Урок Подорож рідним містом

Про матеріал
Урок - подорож Мета: Формування предметних компетентностей: закріплювати знання про морфеми слова, їх правопис; поглиблювати знання учнів про історію та сьогодення рідного міста; комунікативної: розвивати пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, вміння чітко висловлюватись. . соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати у групі, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, висловлювати власну позицію, виховувати любов до рідного краю; інформаційної: спонукати до пошуку нової інформації про міста України.
Перегляд файлу

Подорож рідним містом

            Закріплення вивченого  про  морфеми слова

3 клас                                                                                                       Українська мова                                                                                                        Я досліджую світ                                                                                                          

                                     Урок - подорож

Мета:   Формування   предметних компетентностей:                                                                                  закріплювати знання про морфеми слова, їх правопис; поглиблювати знання учнів про історію та сьогодення рідного  міста;                                                                                      комунікативної:  розвивати  пізнавальний інтерес, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас,  вміння чітко висловлюватись.      .                                                      соціальної:  розвивати вміння продуктивно працювати у групі, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату,  висловлювати власну позицію, виховувати любов до рідного краю;                       інформаційної: спонукати до пошуку нової інформації про міста України.                                                                 

Обладнання:  ілюстрації та слайди краєвидів, фотографії споруд Лубен , плакат із гербом міста , виготовлені учнями  об’ємні  квіти,   картки із завданнями  для  груп, «світлофорчики».

                                                   ХІД

І. Організація класу. Привітання.

Вчитель                      Пролунав уже дзвінок

Учні                             Починаємо урок.                                                 

 Вчитель                      Любі  хлопчики і  дівчатка,  

 Попрацюємо завзято!?                                                                                                                                                                                                           Бо до нас поважні гості                                                                                                               Завітали в добрий час.                                                                                                         Привітайте їх поклоном,                                                                                                          Посмішкою й добрим словом.

 Учні                               Доброго ранку, вам!

Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Ми гостям пообіцяєм,                                                                                                                      що сьогодні на уроці                                                                                                                           ми не будем нудьгувати.                                                                                            Постараємося злагоджено                                                                                                                           й дружно працювати.

Вчитель                Будемо частини слова повторяти, 

                 Щоб українську нашу рідну  мову краще знати.

                                                                                      

ІІ. Мотивація діяльності.

Вчитель                 І розпочнімо наш урок поетичними рядками.              (читає учень. Додаток1)

Діти, що то є Батьківщина? (край, де ми живемо , це  країна Україна).

Вчитель (показ ілюстрацій) Велика,  красива, сонячна, зелена, квітуча,   А наша маленька Батьківщина – це місто Лубни,  бо тут живемо ми, наші батьки, тут наш  батьківський дім.  Скажіть,  діти, чи   любите   ви подорожувати? (відповіді учнів  Тож відправляємося  в уявну подорож  стежками рідного лубенського краю… (вчитель відкриває на дошці  запис Подорож рідним містом) …та мандруватимемо не самі, а з нашими новими  друзями – морфемами. Та зараз перевіримо, чи готові ви вирушати в дорогу.

Вправа «Закінчи твердження» Додаток 2

 

Вступна бесіда (супроводжується показом  слайдів краєвидів ) Тож, вирушаємо.  На березі тихоплинної річки Сули,  у зелені лісів, садів і парків нас привітно зустрічають древні і вічно молоді Лубни.   Це край, де  ми  щоранку зустрічаємо світанки і усміхаємося сонцю,небу,  квітам, людям, де знайомою доріжкою йдемо до школи. З  чого ж починалась славна історія нашого рідного міста?

Виступи учнів Додаток 3

Створення колективної композиції «Квіти рідному місту»

Вчитель  Друзі, у вас на партах чудові квіти,  ви їх виготовили з любов’ю.  Давайте зробимо  подарунок рідному місту. Група, яка виконає правильно завдання, матиме  змогу першою це зробити.

Розбір слів за будовою.   Отже,  доберіть спільнокореневі слова  до назви нашого міста.(Лубни) Як називають жителів Лубен? (лубенці) Як називають наш  край? (лубенський)                                                                                                       Або ще як ? (Лубенщина)  Розберіть ці  слова за будовою (виходять учні з груп в коронах морфем ,називають морфеми ) 

 

    «Відгадай назву вулиці»

    Вчитель  Тож,  пройдімося   вулицями   нашого  міста. Додаток 4

Вчитель А ще є вулиці, назви, яких походять від імені  видатних особистостей:  князя Ярослава Мудрого,  генерала Ватутіна, поетів Тараса Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, композитора  Миколи Лисенка,  та  багато інших.

Як ви гадаєте, де в Лубнах знаходиться Привокзальна площа?  А Ярмаркова площа чому має таку назву? А на Володимирському  майдані запалюють  вогні новорічної ялинки, там  відбуваються масові  культурні заходи.

Завдання  кожній групі і гостям відгадати назву однієї з вулиць Лубен. ( аркуші з відгаданими назвами  вулиць  вчитель кріпить на дошці  )Додаток 5

 «Склади пазл»

Вчитель З кожним роком місто  стає дедалі привабливішим: оновлюються дороги , з’являються  нові сучасні будівлі. Доберіть споріднені слова до слова будівлі.(будинок, побудувати, будівельники, будова,  будував, будівництво)  Чи уявляєте ви, яке  наше місто було у давні часи? Подивіться на фотографії.  Так це наші Лубни понад 100 років тому назад.

Та  деякі величні споруди залишились і в наш час.

 Зараз кожна група отримує описи 4 споруд нашого міста і елементи пазлу однієї з них. Завдання скласти пазл і відшукати  відповідний опис споруди.(учні виконують завдання)  Додаток 6

 (діти на дошці клеять квіточки )  

 

Вчитель А ми зараз знаходимось  біля сучасної, оригінальної споруди, кінотеатру «Київська Русь». Там часто відбуваються концерти, виступають талановиті  діти і звідти лунає музика, під яку і ми не проти трішки відпочити.

 Фізкультхвилинка

«Зайве слово»

Вчитель  Щоб почуватися у подорожі легко і  комфортно, не варто брати з собою  зайві речі. Учням пропонується завдання і з групи слів вилучити зайве. Додаток 7

 

 «Мандруємо, не спотикаючись»

Вчитель І ще одна порада: подорожуючи, варто йти, дивлячись під ноги, щоб не спіткнутися  і не впасти.  Мандруючи дорогою до знань, треба знати правила, щоб не допустити помилок. Кожній групі завдання: серед поданих слів, знайти ті, «слова- спотиканки»,  що записані  з помилками, і пояснити  їх правопис.  Додаток 8 

«Ми – творці»

Вчитель  Лубенщина – поетичний край. Багато митців слова проживають тут.    Пропоную і вам стати творцями  . Опорні слова  ви маєте скласти в римовані рядки, замінивши  в окремих словах закінчення, або поставити слова у правильному порядку. Додаток 9

 

  «Наближаємо весну»

Вчитель На вулиці зараз холодно,  зимно, а на нашій картині по-весняному   буяють  різнобарвні  квіти, квіточки, квітоньки, цілий квітник квітує.  Ви справжні квітникарі! Хай квітне наше місто,  розквітає з кожним роком все більше й більше. Додаток 10

 

!


Підсумок

Вчитель Підсумок

Вчитель

Лубенці і лубенки, дорослі й дітлахи.                       Піклуймось про своє місто віднині й на віки.                                        Будьмо не тільки його жителями, а й   добрими господарями.

Наш урок пройшов не марно,                                                                                працював бо кожен гарно.                                                             Чудову подорож здійснили                                                             І морфеми повторили. І                                                                                          Тому скажу наприкінці,                                                                                                       що всі ви просто молодці!

 

Додатки

Додаток 1

 

      Є багато країн на землі,

      В них – озера, річки і долини.

      Є країни великі й малі,

     Та найкраща завжди  Батьківщина.

Додаток 2

Частина  слова без закінчення, це …

Змінна частина слова називається…

Спільна частина споріднених слів  має назву 

Споріднені слова ще називають …

Частина слова, що стоїть перед коренем, це ….

Між коренем і закінченням може бути  ….

За допомогою суфікса  утворюються       ….

Додаток 3

 

1.Засновані Лубни 988 року за указом  князя Володимира як одна з фортець  для захисту  кордонів Київської Русі від нападів ворогів.

2. Вважається, що назва міста походить від слова «луб», що означає внутрішню частину кори листяних дерев . Луб використовували  в давнину  для покрівлі дахів,  з нього  виготовляли  предмети побуту. 

3.У козацькі часи виник герб міста Лубен: на голубому фоні — рука, яка тримає  булаву. (показ ілюстрації герба.)

 

4. Мої Лубни, між вербами Сула

 Тече так тихо, ніжно, величаво,

Я завжди в рідний край закохана була,

Від тебе на душі так добре і весняно.

Додаток 4

1 учень Головною вулицею Лубен  є  Володимирський проспект. Його  назва походить від імені князя Володимира. Раніше вона називалась Радянська, а у давнину Пирятинська, бо найближче місто від Лубен -  Пирятин. Слайд 4

2 учень  Вулиця, на якій знаходиться наша школа має назву Олександрівська, а до недавнього часу  це вулиця Петра Слинька.  

Додаток 5

Префікс  такий, як у слові прихід,  корінь є синонімом до слова межа,  суфікс такий як  у слові квітник, а закінчення  як у слові портретів.

  1. Корінь мій ховається  у слові садівник,  закінчення зі слова батьківщина,  суфікс у слові будова .
  2. Корінь мого слова ховається у назві нашої країни, суфікс у слові  учительський , закінчення у слові зірочка.
  3. Префікс мій  прийшов зі слова  загадка, корінь зі слова тиша, суфікс зі слова хмарний, закінчення зі слова  абетка.

 

  1. Закінчення зі слова поетеса,  Корінь мій зі слова, що означає форму земної поверхні, суфікс з прикметника чорноморський.
  2. Мій корінь  ховається у слові, яке є близьке за значенням до слова нива, суфікс зі слова черговий , закінчення зі слова блакитна.

                                               Додаток 6

1.Це найбільш  вражаюча  споруда  міста.  Їй  аж 112 років!  Під час війни тут знаходився  табір для полонених солдатів. Ворогами цю  будівлю було підпалено. Але  пізніше   після капітального ремонту тут стали навчатися діти. Зараз це   школа  №10. 

 2.В центрі міста  осяває своєю благодаттю церква Різдва Пресвятої Богородиці.  Зведено її  118 років назад!   Головний вхід до церкви схожий на  терем.

 3.Цій великій   триповерховій споруді   аж 133 роки! А раніше тут було духовне училище, потім школа №6. Зараз  це  фінансово - економічний коледж. 

 4.Це приміщення збудоване більше 100 років назад для Лубенської лікарні.  На  стінах   зображення квітів і птахів. Віконця на даху мають форму маленьких хаток. Зараз це  приміщення дитячої поліклініки. 

Додаток 7

 

1група   (Бережливий, бережок, бережно, берег бережливість. )

 2 група   (Дорога, придорожній, подорожник,  у дорозі, дорогий.)  

 3 група   (Вода, водичка, водити, водяний, підводний.)                                                                                                        4 група    (Діти, дітвора, подітись , дитячі,  дітлахи.)  

Додаток 8

1  група ( Бесстрашний, зеленіє, до лісу, грипки, спекти, озиро.)

2 група ( Зфотографувати, четвер, росфарбовувати, від’їхав, вешневий,   коридор.  )

3    група ( Горопці, верба, спекти , встовбур,  відїзд, безкоштовно.                                                                                                    4   група    (деректор, життя, зкласти, абрикос, блискучий,                лехкий. )

1група (Люблю я тато, мама люблю, люблю домівка рідна своя. )

 2 група   (І рідна школа, і вчителі, і клас, де вперше друзі зустрів)  

 3 група    (Люблю   місто  людьми   рідне Лубни з його я  чудовими )                                                                                                        4 група (Тож  нам   у  мирі  жити треба всім і один  добро для  творити одного. )        

Додаток 10

Цвіте квітками  край і радісно мені,

 Зі мною моя рідна Батьківщина,

  Вклоняюся я  низько до землі

   Тобі, Лубенщино , навік єдина

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку