Тема. Урок узагальнення знань з теми «Текстовий процесор».
Тип уроку: урок-подорож.
Мета уроку:
освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Текстовий процесор», активізувати увагу та мислення, вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм повні і вірні обґрунтування;
розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи, ігрові ситуації; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, уяву, мислення; розвивати уміння правильно розподіляти час та цінувати кожну хвилину;
виховна: виховання культури поведінки, культури мови, свідомої дисципліни, почуття колективізму, сприяти естетичному вихованню.
Обладнання: комп'ютери, карта-маршрут подорожі, картки з техніки безпеки.
Урок-подорож
для учнів 6 класу
на тему:
Урок узагальнення знань з теми «Текстовий процесор»
Тема. Урок узагальнення знань з теми «Текстовий процесор».
Тип уроку: урок-подорож.
Мета уроку:
освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Текстовий процесор», активізувати увагу та мислення, вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм повні і вірні обґрунтування;
розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи, ігрові ситуації; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву, мислення; розвивати уміння правильно розподіляти час та цінувати кожну хвилину;
виховна: виховання культури поведінки, культури мови, свідомої дисципліни, почуття колективізму, сприяти естетичному вихованню.
Обладнання: комп’ютери, карта-маршрут подорожі, картки з техніки безпеки.
Клас: 6.
Хід уроку
І. Організаційний етап уроку. (1 хв)
Привітання вчителя. На дошці висить карта подорожі до країни «Текстовий процесор» на якій зазначено основні етапи: (Додаток 1)
Вас мабуть цікавить куди ми сьогодні відправимося? До якої країни? Для цього в нас є білет. Розгадайте назву країни, зашифровану у вигляді ребуса.
(Додаток 2)
Діти розгадують ребус. Перший, хто розгадав ребус озвучує назву країни «Текстовий процесор». Учитель відкриває назву країни на карті.
Маршрут нашої подорожі зображений на карті. Подорожуючи люди ставлять собі мету. Давайте разом сформулюємо мету нашої подорожі.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Збираючись у подорож, люди беруть із собою багаж. Ось і ми візьмемо із собою багаж, куди покладемо свої знання. Зберемо «багаж знань» про текстовий процесор.
На партах лежать сполучення клавіш, учні їх пояснюють і кладуть до чемодану і передають наступному учневі. (Додаток 3)
Сполучення клавіш |
Фрагмент тексту |
|
Від поточного місця до кінця слова. |
|
Від поточного місця до початку слова. |
|
Від поточного місця до початку документа. |
|
Від поточного місця до кінця документа. |
|
Від поточного місця до кінця абзацу. |
|
Від поточного місця до початку абзацу. |
(англ.) |
Весь документ. |
Багаж знань ми зібрали і візьмемо його із собою в країну «Текстовий процесор». Як видумаєте, чому саме знання про клавіатуру ми беремо із собою. Очікувана відповідь учнів: бо клавіатура основний пристрій введення текстової інформації.
ІІІ. Основна частина уроку.
По маршруту ми потрапили на вулицю «Поетична». Тут ми послухаємо написані вами вдома сенкани. (Додаток 4)
Наприклад: Word!
Простий, зрозумілий.
Вводить, редагує, форматує.
Він мені дуже потрібен
Текст.
Молодці! Справилися з цим завданням.
Тепер ми переходимо на проспект «Знавців правил». Тут на нас чекає гра. Гра «Так чи ні»
Вчитель зачитує правило, а учні відповідають: правдиве правило чи ні.
По маршруту переходимо на проспект «Кросвордний». Перед вами кросворд, розшифруйте його. В зафарбованих клітинках отримаєте ключове слово нашої подорожі.
Запитання до кросворду: (Додаток 5)
Отже, ключове слово «форматування». Хто здогадався, чому саме воно зашифроване?
Очікувана відповідь учнів: Тому, що саме форматувати в текстовому процесорі ми сьогодні будемо.
Наступний етап нашого маршруту фізкультхвилинка «масовки-мінусовки».
Виконання практичних завдань за комп’ютером
Завдання 1.
Відкрийте документ Завдання 8.1.1, що знаходиться в папці Текстовий процесор, та відформатуйте його згідно зразка. (Додаток 6)
Завдання 2.
Відкрийте документ Завдання 8.1.2., в розкладі замініть автоматично українська мова на українська література. За допомогою засобу WordArt створіть заголовок до таблиці з розкладом. (Додаток 7)
Завдання 2.
Відкрийте текстовий процесор. Зобразіть за допомогою геометричних фігур (прямокутник, овал, крива лінія) комп’ютер.
Учні одягають на вказівний пальчик спеціальні смайлики та виконують вправи для зняття зорової втоми.
ІV. Підведення підсумків уроку. (3 хв)
Закінчилась гра у нас,
Результат дізнатись час.
Хто найкраще потрудився
В подорожі відрізнився.
Виставлення оцінок учням. Словесне обгрунтування оцінок.
V. Домашнє завдання. (1 хв)
Повторити розділ 4 (сторінка 111-249). За підручником Ривкінд Й.Я.