Конспект уроку з предмету «Я у світі»
Тема: Урок-подорож «Правила дорожнього руху та безпека на дорозі»
Мета:
навчальна:
виховна:
корегуюча:
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Діти: Продзвенів уже дзвінок, починається урок. Будем гарно працювати,
предмет «Я у світі » вивчати.
2. Привітання Вчитель: Усміхніться один одному малята, Щоб приємно всім було нам працювати. Любі діти, у наш клас Завітали люди щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром.
3. Дружне коло
Вчитель. Діти, який зараз урок? («Я у світі») Сьогоднішній урок, діти, ми почнемо з дружнього кола. Який у вас сьогодні настрій? Давайте посміхнемось один одному. Я бажаю вам дізнатися багато нового та цікавого під час уроку. Ви всі в мене розумнички. Тож починаємо плідно працювати. На сьогоднішньому дружньому колі ми будемо говорити про правила дорожнього руху та про безпеку на дорогах. Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність призводять до втрати не тільки здоров’я, а й життя. Отже, сьогодні ми присвячуємо наш урок безпеці руху пішоходів та сигналам світлофора.
Вчитель. Пропоную вам гру «Запитання-відповідь»
Давайте пригадаємо: як називається людина, яка ходить, а не їде транспортом?
(відповіді дітей )
Так. Це пішохід.
А людина яка керує транспортом?
Це водій.
А людина яка їде в транспорті?
Це пасажир.
Вчитель. Молодці.
Зверніть увагу на дожку.
Слухання вірша «Азбука міста»(вірш читаю з дошки)
Місто, в якому ми з тобою живем,
Можна по праву зрівнять з букварем.
Азбука вулиць, розкрившись для нас,
Місто уроки дає повсякчас.
Ось вона, азбука,— треба всю знать, —
Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.
Азбуку міста завчи до ладу,
Щоб не потрапити раптом в біду!
— Про яку азбуку йдеться у вірші? Так, дорожню.
— Коли вулицями почали рухатися автомобілі, тролейбуси, автобуси, то їм потрібно було дати мову. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З них складають слова, зі слів — речення. У дорожньої мови також є букви — знаки. Але їх не потрібно складати у слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали бувають різними. Одні попереджують водія або пішохода про небезпеку, інші — забороняють рух. А зараз робота в парах. На ваших партах є картки і потрібно кожній знайти пару. Працюємо. (індивідуальна робота з Дімою, Каміллою, Дімою)
Так що у вас вийшло? Правильно, дорожні знаки.
А зараз увага на дошку: погляньте. Що ви бачите? Так, також дорожні знаки. Давайте по черзі знайдемо кожна пара свій знак і прочитаємо назву(по черзі біля дошки, читаємо разом. Обіграти ситуації на малюнках)
Молодці,добре справились з завданням.
Вчитель. А що допомагає нам на дорозі ? Ви самі скажете, відгадавши загадку. Послухайте.
Загадка. Хто від нещасть застерігає
І нам завжди допомагає
Так, щоб не трапилось біди,
Усім дорогу перейти? (Світлофор)
Це світлофор, наш добрий друг,
Він про безпеку дбає.
Погляне пильно навкруги:
Пускає чи спиняє?
Вчитель. Світлофору вже більше трьохсот років. Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого, попереджуючого сигналу не було. Його замінював свисток регулювальника. Тепер у великих містах працюють світлофори, яким допомагає електроніка(звернути увагу на дошку,малюнок Світлофор. Використовуємо лего для складання Світлофора, молодці)
На червоний йти не можна:
Стережись і зупинись!
Жовтий світить- будь готовий!
На зелений не барись ,
Вільний шлях, сміливо в путь!
Правила ці не забудь!()
Фізкультзвилинка (пісня про Світлофор Веселі друзяки)
Вчитель. Ну що, трохи відпочили, розім’ялись? Добре, у мене для вас ще є Гра «Так чи ні?»
— Зараз я перевірю, чи уважні ви пішоходи. На мої запитання відповідайте «Так» або «Ні».
□ На червоне світло — проїзду немає? (Так.)
□ Щоразу, йдучи додому, граємо ми на дорозі? (Ні.)
□ Якщо ви дуже поспішаєте, то перед транспортом біжите? (Ні.)
□ Ми завжди переходимо дорогу тільки там, де перехід? (Так.)
□ Ми біжимо вперед так швидко, що не бачимо світлофора? (Ні.)
□ На дорозі дуже весело грати, м’яч у ворота забивати? (Ні.)
Вчитель. Молодці.
ІІ. Основна частина.
1.Інформаційне повідомлення вчителя
Вчитель. Ви любите відпочивати, розважатись?(так) А куди ми з вами їдемо зазвичай розважатись, відпочивати? (до парку відпочинку ім.Горького) Я вже говорила на початку, що сьогоднішній наш урок, діти, незвичайний, а урок-подорож (читаємо на дошці) То ви готові вирушити в уявну подорож? (так) Отже в путь. (обговорення як виходити зі школи, який пішохідний перехід вулиці поблизу школи (нерегульований). Перейшли з прапорцями, подивились на ліво, на середині дороги на право. Машини стоять. Ідемо далі до зупинки автобуса)
Вчитель. Чим будемо їхати? (автобусом) Ось їде автобус. Який в нього номер? (238). (Під'їхав автобус) Назвіть цифри. А які цифри ми вивчаємо зараз на уроках математики? (в межах 100). Добре, поїхали. (Діти сідають в автобус, дотримуючись правил безпеки та поведінки в транспорті. Поїздка до парку, спостереження за рухом автомобілів на дорозі, обговорення. Вихід з автобуса на зупинці, перехід через дорогу на відповідний сигнал світлофора, повторення сигналів)
2.Розваги під музику (танцювальні рухи, адже ми розважаємося)
Вчитель. Вам подобається розважатися в парку?(так) Але нажаль час нашої уявної подорожі закінчується і нам вже пора повертатися до школи… Скоро вже настане весна і ми завітаємо до парку вже не уявно і будемо кататись на атракціонах, розважатись. А зараз закриємо свої оченята, порахуємо до трьох та опинимося знову в стінах нашої рідної школи…(рахуємо) Ось ми і в школі!
ІІІ. Заключна частина
1. У нас з вами, мої любі,залишилась ще невеличка справа: закріпимо правила дорожнього руху. (практично переходимо по зебрі дорогу парами і обговорення так чи ні)
Вчитель: Дітки, ви молодці, знаєте як потрібно поводитися на вулиці, переходити дорогу. Ви повинні пам'ятати, що правила дорожнього руху дуже важливі. Не потрібно їх порушувати, тоді не буде нещасних випадків на дорозі, і ви виростите здоровими і щасливими. А тепер швидко повернемось до нашого класу.(зайшли)
2.Рефлексія
Вчитель: Що ви бачите на партах? Так, сонечка та хмаринки. Якщо вам сподобався урок, і ви дізналися багато нового і цікавого для себе – покажіть сонечко, якщо було нудно і не цікаво – хмаринку.(показали)
3. Прощання
Вчитель: Діти станьмо у коло, візьмемось за руки та промовимо: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги!"
Вчитель. Урок закінчино. Я вам всім дуже вдячна.
.