ВПРАВИ І ЗАДАЧІ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ

Про матеріал
закріплювати навички табличного додавання й віднімання; удосконалювати навички розв'язування математичних виразів; повторити назви компонентів дій додавання і віднімання; залучати учнів до творчої роботи над задачами; формувати вміння застосову¬вати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, емоції учнів (за допомогою створення ситуа¬ції здивування, радості, зацікавленості, уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість; викликати почуття колективізму, від-повідальності, співчуття, радості за виконання роботи; створити умови для комфортної роботи учнів у класі
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ВПРАВИ І ЗАДАЧІ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ

Інтегрований урок-подорож із математики і природознавства з використанням мультимедійних технологій у 1-му класі

 

7bdd6a2847df.png         

        

 

 

         

 

 

 

 

 

 

Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання; удосконалювати навички розв'язування математичних виразів; повторити назви компонентів дій додавання і віднімання; залучати учнів до творчої роботи над задачами; формувати вміння застосову­вати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, емоції учнів (за допомогою створення ситуа­ції здивування, радості, зацікавленості, уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість, зосередженість; викликати почуття колективізму, від­повідальності, співчуття, радості за виконання роботи; створити умови для комфортної роботи учнів у класі.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, набори геометричних фігур, малюнок снігової кулі з листом.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Привітання

Учитель

Любі діти, у наш клас

 Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

 І довкола озирнутись,

 І сусіду посміхнутись.

 А щоб знання здобути

 Треба … уважним бути.

  1.  Мотивація навчальної діяльності, створення психологічного настрою

— Сьогодні урок математики у нас буде не­звичайний. Ви любите подорожувати? Тоді я про­поную здійснити подорож на узбережжя Антарк­тиди. Антарктида — це суворий край, постійно вкритий величезними льодовиками. Температура повітря в деяких місцях досягає 90 градусів мо­розу. Навіть металеві речі ламаються в цих умо­вах, не витримуючи холодів. Лише на узбереж­жі цього суворого краю мешкають тварини, що харчуються рибою, якої багато в океані. Це такі тварини, як білі ведмеді (слайд), моржі (слайд), тюлені (слайд).

3. Повідомлення мети уроку

— А ще сьогодні на уроці ми дізнаємося про найбільшого водоплавного птаха на планеті. Зро­бити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики. (Слайд із темою уроку.) Отже, по­дорожуючи, ми виконуватимемо різні вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання, а та­кож розв'язуватимемо задачу та творчо працю­ємо над ними (слайд).

Девіз нашого уроку:

Міркуємо — швидко!

Відповідаємо — правильно!

Лічимо — точно!

Пишемо — гарно!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

  1.              Фронтальне опитування
  • Увага на екран! Ви помітили, що все навко­ло вкрито снігами, дмуть холодні вітри? Чи змо­жемо ми здолати всі труднощі? Перевіримо це за допомогою гри «Мікрофон» (слайд).
  • Назвати число, що передує восьми.
  • Яке число отримуємо, коли додаємо один?
  • Назвати сусідів числа 6.
  • Назвати третій день тижня.
  • Число 5 збільшити на 4.
  • Число 8 зменшити на 3.
  • Скільки крил є у теляти й хоботів у лоша­ти?
  • Ви молодці! Тепер я бачу, що холоди нам не страшні. А ваші гарні відповіді на уроці зігрі­ватимуть нас, як оці сонечка, які ви отримаєте за влучні, правильні відповіді та активну роботу (слайд).
    1.  Індивідуальна робота за картками
  • Ось ми і дісталися того місця, де можна спостерігати за дивовижним птахом. (Відеозапис із пейзажем льодовиків. Птах на ньому відсутній.)
  •               Нічого не розумію! Що сталося? Птаха не­має! Мабуть, він злякався нас і сховався. Але нам потрібно дізнатися, що це за птах. Якщо викона­ємо завдання, то з’ясуємо, чим він харчується.
  •              Як називаються числа при додаванні?
  •              Яку виконуємо дію, щоб знайти суму?
  •              Яку виконуємо дію, щоб знайти різницю?

Попрацюємо самостійно за картками. Візь­міть, будь ласка картки. Уважно поди­віться на перше завдання.

  •              Яку дію виконуватимуть дівчатка? (Слайд)
  •              Яку дію виконуватимуть хлопчики? (Слайд)
  •              Вам необхідно заповнити таблицю, а цифри у відповідях й літери до них допоможуть вам ді­знатися, чим харчується цей птах.

