Урок-подорож «У пошуках скарбів»
Маршрутний лист
Конкурс капітанів.
1. Острів Обчислень.
2. Коралові рифи
3. Бухта «Загублених Кораблів»
4. «Золото Русалочки»
5. Острів «Сомалійських піратів».
6. «Золото восьминогів»
7. Геометричний острів
8.Острів Логіки
9.Скарби
Хід уроку
І. Організація класу. Вступна бесіда.
II. Повідомлення теми і мети уроку
- Я знайшла вчора стару карту (показує Сувій).
- Це ж карта Острова Скарбів! І тепер мені потрібно побудувати кораблі і набрати команду! Ми вирушимо у мандрівку за скарбом. Під час подорожі на нас чекають нові знайомства, різні пригоди. Чим краще ви будете працювати на уроці - тим менше штормів, тим більше шансів дістатися до скарбу. Ось перед вами карта.
- Ви, напевно, знате, що пірати – це морські розбійники, безстрашні та нещадні. Вони нападали на морські судна, а награбовані багатства ховали на далеких незаселених островах.
- Але знайте, що справжні моряки повинні багато знати і вміти! - Для збереження дисципліни на кораблі під час гри порушників карають відніманням набраних балів у їхньої команди ( Чорна мітка ).
Клас поділяється на 2 команди:
І команда - «Чорна Каракатиця»ІІ команда - «Летючий Голландець»
3.Конкурс капітанів( додаток)
Конкурс «Разминка». :
1. Що легше: 10 кг заліза чи 10 кг вати? (однаково)
2. Палиця має два кінці. Скільки кінців у половини палки? (2)
3. Довжина стрибка у зайця - 3 м. Скількома стрибками він подолає
відстань 15 м? (п'ятьма)
4. У Карлсона в 6 кишенях є по 2 яблука. Половину він віддав Малюку. Скільки яблук залишилося у Карлсона? (6)
5. Росло 4 берізки. На кожній берізці 4 великі гілки. На кожній великій гілці 4 маленькі. На кожній маленькій по 4 яблука.Скільки усього яблук росло на дереві? (На березах яблука не ростуть).
6. По двору ходить 9 курей і собака. Скільки лап у цих тварин? (22 лапи)
7. Скільки горобець зробить кроків за 7 років? (жодного, бо скаче)
8. Зі школи йдуть троє хлопчиків, а назустріч - двоє дівчаток.Скільки всього дітей іде зі школи? (троє хлопчиків)
9.Послухайте байку:
Йшли пустелею два віслюки. Один ніс мішок - 5 пудів солі, другий - 5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання віслюки пішли далі. В одного з них поклажа стала легшою, а в другого важчою. Чому? (сіль розчинилася у воді, а вата увібрала в себе вологу).
10. Додому брат - гіпопотам
Несе каміння кілограм.
А сестра гіпопотама -
Пуху пару кілограмів.
У кого важча ноша?
(у сестри, бо в неї 2 кг, а у брата 1 кг)
ІІ. Хвилинка каліграфії.(Слайд 5).
У кожного моряка є свій бортовий журнал, де він записує свої спостереження – листочки. Починаємо вести записи в бортовому журналі, вказуємо час відпливу. (Запис числа)
Морякам завжди бажають:
Сім футів під кілем, що означає
Щасливого плавання,
попутного вітру.
Кіль – Нижня балка посеред дна корабля від носової до кормової частини.
- Яке число прозвучало в побажанні? (7)
- Написати рядочок цифри 7.
- Яке це число? (Одноцифрове, непарне).
ІІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань.
Відгадайте загадку
Чирибина, читварина
Прожива вморськихглибинах?
В неї є аж вісімніг!
Знаютьвсі, то — ... восьминіг
Цікаво знати
Звичайний восьминіг володіє здатністю змінювати забарвлення, пристосовуючись до навколишнього середовища. Це пояснюється наявністю в його шкірі клітин з різними пігментами, здатних під впливом імпульсів з центральної нервової системи розтягуватися або стискатися залежно від сприйняття органів чуття. Звичайне забарвлення — коричневе. Якщо восьминіг наляканий — він біліє, якщо розгніваний, то червоніє.
В середньому до 90 см в довжині, максимальна довжина у самців до 1,3 м, у самиць – 1,2 м. Маса становить 4,55–7 кг, максимальна маса – 10 кг. Тривалість життя рідко перевищує 4 роки, в середньому 12-24 місяці.
1.«Острів Обчислень.»
56 : 7 63 : 9
200 х 4 640 : 8
3600 : 100 4800 : 100
210 х 10 520 х 10
половина від год половина доби
пята частина від 1м десята частина від тони
49 : 6 57 : 8
1ц : 2 1 год : 2
20 х 7 30 х 6
2.« Коралові рифи»(Слайд 7) ( додаток)
- У морі зустрічаються коралові рифи, які заважають нормальному руху судна, і навіть якщо ви рухались правильним курсом, шторм міг збити вас з курсу на рифи. Корпус вашого корабля пошкоджений і потребує негайного ремонту
Завдання. Щоб зберегти корабель, потрібно в клітинки вставити дії, щоб рівність була правильна.
3 7 = 21 5 9 = 14 42 7 = 35
|
6 7 = 42 6 9 = 15 56 7 = 49
|
7 4 = 28 7 9 = 16 63 7 = 56
|
3. « Бухта Загублених кораблів »
Математичні Ребуси
1-а команда. 2-а команда.
100 лиця – столиця сто\ми – намисто
3 зуб – тризуб 7 ‘я – сім’я
Пі 2 л - підвал 40 ‘ чка - сорочка
р1а – родина с 3 ж – стриж
ро7’’а - роса 100 вп
па 3 от пре 100 л
Прислів’я
«Числа в прислів҆ях і приказках». ( потрібно вставити потрібну цифру)
1 команда: ... в полі не воїн.
2 команда: … одного не чекають.
У … няньок дитя без ока.
4. « Золото Русалочки »
Конкурс "Знайди зайве число."
6, 9, 12, 15, 18,20,21,24,27
10,15, 20,25,30, 32, 35, 40,45
16, 24, 32, 36, 40, 48, 56
5. Острів « Сомалійських піратів»
.Конкурс капітанів
Капітанам пропонуються картки, на яких у таблиці записано числа від 1 до 30. Ведучий повільно називає числа 1, 5, 2, 10, 3, 15, 4,20, 17, 25, 6, 30, 27, 7, 18, які капітанам слід закреслювати у таблиці. Виграє той, хто за-креслить більше чисел.
28 |
16 |
22 |
26 |
19 |
13 |
27 |
4 |
20 |
1 |
7 |
21 |
30 |
8 |
6 |
29 |
23 |
11 |
14 |
24 |
3 |
18 |
2 |
25 |
15 |
9 |
10 |
17 |
12 |
5 |
6. «Золото восьминогів»
Переможе команда, яа першою дасть відповідь до задачі.
Задачі
1) Чотири восьминоги тягнуть скриню із затонулого корабля. Кожний восьминіг повзе трьома щупальцями по дну, а рештою тягне скриню. Скільки восьминожих щупалець вчепилося в скриню? ( 20)
2)Шість восьминогів вирішили взутися у піратські чоботи. Скільки піратів їм потрібно роззути, щоб узути всі свої щупальця? (24)
3)Восьминіг несе Русалочці в подарунок морські зірки. На одне щупальце він посадив одну зірку, на друге – дві, а на кожне наступне – на одну зірку більше, ніж на попереднє. Скільки морських зірок він подарує Русалочці? (36)
4) Пірати домовилися з дев’ятьма восьминогами про те, що вони піднімуть із дна затонулий корабель. Отож половиною щупалець восьминоги повзуть по дну, а другою половиною тягнуть корабель. Скільки щупалець ухопилося за корабель? (36)
5) Капітан вирішив привітатися з сімома восьминогами й потиснути усім кожне щупальце. Скільки щупалець йому доведеться потиснути? (56)
6) Восьминоги вирішили подорожувати. Для цього найдужчий восьминіг ухопився одним щупальцем за корабель, а за всі його вільні щупальця ухопилося по восьминогу, кожний також одним щупальцем. У вільні щупальця восьминоги взяли по валізі. Скільки валіз узяли восьминоги в подорож? (49)
7. Геометричний острів
– На цьому острові проживають дивовижні тварини та птахи. Ваше завдання за зразком скласти одну тварину з геометричних фігур.
7. Острів Логіки
1.Стоїть у полі дуб. На дубі — три гілки, на кожній гілці — по три яблука. Скільки всього яблук? (Жодного, бо на дубі яблука не ростуть).
2.У дівчинки 5 яблук. Вона з’їла все, окрім 3. Скільки яблук у неї залишилося? (3)
3.Летіли 3 страуса. Мисливець підстрелив одного. Скільки страусів залишилося? (Страуси не літають).
4.Гуска важить 3 кг. Скільки вона буде важити, якщо стане на одну ногу?(З кг.)
5.Скільки вух у 5 мишей? (10)
6.Поле орали 6 тракторів. 2 з них зупинилися. Скільки тракторів в полі? (6)
7. Скільки ніжок у 2 сороконіжок? (80)
«Рахівник» На сцену запрошуються 4 уболівальники. Кожному по черзі задаються питання
1. Працює відмінно твоя голова: п’ять плюс один получається … (шість, а не два)
2. Вийшов заєць погулять, лап у зайця рівно … (чотири, а не п’ять)
3. Росте на городі зелена трава: шість мінус три получається… (три, а не два)
4. Колись казав учитель Ірі, що два більше ніж …(один, а не чотири)
5. Меньше в десять раз, ніж метр, всімвідомо … (дециметр)
6. Очі ти свої протри: лап у пташки рівно … (две, а не три)
7. Собака м’ясо в мене їсть, хвостів у неї цілих …(один, а не шість)
8. Скільки палку не крути, кінців у неї буде … (два, а не три)
9. Відмінник зошитом своїм гордиться: внизу, під диктантом, стоїть …(дванадцать, а не одиниця)
10.На уроках будешь спать, за відповідь получишь … (одиницу, а не пять)
11.Ось п’ять ягід на траві. З’їв одну, залишив …(чотири, а не дві)
12.Миша рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього … (пять, а не чотири)
VІ.Підсумок уроку.
«Скарби піратів» (Слайд 16)
Вчитель відкриває скриню зі скарбами