Форма проведення: Бізнес-урок
На уроці використано нестандартні форми та методи роботи. Учні складають словничок бізнесмена, купують акції ( жетони), проводять самоцінювання своєї роботи, тобто прослідковується розвиток математичної та підприємницької компетентності , компетентності "Уміння вчитися протягом життя".овничок бізнесмена, картки із завданнями, акції (жетони), таблиця «Самооцінювання», презентація «Узагальнення та систематизація з теми «Числівник».
Тема: Узагальнення та систематизація з теми «Числівник»
Мета: повторити, узагальнити знання з теми «Числівник», удосконалювати навички й уміння правильно уживати й писати числівники; формувати культуру мовлення і спілкування, збагачувати словниковий склад шестикласників;
розвивати компетентності: «Спілкування державною мовою», математичну, інформаційно – цифрову, «Уміння учитися упроводж життя», соціальну та громадянську, підприємливість;
виховувати почуття любові до своєї мови.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма уроку: Бізнес-урок
Обладнання: словничок бізнесмена, картки із завданнями, акції (жетони), таблиця «Самооцінювання», презентація «Узагальнення та систематизація з теми «Числівник».
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Слово вчителя
Я сьогодні для вас буду банкіром, а ви дві команди бізнесменів. Пропоную вам роботу у компанії «Морфологія», відділення «Числівник». Для того, щоб ви отримали роботу, треба пройти співбесіду, яка буде відбуватися в шість етапів. Та команда, яка здобуде більшу кількість жетонів (акцій) отримає дозвіл на роботу у компанії.
2.А зараз ознайомтеся зі словником бізнесмена
Словничок бізнесмена
Акціонування - одна з форм приватизації державної та приватної власності за рахунок перетворення її в акціонерну.
Акція - один з видів цінних паперів, що свідчить про вкладення певної суми грошей у статутний фонд акціонерного товариства.
Банк - кредитно-фінансова установа, яка здійснює залучення і нагромадження вільних коштів підприємств та організацій (усіх видів власності), населення (пасивні операції), а також емісію грошей (випуск грошей в обіг), випуск цінних паперів, кредитування народного господарства і населення, надання різного роду позичок на умовах платності, зворотності, строковості (активні операції).
Бізнесмен – підприємець, комерсант, який займається будь-яким видом економічної діяльності, що приносить прибуток або інші економічні та фінансові вигоди.
Брокер - посередник при укладанні угод між продавцями і покупцями товарів, цінних паперів, валют тощо.
Інвестор (інвеститор) - фізична або юридична (включаючи державу) особа, що здійснює інвестицію.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
1 етап«Бізнес-знайомство»
Вам треба представити свою команду. (Обов’язкова умова: зв'язок назви з темою уроку). На даному етапі ви отримуєте 3 акції.
2 етап «Мозкова атака» (За кожну правильну відповідь – 1 акція).
1) Як змінюється числівник?
2) На які групи за значенням поділяються числівники?
3) Чому такий поділ?
4) З якою частиною мови зв’язаний числівник? Чому?
5) У чому особливість відмінювання порядкових числівників?
6) З якою частиною мови можна сплутати числівник? Як цього уникнути?
7) При визначенні часу, які числівники вживаємо?
8) Скільки числівників в української мови?
3 етап «Бізнес-задачі»
Розв’яжіть задачі (розв’язок запишіть словами). Запишіть числівники словами, узгоджуючи їх з іменниками. (вартість завдання – п’ять акцій)
1) На кондитерській фабриці за 2 дні спекла пекарка 20 тістечок. Спочатку вона прикрасила родзинками 15 тістечок, а потім 15 – горішками. Усі тістечка виявились прикрашеними. Скільки тістечок були прикрашені як родзинками, так і горішками?
2) На фірму треба працевлаштувати 30 осіб. На співбесіду прийшли 42 людини. Скільки людей отримають відмову?
4 етап «Інтелектуальні головоломки»
Запишіть і відгадайте загадки, записуючи числівники словами. Визначити відмінок числівників (За одна загадку – одна акція)
1) Летів птах на 12 ногах та 1 яйце зніс. (Місяці року) 2. Росте дуб, на ньому 12 суків, 52 гілки, на кожній гілці по 7 листочків. Що це за дуб? (Рік, місяці, тижні, дні) 3. У книжці 6 листочків простих, 7 золотий. (Дні тижня) 4. 2 зірки весь світ бачать. (Очі) 5. У 32 вояків 1 командир. (Зуби та язик) 6. Має шкір 7, витискає сльози всім. (Цибуля) 7. 4 ходаки, 2 бодаки, 7 – помахайло. (Корова). 8. 100 коней, 100 волів – це яйце не потягнуть. (Земля).
5 етап « Інтелектуальний кросворд». Максимальна кількість 9 акцій.
|
1 Ч |
аа |
сс |
уу |
|
|
|||||||||||
|
22с |
кк |
лл |
да |
нд |
нн |
И |
йй |
|
|
|||||||
|
3 с |
тт |
оо |
||||||||||||||
44Л |
іі |
чч |
бб |
1і |
|||||||||||||
|
|
55с |
кк |
І |
лл |
ьь |
кк |
ии |
|||||||||
66д |
рр |
оо |
бб |
ио |
В |
йи |
йй |
|
|||||||||
|
77Н |
ее |
оо |
зз |
нн |
аа |
чч |
ее |
нн |
ии |
йй |
||||||
88с |
кк |
ал |
аа |
дд |
ее |
нн |
И |
йй |
|
|
|||||||
|
99К |
іі |
лл |
ьь |
кк |
іі |
сс |
нн |
ии |
йй |
|||||||
1. Числівник о п’ятнадцятій вживаємо на позначення….
2. Числівник сімнадцять за будовою…
3. Один із числівників, що при відмінюванні в усіх відмінках, крім Н.в. та З.в., має закінчення -а-…
4. Порядковий числівник вживаємо при…
5. Одне із запитань числівника…
6. Числівник одна третя – кількісний та…
7. Числівник кільканадцять – кількісний та…
8. Числівник сто сорок дев’ять за будовою…
9. До якої групи за значенням належить числівник двісті дев’ять?
(Прочитайте ключове слово)
IV. Закріплення матеріалу
6 етап «Дослідник слова»
Виписати з речення числівник, зробити морфологічний розбір.
1. Акціонерне товариство «Нікос» планує закупити не більше двадцяти автомобілів.
2. Сьогодні ми виконали своє перше виробниче завдання.
V. Підбиття підсумків уроку
Гра «Мені цікава твоя думка…»
Члени команд ставлять один одному запитання, починаючи речення: «Мені цікава твоя думка…»
VI. Оцінювання учнів
1. Підрахунок жетонів, оголошення результатів.
2. Заповнення таблиці «Самооцінювання»
Прізвище та ім’я: |
||
Узагальнення та систематизація з теми «Числівник» |
||
Знання правил з теми |
Вживання числівників у мовленні |
Уміння робити морфологічний розбір |
|
|
|
Над чим варто працювати: |
VIІ. Домашнє завдання.
Повторити тему «Числівник», об’єднатися в тематичні групи : І група – кількісні числівники, ІІ група – порядкові числівники. Завдання групам: І група – скласти бізнес – гру у форматі ментальної карти, використовуючи знання, отримані з теми «Числівник», ІІ група – створити кроссенс на основі здобутих знань.