  Перевірка с/р

Індивідуальні картки (дівчаткам)

Доданок

4

4

5

4

3

3

Доданок

5

4

2

2

2

1

Сума

м

о

л

ю

с

к

4 — к; 5 — с; 6 — ю; 7 — л; 8 — о; 9 –м

 Індивідуальні картки (хлопчикам)

 

Зменшувальне

10

8

6

4

5

9

Від'ємник

3

3

3

2

4

9

Різниця

м

о

л

ю

с

к

0 — к; 1 — с; 2 — ю; 3 — л; 5 — о; 7 — м.

 (Слайди для перевірки таблиці.)

Перевірка самостійної роботи.

  • Зачитати тільки числа суми.
  • Зачитати тільки числа різниці.
  •              Чим харчується цей птах?
  •              Подивіться, будь ласка, на екран! (Слайди із зображенням молюсків.)

     3. Робота в зошиті.

Каліграфічна хвилинка.

- Яке сьогодні число?

- Якими цифрами записуємо число 31?

- Записали у зошит.

4. Геометрична задача

  •               Поки ви писали, вітер приніс нам листа, але він застряг у сніговій кулі, між льодовиками. Щоб його дістати, слід виконати завдання.

Увага на екран! (Слайд)

Перший відрізок 5 сантиметрів, а другий —  на 4 сантиметри довший. Накресліть другий від­різок.

  •              Що нам відомо в умові задачі? /Довжина 1 відрізка/
  •              Що означає: на 4 сантиметри довший? /Більший/
  •               Накресліть другий відрізок у зошит. /9 см/
  •              Перевірмо, як ви розв'язали цю задачу.

Молодці, ви добре виконали це завдання!

/Роздаю сонечка/

- Ми дружно працювали, швидко все виконували.

У дорозі всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробимо кілька вправ зарядки. (Слайд)

 Фізкультурна пауза

  1. Розв'язування задачі (з використанням методу «Мозковий штурм»)

- Ось ми дістали листа. Прочитаймо його?

Любі діти!

Якщо розв'яжете задачу, отримаєте ще одну важливу інформацію про птаха, який мешкає в Антарктиді.

 

- Виконаємо це завдання? (Відповіді дітей.)

- Але спочатку гра «Мозковий штурм»! (Слайд)

  1. Що таке задача? /Задача – це вид математичних виразів з числовими даними/
  2.  З яких частин складається задача?

3. Яку роль в задачі відіграє запитання? (Від запитання залежить дія розв'язання задачі.)

- Увага на екран! Послухайте задачу.

 Морж з'їв 6 рибин, а тюлень на 3 рибини менше. Скільки рибин з'їв тюлень?

- Що нам відомо в умові задачі?

- Що означає: на 3 менше?

- Що ми знаходитимемо в задачі? /Різницю/

- Якою дією ми її розв'язуватимемо?

 Записуємо у зошит.

- Хто прочитає розв'язок цієї задачі?

- А хто інакше розв'язав?

- Дайте відповідь на запитання задачі.

- Молодці, ви впоралися із завданням!

 4. Творча робота над задачею.

Змініть умову задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання.

(Записуємо в зошиті і на дошці.)

- А ось інформація. Уважно послухайте і спробуйте запам'ятати.

 

 (Слайд — цікава інфор­мація.)

  1. Самичка цього птаха, щоб вивести потомство, відкладає тільки одне яйце, а висиджує його птах-самець.
  2. Пташенята народжуються сліпими і прозріва­ють наприкінці другого тижня.
  3. Ці птахи чудові плавці та нирці, які можуть регулювати температуру свого тіла.
  4. Ротовий апарат цих птахів нагадує дію насоса.
    1.  Робота в парах. Гра «Криголам»

- Нам нарешті час дізнатися; як цей птах ви­глядає. Попрацюємо в парах, виконуючи завдан­ня гри «Криголам». Ми складемо фотопортрет цього птаха (слайд із назвою). На кожній парті — файл із набором геометричних фігур.

- Діти, які геометричні фігури ви знаєте?

 Ви з сусідом правильно розкладаєте зображені частини тіла цього птаха. /діти працюють в парах/

- Хто здогадався, що це за птах? (Слайд для перевірки — пінгвін.)

- Молодці, діти! /роздаю сонечка/

- Яка буває природа?

- До якої природи відносяться пінгвіни?

- Чому?

Перегляньте слайди із зображенням пінгвінів.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

- Ось ми і дізналися, яким є найбільший во­доплавний птах на планеті.

Підіб'ємо підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

- Що нового дізналися на уроці?

- Що найбільше вам сподобалося?

- Що робили ви на уроці?

- А тепер дізнаємося, хто на уроці дуже гар­но працював. Підведіть руки, хто на уроці отримав сонечко. Я бажаю успіхів на наступних уро­ках.

 - До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня 2022
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку