 

2. Який знак «+» або «-» пропущений (слайд № 9-10) - Робота в пара.

35 * 4 * 6 = 37                       54 * 3 * 4 = 53

35 * 4 * 6 = 33                       20 * 2 * 4 = 26

 

 

3. Інформація про зайчика

а ) Відгадайте загадку

Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст.
На городі побував  - 
Нам капусту попсував. (Заєць)

 

 

 

 

 Зайці готуються до зими ще восени. Головна частина підготовки до зими – зміна шубки. На білому снігу сіра шубка зайця буде виглядати зрадницькою плямою, а ц зайця не має іншого захисту, як швидкі ноги та вміння ховатися. Взимку заєць їсть пагони і кору різних дерев і чагарників. Взимку в сильні морози заєць риє в снігу нори 0,5-1,5м завдовжки, в яких може проводити цілий день і залишатися в небезпеці.

 

 

 

4. Усні обчислення (слайд № 12-13, від лисички)

- колективна робота

- Поясніть, як обчислити різницю 44 - 28.

 


5. Обчислення прикладів індивідуальна робота

 (з'єднати приклади з відповідями) - слайд №15

 

45-18                    34                   42-24        22

76-19                    57                   65-43        18

  1.                    27                   63-20        43


6. Порівняйте значення виразу і числа. І напишіть відповідні знаки.( Слайд №16)

 

33 – 17      15                     45 + 19     65                   74 – 26     48

40-5        30 -4                   100-3        99                    80-8         88

 

7. Інформація про лисичку

Лисиця -  спритній звір, вона невибаглива і легко звикає до будь-яких умов. Вона хижак, але взимку може поласувати під снігом овочами або ягодами. Хороший результат дає полювання на гризунів, тому голод взимку лисиці не страшний. Свій окрас до зими не змінює, але її шубку не впізнати, вона стає товстішою, яскравішою і пухнастою. Густою шерстю покриваються навіть лапи, тому на снігу вона не мерзне. Руда красуня пересуваються по засніжених полях тихо, як у валянках. 

 

8. Обчислення кругових прикладів (Слайд №18) Робота в групах.

 

    40-5       В                 35+25      Е               

   45+35     Д                 25+25      М

  1.     Ь                  60 – 35    Д         

                         50-5         І


9. Фізкультхвилинка (слайд №19)

 

10. Інформація про ведмедика

Ведмеді влітку і восени  нагулюють собі жир, щоб взимку відпочивати. Жир для них - це запас їжі, а також він цих звірят зігріває. Ведмідь живитися ягодами, корінням, дрібними тваринами..  З жовтня ведмідь старанно й вміло готує до зими зимове лігвисько. М'якою запашною  хвоєю, корою із молодих ялинок, сухим лісовим мохом він вистилає свою барлогу.

 

11. Робота над задачею. (Слайд № 20-24)

 - Що таке задача?

 - Які складові частини задачі?                                       

  • Яке найулюбленіша їжа ведмедів? Відгадайте загадку.

а)  Загадаю вам загадку:
Смачний він і дуже солодкий,
Бути здоровим допомагає,
Його бджоли збирають...

                                              (Мед.)

C:\Users\Любовь Васильевна\Desktop\honey_PNG11575.png

 

б)  Прочитайте задачу:

  З квіток гречки бджоли зібрали 57 кг меду, а з квіток липи на 18 кг менше, ніж з гречки. Скільки всього кг меду зібрали бджоли.

 

       - Що ви прочитали? Як ви зрозуміли, що це завдання?

         - Про що йдеться в задачі, що відомо? Яке питання?

         - Чи можемо відразу відповісти на питання завдання?

 

        - Що ми будемо шукати в першій дії?

12. Геометричний матеріал (слайд № 25-26)

 

13. Інформація про білочку 

Білочка збирає суху траву, мох і затуляє ними усі щілини в дуплі. Також вона збирає горішки, жолуді, насіння та гриби і зберігає їх у своїй комірці в дуплі. Тому взимку білочка не голодує.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Які геометричні фігури ви бачите на малюнку?

C:\Users\Любовь Васильевна\Desktop\Рисунок1.jpg

 

- Що таке периметр?

Побудуйте квадрат зі стороною 4 см і інший прямокутник з таким же периметром.

 

- Чому дорівнює периметр квадрата (16 см)

- А які прямокутники можемо накреслити з таким же периметром?

 

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

 Бесіда «Мікрофон»

- З хорошим чи настроєм ви працювали на уроці?

 - Чи все було зрозуміло?

 - Чи задоволені ви своєю роботою?

 - Кого з однокласників хотіли б особливо відзначити?

 

VІІ. Домашнє завдання с.85, завдання 491, 492

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 січня 2019
Переглядів
2336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку