Урок-подорож «Правила дорожнього руху та безпека на дорозі»

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Я у світі» для 3 класу. Урок-подорож «Правила дорожнього руху та безпека на дорозі»
Перегляд файлу

                        Конспект уроку з предмету «Я у світі»

 

Тема:  Урок-подорож  «Правила дорожнього  руху та  безпека на дорозі»

Мета:

навчальна:

  • закріпити та поглибити знання дітей з правил дорожнього руху;
  • в ігровій формі навчати дітей правилам дорожнього руху
  • закріпити знання про призначення світлофора, його сигнали,
  • розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах;                                                                                            
  • закріплювати вміння переходити дорогу, формувати звичку не порушувати ПДР, уникати небезпеки на дорозі, запобігати травматизму;

виховна:

  • виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати;
  • виховувати дисциплінованість пішохода, повагу і дбайливе ставлення до свого здоров’я і життя;   

корегуюча:                                                                  

  • корегувати увагу, мислення, пам'ять, звуковимову.

 

I171.jpg дзвоник

                                                                          Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Діти: Продзвенів уже дзвінок,                                                                         починається урок.                                                                                            Будем гарно працювати,

предмет «Я у світі » вивчати.

2. Привітання                                                                                                       Вчитель: Усміхніться один одному малята,                                                                  Щоб приємно всім було нам працювати.                                                    Любі діти, у наш клас                                                                              Завітали люди щирі.                                                                         Привітайте в добрий час                                                                                       Гостей посмішкою й миром.  

3. Дружне коло

 Вчитель. Діти, який зараз урок? («Я у світі»)  Сьогоднішній урок, діти, ми почнемо з дружнього кола. Який у вас сьогодні настрій? Давайте посміхнемось один одному. Я бажаю вам  дізнатися багато нового та цікавого під час уроку. Ви всі в мене розумнички. Тож починаємо плідно працювати.  На сьогоднішньому дружньому колі ми будемо говорити про правила дорожнього руху та про безпеку на дорогах. Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність призводять до втрати не тільки здоров’я, а й життя. Отже, сьогодні  ми присвячуємо наш урок безпеці руху пішоходів та сигналам світлофора.

 

Вчитель. Пропоную вам гру «Запитання-відповідь»

Давайте пригадаємо: як називається людина, яка ходить, а не їде транспортом?

(відповіді дітей )

Так. Це пішохід.

А людина яка керує транспортом?

Це водій.

А людина яка їде в транспорті?

Це пасажир.

Вчитель. Молодці.

Зверніть увагу на дожку.

Слухання вірша «Азбука міста»(вірш читаю з дошки)

Місто, в якому ми з тобою живем,

Можна по праву зрівнять з букварем.

Азбука вулиць, розкрившись для нас,

Місто уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука,— треба всю знать, —

Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.

Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду!

 

— Про яку азбуку йдеться у вірші? Так, дорожню.

— Коли вулицями почали рухатися автомобілі, тролейбуси, автобуси, то їм потрібно було дати мову. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З них складають слова, зі слів — речення. У дорожньої мови також є букви — знаки. Але їх не потрібно складати у слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали бувають різними. Одні попереджують водія або пішохода про небезпеку, інші — забороняють рух. А зараз робота в парах. На ваших партах є картки і потрібно кожній знайти пару. Працюємо. (індивідуальна робота з Дімою, Каміллою, Дімою)

Так що у вас вийшло? Правильно, дорожні знаки.

А зараз увага на дошку: погляньте. Що ви бачите? Так, також  дорожні знаки. Давайте по черзі знайдемо кожна пара свій знак і прочитаємо назву(по черзі біля дошки, читаємо разом. Обіграти ситуації на малюнках)

 Молодці,добре справились з завданням.

Article1642.jpgВчитель. А що допомагає нам на дорозі ? Ви самі скажете, відгадавши загадку. Послухайте.

Загадка. Хто від нещасть застерігає

І нам завжди допомагає

Так, щоб не трапилось біди,

Усім дорогу перейти? (Світлофор)

Це світлофор, наш добрий друг,

Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги:

Пускає чи спиняє?

Вчитель. Світлофору вже більше трьохсот років. Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого, попереджуючого сигналу не було. Його замінював свисток регулювальника. Тепер у великих містах працюють світлофори, яким допомагає електроніка(звернути увагу на дошку,малюнок Світлофор. Використовуємо лего для складання Світлофора, молодці)

На червоний йти не можна:

Стережись і зупинись!

Жовтий світить- будь готовий!

На зелений не барись ,

Вільний шлях, сміливо в путь!

Правила ці не забудь!()

Фізкультзвилинка (пісня про Світлофор Веселі друзяки)

Вчитель. Ну що, трохи відпочили, розім’ялись? Добре, у мене для вас ще є  Гра «Так чи ні?»

— Зараз я перевірю, чи уважні ви пішоходи. На мої запитання відповідайте «Так» або «Ні».

□ На червоне світло — проїзду немає? (Так.)

□ Щоразу, йдучи додому, граємо ми на дорозі? (Ні.)

□ Якщо ви дуже поспішаєте, то перед транспортом біжите? (Ні.)

□ Ми завжди переходимо дорогу тільки там, де перехід? (Так.)

□ Ми біжимо вперед так швидко, що не бачимо світлофора? (Ні.)

□ На дорозі дуже весело грати, м’яч у ворота забивати? (Ні.)

Вчитель. Молодці.

ІІ. Основна частина.

1.Інформаційне повідомлення вчителя

  Вчитель. Ви любите відпочивати, розважатись?(так) А куди ми з вами їдемо зазвичай розважатись, відпочивати? (до парку відпочинку ім.Горького) Я вже говорила на початку, що сьогоднішній наш урок, діти, незвичайний, а  урок-подорож (читаємо на дошці) То ви готові вирушити в уявну  подорож? (так) Отже в путь. (обговорення як виходити зі школи, який пішохідний  перехід  вулиці поблизу школи (нерегульований). Перейшли з прапорцями, подивились на ліво, на середині дороги на право. Машини стоять. Ідемо далі до зупинки автобуса)

 Вчитель. Чим будемо їхати? (автобусом) Ось їде автобус. Який в нього номер? (238). (Під'їхав автобус) Назвіть цифри. А які цифри ми вивчаємо зараз на уроках математики? (в межах 100). Добре, поїхали. (Діти сідають в автобус, дотримуючись правил безпеки та поведінки в транспорті. Поїздка до парку, спостереження за рухом автомобілів на дорозі, обговорення. Вихід з автобуса на зупинці, перехід через дорогу на відповідний сигнал світлофора, повторення сигналів)

2.Розваги під музику (танцювальні рухи, адже ми розважаємося)

Вчитель. Вам подобається розважатися в парку?(так) Але нажаль час нашої уявної подорожі закінчується і нам вже пора повертатися до школи… Скоро вже настане весна і ми завітаємо до парку вже не уявно і будемо кататись на атракціонах, розважатись. А зараз закриємо свої оченята, порахуємо до трьох та опинимося знову в стінах нашої рідної школи…(рахуємо) Ось ми і в школі!

ІІІ. Заключна частина

1. У нас з вами, мої любі,залишилась ще невеличка справа: закріпимо  правила дорожнього руху. (практично переходимо по зебрі дорогу парами і обговорення так чи ні)

Вчитель: Дітки, ви молодці, знаєте як потрібно поводитися на вулиці, переходити дорогу. Ви повинні пам'ятати, що правила дорожнього руху дуже важливі. Не потрібно їх порушувати, тоді не буде нещасних випадків на дорозі, і ви виростите здоровими і щасливими. А тепер швидко повернемось до нашого класу.(зайшли)

2.Рефлексія

Вчитель: Що ви бачите на партах? Так, сонечка та хмаринки. Якщо вам  сподобався урок, і ви дізналися багато нового і цікавого для себе – покажіть сонечко, якщо було нудно і не цікаво – хмаринку.(показали)

3. Прощання

Вчитель: Діти станьмо у коло, візьмемось  за руки та промовимо: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги!"

Вчитель. Урок закінчино. Я вам всім дуже вдячна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
5275
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку