Сценарій спортивно - інтелектуальної гри з хімії "Двобій"

Про матеріал
. Провести інтегроване заняття з хімії і фізкультури; . Провести паралель між проведенням уроків з хімії і здоровим способом життя; .Сформулювати в учнів позитивне ставлення до ведення активного способу життя; Узагальнити знання та вміння учнів з класів неорганічних сполук; Створено дві групи учнів 8 -го класу між якими проводяться змагання.
Перегляд файлу

 

 

 

Спортивно-інтелектуальна гра

вчителя хімії

вищої кваліфікаційної категорії

Новороздільського НВК ім. В.Труша,

Львівської обл.

Верес Галини Мирославівни

 

 

 

 

 

 


Хімічний  двобій

 

Мета: Провести підсумкове заняття з теми  “ Класи неорганічних сполук ”

 

              Завдання:  

 

1. Провести інтегроване заняття з хімії і фізкультури;

2. Провести паралель між проведенням  уроків з хімії і здоровим       

    способом життя;

3.Сформулювати в учнів позитивне ставлення до ведення                

    активного способу життя;

4. Узагальнити знання та вміння учнів з класів неорганічних сполук;

5. Продовжити формувати в учнів вміння працювати в групах та індивідуально

 

                Форми роботи:

 

  • Робота в групах;
  • Індивідуальна робота;
  • Фізичні змагання;
  • Хімічні танці;
  • Хімічний футбол;
  • Підведення підсумків.

 

                Підготовка до двобою

 

Для даного заняття утворюються дві команди з учнів 8-го класу. До складу команди входить 6 учнів ( 5+1капітан). За тиждень попереджується учнів. Команди готують назву, емблему, привітання, представлення (в основі хімія + здоровя людини).

Змагання проводяться в спортивному залі. На стінах гасла про науку хімію, про здоровя.

Обирається журі з 5 учнів старших класів, відмінників у вивченні хімії.

             Хід роботи:

Конкурс – I

Домашнє завдання.

 

     Оцінюється:

Емблема – 2 бали;

Назва – 2 бали;

Представлення – 4 бали.

 

Перша команда – “ Юні хіміки”

В кожного члена команди емблеми з пробірками, та написом  “Юні хіміки”

Представлення:

      1.  Юні хіміки спішать

          вам на допомогу,

          Щоб відкрити двері вам

          В світ складних наук.

2. Ви дізнаєтеся з нами

    Багато нового

    Що хімію треба знати

    Для життя свойого.

      3.  Речовин різноманіття

           Будемо вивчати:

           Як, для чого, звідкіля

           Можна їх дістати.

 4. Вам суперники бажаєм

    У цій грі удачі.

    Але добре памятайте,

    Що й ми не ледачі

.

Друга команда – “ Хіменти”.

 

В кожного члена команди інші емблеми із символами хімічних елементів: Оксиген, Гідроген, Кальцій, Сульфур,  Хіменти”.

В кожного члена команди інші емблеми із символами хімічних елементів: Оксиген, Гідроген, Кальцій, Сульфур, Натрій, Хлор.

 Представлення:

  1. Те, що різні в нас емблеми

Хай вас не бентежить:

У команді кожен знає,

Що кому належить

 

Назву думали – гадали –

Всю таблицю перебрали

Елементів там дай Боже,

Тож якось воно не гоже

Виділять один з усіх.

Тут Тарас наш як на сміх

(Він у нас знавець – бо мови)

слово раптом мовив нове:

Обєднать щоб елементи

Будем зватися “Хіменти”!

Може назва для команди

І не зовсім дуже звучна

Але можем вас запевнить:

Вона таки влучна

Щоб назвать всі елементи

Нам тут часу мало,

Тож розкажемо про те,

Що нас згуртувало.

Всі присутні , мабуть,  знають,

В хімії класи вивчають

Про кислоти і оксиди, про солі й основи

Дізнається кожен з нас у житті щось нове.

 

 

2.Ось візьмімо NaCl. Що то за сполука ?

Якийсь дивний елемент! Чудернацька штука.

Але кожна господиня вам, напевне, скаже

Що без натрію із хлором не зварити каші

Ця складна речовина сіллю називається

Із води вона береться, в ній і розчиняється

Хоч і має між людьми славу непогану

Не дай, Боже, вам її сипати на рану.

 

3.А основа для всього – це звичайно, H2О

   Чудодійна рідина, всім відома як вода

   Гідроген і оксиген входять до сполуки

   Найцінніші складники в розвитку науки

   Як відомо, нині всяк хімічити може

   Бо природа в нас багата – завжди допоможе.

   Воно, може й , непогано бігти за прогресом

   Лиш би CO2  O2  не здавило пресом.

 

4. О і Н – обовязкові складові класу “ основ”

     Але мусите подбати, щоб метал сюди додати

    Якщо ж вдасться вам з ОН Са сполучати

     Спробуйте вночі сусідську хату побілити

     Коли ж вранці вас розбудять прокльони і крик

     Значить, до дарунків долі ще сусід не звик

      Можете тоді сміливо твердить на суді

     Що та ваша бацьканина – лиш вапно в воді

 

 5. Є кислоти мінеральні

     Для реакцій ідеальні

     Той метал, що силу має

     Із них водень витісняє

     Кислота на лакмус діє

     Крапнеш – зразу червоніє

     Ще й луги нейтралізує

     З ними солі синтезує.

 

  6. Так чомусь в житті ведеться: прагнемо легкого

      І свідомо уникаєм дивного, нового

     А проте хвилина слави вже не за горами

     Тож суперників ми просим, щоб разом із нами

     Поклялися, що віднині житимуть цікаво

     І що хімія принесе не одному славу

     А щоб вивчити кислоти, оксиди і солі

     Дай нам,  Боже, добру память та ще й силу волі.

 

Журі підраховує бали. В цей час звучить пісня:

 

 Сиджу я край віконечка

 

               Сиджу я край віконечка

               На зорі споглядаю

               На танці дуже хочу йти

               Та хімію вивчаю.

 

   Приспів        Кислоти, солі та луги

                        Як вас запам’ятати

                        Читаю я ті сторінки

                        Ну як меиі це знати.

 

               Дивлюсь я в книжку на рядки

               Але нічо не бачу

               А мої ніженьки самі

               Самі по собі скачуть

 

   Приспів        Період, ряд і ще оксид

                         Неон, вода і сірка

                         Щось тут не те, щось тут не так

                         Ой буде завтра двійка.

 

 

       Конкурс – II   Розминка   (Естафета класів неорганічних речовин.)

 

 Оцінювання: Команда, яка пробігла першою – 4 бали

                                                               Другою    2  бали

   За кожну вірну відповідь по хімії + 1 бал.

 Команди шикуються в дві колони. Суддя підводить їх до певної відмітки і слідкує, щоб кожен учасник починав  естафету з даної лінії. Кожен учасник в певному порядку біжить до “хімічного кошика” , розташованого на фініші. На окремих аркушах написано формули складних речовин. Витягуючи аркуш з хімічною формулою учень називає речовину і вказує до якого класу ця речовина відноситься. Після цього учень повертається  до своєї команди , вітає наступного учасника, який виконує ту ж процедуру, а учень який повернувся  стає назад колони для II етапу.

                                               ЗАВДАННЯ

 

I команда

Fe2O3      Ферум III оксид

H2SO4     Сульфатна кислота

CO2         Карбон  IV оксид

 NaCl      Натрій хлорид

N2O5         Нітроген  V  оксид

CaCO3     Кальцій карбонат

H3PO4     Ортофосфатна кислота

Al(OH)3   Алюміній гідроксид

Na(OH) –  Натрій гідроксид

КОН        Калій  гідроксид

Н2СО3    Карбонатна кислота

Fe(NO3)3Ферум Ш нітрат

 

 

 

II команда

Al2O3       – Алюміній оксид

H2SO3     – Сульфітна кислота

SO3           – Сульфур Vl оксид

BaSO4    – Барій сульфат

HPO3       Метафосфатна кислота

НNO3      Нітратна кислота

AgNO3   – Аргентум нітрат

Fe(OH)3 – Ферум III гідроксид

Cu(OH)2 – Купрум ІІ гідроксид

НСІ        – Хлоридна кислота

NaCl      – Натрій хлорид

H2O        – Гідроген оксид

 

 

 

Конкурс – Ш          Диференційований хімічний футбол

Кожна з команд подає двох учасників (за вибором) один воротар, другий гравець. На ворота стає учасник команди  “Хіменти “ , голи забиває учень команди “ Юні хіміки” . дальше міняються місцями, виходить ІІ пара.  “Юні хіміки” на воротах, а голи забиває учень з команди “ Хіменти”.

Гравець забиває гол на відстані 11 м. 14 м. 18 м.

              Оцінювання:

  • якщо воротар ловить мяч на відстані 11 м. , то для команди гравця потрібно виконати завдання на 6 балів, а інша команда одержує 6 балів за гру воротаря.
  • ……………. На відстані 14 м. – завдання на 4 бали.
  • ……………. На відстані 18 м. – завдання на 2 бали.
  • Якщо гравець забиває на відстані 11 м. , то команда воротаря виконує завдання на 2 бали, а команда гравця одержує 2 бали за гру .
  • ……………..На відстані 14 м. – завдання на 4 бали.
  • ……………..На відстані 18 м. – завдання на 6 балів.

 

Завдання для  III  конкурсу:

  1. завдання на 6 балів.  На ватмані записано скорочена умова задачі. Команда робить  повний запис задачі,  розв’язує  її, все записує на ватмані, вивішує на дошці. Один з учасників коментує  розв’язок.

Задача 1. (Юні хіміки)                            Задача 2.(Хіменти)

Дано:                                                         Дано:

m(HCl) = 7,3 г.                                          V(SO2) = 5,6 л.

Знайти:                                                        Знайти:

m(CaCl2) = ?                                               m(S)    = ?

V(H2)       = ?                                               (O2) = ?

 

  1. Завдання на 4 бали , записано на ватмані. Виконані завдання вивішують на дошці.

Юні хіміки.                                                     Хіменти.

Написати по два рівняння                          Написати по два рівняння реакції

Сполучення та заміщення                           розкладу та обміну.

 

  1. Завдання на 2 бали, записані завдання на ватмані.

Закінчити рівняння реакції:

а) ZnO + Н2 =                  а) CuO + H2=

б) C2H2  +O2 =                  б) CH4  +  O2 =

 

Журі підбиває бали , та оголошує результат.

 

Звучать співаночки про хімію (виконує квартет дівчат)

 

                      Хіміє, хіміє, як тебе читаю,

                         То про все на світі

 Зразу забуваю.

          

            Ми на хімії сиділи,

     Ні бум-бум не розуміли.

     Тут зявився містер Пур,

     Все у голові продув.

 

 Дуже все я класно вчила,

 Всі кислоти зазубрила,

 Та побачила хлопчину –

 Все забула за хвилину.

      

       Все я вчила по порядку,

       Щоб не били мама й татко.

       Тепер добре знаю я :

       Н2О – це є вода.

 

Н2О – це єрунда

Ще є солі й кислота,

І оксиди, і основи,

Нам би вивчить все чудово.

 

       Я варила раз обід,

       Чомусь газ від мене втік.

       Взяла я суху спиртину,

       І згоріла вся хатина.

 

 

Ну а я взяла пшоно

Влила трохи H2O

Потім дала солі пушку

І зварила смачну юшку

.

      H2O – це є вода,

      Ні туда і ні сюда

      Але я додам петрушку,

      Буду мати смачну юшку.

 

Є гудрони в нас в Роздолі,

Але це ще не біда.

                         От  ми досліди робили,

З аміаком на ура.

 

 

       Ми про хімію співали,

       Все, що знали, розказали,

       Тепер ви нам аплодуйте,

       Рук своїх не пошкодуйте.

 

Конкурс IV   Змагання капітанів

 

   Кожен капітан команди на ракетці переносить повітряну кульку від однієї відмітки до іншої. Учасник, який прийшов першим заробляє  4 бали, учасник, який прийшов другим заробляє 2 бали.Після фізичної вправи на окремих столах капітани виконують однакові завдання по хімії. За вірно виконано завдання гравець одержує 4 бали.
           ЗАВДАННЯ

 

До складу органічних сполук в організм людини входить глюкоза, формула якої
C6H12O6 , яка в процесі дихання окислюється киснем. В результаті цієї хімічної реакції утворюється вуглекислий газ і вода. Записати вірно рівняння реакції, та здати журі на перевірку.
Журі підводить підсумок та оголошує результат.
 
           Конкурс – V      TAHЦЮВАЛЬНИЙ

 

Команди сидять за столом і спостерігають за танцями. У танцюристів на грудях за допомогою хімічних символів зображені формули.

Є чотири пари.

У хлопців емблеми із символами: Мg, Zn, Fe, Cu.

 У дівчат – H2SO4,  H2SO4,  HCl, HCl,

Учасники слідкують за танцями, записують  рівняння реакцій, пояснюють чому одна пара танцює швидко, інша повільно, третя ще повільніше, а четверта пара тільки кружляє один навколо одного.

 

Mg                                                           HCl              

Zn                                                 HCl

Fe                                                    H2SO4

 

Cu                                                    H2SO4

 

 

 

Кожна пара виконує танець окремо , після  того у хлопців міняють на грудях емблеми з назвами металалів на Mg(OH)2 ; Zn(OH)2 ; Fe 2 O3  ; CuO.

Учасники команд пишуть всі можливі рівняння реакції на великому аркуші паперу , після танцю приклеюють до дошки і один із учасників дає пояснення про швидкість реакцій.

 

Журі підбиває та оголошує бали.

Конкурс VI     Генетичний хімічний звязок з перешкодами.

 

В останньому конкурсі приймають участь всі учасники команд.

По обидва боки приміщення на дошці написано схеми хімічних реакцій, які потрібно закінчити, але перед тим потрібно подолати фізичні перешкоди. Якщо один із учасників не виконав завдання, або не вірно виконав, то наступний може виправити, тільки завдання попереднього учасника. Учасники команд починають одночасно долати фізичні перешкоди, після того ідуть до дошки виконувати завдання з хімії, після виконання завдання учасник підходить до наступного учасника команди, подає йому руку, і наступний продовжує гру.

Фізичні перешкоди:

1 Лавка          2. ведення мяча ногою (10 раз),           3. Ведення мяча рукою (10 раз).

4.Скакалка (15 раз),           5. Дощечки (5 м.)              6. Присідання (10 раз )

Завдання по хімії

 

Na + O2 =

Na2O + H2O =

Na (OH) + Fe2 (SO4)3 =

Fe ( OH )3 =(t)

Fe2O3 + HCl =

FeCl3 + AgNO3 =

K + O2 =

K2O + H2O =

KOH + Al2(SO4)3 =

Al (OH)3 = (t)

Al2O3 + HCl =

AlCl3 = AgNO3 =

Оцінювання конкурсу: Кожна вірно виконана фізична вправа – 1 бал

                                       Вірно виконане рівняння реакції           – 2 бали

 

Журі оголошує результат та нагороджує переможців..

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Сценарії
Додано
20 травня 2019
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку