25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

Урок – подорож у країну казок

Про матеріал

Вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурую і сюжетом; закріпити вміння відтворити зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; формувати навички правильного й свідомого читання мовчки та в голос; розвивати пам'ять, мислення, увагу; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Перегляд файлу

Урок –  подорож у країну казок для 2 класу

Тема: «Як посолиш, так і їстимеш. Казка  «Лисиця і Журавель»

Мета: вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурую і сюжетом; закріпити вміння відтворити зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; формувати навички правильного й свідомого читання мовчки та в голос; розвивати пам'ять, мислення, увагу; виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Обладнання: предметні малюнки, таблиці для вдосконалення навички читання, макет гарбуза, коней і карети, ілюстрації до казок « Рукавичка», «Вовк та козенята», «Лисиця та їжак», театральні реквізити, маски лисиці та журавля, годинник.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

Учитель.

    Немо, діти, підведіться!

    Всі приємно посміхніться.

    Продзвенів уже дзвінок,

    Починаємо урок!

  • Сьогодні на уроці нам потрібні взаємоповага, взаєморозуміння, повага одне до одного. Лише завдяки нашим спільним зусиллям урок пройде швидко і цікаво.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Я запрошую вас, діти, у казкову подорож. У Казковій країні всі мешканці повинні жити радісно, щасливо, і тут повинні панувати тільки мир  та злагода.

Якщо казковим героям буде потрібна наша допомога, ми з радістю допоможемо знайти вихід зі складної ситуації.            

           В казку вирушаєм разом,

           Перешкоди всі пройдем,

           А хто буде сумувати,

           Із собою не візьмем.

Але, щоб потрапити у Казкову країну, нам необхідно провести мовну розминку.

ІІІ. Мовна розминка.

  1. Вправи для розвитку партикулярного апарату «Трубочка»

Мета: активізація м’язів губ.

          На дудочку губи схожі,

          Ми на ній пограти можем:

          Ду-ду, ду-ду-ду,

          Ду-ду-ду, ду-ду.

«Гойдайка»

Мета: виробляти уміння міняти положення язика з прискоренням темпу.

           На гайдай ці я гойдаюсь:

           Вгору – вниз,

           До хмаринки підіймаюсь,

           Стрімко лечу вниз.

  1. Вправи для вдосконалення навички читання.

1)  Мовно – логічна вправа

Відгадайте слова, що позначають риси характеру  людини:

д…бр…т…

ч…сн…сть

ж…рст…к…сть

щ…др….сть

сп…вч…тт….

2) Поєднайте першу частину повір’я з другою.

Як кіт умивається лапою…….                              … то сам і ви гавкає.

Як чорний перебіжить вам дорогу….                  … будуть гості.

Собака, якщо і злякає…                                        … буде невдача.

  • З ким пов’язані ці повір’я? ( З тваринами)
  • Ми познайомилися з казками, де головні героями є хто ? (Тварини)

3) Читання слів на картках.

Учні трьох груп читають слова на картках.

І група – голосом ведмедика, ІІ група  - голосом лисички, ІІІ група – голосом зайчика.

   Кит, голуб, вовк, їжак, лящ, качка, коза,  дятел, півень, муха, хом’як, щука, вуж, вівця, тюлень, корово, олень, собака, синиця, змія, єнот,  кінь, оса, шпак, зозуля, рись.

  • Це тварини?
  • Прочитай вголос назви лише птахів, потім – риб,  звірів, комах.
  1. Прочитайте і назвіть «зайве» слово (робота в групах)

кВов                        гаКни                               снаВе

сиЛ                          фельПорт                        маЗи

кЇжа                      шиЗош                             тоЛі

ухаМ                    цеСон                               тарПа

ІV. Робота над змістом казок

  • Щоб швидше потрапити у країну Казок, треба сісти в карету і повернутися рівно о 12-й годині, тому що саме в цей час карета перетвориться на гарбуз, а коні – на мишей.

У карету сіли ми,

В казку вирушаєм.

А у казці, як завжди,

Чудо зустрічаємо.

(Звучить музика)

1.Бал – маскарад казкових героїв.

  • Ми потрапили до країни Казок. На нас чекають незвичайні, фантастичні історії і чудеса.
  • Рукавичку я знайшла,

В неї, як у дім, зайшла.

Стала жить у затишку

Маленька, сіренька …. (мишка)

  • У зеленому лататті

Я сиджу в зеленім платті,

І виспівую слова:

Ква- ква, ква-ква, ква-ква…. (жабка)

2. Зустріч з улюбленими казками.

1) Відгадайте казки за опорними словами.

І група                              ІІ група                                    ІІІ група

Козенята                      Жаба                                           Полювання       

Хатинка                       Мишка –скряботушка              Голод

Не відчиняти              Зайчик –побігайчик                  Клубочок

Підслухав                   Пустіть                                       Лисиця

Матінка                      Тісно                                           Тетеревенята

Похвалила                  Кабан – іклан                             Кролики

2) Підбір прислів’їв до казок

Кожна група дітей отримує конверт з прислів’ями. Треба відібрати ті, які підходять до казок, над якими працює група.

І група – «Вовк та козенята»

ІІ група – « Рукавичка»

ІІІ група – «Лисиця та їжак»

  • Хоч і тісно, зате затишно.
  • Словом, як листом, стеле, а ділом, як голками, коле.
  • Янгольський голосок, та чортова думка.

3) Підбір уривка казки до ілюстрації (кожна група працює над своєю казкою)

Один учень виразно читає, а інший за допомогою міміки й жестів показує

Фізкультхвилинка

V. Ознайомлення з казкою «Лисичка та журавель»

1. Підготовка до сприйняття матеріалу.

- Чи любите ви день народження?

- Як ви зустрічаєте гостей?

- Як ви їх запрошуєте до оселі?

- А ось така ситуація:  до вас уже прийшли гості і нема куди сісти до столу. Та ось постукали в двері. Ви відчинили – і на порозі ви побачили вашого ліпшого друга. Як же бути? Що робити? Можливо, відмовити йому. Якщо ні, то як же всадити товариша до столу? ( Відповіді дітей)

2.   Ознайомлення з героями казки.

- Сьогодні ми знову зустрінемося з Лисичкою. Але з нею буде новий казковий герой. Який саме? Ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс –

Смачних жабеняток?

Для своїх маляток. (Журавель)

  • Чи дружили ці тварини між собою?
  • От з цієї казки ми й дізнаємося, чому лисичка не приятелює з журавлем.

3. Читання казки вчителем.

4. Перевірка первинного сприймання.

5. Словникова робота,

Призволяйся – пригощайся, їж.

Погордувати – поставитись до когось зверхньо, презирливо.

Вгощу                            запросини

Гостину                       призволяйся

Зазирати                    погордувати

6.Мовчазне читання казки.

- Подумайте: якби у вас була чарівна полочка, як би ви допомогли порозумітися казковим героям?

- Як можна охарактеризувати Лисичку? Яка вона? (Хитра, підступна, улеслива).

7. Вибіркове читання.

- Прочитайте у казці місця, де Лисичка і Журавель запрошують одне одного до себе на гостину.

- Прочитайте, яке було частування у Лисички.

- Прочитайте, як пригощав Журавель.

- Про що це свідчить?

VІ. Театралізація казки «Лисичка і Журавель»

1.З’ясування значення слова «театр».

- Хто із вас був у театрі?

- Давайте пригадаємо, що означає слова «театр» (Прищепа К.С., Лук’яненко В.Г. «Тематичний словник школяра»)

2. Читання казки за особами.

- Перед тим, як виступати, артисти обов’язково проводять репетиції.

1) Чистомовка.

Ця-ця-ця – жила собі лисиця

Лем-лем-лем – зустрілась з журавлем

Ни - ни –ни – запросили на гостини.

Ла-ла-ла – каші наварила

Ав-ав-ав – журавель  дзьобом стукав

Ввсь-івсь-івсь- кашки не наївсь

Му-му –му – пішов додому

Щу-щу-щу – наварив борщу.

2) Гра « Знайди слова Лисички»

- Подумайте, яким голосом говорить Лисичка, а яким – Журвель.

3) Гра « Знайди початок речення»

Учитель читає кінець речення, які є словами Журавля. Учень знаходить його початок.

4) Гра «Двобій»

1 ряд -  прочитати слова Лисички

ІІ ряд – прочитати слова Журавля

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Слово вчителя.
  • З якою казкою ми познайомились ?

Йшов собі якось Журавель

І зустрів Лисицю,

Стали друзями вони,

Все як і годиться.

Та не чемною була

Лисичка-сестричка,

Тому казочка про них

Зовсім невеличка.

Та мораль там непроста

І для всіх дається.

Як же казочка про них,

Любі друзі зветься?

  • Чи справжніми друзями вони були? Здавна наш народ цінує дружбу й засуджує ворожнечу між людьми. Про дружбу складено багато пісень, віршів, прислів’їв.
  1. Робота над прислів’ями.
  • Роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я.

Нетойдруг,  хтомедоммаже, атой,  хто правдукаже.

Якечастування, такейдякування.

  • Яке прислів’я може бути заголовком до нашої казки?
  1. Гра «Так чи ні»
  • Казка вчить нас бути гостинними? (Так)
  • Ми повинні бути такими, як Лисичка? (Ні)
  • Казка засуджує порядність? (Ні)
  • У кожного повинні бути друзі? (Так)
  • З друзями потрібно бути чуйними, доброзичливими? (Так)
  1. Завдання «Чарівний годинник»
  • Ми побували у Казковій країні. Час повертатися назад, а то наша карета перетвориться на гарбуза, а коні – на мишей. Щоб відразу опинитися вдома, подивіться на годинник і відгадайте слово. Впишіть букви у клітинки, користуючись підказкою стрілок. Коди стрілка торкнеться цифри дванадцять,ми будемо вдома.

( Вчитель показує на саморобному годиннику стрілочками цифри які відповідають літерам: 7 –м, 5 – о, 3 – л, 5 – о, 11 – д , 9 – ц, 12 – і).

У карету поспішайте,

Всі зручнесенько сідайте.

Бо додому всім нам час,

Но!!! Везіть, конячки, нас!

VІІІ. Домашнє завдання.

  • Придумайте своє закінчення до казки, щоб герої були гостинними.
  • Намалюйте ілюстрацію до казки.

 

docx
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку