УРОК-ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ У 5 КЛАСІ З ТЕМИ „ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ”

Про матеріал

Мета уроку: Формувати навички додавання і віднімання натуральних чисел, які більші за мільйон.Розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки. Виховувати інтерес до предмету, повагу до інших народів, бути толерантними до однокласників.

Перегляд файлу

Сайт «Математична тропа»

 

УРОК-ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ У 5 КЛАСІ З ТЕМИ „ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ”

Тема: Додавання і віднімання натуральних чисел.

Мета: Формувати навички додавання і віднімання натуральних чисел, які більші за мільйон.

Розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки.

Виховувати інтерес до предмету, повагу до інших народів, бути толерантними до однокласників.

Тип уроку. Закріплення навичок і вмінь.

Обладнання: картки, малюнки, комп’ютер, проектор, презентація.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

Слайд 1 - 2

Учитель. Доброго ранку, діти. Ми вивчаємо тему „Додавання і віднімання натуральних чисел”. Сьогодні на уроці будемо додавати і віднімати натуральні числа, які більші за мільйон. Ви покажете наскільки ви вмієте застосовувати ці вміння при розв’язуванні задач та прикладів. Наш урок ми проведемо у вигляді подорожі космосом. Тому що у космосі зустрічаються дуже великі числа. Це і вага планет, зірок, відстані між ними. Для подорожу об’єднаємося у 2 команди космічні екіпажи. А космічному екіпажу необхідна назва, тому я зараз дам вам конверти, в яких знаходяться літери, з яких ви повинні скласти назву своєї команди. (Діти складають літери, отримують слово Зірка та Метеор, поки вони складають Слайд 3.)

Отже, винагородою сьогодні за правильні відповіді будуть зірочки.

 

ІІ. Мотивація.

 

Слайд 4

Учитель. З великими числами ми зустрічаємося у повсякденному житі. І тому дуже важливо вміти виконувати дії із ними правильно і швидко. Наведіть приклади де зустрічаються числа, які більші за мільйон.

 

Учні в групі обговорюють і наводять приклади (за кожний приклад отримують зірочку):

  •         кількість мікробів в організмі людини,
  •         кількість літрів води в океані,
  •         кількість крапель у дощовій хмарі,
  •         кількість листочків на дереві,
  •         кількість волосся на голові у людини,
  •         кількість зерняток у тонні пшениці і т.д.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Молодці. Діти, послухайте, хтось стукає до нас в двері. Слайд 5

Слайд 6

Лунтік. Я загубився, ми з батьком подорожували на зоряному драндуліті, а потім під час приземлення, ми загубили один одного.

Учитель. Як тебе звати.

Слайд 7

Лунтік. Звіть мене Лунтік.

Учитель. Діти, нам потрібно допомогти Лунтіку. Лунтік, розкажи нам звідки ти до нас прилетів.

Слайд 8

Лунтік. Я прилетів з планети, яка знаходиться на відстані від Сонця. Це дуже велике число. Дуже велике. Я не знаю. Я не вмію їх розрізняти.

Учитель. Діти, давайте звернемося по допомогу до екрану бортового комп’ютеру. Нам необхідно познайомитися з мапою Сонячної системи.

Слайд 9

Учитель. Як бачимо до неї входить 9 планет.

Слайд 10-11

Учитель. Лунтік, сідай в наші кораблі полетімо разом. Перед стартом всім потрібно пройти тест на готовність до польоту.

Слайд 12

Учні отримують тест і починають самостійно працювати.

Тест.

  1.   Як у запису а + b = с називається число с?

А. І доданок

Б. ІІ доданок

В. Сума

Г. Добуток

  1.   Як у запису а – b = с називається число а?

А. Різниця

Б. Зменшуване

В.Від’ємник

Г. Частка

  1. Яку назву має властивість (а + в) + с = а + (в + с)?

А. Сполучна

Б. Розподільна

В. Переставна

Г. Має іншу назву

  1. Яка цифра показує десятки мільйонів у числі 485 167 239?

А. 8

Б. 6

В. 3

Г. 5

  1. Яку цифру потрібно підставити замість зірочки, щоб утворилася вірна нерівність 526* > 5262?

А. 0

Б. 1

В. 2

Г. 3

 

Учні по черзі зачитують правильні відповіді. Слайд 13

 

Учитель. Полічить скільки у вас правильних відповідей і поставте це число у зірочку вашого бортового журналу. Ви отримали сузір’я, яке складається із відповідного числа зірочок. Ми справилися з тестом отже відлітаємо із планети Земля. Слайд 14

(Учень читає дані про планету). Слайд 15

 

ІV. Закріплення матеріалу та його систематизація.

Слайд 16

Учитель. Лунтік  показав мені ось таку записку. Він каже, що так називалася планета на якій вони відпочивали разом із батьком. Розкодуйте її назву.

На екран проектується умова завдання. Команди отримують картки із завданням.

 

Р

295 361 + 475 829

 

 

Е

53 901 + 134 321

 

 

П

25 726 + 46 177

 

 

Ю

14 238 + 18 543

 

 

І

96 789 – 9 876

 

 

Т

524 278 – 344 929

 

 

Учні в групах розв’язують приклади і називають планету. По черзі зачитують відповіді і називають літеру. Отримали назву планети Юпітер. Слайд 17

Ю 14 238 + 18 543 = 32 781

П 25 726 + 46 177 = 71 903

І 96 789 – 9 876 = 86 913

Т 524 278 – 344 929 = 179 349

Е 53 901 + 134 321 = 188 222

Р 295 361 + 475 829 = 771 190

Учитель. За кожний правильно розв’язаний приклад ви отримуєте зірочку. Запишіть кількість зірочок у ваш бортовий журнал. Ми летимо на Юпітер. (Учень читає дані про планету). Слайд 18

Звучить запис сирени. Слайд 19

Учитель. Діти щось трапилося з нашим космічним комп’ютером, наші кораблі летять прямо в чорну дірку. Для того, щоб нам не потрапити в неї, нам необхідно надати найбільшу швидкість. Ця швидкість - четверта. Але з наближенням до чорної дірки у нашому бортовому комп’ютері всі систему виміру переплутались. Давайте знайдемо четверту космічну швидкість. 

Слайд 20

Учні отримують картки і починають самостійно працювати.

Знайдіть четверту космічну швидкість, якщо відомо, що вона найбіліша.

7 900 м/с

1 120 000 см/с

72 800 м/с

55 000 000 см/с

Слайд 21

За правильну відповідь отримують зірочку.

Учитель. Діти, комп’ютер знову працює і він нам підказує, що ми прилетіли на планету Сатурн.

Слайд 22

(Учень читає дані про планету).

Учитель. Діти, Лунтік пригадав, що для зв’язку із батьком йому потрібно знайти до якої планети ближче розташований Юпітер до Сатурну  чи до Меркурія і на скільки? Це буде міжгалактичний код.

Слайд 23

На екран проектується умова завдання.

Картка команди

Знайти до якої планети ближче розташований Юпітер до Сатурну або до Меркурія і на скільки?

Відстань до Сонця:

Юпітер

816 355 600 км 

Сатурн

1 506 750 000 км

Меркурій

57 910 000 км 

 

Учні по одному виходять і виконують дії на дошці. За вірно розв’язану дію отримують одну зірочку. Вони пояснюють, що знайшли в кожній дії.

  1.                    690 394 400  (км) відстань від Юпітеру до Сатурну;
  2.                    758 445 600 (км) відстань від Юпітеру до Меркурія;
  3.                    68 051 200 (км) на стільки далі розташований Меркурій до Юпітеру, ніж Сатурн.

Учитель. Ми знайшли міжгалактичний номер телефону батька Лунтіка. Відправляємо йому повідомлення, що ми знайшли Лунтіка. Нам прийшла відповідь. Слайд 24 Включаю перекладач. Слайд 25 Я в Англії на Землі.

Екіпаж, повертаємося додому. На Землю!

Останнє для вас завдання, ми долетіли до Сатурну, на скільки більше кілометрів ми пролетіли за подорож ніж відстань від нашого села до міста Лондону?

Слайд 26

Картка команди

Знайти на скільки більше кілометрів ми пролетіли за подорож ніж відстань від села Обознівка до міста Лондону, якщо відстань між ними 2 860 км?

 

Відстань до Сонця:

Земля

149 600 000 км 

Сатурн

1 506 750 000 км 

  1. 1 357 150 000 (км) відстань від Землі до Сатурну;
  2. 1 357 147 140 (км) на стільки більше ми пролетіли.

Відповідь. на 1 357 147 140 км.

 

V. Підсумки уроку. Рефлексія.

Учитель. Наш гість скоро повернеться додому разом із батьком. Наша подорож підійшла до кінця. Підіб’ємо підсумки нашої подорожі.

Слайд 27

Запитання до класу.

  1. З якими числами ми сьогодні працювали на уроці?
  2. Які дії виконували із числами? (Додавали , віднімали, порівнювали.)
  3. Що вам більше за все сподобалося на уроці?

Слайд 28

Підрахуйте скільки зірочок ви отримали у бортовому журналі та додайте зірочки за усні відповіді.

Якщо ви набрали

 10 і більше зірок ваша оцінка – 11 балів,

8 – 9 зірок, тоді ваша оцінка – 10 балів.

 7 зірок – 9 балів,

 6 зірок – 8 балів.

Всі хто не отримав сьогодні оцінку збережіть зірочки до наступного уроку і надалі вони зарахуються при ваших відповідях.

Слайд 29

Домашнє завдання:

Повторити теми «Додавання і віднімання натуральних чисел».

№ 156, 159

Додатково Слайд 30

 

doc
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку