Клас 3
Урок_
Тема: Кодування інформації
Мета:
Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники (М.М.Корнієнко «Сходинки до інформатики» 3 клас), робочі зошити, картки (зелений/червоний), прапорці для кодування.
Хід уроку:
І Організаційний етап
Привітання
Повторення правил БЖД у кабінеті інформатики
ІІ Актуалізація опорних знань
Гра «Світлофор» (Учитель задає запитання, а діти показують потрібний колір картки)
ІІІ Новий матеріал:
Люди часто використовують символи. У перекладі з грецької слово «символ» означає знак, зрозумілий певній групі осіб.
Символ – це умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища. Для позначення на письмі звуків, які ми вимовляємо та чуємо, придумали спеціальні символи – букви алфавіту. Отже можна сказати, що текстові повідомлення передають за допомогою символів. Для запису математичних виразів використовують математичні символи – цифри, знаки та інші. Для запису звуків музики люди винайшли спеціальні символи – ноти.
Розгляньте малюнки та скажи під час яких предметів ви використовуєте зображені символи?
Символи, з яких складаються текстові повідомлення, можна подати за допомогою жестів та умовних сигналів. Наприклад моряки передають повідомлення з корабля на корабель за допомогою семафорної азбуки, а на далекі відстані використовують азбуку Морзе. Вона складається з крапок і тире, послідовність яких відповідає певним буквам.
Подавання повідомлень за допомогою певних сигналів, жестів, символів називають кодування. Перетворення закодованих повідомлень у зрозумілий вигляд називають декодуванням
ІV Формування вмінь та навичок
У вінку зеленолистім
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду
V Фізкультхвилинка:
Сильний вітер до землі
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють.
(встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)
VІ Підведення підсумків:
Гра «Мікрофон»