Урок-подорож у царство рідної Мови

Про матеріал
Розширити знання учнів про українську мову :будову слова, закріпити уміння і навички визначати члени речення, правильно ставити розділові знаки в речення, звертаннях.; показати її красу та багатство за допомогою поетичного слова; розвивати мовлення учнів; викликати бажання любити рідну мову, свій народ, рідну землю.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\1324504743.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Подорож

у царство рідної Мови

(3 клас)

 

 

 

Учитель початкових класів В.В.Шевчук

 

 

Тема:Подорож у царство рідної Мови

Мета: Розширити знання учнів про українську мову :будову слова, закріпити уміння і навички визначати члени речення, правильно ставити розділові знаки в речення, звертаннях.; показати її красу та багатство за допомогою поетичного слова; розвивати мовлення учнів; викликати бажання любити рідну мову, свій народ, рідну землю.

 

Хід свята

І.Організаційна частина

1-й учень.


Запрошуємо вас

У найправдивішу казку.

До неї відкриється

Вхід через мить.

2-й учень.

Із серцем відкритим,

З обличчям без маски

У світ цей чарівний

Сміливо ступіть.

3-й учень

Тут мешканці будуть

До нас всi гостинні.

Тож швидше в відчиненi

Дверi ідіть.

4-й учень.

Господарка казки —

Красуня чудова —

Вийшла вiтати

Гостей дорогих.

 

(Чути стукiт у дверi. Звучить пісня «Українська мова» Заходить дiвчинка у вишитiй сорочцi i у вiночку )

Дівчинка.

Я — наука непроста, хоча i цiкава,

В королiвствi я живу слова i забави.

І в свою майстерню мовну,

Доки ви зі мною,

Мовних скарбiв пребагато

Вiзьмете з собою.

В подорож усiх вас кличу,

До складних завдань.

Тож не зрадьте, любi дiти,

Моїх сподiвань.

Ну, нарештi, здогадались, хто я?

Звуть мене, звичайно,

Діти.  Українська мова!

Вчитель. Тож давайте, дiти, запросимо Мову подорожувати разом з нами.

Учень. Ми про тебе, Мово, багато вiршiв знаємо. Ось послухай.

 

1-й учень.

Українська моя рiдна мово,

В кожнім словi твоїм — цiлий свiт!

Бачу барви у нiм веселковi

І калини червоний цвiт.

     2-й учень.

Мова наша, мова –

Мова кольорова,

В ній гроза травнева

Й тиша вечорова

3-й учень.

Мова наша, мова –

Літ минулих повість,

Вічно юна мудрість,

Сива наша совість

4-й учень.

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотуча,

Дивна, радісна, співуча,

5-й учень.

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова,

Всі разом :Українська мова!

ІІ.Повідомлення теми і мети заняття

Учитель:

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок – це урок-подорож у царство,  де править  королева Мова.  Вирушаємо  потягом.Шлях буде довгим, але у дорозі ми допомагатимемо  один одному, будемо уважно слухати і розуміти один одного. Я запрошую вас працювати під девізом:

 Думаємо- швидко!

Відповідаємо-точно!

Працюємо –активно!

Пишемо –гарно!

Будьте  уважними і пам'ятайте, що від  однієї зупинки до іншої ми рушимо тільки в тому випадку, якщо справимось з усіма завданнями, які приготували для нас  правителі казкової країни.

Учитель:

У будь-яку подорож вирушають із поставленою метою.

   Сьогодні ми повторимо і поглибимо свої знання про будову слова, закріпимо уміння і навички визначати члени речення, правильно ставити розділові знаки в речення, звертаннях. Що ви очікуєте від  сьогоднішнього уроку «Сьогодні на уроці..»(ВПРАВА «Побажай мені успіху»). Давайте станемо в коло та побажаємо один одному гарного настрою та  успіху.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Мова. Любi діти! Ви  вже багато знаєте. Тож пропоную вам  показати свої знання з української мови.

Вчитель. Ви будете працювати зараз у командах.

(Дiти об’єднуються у 2  команди — «Пізнайки»та «Барвiнчата»).

Вчитель. Команда «Пізнайки» готова?

Дiти. Готова!

Вчитель. Команда «Барвiнчата» готова?

Діти. Готова!

Вчитель.

Очі швидко закриваєм,

В королівство вирушаєм.

1,2,3-

В королівстві всі ми.

Вчитель.

Ось конверт. Туди заглянем

І завдання прочитаєм.

Щось сама не розберу,

Допомоги в вас прошу.

(Капітани команд отримують конверти з завданням відгадати загадку )

Голі поля, мокне земля

Вітер гуляє, коли це буває?(Восени)

1.Каліграфічна  Хвилинка

(письмо Оо ол ом во м осо льо  осінь)

Осінь одягнула все навколо в золоте вбрання.

Скласти речення з  розсипаних слів

 Учитель :

В Чарівній країні трапилося лихо. В містечку Речення зникли розділові знаки в кінці речень. Чи готові наші команди  впоратися з цим завданням?

2.Містечко Речення

У лузі калина стояла

З дерев опадає листя

Чому сумує струмок

Діти, бережіть книги

 Учитель:

 А зараз ми прямуємо на  3.Майдан «Повторення» (дітям пропонується  закінчити речення)

1.За метою висловлювання речення бувають…..

2.Речення виражає …

3.Речення складається із…

4.Перше слово в реченні пишеться …

5.Текст має…

6.Частина слова,яка стоїть перед коренем…

7.Спільна частина споріднених слів..

8.Слова, які мають протилежне значення звуться…

Учитель:

Казковою країною мандрував Незнайко, який не знав як звертатися до мешканців мовної країни. Давайте йому допоможемо. Вам потрібно записати подані слова  у формі звертання.

4. Галявина звертань

 

Королева-____________________________________

житель-__________________________________

пташечка-____________________________

мова-___________________________________

Незнайко-__________________________________

 

Учитель:

Ми так працювали,

Що трішки стомились

І на галявині всі опинились

Де веселка з'явилась.

5.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (відео веселка)

 6. Річка Несподіванок

Вчитель : В мовній країні багато несподіванок. Наші друзі вирішили перейти через річку. Але не знають як. Допоможемо їм.

Перестав речення так, щоб утворився зв’язний текст. Добери до нього заголовок.

                           ______________________________

 

  •            Він зупинився біля дівчинки, ніби благав про допомогу.
  •            Це трапилося восени.
  •            У лелеки було перебите крило.
  •            Птах ішов прямо до неї.
  •            Марійка збирала лікарські рослини.
  •            Дівчинка зрозуміла, що треба віднести лелеку до лікарні.
  •            Раптом вона побачила лелеку.

 

Учитель: 

Вірні охоронці  кордонів казкової країни вирішили завітати в хатинку  до Іменника та перевірити хто там живе. У королівстві Мови слід відшукати іменники та поселити в будинок

7.Будинок «Іменник» (на поданому малюнку зібрати іменники)

Хто?

Що?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: 8.Місточок «Будова слова»

 

 

В королівстві мови засумувала хмаринка тому що не змогла знайти собі друзів. Давайте допоможемо їй та станемо справжніми друзями.У споріднених словах виділи закінчення, основу і корінь.

Визнач до якого слова відноситься схема.

Хмара,хмарка,безхмарне.

 

 Учитель:  А зараз зупинка 9.«Загадкова»(скринька Загадкова)

На базарi їх не купиш,

На дорозi не знайдеш,

І не завжди на терезах

Ти цiну їм пiдбереш.

Що це?

Діти.  Знання. Я гадаю, що мандруючи Країною Мови та виконуючи  мовні завдання ви поповнили свої знання. Слово надається членам журі.

ІІІ. Підсумок заняття

 (Пiдводиться підсумок змагань. Оголошується команда-переможець).

     Учитель: 

Мова наша досить чарівна. Вона, як те деревце. Якщо його гарно доглядати, то воно виросте великим та розкішним, дасть чудові плоди. А якщо з повагою ставитися до мови, вона стане багатою.

1-й учень.

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

Пильно й неустанно

Полiть бур’ян. Чистiше вiд сльози

Вона хай буде. Вiрно i слухняно

Нехай вона щоразу служить вам.

Вчитель. Діти дуже хотілося, щоб сьогодні, вийшовши з цього уроку, ви не просто винесли знання, а й оту любов до слова, до мови.

Як казав Шевченко:

Ну  що б , здавалося, слова,

Слова та голос, більш нічого.

А серце б’ється, завмира, як їх почує.

Нехай ваші серця завжди завмирають, коли коли ви чуєте рідне слово.  

 Звучить пісня «Україна - це ти»Т.Кароль


 


 


 

docx
Додав(-ла)
Шевчук Віта
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку