ВПРАВИ І ЗАДАЧІ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ
Інтегрований урок-подорож із математики і природознавства з використанням мультимедійних технологій у 1-му класі
Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання; удосконалювати навички розв'язування математичних виразів; повторити назви компонентів дій додавання і віднімання; залучати учнів до творчої роботи над задачами; формувати вміння застосовувати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, емоції учнів (за допомогою створення ситуації здивування, радості, зацікавленості, уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість; викликати почуття колективізму, відповідальності, співчуття, радості за виконання роботи; створити умови для комфортної роботи учнів у класі.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, набори геометричних фігур, малюнок снігової кулі з листом.
Хід уроку
Учитель
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно,
І довкола озирнутись,
І сусіду посміхнутись.
А щоб знання здобути
Треба … уважним бути.
— Сьогодні урок математики у нас буде незвичайний. Ви любите подорожувати? Тоді я пропоную здійснити подорож на узбережжя Антарктиди. Антарктида — це суворий край, постійно вкритий величезними льодовиками. Температура повітря в деяких місцях досягає 90 градусів морозу. Навіть металеві речі ламаються в цих умовах, не витримуючи холодів. Лише на узбережжі цього суворого краю мешкають тварини, що харчуються рибою, якої багато в океані. Це такі тварини, як білі ведмеді (слайд), моржі (слайд), тюлені (слайд).
3. Повідомлення мети уроку
— А ще сьогодні на уроці ми дізнаємося про найбільшого водоплавного птаха на планеті. Зробити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики. (Слайд із темою уроку.) Отже, подорожуючи, ми виконуватимемо різні вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання, а також розв'язуватимемо задачу та творчо працюємо над ними (слайд).
Девіз нашого уроку:
Міркуємо — швидко!
Відповідаємо — правильно!
Лічимо — точно!
Пишемо — гарно!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
Попрацюємо самостійно за картками. Візьміть, будь ласка картки. Уважно подивіться на перше завдання.
Перевірка с/р
Індивідуальні картки (дівчаткам)
Доданок |
4 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
Доданок |
5 |
4 |
2 |
2 |
2 |
1 |
Сума |
м |
о |
л |
ю |
с |
к |
4 — к; 5 — с; 6 — ю; 7 — л; 8 — о; 9 –м Індивідуальні картки (хлопчикам) |
||||||
|
||||||
Зменшувальне |
10 |
8 |
6 |
4 |
5 |
9 |
Від'ємник |
3 |
3 |
3 |
2 |
4 |
9 |
Різниця |
м |
о |
л |
ю |
с |
к |
0 — к; 1 — с; 2 — ю; 3 — л; 5 — о; 7 — м.
(Слайди для перевірки таблиці.)
Перевірка самостійної роботи.
3. Робота в зошиті.
Каліграфічна хвилинка.
- Яке сьогодні число?
- Якими цифрами записуємо число 31?
- Записали у зошит.
4. Геометрична задача
Увага на екран! (Слайд)
Перший відрізок 5 сантиметрів, а другий — на 4 сантиметри довший. Накресліть другий відрізок.
Молодці, ви добре виконали це завдання!
/Роздаю сонечка/
- Ми дружно працювали, швидко все виконували.
У дорозі всі стомились,
Адже добре потрудились.
Тож давайте для розрядки
Зробимо кілька вправ зарядки. (Слайд)
Фізкультурна пауза
- Ось ми дістали листа. Прочитаймо його?
Любі діти!
Якщо розв'яжете задачу, отримаєте ще одну важливу інформацію про птаха, який мешкає в Антарктиді.
- Виконаємо це завдання? (Відповіді дітей.)
- Але спочатку гра «Мозковий штурм»! (Слайд)
3. Яку роль в задачі відіграє запитання? (Від запитання залежить дія розв'язання задачі.)
- Увага на екран! Послухайте задачу.
Морж з'їв 6 рибин, а тюлень на 3 рибини менше. Скільки рибин з'їв тюлень?
- Що нам відомо в умові задачі?
- Що означає: на 3 менше?
- Що ми знаходитимемо в задачі? /Різницю/
- Якою дією ми її розв'язуватимемо?
Записуємо у зошит.
- Хто прочитає розв'язок цієї задачі?
- А хто інакше розв'язав?
- Дайте відповідь на запитання задачі.
- Молодці, ви впоралися із завданням!
4. Творча робота над задачею.
Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання.
(Записуємо в зошиті і на дошці.)
- А ось інформація. Уважно послухайте і спробуйте запам'ятати.
(Слайд — цікава інформація.)
- Нам нарешті час дізнатися; як цей птах виглядає. Попрацюємо в парах, виконуючи завдання гри «Криголам». Ми складемо фотопортрет цього птаха (слайд із назвою). На кожній парті — файл із набором геометричних фігур.
- Діти, які геометричні фігури ви знаєте?
Ви з сусідом правильно розкладаєте зображені частини тіла цього птаха. /діти працюють в парах/
- Хто здогадався, що це за птах? (Слайд для перевірки — пінгвін.)
- Молодці, діти! /роздаю сонечка/
- Яка буває природа?
- До якої природи відносяться пінгвіни?
- Чому?
Перегляньте слайди із зображенням пінгвінів.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
- Ось ми і дізналися, яким є найбільший водоплавний птах на планеті.
Підіб'ємо підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
- Що нового дізналися на уроці?
- Що найбільше вам сподобалося?
- Що робили ви на уроці?
- А тепер дізнаємося, хто на уроці дуже гарно працював. Підведіть руки, хто на уроці отримав сонечко. Я бажаю успіхів на наступних уроках.
- До побачення.
1