Інтегрований урок інформатики
«Подорож у Космос»
3 клас
Тема. Середовище редактора презентацій. Графічні об’єкти слайдів. Вставлення та переміщення графічних об’єктів слайдів.
Сонячна система
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, навчальна презентація, фото
та відео.
Програмне забезпечення: PowerPoint, сходинки до інформатики.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку, сонце і вітер!
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, плането Земля!
А всім присутнім зичимо здоров’я й добра!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1 слайд
1. Повторення правил ТБ
- Щоб бути здоровими і все у нас з вами було добре, слід дотримуватись правил безпеки в комп’ютерному кабінеті. Тож пригадаймо їх.
У кожного на парті лежать картки. Обговоріть у парах те правило, яке ви б хотіли нагадати своїм однокласникам. У вас на це є 30 с.
Я прошу одного представника назвати правило, яке ви обрали, та прикріпити відповідний знак на дошку, будьте уважні, щоб не повторюватись.
Молодці! Ми з вами повторили правила та створили слайд.
- А де їх використовують? (у презентаціях)
Тож пригадаймо все, що ми знаємо про презентації, за допомогою тесту.
Займіть свої місця за комп’ютерами.
До вашої уваги тест, який ви маєте виконати впродовж 2 хвилин.
2 слайд
2. Інтерактивна вправа
Молодці! Втомились? Тепер трішки відпочинемо. Заплющіть оченята та послухайте мелодію.
(Космічна музика, загадкова)
- Що ви уявляли? (щось загадкове…)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
3 слайд
- Отже, сьогодні під час уроку ми здійснимо подорож в те місце, яке залишається загадкою для багатьох дослідників – у космос. Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань та приємні несподіванки. Також ми будемо продовжувати знайомитись з можливостями середовища презентацій PowerPoint, вчитимемось додавати графічні об’єкти до слайдів та змінювати їх властивості. А додатковим завданням буде додавання анімації.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- І зватимемось ми не учнями, а астронавтами.
- А хто ж такі астронавти? (Люди, які вивчають космос)
- Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, який побував у космосі.
-Хто знає, про кого йде мова? (Леонід Каденюк)
4 слайд
- Але варто знати, що Леонід Каденюк не лише бував у космосі, а ще й, як справжній астронавт, працював у лабораторіях, проводив досліди та наукові експерименти.
- Я пропоную перевірити, чи зможемо ми з вами стати справжніми астронавтами та дослідниками. Уявімо себе в лабораторії.
5 слайд
У кожного перед монітором лежать картки з емблемкою. Займіть місце за столом з відповідним знаком. Це буде вашим робочим кабінетом.
Перед вами матеріали досліджень науковців. Ці знання вам знадобляться в космосі. Ви маєте виділити в них ту частину, яка належить людям відповідної професії. У вас на це є 3 хв.
- Час вичерпано. Тож представте свої відповіді.
Група біологів…екологів….геологів.
- Молодці! Ви гарно впорались із завданням.
І з тими знаннями, які ви щойно отримали, ми можемо відправлятися в космос.
- То ж сідаймо у зореліт, ми вирушаємо у захопливу подорож до зірок.
- Займіть свої місця за комп’ютерами. Але йти потрібно, як астронавти в космосі, без сили тяжіння.
- Діти, ви готові?
6 слайд
- Знайдіть на робочому столі ярлик програми “Сходинки до інформатики”, відкрийте програму. Оберіть завдання «Математичний космодром» та відправте свою ракету у космос.
Веди нас, сонечко, в політ
Більше дізнаємось про світ.
Ми діти світла ,діти сонця
І лиш заглянем у віконце,
Лише прокинемося рано,
Зразу нам світленько стане.
- Вже всі астронавти відправили свої ракети в космос. І перед нами відкривається неосяжний простір, де зірок так багато. А чи зможемо ми їх порахувати?
- Діти, рахуйте!
Перегляд відео
Ну що, хтось встиг порахувати зорі?
- Скажіть, будь ласка, мої юні астронавти, що найбільше вас вразило?
- Велетенські небесні тіла мають велику силу тяжіння. Тому утворилися планети, які постійно рухаються навколо Сонця.
Планети – це небесні тіла, що не випромінюють світла і тепла. За розмірами вони неоднакові, розташовані на різній відстані від Сонця і рухаються по своїй орбіті.
7 слайд
V. Осмислення та закріплення матеріалу. Виконання практичного завдання
- Тож спробуймо за допомогою редактора презентацій створити слайд і додати до нього графічні зображення. Уважно слухайте та виконуйте разом зі мною. Ми з вами зробимо загадкове зоряне небо.
Інструктаж виконання практичного завдання
1. Знайдіть на робочому столі папку під назвою «Космос»
2. Перегляньте файли, які містяться в ній.
3. Відкрийте програму Microsoft PowerPoint.
4. Знайдіть на стрічці вкладку «вставка», натисніть на неї та оберіть кнопку «малюнок». (рисунок на російській мові).
5. Оберіть у вікні «Вставка малюнка» місце знаходження файлу з потрібним малюнком».
6. Установіть вказівник на файл і клацніть ліву кнопку миші.
7. Натисніть кнопку «Вставити».
Малюнок, який ви додали, має свої властивості: розмір по висоті, ширині, положення на слайді та інші. Значення цих властивостей можна змінювати. Для цього потрібно навести на нього вказівник та натиснути один раз ліву кнопку миші. Після виділення навколо малюнка з’явиться контур у вигляді тонкої рамки з маркерами для зміни розмірів та обертання. Вибравши відповідний маркер і натиснувши ліву кнопку миші, ви можете змінювати розміри та положення малюнка.
Ми щойно разом додали фон для слайду, а ви за тим же алгоритмом самостійно спробуйте додати планети до космічного слайду. Зоряне небо у вас у всіх однакове, а от розташування планет пропоную зробити власне.
Тож ви можете починати виконувати практичне завдання, але не забувайте про те, як правильно сидіти за комп’ютером, згадайте, як потрібно тримати мишку.
Додаткове завдання. Зайдіть на вкладку анімація і спробуйте самостійно до планет додати анімацію, щоб вони рухались навколо сонця.
Видео «Красоты Вселенной»
- Перейдіть в режим перегляду презентацій, давайте погляньмо на роботи.
– Які ж вони у вас вийшли?
Ви – молодці!
VІ. Підведення підсумків уроку
Астронавти передають повідомлення на Землю за допомогою спеціальних сигналів. І ви на мої запитання відповідайте сигналами.
8 слайд
Для цього вам потрібно згорнути вікно презентації, відкрити папку Космос та знайти файл під назвою «Смайли».
Кожен слайд даної презентації буде відповіддю на моє запитання. Тож перейдіть в режим перегляду презентації. Перегляньте всі слайди.
Продемонструйте відповідь на моє запитання.
- Сьогодні на уроці ви дізнались щось нове?
- Ви навчились додавати до слайду малюнки?
- Зрозуміли, як додавати анімацію до об’єктів?
- Я дякую вам за роботу на уроці. Ви були просто молодці! Ті знання, які ви отримали сьогодні, допоможуть вам бути більш сучасними, обізнаними та знадобляться при навчанні в старших класах. А дізнатись більше про космос вам допоможе Інтернет.
До нових зустрічей!