УРОК-ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ В 1 КЛАСІ «ЗБІЛЬШЕННЯ ТА ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЕЛ НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ»

Про матеріал
розкрити зміст понять на 1 більше, на 1 менше; формувати вміння та навички складати і розв'язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць; удосконалювати навички розв'язання прикладів; розвивати логічне мислення, уважність, зацікавленість в отриманні нових знань.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА  1 КЛАС

УРОК-ПОДОРОЖ ДО ЛІСОВОЇ ШКОЛИ

 

«ЗБІЛЬШЕННЯ ТА ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЕЛ НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ»

 

 

 

УРОК-ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ В 1 КЛАСІ «ЗБІЛЬШЕННЯ ТА ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЕЛ НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ»

 

Мета: розкрити зміст понять на 1 біль­ше, на 1 менше; формувати вміння та навички складати і розв'язувати задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць; удоскона­лювати навички розв'язання при­кладів; розвивати логічне мислення, уважність, зацікавленість в отриман­ні нових знань.

Обладнання: демонстраційний ма­теріал, індивідуальний лічильний ма­теріал, набір чисел, малюнки.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Сьогодні у нас не звичайний урок математики, а урок-подорож до лісової школи. Запросив нас туди поважний вчитель Ґавич Павлович. Але просив розв’язати його завдання.

II. Усна лічба

1. Відгадати загадки-вірші.

 Три сороки прилетіли,
Стрекотіли, стрекотіли...
Глянь! Он дві іще летять,
Стрекотух вже стало... (п'ять).

 

  • Пташка мала пташенят,

П'ять сіресеньких малят.

Раптом трапилась біда:

Випало одне з гнізда.

Скільки пташенят тоді

Залишилось у гнізді? (5 — 1)

 

  • Сидів хлопчик біля річки,

Він піймав аж три плотвички.

Кошенятко одну вкрало.

Скільки рибок в хлопця стало? (3 — 1)

 

 Каже мати Квочка:

  •   В мене три синочка,

На дві більше дочки.

Скільки дочок в квочки? (5)

 

 Такі задачі ми ще не розв'язували. В нашій сьогоднішній подорожі ми вперше зустрінемося з подібними за­дачами і навчимося їх розв'язувати.


2. Розв'язання прикладів.

 

—Ґавич Павлович хоче познайомити нас зі своєю ученицею білочкою Вірочкою і просить допомогти їй справитися з шишками.

— Найкраще із лісових учнів математику знає їжачок Колько Колючка, він приготував завдання і для вас.

(Приготувати лічильний матеріал.)

 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з демонстраційним матеріалом

Їжачок  дає завдання.

•   Виклали 5 яблук.

Груш стільки ж та ще 1.

  •            Чого більше?
  •            На скільки?
  •            Як полічити груші?

Висновок: якщо стільки ж та ще 1, то стане більше, отже, виконуємо дію додавання.

•   Яблук 5. Грибів — стільки ж, без 1.

  •             Чого менше?
  •             На скільки?
  •             Як полічити гриби?

Висновок. Якщо стільки ж, але без 1, то стає менше, отже, виконуємо віднімання.

—На сторінці підручника ми зустрінемося ще з одним учнем лісової школи Степаном Вуханем.

2. Робота з підручником (С. 50).

  •             На малюнку вгорі скільки всього капусти?
  •             Що зробив зайчик?
  •             Скільки залишилось?
  •             Стало менше чи більше?
  •             Який приклад склали? 4—1 = 3 (Учень записує на дошці)
  •             На малюнку знизу скільки капусти?
  •             Скільки зайчик привіз?
  •             Стало більше чи менше?
  •             На скільки?
  •             Скільки стало всього?

3 + 2 = 5 (Учень записує на дошці)

Висновок. Якщо зменшуємо, то виконуємо дію віднімання, збільшуємо — додавання.

—Навчається у лісовій школі хом’ячок Хомка Хоменко. Йому найбільше подобаються фізкультхвилинки на уроках. Пропоную показати Хомці , як це робимо ми.

 

Фізкульхвилинка

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати:

Раз, два — руки вгору,

Три, чотири — руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору,

Руки в боки,

А тоді ще три прискоки,

1,2,3-

Присідаєм нараз більше.

1,2,3,4-

Тихо всі за парти сіли.

 

IV. Закріплення матеріалу

  1. Робота над задачею

— Ґавич Павлович просить вас допомогти перевірити, чи правильно жабка Скрека склала звдачу.

 На березі сиділи 2 жабки, а в очереті — на 1 більше.

  •            Це задача? (Ні) Чому? (Не виста­чає питання.)
  •            А що сказала жабка? (Умову)
  •            Скільки жабок в очереті? (Питан­ня)
  •            На скільки більше? (На 1)
  •            Яку дію будемо виконувати? (До­давання)
  •            Як розв'язати? (2 + 1=3)
  •            Чому додавали? (Тому, що в очере­ті їх було більше.)

2. Робота в зошиті (С. 24).

 Каліграфічна хвилина. Записують
числа від 10 до 0, зменшуючи на 1;
від 0 до 10 — збільшуючи на 1.

 Геометричний матеріал. Порівнюють круг, трикутник і квадрат. Малюють на 2 більше.

Робота над задачею. В одному акваріумі було 4 рибки, а в другому — на 2 рибки більше. Скільки риб плаває в другому ак­варіумі?

  •            Що відомо про рибок у другому акваріумі?
  •            Яку дію необхідно виконати?
  •            Запишемо розв'язання у зошиті (один учень — біля дошки). Пере­віряємо запис на дошці. Перевіряє­мо свій. Хто правильно записав — по­плескайте у долоні.

4 + 2 = 6

Відповідь: 6 рибок у другому ак­варіумі.

 Полічимо гриби, що нам принесла білочка у кошику. Відомо, що їх на 1 менше, ніж 9. Самостійно записуємо розв'язання.

9+1 = 8 (грибів у кошику).

Учні перевіряють, аплодують, якщо приклад розв'язаний правильно.

 

V. Підсумок уроку

 Пригадайте, яке відкриття ми зробили під час подорожі до лісової школи.

Діти відповідають:

—Якщо збільшувати кількість на якесь число, то необхідно додавати, якщо зменшувати — віднімати.

— Давайте подякуємо Ґавичу Павловичу за цікаву подорож та перевіримо наші здобутки.

  • У Катрусі є 5 копійок, у Данилка — на 2 копійки більше. Скіль­ки копійок у Данилка? (7)
  • Печиво коштує 10 копійок, цу­керка — на 1 копійку дешевша. Скільки коштує цукерка? (9)
doc
Додано
30 січня 2022
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку