19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Подорож у країну Фонетику"

Про матеріал
Нестандартні уроки — це неординарні підходи до викладання навчальних дисциплін. Мета їх проста: пожвавити нудне, захопити творчістю, зацікавити повсякденним, тому що інтерес — це каталізатор усієї навчальної діяльності. Нестандартні уроки — це завжди свята, коли активними є всі учні, кожний має можливість опинитися в атмосфері успішності й клас стає творчим колективом. Ці уроки містять у собі всю розмаїтість форм і методів, особливо таких, як: проблемне навчання, пошукова діяльність, міжпредметні зв’язки. Учні позбавляються напруження, пожвавлюється мислення, збуджується й підвищується інтерес до предмета в цілому.
Перегляд файлу

 Тема: Подорож у країну Фонетику

Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, графіки, орфографії;

Вдосконалювати орфоепічні, орфографічні навички, розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал;

Виховувати старанність у навчанні, пізнавальний інтерес до мови;

Обладнання: карта подорожі, підручник, презентація

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого (урок-подорож) з використанням інтерактивних методів навчання.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Учитель: Добрий день, шановні друзі!

Всі зібрались на урок ?

Тож пора нам поспішати-

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас , діти, урок незвичайний,

Хай буде сьогодні для вас він повчальний

     ІІ. Оголошення теми й завдань уроку

  1. Учитель: Підсумковий урок ми проведемо у формі подорожі у країну Фонетику. Під час подорожі нас чекатимуть різні перешкоди. А щоб їх подолати, треба добре знати вивчені правила з фонетики та графіки. Будуть на нашому шляху і зупинки – відпочинки. Вирушаючи в дорогу, візьмемо із собою пожитки-знання. Нумо прочитаймо придорожні гасла.(слайд 1)

Пам`ятай правила!

Грамотно пиши!

Висловлюйся зв’язно !

Будь привітним!

Учитель: Кожен з вас повинен пам’ятати:

(слайд 2)

Я – учень

Я – хочу

Я – думаю
Я – вмію

Я – знаю

Я – особистість творча;

Сьогодні ви матимете змогу показати свої:

1.Знання

2.Уміння

3. Навички

4. Ерудицію

5. Кмітливість

А робочі зошити сьогодні будуть щоденниками спостережень.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель; На нашому шляху перша серйозна перешкода. І пройти її зможуть тільки ті учні, які добре засвоїли теоретичний матеріал

1. Інтелектуальна розминка.

        1 слайд

Учитель: а ось перед нами не менш складна перешкода

  1. «Цікаві букви та хитрі звуки». Виконати це завдання зможуть ті учні, які знають що таке буква і що таке звук , подвійну роль букв я, ю, є, ї

 (Робота у групах)

Виписати слова:

1) ті, що мають більше звуків, ніж букв;

    2) ті, що мають більше букв, ніж звуків;

3) ті, що мають однакову кількість букв і звуків.

Україна, єдність, дзеркало, духмяний, м'яч, їжа, сьомий, історія, знає,  цвях, люди, свято, сім'я, близький, стоїть, солов'ї, троє, день, мрія, радіє, якість, пюре.

 

Відповіді: 1) Україна, м’яч,  їжа, історія, знає, сім'я, солов'ї, троє

, мрія, радіє;

2) дзеркало, сьомий,  день,  близький,

3) єдність, духмяний, цвях, люди, свято, стоїть, якість, пюре.

Учитель: А ось і алфавітні хащі! Хто у нас знавець алфавіту? Робота біля дошки. Робота з тлумачним словником

  1. Розставте слова на свої місця. Поясніть значення підкреслених слів.

Імідж, іграшка, імунітет, іменник;(іграшка, іменник, імідж, імунітет);

Коралі, кава, камінь,кабінет(кабінет, кава, камінь, коралі);

Лідер, лиман, лілея, латаття (латаття, лиман, лідер, лілея.)

  1. У нас в алфавіті є дві дуже загадкові  букви : г та г. Відрізняються способом творення. Г(фарингальний); г- задньоязиковий, проривний.
  2. А ось і станція поетична. Хто з нас не знає чарівних неповторних віршів Т.Шевченка. Уривок з поеми «Сон». Тепер кожен може розраховувати тільки на свої сили. Вставити пропущені букви, які позначають два звуки.

 

Світа....

Край неба пала...,

Соловейко в темнім га...

Сонце зустріча....

Тихесенько вітер ві...,

     Степи, лани мрі...ть,

Між ...рами над ставами

Верби зелені...ть.

    Сади р...сні похилились,

Тополі по волі

 Сто...ть собі, мов сторожа,

Розмовля...ть з полем.

                              Тарас Шевченко

 

  1. Ось ми на спортивному стадіоні. Хто ж з нас найспритніший.

Назвати та записати слова у зростаючому порядку,

Спочатку дво_, три-, чотирискладові, пятискладові слова тощо

  1. Попереду мост переносу. Я знайшла листок із Золотими правилами переносу
Золоті правила переносу

Для переносу слів завжди

Потрібен поділ на склади.

Як склад з одної букви лиш,

Не перенось його облиш.

Передню букву памятай,

Від кореня не відривай!

Дж, дз не розривають,

Як злиті звуки позначають.

Подвійних приголосних збіг –

Ти можеш розірвати їх.

У переноса вільний час

Зявився навіть, бо щораз,

Хто добре правила ці знає,

Тепер йому допомагає.

Чи є такі помічники

Між вас, шановні малюки?

Виконуємо вправу 250 (підручник)

  Отже, через міст нас перевели ті учні, у кого були правильно перенесені слова.

  8 А попереду на нас чекає  зупинка для відпочинку.

Жартівливий мішечок

9.Юні математики! Це задання для Вас

 

  1. В українській мові 32 приголосних звуків, з них

20 дзвінких. Визначте кількість глухих звуків,

склавши рівняння з одним невідомим.

      2. У нашому мовленні 38 звуків, з них 32 приголосних. Скільки голосних?

Складіть рівняння.

10. Перед нами ворота грамотності. Вміємо розрізняти іприголосні!

Запишіть слова у дві колонки:

  1.  ті, що починаються на голосний звук;
  2.  ті, що починаються на приголосний звук.

  Якщо завдання виконаєте правильно,

із останніх букв першої колонки прочитаєш слово.

       Альбом, бублик, олово, вареник, Урал, вишня, желе, авізо, антипод, каша, куліш, мед, іде,  день, хліб, чай, умілець.

Вчитель: Молодці! Ви всі дуже гарно попрацювали на уроці.

 

Скласти гронування за асоціаціями до слова Фонетика.

 

Домашнє задання: скласти повні ігри на тему «Фонетика».

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку