Урок спрямований ознайомити з утворенням числа 10, записом числа 10 двома цифрами; закріпити знання складу числа 9, вміння порівнювати числа, складати та обчислювати вирази на додавання в межах 9, узагальнювати вміння записувати й розв'язувати приклади на додавання; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, спостережливість,навички каліграфії; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися, старанність, почуття дружби та добра, привчати до охайності письма.
Урок-подорож з математики в 1 класі
(застосування ІКТ)
Тема. Число 10. Порівняння чисел. Запис числа 10 двома цифрами. Складання прикладів на додавання. ( с. 38)
Мета: ознайомити з утворенням числа 10, записом числа 10 двома цифрами; закріпити знання складу числа 9, вміння порівнювати числа, складати та обчислювати вирази на додавання в межах 9, узагальнювати вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, спостережливість,навички каліграфії; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися, старанність, почуття дружби та добра, привчати до охайності письма.
Обладнання: презентація до уроку, проектор, екран, ноутбук, демонстраційні таблиці до теми, набірне полотно з цифрами, індивідуальні картки, віяла з цифрами та набори індивідуального лічильного матеріалу (палички), наголівнички (1 та 0), сонечка - призи.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Вже дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав, Тож і Ви часу не гайте, Працювати починайте! – Любі діти, у наш клас завітали люди щирі, привітаємо гостей своєю посмішкою й миром! «Доброго дня, Вам!»- мовлю за звичаєм! «Доброго дня,Вам!» - кожному зичу я! « Доброго дня,Вам!» - людям бажаю! «Доброго дня,Вам!» - гостей всіх вітаю! 1.2. Створення позитивного настрою до уроку. - Давайте розпочнемо наш урок із посмішки один одному, ви мені, а я вам. Зверніть увагу, як нам посміхається сонечко! (слайд №1, сонечко)
Наш девіз: Не просто слухати, а чути, Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати, Дружно і плідно працювати.
II.Актуалізація опорних знань. 1. Математична розминка. Ми сьогодні відправимося в подорож, а до кого саме ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання, будьте уважними. Ми потрапили на чарівну галявину .
(дошка, числовий ряд на набірному полотні) 1) Поставте числа у порядку зростання (10, 7, 5, 2, 9, 1, 6, 4. 8. 3).
(слайд 5)
Молодці, діти! Ви добре впоралися із завданням. Веселунчик вами задоволений.
Так до кого ж ми потрапили на гостини?
3. Робота з індивідуальними картками
- Гном Мудрунчик хоче перевірити ваші вміння обчислювати приклади:
8+1
5+4
6+3
7+2
Фізкультхвилинка (слайд 11)
Раз - ялинка,
Два - дубок,
Три - березовий гайок,
А чотири – це травичка,
П’ять - мурашка- трудівниця,
Шість – колючий їжачок,
Сім – грибок боровичок,
Вісім – білка,
Дев’ять – пташка,
Десять - квіточка ромашка.
IV. Вивчення нового матеріалу.
матеріалу (паличок))
Наприклад, 10 яєць-десяток яєць;
10 повітрянихкульок – десяток повітряних кульок.
Автор Ось круглий Нуль, або нічого. Послухай казочку про нього. Сказав веселий, круглий Нуль Сусідці — Одиниці:
Нуль З тобою поруч я б хотів Постояти, сестрице!
Автор Вона оглянула його Сердитим, гордим поглядом:
Одиниця
Ні! Ти — Нуль, число нікчемне, Не стій зі мною, бо мені Це зовсім неприємно!
Автор.
А Нуль на це...
Нуль
Я знаю сам, що в світі значу мало. Та якби поруч стати нам, десяткою ти стала б. Поглянь на себе: ти ж у нас мала і худорлява, Та станеш більшою ти враз, коли я стану справа.
Автор
Немов старша сестричка, Одиниця жартувала Веде нулик одиничка. та нуля все розважала . Разом дружньо крокували, Коли друзі поруч стали, Відразу цифрою десять стали. число 10 вони склали.
4. Ознайомлення з рукописною цифрою 10
• Пояснення й показ учителем на дошці.
• Звернути увагу дітей на те, що цифра 10 позначається двома відомими їм цифрами — 1 і 0. Кожна цифра має свій будиночок — свою клітинку, тому цифру 10 записують у двох клітинках. (слайд 14, гном Дрімунчик)
5.Написання в зошиті цифри 10 (1 рядок). (с. 28, друк. зошит)
6. Порівняння чисел в зошиті - Діти, давайте ми з вами порівняємо числа, а ви будете коментувати. (1 стовпчик пояснюємо, інші заповнюємо з коментуванням біля дошки за допомогою набірного полотна, цифр та знаків)
3<4 5…6 5…9 7…8 9…10
2>1 3…2 5…4 7…2 10…5
7. Пальчикова гімнастика
Ми писали,ми трудились, Наші пальчики втомились, А тепер ми їх стряснем І знову працювати почнем
Зорова гімнастика
Як допитлива сорока
Поведу я вправо око.
Поведу я вліво око,
Знову погляд мій високо.
Знов летить він, подивись.
Полетів він в сторону,
Доганяє ворона.
Ворони збираються,
Нам на ніс вміщаються.
Фізкультхвилинка (музична)
8. Складання та обчислення прикладів на додавання ( діти працюють в додаткових зошитах, приклади записуємо на дошці та в зошитах, 2 стовпчика по 2 приклада) Віршовані загадки разом із гномом Чихунчиком (віяла з цифрами)
Зайченята на городі
Урожай збирали
Тут - 4, а там – 5. Нумо моркву рахувать. (9) 4+5=9
У садок до годівниці Прилетіли 3 синиці. Потім ще 4 птиці.
Скільки птиць на годівниці? 3+4=7
Ось у лісі на дубок
Прилетіло 6 сорок,
Потім прилетіли ще 2,
Скільки зараз стало їх? 6+2=8
7 зайчиків сидять і траву вони їдять, ( слайд 15, гном Чихунчик) потім ще два прискакали, Скільки зайців порахували? (9) 7+2=9
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Загадка
Стоять сестри у рядок,
Лічбу знають з пелюшок.
Десять буде їх усіх,
Придивись, впізнаєщ їх. (Цифри від 1 до 10) набірне полотно
2. Віршоване завдання
Під дубочком 7 грибочків,
Під сосною їх 3.
Скільки разом полічи? (слайд 16)
3. Робота з геометричним матеріалом. (слайди 17, 18)
- Які геометричні фігури зображені і скільки їх?
VI. Підсумок уроку
— Яке число вивчили на уроці? Яка особливість запису числа 10? Запам’ятайте: 10 — двоцифрове число, тому що для його запису потрібні дві цифри. А числа від 1 до 9 — одноцифрові, записуються однією цифрою. — Яке з одноцифрових чисел найбільше? (Дев’ять.) Порівняйте числа 9 і 10. — - Скільки пальців на руці? (П’ять.) А на двох руках? (Десять.) Білосніжка разом з гномами задоволені Вашою роботою на уроці. Ви – молодці! (Слайд 19)
-Діти, у вас на партах лежить у кожного сонечко. Візьміть олівець та намалюйте на ньому свій настрій, з яким ви йдете з уроку.