ТЕМА уроку МАТЕМАТИКИ У 1 КЛАСІ
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ З ВИЗНАЧЕННЯМ «НА СКІЛЬКИ...». ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ Мета: удосконалювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі на збільшення числа на кілька одиниць; закріпити вміння порівнювати іменовані числа; актуалізувати знання про математичні дії «сума», «різниця»; вправляти у порівнянні чисел з визначенням «на скільки...»; розвивати логічне мислення учнів, увагу; виховувати старанність, товариськість, працелюбність , любов до України.
Обладнання: картки для парної роботи, телевізор чи ноутбук, відеозаписи, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична, мовно-літературна , громадянська та історична.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
Ось дзвіночок пролунав
— Працювати час настав.
Закликає він завзято
Щось цікаве рахувати!
Клас готовий працювати? (Так!
Додавати й віднімати? (Так!)
Вчасно руку піднімати? (Так!)
Вміло в парах працювати? (Так!
Вирази й задачі розв’язати? (Так!)
У нас сьогодні не простий урок , а урок-подорож. ПОДОРОЖ ДО ……… ( щоб дізнатися , треба виконати вирази. ) ( замку ) + МАЛЮНОК ЗАМКА
2. Усні обчислення : а)Гра « Шифр » 10-8-1= 8-5-1= 5+5-7=
6+2- 4= 2+3+0=
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
З |
А |
М |
К |
У |
Щоб потрапити до замку , потрібно виконати завдання і зібрати 6 ключів. Ключ дається за правильно виконане завдання .
Оцінити себе ви зможете за критеріями по кольорах.
б) Робота в русі — У кожного є цифра на парті , вийти і стати по порядку. ( Один з учнів називає числа у порядку зростання , інший – у порядку спадання )
в) Гра « Назви сусіда » .
Учні оцінюють себе і отримують перший ключ.
Г) Сідаємо за парти прописуємо у зошиті каліграфічно рядочок цифри , яка позначає кількість дівчаток у класі (9). ( ОЦІНИЛИ –ОТРИМАЛИ КЛЮЧ )
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Закріплення знань про компоненти при додаванні
1) Робота за підручником (с. 70, завдання 1 )( оцінили – отримали ключ )
ФІЗХВИЛИНКА для очей https://youtu.be/qWPw0h4KPLQ?si=4Bsp7QgVTxRC7vfI
2. Актуалізація знань про різницеве порівняння чисел
1) Повторення правила порівняння чисел з визначенням «на скільки...».
— Щоб визначити, на скільки одне число більше (менше), ніж інше, потрібно: від більшого числа відняти менше.
2) Складання виразу за малюнком підручника (с. 70, завдання 2). Завдання виконуємо усно.
— Скільки бурячків зібрав у комору кріт? (8.) Скільки картоплин? (6.) — Чого більше зібрав кріт: картоплин чи бурячків? — Як дізнатися, на скільки більше бурячків зібрав кріт? Складіть вираз. (оцінили-отримали ключ )
3. Розв’язування задач на збільшення числа на декілька одиниць
Колективне розв’язування задачі (підручник, с. 70, завдання)
Зайчик закотив у комору 5 капустин. На грядці залишилося на 3 капустини більше. Скільки капустин залишилося на грядці? — Прочитайте задачу. Перекажіть умову. — Назвіть ключові слова. Назвіть числові дані задачі. — Що означає число 5? (Кількість капустин, які зайчик закотив у комору.) Що означає число 3? (На скільки більше залишилося капустин.) — Яке запитання задачі? Якою дією обчислимо більше число? — Складіть вираз. Дайте відповідь на запитання задачі. Задачу записуємо у зошит.
Фізхвилинка рухлива. ( отримали ключ )
5. Вправляння у порівнянні іменованих чисел
1) Повторення про міри довжини, маси та місткості.
2) Робота за підручником (с. 70, завдання 5). Робота в парах. — Порівняйте. Запишіть нерівності у зошит.
5 см і 9 см
7 кг і 2 кг
10 л і 3 л
10 см і 1 см Яка пара виконала завдання , то діти піднімають руки і коментують свою відповідь . ( оцінили-ключ ).
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.
РЕФЛЕКСІЯ . Бесіда про Україну, славних українців.
Діти висловлюють враження про урок, що сподобалося , які завдання були легкими , які важко було виконати .
Оцінюють свою роботу на уроці кольоровими цеглинками .
Рахуємо ключі , отримуємо дозвіл дізнатися про ЗАМОК. Переглядаємо відео https://youtu.be/jkzPES91v3c?si=JSE2UcTsYvik9zI7 (ДОСТУПНІ ІНТЕРНЕТ ДЖЕРЕЛА )