Урок-подорож з математики в 1 класі (застосування ІКТ)"Число 10. Порівняння чисел. Запис числа 10 двома цифрами. Складання прикладів на додавання."

Про матеріал

Урок спрямований ознайомити з утворенням числа 10, записом числа 10 двома цифрами; закріпити знання складу числа 9, вміння порівнювати числа, складати та обчислювати вирази на додавання в межах 9, узагальнювати вміння записувати й розв'язувати приклади на додавання; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, спостережливість,навички каліграфії; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися, старанність, почуття дружби та добра, привчати до охайності письма.


Перегляд файлу

Урок-подорож з математики в 1 класі

(застосування ІКТ)

Тема. Число 10. Порівняння чисел. Запис числа 10 двома цифрами. Складання прикладів на додавання. ( с. 38)

Мета: ознайомити з утворенням числа 10, записом числа 10 двома цифрами; закріпити знання складу числа 9, вміння порівнювати числа, складати та  обчислювати вирази на додавання в межах 9, узагальнювати вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання; вдосконалювати обчислювальні навички;                           розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, спостережливість,навички каліграфії; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися, старанність, почуття дружби та добра, привчати до охайності письма.  

Обладнання: презентація до уроку, проектор, екран, ноутбук, демонстраційні таблиці до теми, набірне полотно з цифрами, індивідуальні картки, віяла з цифрами та набори індивідуального лічильного матеріалу (палички), наголівнички (1 та 0), сонечка - призи.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.                                                                                                           1.1. Привітання гостей

Вже дзвінок  нам дав сигнал,                                                                                                         Працювати час настав,                                                                                                                        Тож і  Ви часу не гайте,                                                                                                                                              Працювати починайте!                                                                                                                              Любі діти, у наш клас завітали люди щирі,                                                                                        привітаємо гостей своєю посмішкою й миром!                                                                                                           «Доброго дня, Вам!»-  мовлю за звичаєм!                                                                                                             «Доброго дня,Вам!» -  кожному зичу я!                                                                                                              « Доброго дня,Вам!» - людям бажаю!                                                                                                         «Доброго дня,Вам!» - гостей  всіх вітаю!                                                                                                                    1.2. Створення позитивного настрою до уроку.                                                                                                         - Давайте  розпочнемо наш урок із посмішки один одному, ви мені, а я вам. Зверніть увагу, як нам посміхається сонечко! (слайд №1,  сонечко) 

                                                                                                                                                                                               Наш девіз:                                                                                                                                   Не просто слухати, а чути,                                                                                                             Не просто дивитись, а бачити.                                                                                                                 Не просто відповідати, а міркувати,                                                                                                         Дружно і плідно працювати.

II.Актуалізація опорних знань.                                                                                                             1. Математична розминка. Ми сьогодні відправимося в подорож, а до кого саме ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання, будьте  уважними. Ми потрапили на чарівну галявину .

                                                                                   

  1. Яке число є попереднім до  числа 9?          (слайд №2)
  2. Яке число є наступним за числом 5?
  3. Яке число стоїть між числами 3 і 5?
  4. Яке число є наступним за числом  8?
  5. Яке число є попереднім до числа 3?
  1. Гра «Числова стежка»

                                  

  •                  А хто ж нас зустрічає?    (слайд 3, звернення Веселунчика)
  •                  Щоб зайти до лісу нам необхідно пройти числовою доріжкою.   

                                                             (дошка, числовий  ряд на набірному полотні)                                                                     1)   Поставте  числа у порядку зростання (10, 7, 5, 2, 9, 1, 6, 4. 8. 3).

  1.     Прочитайте  числа у зворотньому  порядку.
  2.     Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4; від 9 до 5; від з до 7                                                                    4)   Назвіть сусідів числа 5; 8.                                       (слайд №4)  

                                          

     (слайд 5)

Молодці, діти! Ви добре впоралися із завданням. Веселунчик вами задоволений.

Так до кого ж ми потрапили на гостини?                

3. Робота з індивідуальними картками

 

799   1340617502_3  1_html_243b1d84

 

  1. Усний рахунок.                                                                 (слайди  6, 7, 8, 9,10)

 

     

                             

- Гном Мудрунчик  хоче перевірити ваші вміння обчислювати приклади:

8+1

5+4

6+3

7+2                                 

Фізкультхвилинка                  (слайд 11)

Раз -  ялинка,

Два - дубок,

Три - березовий гайок,

А чотири – це травичка,

П’ять - мурашка- трудівниця,

Шість – колючий їжачок,

Сім – грибок боровичок,

Вісім – білка,

Дев’ять – пташка,

Десять -  квіточка ромашка.

                                        

  1. Оголошення теми та мети уроку.  (слайд 12, звернення до дітей гнома Буркотунчика)

                                   

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра «Чарівні палички»   (робота з наборами індивідуального лічильного    

                                              матеріалу (паличок))

  • Покладіть на парту 9 паличок.
  • Що слід зробити, щоб паличок стало 10?
  1. Робота за підручником . (с.38, завдання 1, 2) Робота з числовим рядом.
  • На якому місці стоїть число 10?
  • Яке  число стоїть попереду нього?
  • На скільки число 10 більше від числа 9?    Отже, що слід зробити, щоб утворилось число 10? (слайд 13,  гном Хитрунчик)

                                     

  • Діти, а ще кажуть, коли однакових предметів 10, то це «десяток».

Наприклад, 10 яєць-десяток яєць;

                       10 повітрянихкульок – десяток повітряних кульок.

  • А чого ще в нас 10? (10 пальців на руках)

 

  1. Лічба  кружеяків та  порівняння  чисел ( завд.3 + цифри 1, 0, 7, 8, 6 і знаки,  робота за підручником і  біля дошки)

 

  1. Інсценізація вірша С. Маршака.

 Автор                                                                                                                                                                       Ось круглий Нуль, або нічого.                                                                                                                                   Послухай казочку про нього.                                                                                                                                      Сказав веселий, круглий Нуль                                                                                                           Сусідці — Одиниці:

Нуль                                                                                                                                                              З тобою поруч я б хотів                                                                                                       Постояти, сестрице!

Автор  Вона оглянула його                                                                                                                            Сердитим, гордим поглядом:

Одиниця

Ні! Ти — Нуль, число нікчемне,                                                                                                                Не стій зі мною, бо мені                                                                                                                                     Це зовсім неприємно!

Автор.

А Нуль на це...

Нуль

Я знаю сам, що в світі значу мало.                                                                                                             Та якби поруч стати нам, десяткою ти стала б.                                                                             Поглянь на себе: ти ж у нас мала і худорлява,                                                                                                 Та станеш більшою ти враз, коли я стану справа.

Автор

Немов старша сестричка,                                              Одиниця жартувала                                                                             Веде нулик одиничка.                                                   та нуля все розважала .                                                                                                       Разом дружньо крокували,                                           Коли друзі поруч стали,                                                                Відразу цифрою десять стали.                                     число 10   вони склали.          

 4. Ознайомлення з рукописною цифрою 10

 • Пояснення й показ учителем на дошці.

 • Звернути увагу дітей на те, що цифра 10 позначається двома відомими їм цифрами — 1 і 0. Кожна цифра має свій будиночок — свою клітинку, тому цифру 10 записують у двох клітинках.                                                        (слайд 14, гном Дрімунчик)

                                              

5.Написання в зошиті цифри 10 (1 рядок). (с. 28, друк. зошит)

6. Порівняння чисел в зошиті                                                                                                              - Діти, давайте ми з вами порівняємо числа, а ви будете коментувати.                                               (1 стовпчик пояснюємо, інші заповнюємо з коментуванням біля дошки за допомогою набірного полотна, цифр та знаків)

3<4     5…6       5…9      7…8      9…10

2>1     3…2       5…4      7…2     10…5

7. Пальчикова гімнастика

Ми писали,ми трудились,                                                                                                                 Наші пальчики втомились,                                                                                                                                А тепер ми їх стряснем                                                                                                                                                                                 І знову працювати почнем

Зорова гімнастика

Як допитлива сорока

Поведу я вправо око.

Поведу я вліво око,

Знову погляд мій високо.

Знов летить він, подивись.

Полетів він в сторону,

Доганяє ворона.

Ворони збираються,

Нам на  ніс вміщаються. 

 Фізкультхвилинка (музична)

8. Складання та обчислення прикладів на додавання  ( діти працюють в додаткових зошитах, приклади записуємо на дошці та в зошитах, 2 стовпчика по 2 приклада)      Віршовані загадки разом із гномом Чихунчиком (віяла з цифрами)

Зайченята на городі

Урожай збирали

Тут  - 4, а  там – 5.   Нумо моркву рахувать. (9)                     4+5=9

У садок до годівниці                                                                                                                                                         Прилетіли 3 синиці.                                                                                                                                    Потім ще 4 птиці. 

Скільки птиць на годівниці?   3+4=7

Ось у лісі на дубок

Прилетіло 6 сорок,

Потім прилетіли ще 2,

Скільки зараз стало їх?  6+2=8

7 зайчиків сидять і траву вони їдять,      ( слайд 15, гном Чихунчик)                                                                                            потім ще два прискакали,                                                                                                                         Скільки зайців порахували? (9)         7+2=9    

                                                                                     

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Загадка

Стоять сестри у рядок,

Лічбу знають з пелюшок.

Десять буде їх усіх,

Придивись, впізнаєщ їх. (Цифри від 1 до 10) набірне полотно

2. Віршоване завдання

Під дубочком 7 грибочків,

Під сосною їх  3.

Скільки разом полічи? (слайд 16)

                                                

3. Робота з геометричним матеріалом. (слайди 17, 18)

- Які геометричні фігури зображені і скільки їх?

                    

VI.  Підсумок уроку

— Яке число вивчили на уроці? Яка особливість запису числа 10?                                  Запам’ятайте: 10 — двоцифрове число, тому що для його запису потрібні дві цифри. А числа від 1 до 9 — одноцифрові, записуються однією цифрою.                                                   — Яке з одноцифрових чисел найбільше? (Дев’ять.)  Порівняйте числа 9 і 10.                 -    Скільки пальців на руці? (П’ять.)  А на двох руках? (Десять.) Білосніжка разом з гномами задоволені Вашою роботою на уроці. Ви – молодці! (Слайд 19)

-Діти, у вас на партах лежить  у кожного сонечко. Візьміть олівець та намалюйте на ньому свій настрій, з яким ви йдете з уроку.  

               

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Новаковець Наталія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маслієнко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1903
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку