Урок "Подорож в країну кислот"

Про матеріал
Урок-гра для учнів 8 класу, може використовуватись і як відкрити урок, так і позакласний захід, наприклад під час тематичного тижня.
Перегляд файлу

ПОДОРОЖ У КРАЇНУ КИСЛОТ

 

Урок-гра, 8 клас

 

Мета:

навчальна: узагальнити та систематизувати знання дітей із теми  «Кислоти»; перевірити рівень набутих вмінь і навичок;  формувати рівень проведення хімічного експерименту; 

розвиваюча: розвивати пам’ять, увагу, кмітливість,  логічне мислення; самостійно розширювати рівень знань; розвивати творчі здібності;
виховна: виховувати інтерес до хімії, як науки; колективного та індивідуального мислення, почуття відповідальності за прийняте рішення, виховувати розуміння важливості взаємодопомоги, пошану однокласників через роботу в групах.

 

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

 

Форма роботи: урок-гра.

 

Обладнання: плакат із кросвордом, картки із завданнями, реактиви.

 

Методи і форми роботи:  хімічний експеримент, групова робота.

 

"Не в кількості знань полягає

 освіта, а в повному розумінні

 й майстерному застосуванні

в житті всього того, що знаєш".

 Фрідріх Дістервег.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Тема Основні класи неорганічних сполук» є дуже важливою для подальшого вивчення хімії. Тому ми присвяти багато уроків для її вивчення. Завдання сьогоднішнього уроку – закріпити  вміння порівнювати склад, будову і властивості кислот, записувати рівняння реакцій, що характеризують їх властивості, розв’язувати розрахункові задачі.

 

На адресу нашого кабінету хімії надійшов лист. Прочитаймо цього листа.
«Дорогі восьмикласники! Почули ми ,жителі Кисляндіїї , про Ваші успіхи у вивченні науки хімії та вирішили запросити вас до нашої країни. Справа в тім , що в нас надзвичайна ситуація : деякі жителі нашої країни заблукали і ми ніяк не можемо їх знайти. А в них же стільки справ! Тож просимо вас допомогти. Знайдіть їх.

Сьогодні ми будемо працювати в групах, а сам урок пройде в нестандартних умовах – це буде гра «Подорож у країну кислот».

Зараз ми з вами вирушимо у хвилюючу подорож на допомогу кислотам, під час якої ви будете захищати свої знання.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

«Мозковий штурм»

Розвяжемо кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання по горизонталі:

1. Речовини, що складаються з атома металу та однієї або кількох гідроксильних груп.

2. Індикатор.

3. Розчинні у воді основи.

4. Взаємодія кислоти з основою з утворенням солі і води.

 

Запитання по вертикалі:

5. Складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких Оксиген.

6. Складні речовини, що містять один або кілька атомів Гідрогену й кислотний залишок.

7. Складні речовини, що містять атоми металу й кислотний залишок.

8. Прості речовини, переважно тверді, поводять електричний струм і тепло.

 

(Команди учнів придумують собі назви і отримують 5 тестових завдань- білетів).

Тести.

1.Вказати формулу кислотного оксиду:

Na2O

CO2

CaO

Al2O3

2.Вказати формулу лугу:

Al(OH)3

CuOH

KOH

Fe(OH)2

3.Укажіть формулу безоксигенової кислоти:

сульфідна,

сульфітна,

ортофосфатна,

силікатна.

4.Вкажіть, які з наведених сполук взаємодіють із сульфатною кислотою:

Mg

NaOH

HCl

SO3

5.Напишіть рівняння реакції взаємодії ортофосфатної кислоти з кальцій оксидом  і вкажіть суму коефіцієнтів у цьому рівнянні:

10

8

7

9

Якщо всі впорались із завданнями, то можемо вирушати у нашу подорож за пошуками скарбів.

 

IV. Гра ( основна частина уроку).

Оскільки наші команди вже готові до мандрівки, то прийшов час оголосити правила гри. Команда  (5 команд) має зупинитися на шести зупинках і виконати запропоновані завдання, набравши певну кількість балів. Роботою всієї команди керує капітан. Він покладає маршрут своєї команди і вибирає одного з учасників, який буде відповідати на поставлене питання.

Гравці отримують карти з маршрутними завданнями.

Увага! Вдалої подорожі!

 

Зупинка 1.

Завдання. Визначте формулу зайвої речовини, дати назви всім решту речовинам:

І варіант: CaO, H2SO4, HNO2, HPO3,HBr, H3PO4, H2CO3.

II варіант: HCl, ZnCl2, H2SO4, HNO3, H2CO3, HI, H2S.

III варіант: H2SO4, HCl, HF, HNO2, H2SiO3, Mg(NO3)2, H2SO3.

IV варіант: H2CO3, HCl, HNO3, H2SO4, Al(OH)3, H2SO3, HBr.

V варіант: H2SO4, HCl, SO3, HNO3, H3PO4, HBr, H2S.

 

Зупинка 2.

Завдання. Чи можливе походження реакцій між такими речовинами? Написати рівняння.

 

І варіант: SO2 і Н2О; СаО і H2SO4; SO3 і CO.

II варіант: Ba(OH)2 i HCl; H2SO4 i Ca; Na2O i K2O.

III варіант: Cu і HCl; Н2SO4 і NaOH;  MgO  і H2SO4.

IV варіант: K2O і H2O;  HNO3 і HCl;  CaO і CO2.

V варіант: CO2 і H2O;  Ag і H2SO4;  Al і  HCl.

 

 

 

Зупинка 3.

Завдання. Здійснити перетворення.

І варіант: CaCaOCa(OH)2Ca(NO3)2

II варіант: PP2O5 H3PO4Na3PO4

III варіант: SSO2SO3H2SO4

IV варіант: Na – Na2O – NaOH – NaCl

V варіант: Ba – BaO – Ba(OH)2 – BaSO4

 

Зупинка 4.

Завдання. Запропонуйте спосіб добування речовини.  

 І варіант: Cu(NO3)2

II варіант: BaSO4

III варіант: K3PO4

IV варіант:  MgCl2

V варіант: Na2S

 

Зупинка 5.

Розв’яжіть задачу.

 

І варіант: Яка кількість речовини солі утвориться при нейтралізації калій гідроксиду  масою 44г розчином ортофосфатної кислоти?

II варіант: Яка маса сульфатної кислоти утвориться при взаємодії з водою сульфур(VI) оксиду кількістю речовини 0,2моль?

III варіант: Який об’єм (н.у.) вуглекислого газу виділиться при взаємодії хлоридної кислоти масою 8.4г з калій карбонатом?

IV варіант: Яку масу силікатної кислоти розклали, якщо утворився силіцій (ІV) оксид кількістю речовини 3 моль?

V варіант: Який обєм (н.у.) водню виділиться в результаті розчинення 56г магнію в хлоридній кислоті?

 

 

Зупинка 6. «Хімічна лабораторія».

У трьох пробірках містяться розчини: калій гідроксид, хлоридна кислота і вода.

Використовуючи індикатори, визначити, в якій пробірці який розчин знаходиться ( на робочому столі присутній лакмус, метилоранж і фенолфталеїн).

 

Зупинка 7. Знайдений скарб.

Кожна команда отримує назву металевого елемента і шукає в інтернеті забарвлення солей, до складу яких входить даний елемент. Металічні елементи  -  Cu, Co, Zn, Fe(III), Cd.

 

V. Підсумок уроку.

Підбиваю підсумок гри та оцінюю роботу учнів на уроці.

 

VI. Домашнє завдання.

Скласти ребус чи кросворд про  основні класи неорганічних сполук. 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 серпня 2019
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку