Урок-подорож з української мови

Про матеріал
План-конспект систематизує, закріплює, узагальнює, перевіряє знання учнів про числівник за допомогою різноманітних видів діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

  УРОК-ПОДОРОЖ

  з української мови

          з теми:

   ‘‘ЧИСЛІВНИК’’

                     4 клас

 

                             Підготувала вчителька

                               початкових класів

                               Луб’янської гімназії №7

                               Шевчук Марія Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. Закріплення вивченого про числівник, його роль у мовленні.

                   Самостійна робота.

 

МЕТА. Систематизувати, закріпити, узагальнити, перевірити              знання учнів про числівник за допомогою різноманітних видів діяльності.

 

ОБЛАДНАННЯ: маршрут подорожі, картки з числами, мікрофон, тестові завдання, повідомлення учнів, ілюстрації, монети

 

ТИП УРОКУ: урок узагальнення та систематизації знань.

 

ФОРМА УРОКУ: урок-подорож

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів до уроку

-Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості, поверніться і привітайтеся з ними.

- Доброго ранку травам росистим

  Доброго ранку квітам барвистим

  Доброго ранку сонечку ясному

  Людям усім і усьому прекрасному

 

II. Актуалізація опорних знать учнів.

  • Ми будемо подорожувати по Країні української мови по зупинкам, якщо ви виконаєте всі завдання, то отримаєте гарні оцінки.
  • Перша наша зупинка називається ‘‘Мозковий штурм’’
  1. Скільки в українській мові є частим мови? (Десять).
  2. Частини мови поділяються на …(Самосійні і службові)  .
  3. Скільки самостійних частин мови? (шість).
  4. Скільки службових частин мови?(чотири).
  5. Слова, які означають кількість предметів або їх порядок при лічбі, називаються…(числівниками).
  6. Числівники відповідають на питання… ( скільки?, який по порядку?, котрий?)
  7. На які види поділяються числівники? (кількісні, порядкові).

 

III.Повідомлення теми та уроку.

  •  Сьогодні на уроці ми закріпимо, узагальнимо, та перевіримо ваші знання з теми ‘‘Числівник’’.
  • Наступна наша зупинка називається ‘‘Загадкове слово’’. Я показую вам картку з числами, а ви записуєте їх словами. ( Один учень входить до дошки).

Картки: 16, 600, 50, 605, 70, 13, 800, 900, 20, 6. (шістнадцять, шістсот, п’ятдесят, шістсот п’ять, сімдесят, тринадцять, вісімсот, дев’ятсот, двадцять, шість)

-Діти перевіримо роботу в парах. Поміняйтеся з сусідом зошитами. Одна помилка мінус один бал.

- Наступна зупинка ‘‘ Знахідка’’. На дошці записані слова, потрібно підібрати до них числівники синоніми. Завдання виконуємо усно.

Півроку- шість місяців;

Четверть години- п’ятнадцять хвилин;

Полудень- дванадцята година;

Дюжина- дванадцять.

- Рухаємося далі, четверта зупинка ''Краснопис''. Записуємо каліграфічну хвилику 1 рядок.

  С  сс  Сі  Са  Сім раз відміряй – один відріж.

         н.з    вз.     с.з.

- Які види з'єднань ви використали? ( Нижнє, верхнє, середнє)

- На

 

звіть записані числівники? ( Сім, один)

- Як ви розумієте це прислів'я? ( Перш ніж зробити щось важливе треба гарно подумати)

-Наступна зупинка ''Розумники''.

- Від поданих кількісних числівників утворити і записати порядкові за зразком:

   Один- перший;

   Дев’ять- дев’ятий;

   Сорок- сороковий;

Сто- сотий;

Вісім- восьмий;

Чотирнадцять- чотирнадцятий;

Двадцять- двадцятий;

Тридцять один- тридцять перший;

(Фронтальна перевірка)

-На зупинці ‘‘Відпочинь’’ виконаємо руханку.

  Раз- ялинка,

 Два- дубок,

 Три березовий гайок,

 А чотири- це травиця;

 П’ять – мурашка трудівниця;

 Шість- веселий їжачок;

 Сім- Грибок боровичок;

 Вісім- білка;

 Дев’ять- пташка;

 Десять- квіточка ромашка.

    - Продовжуємо подорож, наступна зупинка «Мудра книга»

  Розповідь про тварин, які витримують найнижчі температури.

(Діти називають числівники і ставлять до них питання.)

Перше (котре?)

Сто десять (скільки?)

На другому ( на котрому?)

На третьому ( на котрому?)

Вісімдесят ( скільки?)

(Робота в групах)

    -Діти, вам було завдання по групах: дізнатись про спосіб і життя тварин Півночі, які живуть серед вічної мерзлоти і які температуру вони витримують.

I група- білі гуси

II група- тюлені

III група – білі ведмеді

(Виступи керівників груп біля дошки, ілюстрації на дошці).

(робота біля дошки за зразком).

    -Вам потрібно записати речення за зразком про тварин і температуру, яку             вони витримують. Читаємо зразок.

На дошці друге речення записує учень. Третє і четверте речення записуєте самостійно в зошит.

(Фронтальна перевірка).

  • Друге місце посідає біла гуска, вона витримує температуру мінус сто градусів.
  • Третє місце посідає тюлень, він витримує температуру мінус дев’яносто градусів.
  • Четверте місце посідає білий ведмідь, він витримує температуру мінус вісімдесят градусів.

  -Знайдіть 25 вправу, виконаємо її усно. Перше речення читає учень, називає числівники і так далі.

(числівники: п’ятсот, шістсот, від сорока до п’ятдесяти)

-Наступна зупинка називається ‘‘Мікрофон’’.

  -Зараз ми пограємо в гру, яка називається ‘‘Мікрофон’’, ви у мікрофон говорите прислів’я, приказка, скоромовки, вірші з числівниками один за одним.

-Наступна зупинка називається ‘‘Розсипанка’’.(Робота в парах)

  -У вас на партах у конвертах знаходяться слова, з яких ви повинні скласти речення.

 

*На одному коромислі дві змії висять. (Брови)

*Удвох матерів по п’ять синів, і всім одне ім’я. (Пальці)

*Два скельця, три дужки-

 На ніс і за вушка. (Окуляри)

*Один баранець пасе тисячі овець. (Місяць і зорі)

*Один батько тисячу синів має. (Дуб і жолуді)

*Сімсот соколят на одній подушці сплять ( Соняшник).

 

     V. Перевірка вивченого матеріалу.

  -Наступна наша зупинка ‘‘Мовознавець’’.

-Діти, у вас на партах лежать листки з тестовими завданнями, кожне завдання 2 бали. Максимальна оцінка 10 балів. З трьох варіантів відповідей ви повинні обрати одну правильну відповідь і обвести.

 

     VI. Підсумок уроку.

  • Діти, яку частину мову ми закріплювали?
  • На які запитання відповідають числівники? Наведіть приклади.

 

     VII. Оцінювання дітей за таблицею балів

 

    VIII. Повідомлення домашнього завдання.

 

 

                    

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
8 травня 2023
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку