Урок-подорож "Тренувальні вправи" (Поділ іменників на відміни, групи, відмінювання іменників першої відміни)

Про матеріал

Цей урок створений у формі подорожі, щоб діти поглибили свої знання з теми відмінювання іменників першої відміни, формували вміння самостійно відмінювати такі іменники, визначали орфограми у відмінкових закінченнях іменників першої відміни та пояснювали їх за допомогою відповідних орфографічних правил. Також за допомогою цього уроку ви зможете повторити з дітьми поділ іменників на відміни та групи; визначити іменники, які відносяться тільки до однини та тільки до множини.

Перегляд файлу

УРОК №   (6  клас)   Дата:

ТЕМА: Тренувальні вправи (Поділ іменників на відміни, групи. Відмінювання іменників першої відміни).

МЕТА: поглибити знання учнів з теми відмінювання іменників першої відміни, формувати вміння самостійно відмінювати такі іменники, визначати орфограми у відмінкових закінченнях іменників першої відміни та пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних правил; формувати навички колективної та самостійної роботи з підручником та з таблицею; розвивати логічне мислення; виховувати любов до природи.

ТИП УРОКУ: урок-подорож

ОБЛАДНАННЯ: підручник, карта шукача скарбів

Очікувані результати:  учні вміють розрізняти відміни іменників, іменники, що знаходяться тільки в множині та тільки в однині, знають про групи іменників, вміють відмінювати іменники І відміни

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Доброго дня, дорогі шестикласники. Я рада вітати вас на уроці рідної мови. Сподіваюсь, що всі ви у гарному настрої і   прагнете дізнатися багато нового. Зараз я перевірю, наскільки ви до цього готові.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

Перевірка домашнього завдання. Діти зачитують відмінювання іменників: груші, душа, жінка, листоноші, Ілля.

Н.в. груші  душа  жінка  листоноші   Ілля

Р.в. груш  душі  жінки  листонош   Іллі

Д.в. грушам  душі  жінці  листоношам  Іллі

Зн.в. груші  душу  жінку  листонош   Іллю

Ор.в. грушами душею жінкою листоношами  Іллею

М.в. у грушах у душі на жінці на листоношах  на Іллі

Кл.в. груші  душе  жінко  листоноші   Іллє

«Бліц-опитування»

  1. Що таке іменник?
  2. Які його морфологічні ознаки?
  3. Яким членом речення виступає іменник в реченні?
  4. На які групи діляться іменники? (істоти – неістоти, загальні та власні назви, збірні)
  5. Що таке збірні іменники? (Іменники, які називають сукупність однакових чи подібних предметів, що сприймається як одне ціле. Наприклад. Клас, молодь, козацтво, листя)
  6. Скільки відмінків має іменник? (7)
  7. Скільки відмін має іменник? (4)
  8. Як розрізнити групу іменників 1 і 2 відміни? (за приголосним основи іменника)
  9. Чи мають групи 3 та 4 відміни? (НІ)

ІІІ. Мотивація діяльності учнів на уроці. Оголошення теми, мети та завдань учнів.

Діти! Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати таку частину мови як «Іменник». Учитель. Сьогодні ми працюватимемо далі над темою «Відмінювання іменників І відміни» та повторимо з Вами роди іменників, групи та відміни іменників. Чого ви хочете навчитися на уроці? Сформулюйте його цілі.

Шестикласники під керівництвом учителя визначають цілі заняття.

IV. Основний зміст уроку.

Слово вчителя.

Перед Вами лежить карта шукачів скарбів. До фінішу дійдуть тільки найрозумніші та найвитриваліші з вас.

Діти діляться на 4 команди, обирають капітана команди, який завжди зможе допомогти своїй команді у вирішенні складних завдань.

1 зупинка Зірка «Одне ціле». Учням треба виписати тільки збірні іменники, які стоять на сторожі Серця іменника «Відміни».

Очікувані результати: коріння, дітвора, листя, молодь, жіноцтво.

2 зупинка «Числові гори». Учням треба знайти іменники, які вживаються  тільки в множині і тільки в однині, і виписати їх.

Очікувані результати: Тільки в однині – радість, пиво, тиша, мед, молоко, людство, цукор, Львів, сметана, грудень, мука, Київ, мудрість, залізо. Тільки в множині – ножиці, Гімалаї, іменини, фінанси, піжмурки, дріжджі, Суми, лінощі, сани, Карпати.

3 зупинка Серце іменника «Відміни». Учням треба розподілити іменники на 4 відміни (усно пояснити поділ іменників на відміни)

Очікувані результати:

1 – троянда, суддя, лінія, м’ята, Тетяна, Лука, верба, сирота.

2 – селянин, батько, Дніпро, місце, висновок, яйце, враження, весло.

3 – вишуканість, гордість, мати, любов, відстань, кров.

4 – маля, лоша, курча, тім’я, плем’я, теля, слоненя.

Фізкультхвилинка

Відгадати загадки
Дуже повні ноги має,
Ледве їх переставляє,
Сам високий я на зріст,
Замість рота в мене хвіст. (слон)
Прийшла вона із довгим вінком
На бесіду із нашим півником.
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід. (лисиця)
Високо стоїть, одне око має, 
Всюди заглядає. (сонце)
Записати слова відгадки, визначити рід іменників.

4 зупинка «Подруги» відмін іменника.

Завдання учнів: розподілити іменники за групами.

Очікувані результати:

Тверда група: горе, Микола, сосна, буряк, робота, книга.

М’яка група: кузня, рай, миля, мрія, заєць, суддя, кінь, велетень, учитель, їдальня.

Мішана група: сторож, суша, плече, площа, вежа, читач.

5 зупинка «Дати кому/чому»

Завдання учнів: поставити в Давальному відмінку подані іменники.

Очікувані результати: Ользі, Ївзі, річці, лисичці, Марічці, дочці, свекрусі, мусі.

6 зупинка «Провідміняй-ка»

Завдання учнів: провідміняти наступні іменники – господиня, рукавиці, хмара, бурі.

V. Рефлексія. Підбиття підсумків уроку.

Слово вчителя. Ось і підійшов до свого завершення наш урок. Ми з Вами змогли подолати багато перешкод і дійти до фінішної прямої.

Чи задоволені ви результатами своєї роботи?

Чи досягли поставлених цілей?

VI. Оцінювання.

Виставляючи оцінки в журнал, учитель враховує активність учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання. Параграф 10 повторити правила, виконати вправу 91 (1 завдання).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
6959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку