Конспект уроку математики у 2 класі
Хід уроку відкриття «нових знань»
Тема: Складання таблиці ділення на число 3. Порівняння таблиці ділення і таблиці множення числа 3. Розв’язування і порівняння задач на ділення.
Мета: Скласти таблицю ділення на 3, знайти способи її запам’ятовування. Формувати вміння застосовувати нові знання при обчисленнях виразів та задач. Продовжувати роботу над задачами на ділення, порівнювати задачі на ділення на рівні частини та на ділення на вміщення. Знаходження сторони рівностороннього трикутника.
Очікувані результати:
Предметні компетентності: розвиток умінь виділяти головне, суттєве, порівнювати; закріплення знань взаємозв’язку дій множення та ділення, переставної властивості дії множення, порядку дій у виразах без дужок; тренування обчислювальних навичок.
особистісні: уміння працювати самостійно,в парах, групах, слухати співрозмовника, вести діалог, аргументувати свою точку зору, оцінювати об’єктивно свої знання та вміння та виконання завдань однокласниками.
міжпредметні: вміти обробляти інформацію; формувати комунікативну компетенцію учнів; обирати способи розв’язання задач залежно від конкретних умов; контролювати і оцінювати процес та результати своєї діяльності.
Задачі:
навчальні: забезпечити свідоме сприйняття та засвоєння нових знань; закріплювати вміння застосовувати способи та алгоритми при розв’язанні задач та прикладів; створення умов для систематизації та засвоєння нових знань учнів;
виховні: уміння слухати та вступати в діалог, формувати уважність та охайність в обчисленнях, виховувати почуття взаємодопомоги, шанобливе ставлення до думки інших, культури навчальної праці, вимогливе відношення до себе та своєї праці;
розвивальні: сприяти розвитку творчої активності учнів; підвищити пізнавальний інтерес до предмета; розвиток навичок та здібностей критичного мислення (навичок порівняння, формулювання та перевірки гіпотез—правил розв’язання задач, умінь аналізувати способи розв’язання задач); розвиток не тільки логічного, але й образного мислення, фантазії дітей та їх здібності міркувати.
Використані технології:
Технологія формування критичного мислення.
ІКТ.
Технологія співпраці.
Гуманно-особистісна (створення ситуації успіху).
Методичні прийоми: парна та групова мозкова атака, «Метод прес», «Незакінчені речення», «Мікрофон».
Форми роботи: робота в парах, групах, самостійна, фронтальна.
І. Організація класу. Очікування.
Привітання з гостями. Очікування дітей. Що ви очікуєте від уроку? Яким буде урок? А чи буде він легким? Девіз уроку: «Долаючи трудність—знаходимо мудрість». Обговорення видів діяльності на уроці. Слайди 1-3.
Мотивація. Я прийшла до вас не з пустими руками, а з …(лупою). Це невід’ємна річ людини якої професії?
Слайд 4. Так, це інструмент для роботи слідчого або детектива, сищика.Щоб мати потрібні професійні якості, слідчий має бути справжнім дослідником та мати такі риси: уважність, мати пильне око, старанність,терпіння, вміння логічно та критично мислити,бути спостережливим, вміння спілкуватися з людьми та доводити свою думку. Отже, самі ці якості ми будемо сьогодні тренувати на уроці і спробуємо довести собі та гостям, що ми зможемо відкрити у своєму класі детективне агентство, щоб знаходити незвичне у звичайному, щоб досліджувати невідоме, а також самим відкривати способи розв’язання задач, формулювати правила та створювати пам’ятки та схеми-опори. Щодня ми вчилися бути дослідниками, і ось сьогодні, нарешті, я сподіваюсь, ми відкриємо агентство. Отже, вперед! А подарунком вам буде ще один інструмент для роботи детективів ти дослідників.
(Слайд 5.)
ІІ. Розминка. (Слайди 6-7.)
Завдання 1.Відгадайте, що спільне мають казки? Так, це число 3, яке з давніх давен вважалося магічним, чарівним. Люди вміли рахувати до 2, а 3 означало «все».
Хвилинка-цікавинка. Магія пояснювалась тим, що воно є сумою двох попередніх чисел: 3=2+1, символізувало трикутник, а його вершини вказували на зв’язок минулого, теперішнього ти майбутнього часу. Магічним вважав його і давньогрецький філософ та математик Піфагор.А ще третью від Сонця є яка планета? Так, наша Земля. І тільки завдяки тому, що вона є саме третьою, й існує життя на Землі. Хіба це не чудо?! А малий герб нашої держави означає єдність небесного, земного та підземного, єдність Отця і Сина, і Святого Духа, Єдність матері,батька ти дитини.
Завдання 2. Знайти закономірність і продовжити ряд чисел.
Перевірка. (Слайд 8). Самооцінка.(+-)
Завдання 3. Периметр якого трикутника можна знайти за допомогою дії множення? Який закон треба застосувати? (Переставний закон.)(Слайд 9).(+-)
Повторення правила знаходження периметра рівностороннього трикутника. (Слайд 10).
ІІІ. Самостійна робота та фіксація труднощів у пробній навчальній дії. (Слайд 13). Робота на картках.
Визначення теми та завдань уроку.
--Яка тема уроку? Які завдання поставимо перед собою?(Слайд 14).
ІV. Актуалізація знань.
Що нам допоможе скласти таблицю ділення на 3?
1. Знання таблиці множення числа 3 та множення на 3.
2. Яка дія є оберненою до дії множення? Скласти по 2 приклади на ділення до прикладів на множення. Оцінка своєї роботи.(+-)
Фізкультхвилинка під музику.
V. Усвідомлення змісту. Осмислення.
1.Стратегія «Снігова куля». Робота в парах та групах.
Складіть таблицю ділення на 3, працюючи в парах. Дослідіть її у групах. Знайдіть закономірності, які полегшать вивчення таблиці та зроблять процес вивчення цікавим. Презентація відповідей. Закономірності.(Слайд 15.)
2. Аналіз інформації та застосування.
Визначення чисел, що діляться на 3. З’ясування пролонгованості проблеми. (Слайд 16.)
Як ділити числа, які поза таблицею? Подумайте над цим, кому цікаво, а на наступному уроці дослідимо позатабличні способи ділення.
Чи можемо ми тепер знайти значення виразу, де була трудність? Так. (Додається другий фрагмент інструмента).
3.Робота над задачами. Підручник ст.112, №658. Розв’яжіть та порівняйте задачі.
Працюють самостійно. Учень біля дошки. Підкреслює ключові слова. Пояснює, що допоможе розв’язати задачу. Малює. Розв’язує. Перевіряємо за анімацією. (Слайди 19-23). Оцінює себе. Наступний учень розв’язує другу задачу. Порівнюють. Роблять висновки. (Задачі на ділення на рівні частини та на вміщення.)
Підручник ст.112, №659. Робота в парах. Скласти задачі за малюнком та питаннями. Порівнюємо. (Слайди 24-27).
(Додається третій фрагмент інструмента).(Слайд 28).
4. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах. Мозкова атака. З’ясувати, як знайти сторону рівностороннього трикутника, знаючи його периметр. Вивести формулу. (Слайд 29).
Презентація відповідей. Формула. (Слайд 30). Самооцінка.(+-)
(Додається четвертий фрагмент інструмента).
VІ. Рефлексія. З’ясування, над чим працювати вдома.
Які були завдання уроку? Чи виконали ми завдання, які поставили перед собою?
Незакінчені речення. (Слайд 30).
Оцінка своєї роботи на уроці.
Домашнє завдання визначається разом з учнями:
1.Вивчити таблицю.
2.Вчитися застосовувати таблицю. Задача 663.
3.Для тих, хто бажає стати справжнім детективом, дослідити фігури, утворені із рівносторонніх трикутників, та знайти їхні периметри.
Оцінка вчителем роботи класу.
Відкриваємо у класі детективне агенство.Відкривається та дарується ліхтарик. Значок детективного агентства.