Тема. Вправи і задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.
Мета: удосконалювати вміння розв'язувати приклади і задачі на додавання і віднімання круглих десятків; формувати уміння розв'язувати задачі на знаходження третього доданка. Творчо працювати над задачею, розвивати навички усної лічби та самостійної праці, швидкість обчислень, увагу, логічне критичне мислення; привчати дітей вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: карта подорожі, таблиця для усної лічби, схеми задач, казкові герої-жителі країни „Здоров'я", макет потяга, карти, таблиця-лабіринт, картки для самостійної роботи, комп'ютер.
Завдання уроку:
-
повторити нумерацію чисел в межах 100;
-
вміти додавати і віднімати круглі десятки;
-
розв'язувати задачі на знаходження третього доданка;
-
виконувати логічні завдання та працювати над геометричним матеріалом.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Розминка привітання.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, до нас прийшло багато гостей. Привітайтесь з ними.
Усміхніться нашим гостям, щоб і в них був такий же гарний настрій, як у вас.
-
Що ви робите вранці, як тільки прокинулись?
-
Посміхаємось.
-
Я всміхаюсь Сонечку Здраствуй золоте.
-
Я всміхаюсь квіточці Хай вона росте
-
Я всміхаюсь дощику Лийся мов з відра
-
Друзям усміхаюсь Зичу їм добра.
Вчитель. - Тож, посміхніться один одному, побажайте добра та здоров'я на шляху
л
до знань.
-
Діти, до нас сьогодні прийшли вчителі з інших шкіл району, і вони напевно не знають нічого про нашу школу.
-
Давайте познайомимо їх.
-
Наша школа № 2 - школа Здоров'я
-
В нашій школі весело зростати
-
В здоровім тілі, кажуть й дух здоровий.
Вчитель:- Тож про здоров'я поведемо й мову.
-
Зрозуміло, всім відомо, що приємно бути здоровим. Тільки треба знати. Як здоровим стати. Міцне здоров'я - це найдорожчий скарб, це передусім свіже повітря, фізкультура, особиста гігієна, правильне харчування.
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
От сьогодні ми з вами відправимося у цікаву і повчальну подорож по країні Здоров'я. А чим ми будемо подорожувати?
-
Ми дізнаємось, коли відгадаємо загадку.
Один з дугою тягне всіх за собою (Потяг)
-
І ось цим потягом будем подорожувати.
-
Ознайомимось з маршрутом подорожі: ми будемо мандрувати в різні міста і зупинятись на різних зупинках, зустрічатись з різними жителями цих міст, які всі здорові, люблять спорт, охайні і красиві.
-
Під час подорожі повинні виконати такі завдання;
-
Повторити нумерацію чисел в межах 100;
-
Вміти додавати і віднімати круглі десятки;
-
Розв'язувати задачі на знаходження третього доданка;
-
Виконувати логічні завдання та працювати над геометричним матеріалом. Роботи на уроці багато, тому ми повинні швидко думати, чітко і правильно
відповідати, каліграфічно писати.
-
Для вирішення цих завдань нам потрібно взяти з собою витримку, старанність, сумлінність, знання.
Підготуйтесь до цього.
Аутотренінг:
Люблю я свій розум, увагу та пам 'ять Працює мій мозок І вчусь я старанно Сприймаю все нове І мислю логічно
Вчителя слово здійсню практично.
-Готові?
-Так.
-
Розумова розминка.
-
Любі діти! Ви отримали від природи чудовий дарунок - життя. Життя - це найцінніше, що є в людини. Людина радіє життю, коли вона здорова, ви всі в нас здорові і розумні дітки.
-
От зараз і дається вас 3 хвилинки для розумової розминки.
-
Називаємо натуральний ряд чисел. (Лічилка)
-
Назвати пропущені числа і продовжити ланцюжок,
яку закономірність помітили? 10..., 14..., 18..., 22..., 24....
-
Назвати числа невідомі доданки.
- То як знайти невідомий доданок?
-
Які є кути?
-
Як знайти периметр многокутника?
7. Задачі. (Усно).
а) У двох банках було 12 л. соку. В одній з них 3 л. соку. Скільки соку у 2-й банці? (9)
б) За 1 хв. Білосніжка робить 8 вправ для формування правильної постави. Скільки вправ вона зробить за 2 хв.?
в) У червні лікар Айболить зібрав 10 кг лікарських рослин, у липні на 10 кг більше, ніж у червні. Скільки кг зібрав за 2 місяці? (10+10)+10=30 кг.
г) В автобусі їхало 17 чоловік на зупинці вийшло 3 і зайшло 3. Збільшилось чи зменшилось кількість пасажирів? (ні) Чому?
д) Бабуся попросила Максима купити 3 десятки яєць. Максим купив 25. Чи виконав хлопчик прохання бабусі?
е) Скласти і розв'язати задачу за малюнком.
Перепустку отримали, мандруємо далі.
-
Запишемо цілий рядок нулика, а в другому рядку всі одноцифрові числа.
-
Утворимо круглі десятки і запишемо в слідуючому рядку.
-
З яким числом, можна пов'язати сьогоднішній день (20) Характеристика числа, (сьогодні 20 листопада, вівторок, 20 - це двоцифрове
число, яке складається з 2 десятків, записується двома цифрами 2 і 0, попереднє 19, наступне 21 ).
V. Математичний диктант.
От і подорожуємо до міста Режим Дня.
-
У житті дуже важливо вміти розподіляти час. Для цього насамперед треба виробити режим дня.
-
І зустрічає нас житель цього міста Дідусь Режим.
Дуже я хитренький дід, Вам від мене всім привіт Швидше мисліть та гадайте Математику вивчайте.
- Покажемо дідусеві, як ми знаємо математику і виконаємо математичний диктант.
-
Запишіть числа, які складаються з 2 дес. З од.; 5 дес.8 од.
-
Число (круглий десяток), яке передує числу 40
-
Число, яке при лічбі стоїть після 69?
-
Знайти суму чисел ЗО і 40
-
Різницю чисел 50 і 20
-
Мама купила 10 кг яблук і 10 кг груш, а потім ще купила 30 кг слив. Скільки фруктів купила мама?
( 23, 58, 30, 70, 70, ЗО, 50)
VI. Розвиток математичних знань.
-
В житті кожної людини важливе місце займає особиста гігієна - це піклування про здоров'я, про чистоту свого тіла.
-
Зупиняємось у місті Чистоти і здоров'я.
-
Перед тим, як зустрітися з жителькою цього міста, нам потрібно записати вирази за № 317.
(1-й колективно, решта самостійно, взаємоперевірка)
Бабуся Гігієна:
Ох! Старенька вже я стала Уже все позабувала А чим люблять ласувати Малі хлопчики й дівчатка. Отже думайте хутчіш І розв 'язуйте мерщій Задачі цікавенькі Про смачне і солоденьке.
Робота в парах. Задача № 318 - пояснення кожного виразу.
- Запишіть в зошит вираз до задачі, яка буде розв'язуватись на дві дії. 40 - ЗО; 40 + ЗО; 90 - (40 + ЗО).
VII. Фізкультхвилинка.
Далі відпочинок на площі „Весела гра". - Ще колись давно в минулому цінували здоров'я, загартовували своє тіло в повсякденному життя, іграх, забавах, танцях і змаганнях.
Зустрічаємо жительку із цієї площі Тітоньку фізкультуру:
Хто хоче бути красивим - грайся! Хто хоче бути щасливим - грайся! Хто хоче бути здоровим - грайся!
Фізкультхвилинка під музичний супровід.
Гра „Карусель" (Додавання і віднімання круглих десятків)
VIII. Робота над задачами.
-
Щоб жити і працювати, рости, треба їсти і жити. їжа повинна бути різноманітною.
-
Прибули до міста „Задачне" Зустрічаємо жителя цього міста: Вітамінчика
Вітамінчик бравий я
Знаю все від А до я
З книгами завжди дружу
Всі завдання розв 'яжу.
-
А ви, діти, теж?
-
З книгами дружите, казки читаєте?
-
Так!
Спробуємо розв'язати задачу № 319, аналіз задачі.
Робота в групах.
-
гр. - розв'язати задачу діями;
-
3 + 5 = 8(к.)
-
12 — 8 = 4(к.)
-
гр. - скласти вираз до задачі';
12-(3+ 5) = 4.
-
гр.- скласти задачу аналогічну даній з іншими числами.
12 + (3 + 5) = 20
IX. Вулиця Геометрична.
Наша подорож підходить до кінця, отож часу не гаймо, швидше зупиняємось на вулиці Геометричній.
-
На цій вулиці побачимо два будинки. В одному з яких живе ще один житель.
-
А спочатку нам потрібно з'ясувати, що спільного в цих будинках і чим вони відрізняються.
-
Тепер треба впізнати будиночок, в якому живе житель цієї вулиці.
-
А живе він у будиночку - не синього кольору, дах не червоний, двері складаються не з трикутника, на даху не квадратне віконечко.Отже, ми і дізналися в якому будиночку живе Здоровчик. Він хоче почути ваші враження від подорожі, яку ми здійснили на уроці.
Підсумок уроку.
Рефлексія.
-
Що з сьогоднішнього уроку ви дізналися:
Знаємо. Вміємо. Цінуємо.
-
По якій країні ми подорожували? (Мікрофон)
-
Які завдання були найцікавіші? Що сподобалось?
-
З якими труднощами ви зустрілися?
Я хочу вам сказати, завжди ведіть здоровий спосіб життя, будьте здорові, виконуйте
всі поради жителів цієї країни.
Домашнє завдання
Ст. 61 № 322, 321 Розв'язати задачу та обчислити вирази.