Кодування інформації

Про матеріал
У цьому уроці можна побачити способи кодування символів і текстових повідомлень та навчитись кодувати текстові повідомлення.
Перегляд файлу

Клас 3

Урок_

Тема: Кодування інформації

Мета:

  • навчити дітей розуміти що таке кодування символів та на власних прикладах навчитись кодуванню;
  • розвивати  увагу, пам'ять, логічне мислення;
  • виховувати інтерес до інформатики та до застосування нових знань у інших предметах.

Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники (М.М.Корнієнко «Сходинки до інформатики» 3 клас), робочі  зошити, картки (зелений/червоний), прапорці для кодування.

Хід уроку:

І Організаційний етап

Привітання

Повторення правил БЖД у кабінеті інформатики

ІІ  Актуалізація опорних знань

Гра «Світлофор» (Учитель задає запитання, а діти показують потрібний колір картки)

  1. Чи можна назвати такі дії як передавання, отримання, опрацювання, зберігання інформації інформаційними процесами?
  2. Люди передають інформацію за допомогою повідомлень?
  3. Повідомлення можуть бути лише текстовими?
  4. Повідомлення можна зберігати лише текстові?
  5. Об’єкти на яких зберігаються повідомлення, називають носіями повідомлень?
  6. Назвіть сучасні носії повідомлень.

ІІІ Новий матеріал:

Люди часто використовують символи. У перекладі з грецької слово «символ» означає знак, зрозумілий певній групі осіб.

Символ – це умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища. Для позначення на письмі звуків, які ми вимовляємо та чуємо, придумали спеціальні символи – букви алфавіту. Отже можна сказати, що текстові повідомлення передають за допомогою символів. Для запису математичних виразів використовують математичні символи – цифри, знаки та інші. Для запису звуків музики люди винайшли спеціальні символи – ноти.

 Розгляньте малюнки та скажи під час яких предметів ви використовуєте зображені символи?

 

 

 

 

 

Символи, з яких складаються текстові повідомлення, можна подати за допомогою жестів та умовних сигналів. Наприклад моряки передають повідомлення з корабля на корабель за допомогою семафорної азбуки, а на далекі відстані використовують азбуку Морзе. Вона складається з крапок і тире, послідовність яких відповідає певним буквам.

Подавання повідомлень за допомогою певних сигналів, жестів, символів називають кодування. Перетворення закодованих повідомлень у зрозумілий вигляд називають декодуванням

ІV Формування вмінь та навичок

  1. Розгляньте таблицю з закодованими буквами :

  2. Прочитайте закодоване повідомлення:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відгадай загадку та закодуй відповідь за допомогою прапорців:

У вінку зеленолистім

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду

  1. Робота з зошитами.

V Фізкультхвилинка:

Сильний вітер до землі

гне дерева молоді, (присідають)

А вони ростуть, міцніють (піднімаються)

Вгору тягнуться, радіють.

 (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

 

VІ Підведення підсумків:

Гра «Мікрофон»

docx
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку