Сучасний учитель – це не тільки педагог, це друг, наставник, філософ. А тому, всі свої зусилля спрямовує на те, щоб бути саме таким учителем.
Чого завжди прагне сучасний вчитель – спілкування. Спілкування з вихованцями, яке надихає на нові здобутки, відкриття, на самовдосконалення.
Даний матеріал підготовлено на допомогу для вчителів, які прагнуть до цікавого та позитивного спілкування зі своїми учнями..
Урок-подорож з фізичної культури за модулем «Гімнастика»
Клас: 5
Модуль: «Гімнастика»
Завдання: Вчити комплекс загально розвиваючих вправ на гімнастичному маті під музичний
супровід;
Сприяти підвищенню психомоторних функцій організму;
Розвивати силу, спритність, швидкість реакції.
Виховувати сміливість, впевненість в собі, почуття колективізму.
Інвентар та обладнання: гімнастичні мати, гімнастична лава, кольорові показники планет, м’ячі, літери синього та чорного кольору, магнітофон.
Місце проведення: Спортивна зала
Вчитель: Бершадська О.В.
Час: 45 хв.
Тип уроку: Урок - подорож
Хід уроку
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||||||||
І. Підготовча частина (15 хв) |
|||||||||||
1 |
Шикування. Запрошення пограти у космонавти, полетіти в космос. . Яких ви знаєте космонавтів? —А чи хотіли б ви полетіти у космос? Які планети ви знаєте?
|
30 с |
Звертаю увагу на самопочуття та зовнішній вигляд учнів. |
||||||||
2 |
Перешикування. Стройові вправи |
30 с |
Перешикування з шеренги водну колону. |
||||||||
3 |
Комплекс вправ «Хатха-йога»
1. Лежачи на животі, обпертися на лікті. 2. Лежачи на животі, руки вздовж тулуба. Перевернутися на спину. 3. Лежачи на спині, ноги прямі. Зігнути ноги в колінах і підтягнути до грудей, долоня до долоні під колінами.
4. Упор сидячи, ноги на ширині плечей. 5. Стати на коліна, руки в упорі. Нахил вперед, звести позаду себе, прогнутися у спині.
6. Стати на коліна, сідниці на п'ятах. 7. Те саме. Вправа та сама, але очі заплющені. 8. Упор присівши. Відставити прямі ноги назад.
9.В.п. — ноги на ширині плечей, руки на поясі. 10. Ногу назад, долоні над головою.
11.В.п. — ноги на ширині плечей, руки внизу. |
6 разів
1раз
6—8 разів
6 разів
6 разів
6 разів
4 рази 6 разів 6 разів
6 разів
|
Звертаю увагу на розташування учнів на гімнастичних матах. Наголошую на дотриманні відстані один від одного.
|
||||||||
4 |
- Тепер потренуємо м'язи ніг, тому що космонавту потрібно ходити по планетах. Ходьба (1—2 різновиди) |
1 хв |
Руки на поясі. |
||||||||
5 |
Стрибки на двох ногах |
1 хв |
Руки на поясі |
||||||||
6 |
Стрибання на гімнастичні лави двома ногами |
2хв |
Підстрибувати якомога вище. |
||||||||
7 |
Вправи біля стіни: згинання рук в упорі |
4хв |
Спину тримати рівно, голову не опускати вниз |
||||||||
8 |
Біг і його різновиди: - із закиданням гомілок назад; - з високим підніманням колін; |
1 хв |
Спина пряма |
||||||||
II. Основна частина (25 хв) |
|||||||||||
1 |
Перешикування в чотири колони. Ми всі сіли у ракети, щоб летіти на планети |
1 хв |
За командою вчителя учні перешиковуються в чотири колони |
||||||||
2 |
Естафета з передачею прапорця Учні за умовним сигналом біжать до вказаного місця оббігають його та біжучи повертаються до своєї колони передаючи прапорець наступному. |
2 спроби |
Добігати вказаного місця. Паличку не кидати передавати точно в руки |
||||||||
3 |
Естафета «Скакуни» А зараз визначимо, які ви дружні. Естафета стрибками вперед, руки на плечах товариша Кожна команда сідає в повен присід кладучи руки на плечі один одному. За сигналом вчителя учні починають стрибати до прапорців, які розташовані на відстані 8м від них. Перемагає та команда яка найшвидше пройде дистанцію. |
2 спроби |
Колона не розривається. Лічилка: «Ми летіть не боїмось, аж на Місяць подамось!» |
||||||||
4
|
- Які ви стрибучі ми вже побачили. А зараз перевіримо, які ви спритні. Смуги перешкод: • на гімнастичній лаві;
• ходіння на руках з упором за спиною, ногами пересуватися • підтягування по лаві, лежачи на животі; • перестрибування на двох ногах |
2 спроби |
Учні долають смугу перешкод під музичний супровід. Використовую поточний метод. «Перешкоди подолаємо — на планетах побуваємо». |
||||||||
5 |
- Перешкоди подолали, силу, спритність показали. Раз, два, три — полетимо у космос ми. Пересування по залу бігом |
1 хв |
Учні виконують легкий біг, доки грає музика |
||||||||
6 |
Вправи із заплющеними очима: • присідання; • стійка на одній нозі, руки в сторони. У космосі темно, тому треба визначити, куди летіти |
2хв |
Вправи виконуються на місці біля гімнастичної стінки. |
||||||||
7 |
Рухлива гра «Планети» - А зараз вирішимо, хто куди полетить. Діти рухаються по колу (на носках, п'ятах, бігом). У центрі фішки різних кольорів (скільки дітей — стільки й фішок). Показники планет на кінцях майданчика. «Ми летіли, і летіли, і до Марса прилетіли». Діти беруть фішки червоного кольору і біжать до показника Марса. Відзначаються учасники, які добігли першими. «У віконце бачимо Сонце» — діти біжать до центру, беруть оранжеві фішки — і до показника Сонця. |
4хв |
Пояснити правила гри По закінченню слів вчителя учні беруть відповідні кольори й кріплять до відповідної планети про яку говорить вчитель. Перемагають найспритніші учні |
||||||||
|
Діти шикуються в колону і йдуть по колу «гусячим кроком». «Ми летіли, і летіли, і на Місяць прилетіли». Діти беруть фішки жовтого кольору і біжать до показника Місяця. Потім утворюють коло і йдуть по залу зі словами: «Ми летіли, і летіли, і додому захотіли. Раз, два, три, приземляємося ми». Усі присідають |
|
|
||||||||
8 |
Метання паперових літаків А зараз ми надішлемо листа на Землю і перевіримо,чий полетить найдальше |
3 хв |
Пояснити правила гри Учні отримують паперові літаки й чий літак залетить якомога далі той перемагає. |
||||||||
9 |
Увага!Приготуйтеся до посадки на планету Земля: сядьте, розставте ноги на ширину плечей, руки на колінах. Зараз побачимо, чия команда швидше передасть балон із киснем. Видихаючи, вимовляємо «Ох» та «Ух». Передача м'яча в командах. |
3 хв |
Руки вгору. М’яч передавати над головою. Якщо м’яч упав починати з початку. |
||||||||
10 |
А зараз приземляємося на планету Земля. Перешикування у три колони |
1 хв |
Хто швидше. Визначити яка із трьох колонок вишикувалась найпершою. |
||||||||
11 |
Гра на увагу Раз, два — руки вверх Три, чотири — сплеск в долоні П'ять, шість — до плечей Сім, вісім — пострибали Дев'ять, десять — відпочиваємо й відновлюємо дихання. |
2 хв |
Учні повторюють за вчителем |
||||||||
12 |
Космонавти, давайте відгадаємо, мешканці яких континентів надіслали нам вітання. На підлозі аркуш із назвами континенту: чорний — Африка, червоний — Америка, синій — Європа |
1 хв |
Учні дивлячись на картки відгадують мешканців від яких прийшло вітання. |
||||||||
III. Заключна частина (5 хв) |
|||||||||||
1 |
Релаксаційні вправи: - в.п. – сід на гімнастичному маті; - глибоке дихання; - робота рук; - потягування, повороти голови
|
1хв |
За умовним сигналом учні сідають на гімнастичні мати й виконують всі рухи за вчителем |
||||||||
2 |
Підсумки уроку |
2хв |
Визначити найактивнішу команду, найактивніших учнів, виставити оцінки. |
||||||||
3 |
Перевірка домашнього завдання |
1 |
Учні демонструють малюнки, які підготували дома з теми « Космічна мандрівка». |
||||||||
4 |
Домашнє завдання |
1 хв |
Стрибкові вправи |
||||||||
Сучасний учитель – це не тільки педагог, це друг, наставник, філософ. А тому, всі свої зусилля спрямовує на те, щоб бути саме таким учителем.
Чого завжди прагне сучасний вчитель – спілкування. Спілкування з вихованцями, яке надихає на нові здобутки, відкриття, на самовдосконалення.
Даний матеріал підготовлено на допомогу для вчителів, які прагнуть до цікавого та позитивного спілкування зі своїми учнями..