Урок "Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля і здоров’я людини".

Про матеріал
Тема: Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля і здоров’я людини. Мета: навчальна: ознайомити учнів з фізичними властивостями оксидів, їх поширенням в природі; розвивати вміння класифікувати складні неорганічні речовини, оксиди; за назвою речовини складати її формулу; розвивальна: активізувати пізнавальну активність учнів, сприяти розвитку логічного мислення, формувати вміння використовувати придбані знання на практиці; виховна: творче ставлення до справи, старанність, працьовитість, відповідальність за результати своєї роботи; комунікабельність, вміння працювати самостійно і в колективі.
Перегляд файлу

Тема: Фізичні властивості оксидів.Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

 

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з фізичними властивостями оксидів, їх поширенням в природі; розвивати вміння класифікувати складні неорганічні речовини, оксиди; за назвою речовини складати її формулу;

розвивальна: активізувати пізнавальну активність учнів, сприяти  розвитку логічного мислення, формувати вміння використовувати придбані знання на практиці;

виховна: творче ставлення до справи, старанність, працьовитість, відповідальність за результати своєї роботи; комунікабельність, вміння працювати самостійно і в колективі.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: зразки оксидів, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, комп’ютер, таблиця розчинності кислот, основ і солей у воді

Очікувані результати: учні дають назви оксидам, розрізняють несолетворні й солетворні (кислотні, основні, амфотерні) оксиди, встановлюють зв’язок між типами кристалічних граток оксидів та їх властивостями, описують поширення оксидів в природі.

ХІД УРОКУ:

1. Організаційна частина  (привітання, перевірка наявності учнів; організація уваги учнів до уроку).

2. Актуалізація опорних знань учнів

 2.1 Фронтальне  опитування:

1) Що таке складні речовини?

2) На які класи поділяються складні речовини?

3) Як називаються складні речовини які складаються з двох елементів, один з яких Оксиген?

4) Які речовини називаються кислотами?

5) Як називаються складні речовини які складаються з атомів металів та кислотних залишків?

6) Які речовини називаються основами?

2.2 Заповнення таблиці (робота в зошиті)

Розподілити запропоновані речовини на кислоти, основи, оксиди, солі.

BaO, Al2O3, H3PO4,  MgCl2,  KOH,  HNO3, CO2,  Cr2(SO4)3,  N2O,  Ca(OH)2

Основи

Оксиди

Кислоти

Солі

 

 

 

 

 

2.3 Індивідуальні завдання (робота в зошиті)

1 варіант – дати класифікацію оксидам;

2 варіант – дати назви оксидам;

3 варіант – обчислити відносні молекулярні маси оксидів.

Перевірка та аналіз виконаних завдань.

 

3. Постановка завдання уроку

Бінарні звуться ці Сполуки.

В них, міцно взявшись за руки,

Два елементи сполучились.

Які сполуки утворились?          (Оксиди)

  • Які ви знаєте оксиди?
  • Де вони поширені?
  • Чому вони мають різний агрегатний стан?

     Сьогодні на уроці ми розглянемо основні фізичні властивості оксидів та їх поширення в природі.

 

4. Пояснення нової теми

4.1 Бесіда

  • Які типи хімічного зв’язку в неорганічних речовинах вам відомі?
  • Які типи кристалічних граток вам відомі?
  • Яким чином властивості речовин залежать від типу кристалічної гратки?

Результат пошуку зображень за запитом "фізичні властивості оксидів"

Розповідь вчителя: За стандартних умов більшість оксидівтверді речовини (BaO, CuO, Р2О5), деякірідкі (Сl2О7, Н2О) і газуваті (СО2, NО). Це залежить від будови їхньої кристалічної гратки. Більшість оксидів металічних елементів складається з йонів і є твердими речовинами. Вони як правило не розчиняються у воді, мають високі температури плавлення.

 Мають різний колір. 

  • магній оксид МgО (білого кольору)
  • ферум(ІІІ) оксид Fe2O3 (бурого кольору)
  • нітроген(ІV) оксид NO2 (бурого кольору)
  • хлop(IV) оксид СlO2 (зеленкувато-жовтого кольору) 
  • силіцій(ІV) оксид SiO2 (безбарвний).

Деякі оксиди мають запах: SO2 – різкий, задушливий; NO2 – задушливий.

4.2 Демонстрація оксидів: CaO, H2O, SiO2, CuO. Вказати їх агрегатний стан, колір.

4.3 Поширення оксидів в природі

П'ятеро учнів заздалегідь підготували повідомлення про особливості та поширення оксидів: пісок, вода, вуглекислий газ, негашене вапно, чадний газ

5. Закріплення теми уроку

5.1  Заповнення таблиці (або складання діаграми Вена). Порівняльна характеристика вуглекислого та чадного газів.

Ознаки

Чадний газ

Вуглекислий газ

Формула

 

 

Хімічна назва

 

 

Тип хімічного зв'язку

 

 

Тип кристалічної гратки

 

 

Агрегатний стан

 

 

Важчий чи легший за повітря

 

 

Поширення в природі

 

 

Вплив на організм людини

 

 

5.2 Робота з підручником. Розглянути галузі застосування оксидів.

5.3 Розв’язати задачу. Обчисліть кількість речовини, що міститься в кальцій оксиді масою 112 г.

6. Підбиття підсумків уроку

Учні разом з учителем перевіряють правильність виконаних завдань, виправляють помилки. Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює, заохочує найбільш активних учнів.

7. Пояснення домашнього завдання

1. Опрацювати матеріал підручника с 125,  141-142 (підручник П.П Попель, Л.С.Крикля)

2. Виконати вправу 207, с.146

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
17 серпня 2019
Переглядів
4123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку