Виховний показовий захід

Про матеріал
В ігровій формі розкривається роль книг у розвитку особистості учнів, пізнання для себе нового, незвіданого, повторення раніше отриманих знань, прививання шанобливого ставлення до книги, розкриття історії їх створення, прищеплення дітям любові до книги, до читання, актуалізація знань дітей про прочитані твори; навчання виразно читати вірші напам'ять, інсценізувати інформацію; знайомство з правилами зберігання книжок, знайомство з українською книгою і подальше використання її в навчальних цілях; розвиток пам'ять, увагу, уміння визначати головне; розвивати творчість дітей; виховування бажання читати багато і постійно, бережливого ставлення до книжок.
Перегляд файлу

                                           Хочеш мати друга – познайомся з книгою

(Гра – подорож)

Мета:  в  ігровій формі розкрити  роль книг у розвитку особистості учнів, пізнання для себе  нового, незвіданого, повторення раніше  отриманих  знань, прививати шанобливе ставлення  до  книги, розкрити  історію їх  створення, прищеплювати дітям любов до книги, до читання, актуалізувати знання дітей про прочитані твори; вчити виразно читати вірші напам'ять, інсценізувати інформацію; ознайомити з правилами зберігання книжок, знайомство з українською книгою і подальше використання її в навчальних цілях;

розвивати пам'ять, увагу, уміння визначати головне; розвивати творчість дітей;

виховувати бажання читати багато, постійно, виховувати бережливе ставлення до книжок.

(Слайд 1)

 Вчитель.  Дуже добре, коли у людини багато друзів. Поділившись із другом радістю - її стане вдвічі більше, поділишся бідою – її стане вдвічі менше. Справжній друг ніколи не підведе, завжди прийде на допомогу. А у вас є друзі? (діалог з учнями)

 

ІІ ведучий. Але сьогодні ми поведемо розмову про незвичайного друга, дуже мудрого, який не вміє говорити, але навчає нас розумним наукам, розповідає цікаві пригоди, про дива, про навколишній світ - близький і далекий, веде нас до Країни Знань.    (Слайд 2)

 

Учень. Бачить – не бачить

Чути - не чує.

Мовчки говорить,

Дуже мудрує.

Часом захоче-

Правди навчає,

Іноді бреше,

Всіх звеселяє.

Люба розмово,-

Будемо, діти,

З нею довіку

Жити – дружити.

Хто ж то такая

В світі щаслива,

Мудра, правдива

І жартівлива?

 

Учні. Книга!

 

Вчитель. Чи готові ви зустрітися з книгою?

Заходить книга

 

І ведучий. Правильно, книга.

Усе , чим ви цікавитесь,

Ви знайдете в книжках,

На всі питання - відповіді

На їхніх сторінках.

1 учень:  Дорогі  учні, шановні гості.

              В  нас  сьогодні книжчине свято.

             Будемо  разом його  відзначати,

              Книгу – друга  шанувати.

2  учень:  Дружба  з книгою - це свято,

                Не було  б його у  нас,

                Ми  б  не  знали так  багато

                Про  новий  та  давній час.

3 учень:   В  кожнім домі, в кожній  хаті,

                І  у  місті, й на селі -

                Хто навчився вже читати

                Має книжку на столі. 

4 учень: Книги дружать  з дітворою,

              Полюби їх у житті -

              І  улюблені герої

              Будуть  друзями в  путі.

 

Вчитель:  Це просто  чудово, що ви  прийшли  на  наше свято. На вас чекає зустріч  з улюбленими  героями. На  святі ви  дізнаєтеся про створення  книг. Але  спочатку  скажіть:  чи всі ви  любите  мандрувати?

Отож ми сьогодні з  вами відправляємося  в подорож до Країни книг.

Кожен клас  отримає  певний маршрут, по якому  буде подорожувати, та  відвідає станції:

  « Історична»,

 «Українська»,

 «Загадкова»,

«Бібліотечна»,

«Підсумкова».

                              (Слайд 3)

Станція «Історична»

 

Вчитель:  Великий  шлях подолала книга, поки набула  сучасного  вигляду. Про  те,   як з`явилася  книга, вам  розкажуть  історики  класу.  (Слайд 4)

 

  1. учень:  Давним-давно  на  Землі  не  було ніяких книг, бо  люди  не вміли  їх  виготовляти. «Сторінками» найдавніших книг  служили  глина,  камені, стіни печер, посуд, щити, листя  та  кора  дерев, шкіра  тварин, бамбук, папірус, шовк.  Ось такі  книги  були насправді.
  2. учень: Розмочували глину, робили  з неї невеличку  пластину, і по вогкій  поверхні  писали  спеціальною паличкою. Потім  табличку сушили на сонці або випалювали  на вогні, щоб не кришилася.

 

Вчитель: Та  хіба  в  такий спосіб  багато напишеш? До того  ж  книги  із  глини  були дуже  важкі і  незручні.

3 учень: У колишній столиці Єгипту  Фівах  зберігається така  кам`яна книга, «сторінки»  якої сягають  у ширину  40 метрів.

 

4 учень: Найпоширенішим  матеріалом  книг у  Київській Русі був берест – тонкий  лист березової кори. Кістяними  або мідними  стрижнями  наносили літери.  Звичайно  , такі  книги  швидко  ламалися  і розсипалися.

 

5 учень:  Зовсім  нове життя у  книг почалося, коли винайшли  друкарський верстат. «Батьком» книгодрукування вважається німецький  майстер Йоганн Гутенберг. Зробив він  свій винахід  у 1450 році.  Його книги стали дешевшими і  зручнішими.(Слайд 5)

 

    А його спосіб  друкування існує  і досі.  Понад 400 років  тому в старовинному  місті  Острозі було надруковано  перший  вітчизняний «Буквар».

6 учень: У  книгах  зібрано всі знання, надбані  людством  за часи його існування. Без книги  не  можна ніким  стати, набути професію, побудувати дім, виростити  дерево, чи  гарні овочі, займатися домашнім господарством. Усе ви робитимете краще, якщо  візьмете  собі  в помічники книгу, досвід інших  людей. Книга  потрібна  людині.  Як  повітря, як  світло.  З нею цікавіше і  змістовніше  жити.

 

Вчитель: Дякуємо, вельмишановні, за ваші  цікаві  розповіді.  А ось завдання від наших істориків, нам потрібно створити таймлайн про книгу.  (Слайд 6)

 

  • Нагадамо, що ми називамо таймлайном? ( Створена в у хронологічному порядку подієва стрічка).
  • А як перекладемо на українську мову? ( часоряд, часоплин, часолінія)
  •  

Тамлайн про книгу

   (Слайд 7)

 

 

Вчитель:.  А вас ми  проводжаємо на іншу  станцію.

 

Станція   «Українська»

І ведучий. Здавна наші предки любили і шанували книги. Так, щоб вони довше зберігалися, титульні сторінки їх часто були із шкіри, прикрашені коштовним камінням, перлинами.

ІІ ведучий. Перша літера, як правило, писалася великою червоною, прикрашалася квітами, зображенням дивовижних звірів. Звідси й вислів: «Писати з червоного рядка». Звісно, що така книга могла коштувати стільки, скільки, наприклад, корова.  (Слайд 8)

І ведучий. І перш, ніж стати книгою у сучасному вигляді, вона пройшла складний, довгий шлях. Народилася книга давно. А її «хрещений батько» – Іван Федоров. Перша друкована книга з’явилася  у 1574 році і мала назву «Апостол». Понад 10 років працював Федоров над створенням друкарні, цілий рік друкував свою першу книгу.

(Слайд 9)

ІІ ведучий. За своє життя Іван Федоров видрукував лише кілька книжок, серед яких є і перший слов’янський «Буквар». На могилі першого друкаря у Львові викарбовано напис: «Друкар книг, перед тим небачених»

 

І ведучий.  З основами друку в Європі були знайомі ще у ХІІІ столітті. Однак, до ХVI століття найпоширенішими були літописи – своєрідні книги, «щоденники», де нотувалися щорічні події. Писали їх літописці на бересті-корі звичайної берези. Справа була нелегкою – літописець часто стояв на колінах і старанно виводив літери. Літописи зберігаються дуже довго – століття. 

 

І ведучий. Кращим матеріалом, ніж папірус, була вироблена шкіра телят і ягнят. Це був тонкий і міцний матеріал – пергамент. До нас дійшло написане на пергаменті «Остромирово євангеліє». Чим тільки не писали люди! І гострим каменем, і кісточками, а пізніше – різними ручками.

 

ІІ ведучий. Де й коли з’явився сучасний папір?

І ведучий. Його винайшов китаєць Цай–Лунь ще в ІІ ст. нашої ери. До Європи папір потрапив значно пізніше – в XІ–XІІ ст. Найстарішому паперовому документі України – 600 років.

ІІ ведучий. Виготовляючи книги, люди навчилися зберігати їх. Скарбницями книг називають бібліотеки.

І ведучий. Давні єгиптяни називали їх «аптеками» для душі тому, що книги робили людську душу благородною, а розум сильним.

 ІІ ведучий. В Україні перша бібліотека з’явилася за часів Київської держави. Її створив Ярослав Мудрий у 1037році.

 

Дівчинка.

                Ось так книжки з’являлися на світ,

                Цікавий шлях пройшли вони віками.

                Пролинуло земних багато тисяч літ,

                Як книжка опинилась перед нами.

Хлопчик.

                Така, як зараз на столі лежить.

                Легка, красива, звична, паперова.

                А час нестримно в космосі летить,

                І щось мінятись, певно, буде знову.

 Дівчинка.

                Комп’ютерний настав нестримний час,

                Прогрес такий, що годі і встигати.

                І щось, звичайно, зміниться для нас,

                Але не зможе людство не читати.

 Хлопчик.

                Можливо, книжка змінить власний вид,

                Сторінки не стиратимуться вічно.

                Та поки на землі живе наш людський рід,

                То й книжка буде жити – це логічно.

 Дівчинка.

          Книжки приємно прочитать,

 А спробуй їх створити!

 Тонке мистецтво – друкувать,

 Якого треба вчитись.

          

( Перегляд відео «Як твориться книга») https://youtu.be/9_i7CS1WDYw

(Слайд 10)

Станція «Загадкова»                     (Слайд 11)

 

 На сцені відбувається розмова між двома учнями

 

  • Чи знаєш ти, де знаходиться одна з найбільших старовинних книг у світі?
  • Ні.
  • А ви, друзі? Вам цікаво дізнатися ?
  • Так.
  • Вона знаходиться у Державній бібліотеці в Німеччині, у Берліні.
  • А що це за книга?
  • Це гігантський атлас вагою 120 кг. Він занесений у «Книгу рекордів Гіннеса».
  • А коли цей атлас побачив світ?
  • У 1661 році.
  • Якщо цей атлас важить 120 кг, то, цікаво, які ж у нього розміри?
  • Уяви собі: 170см на 110см!
  • Ого! Цікаво було б знати, яка найменша книга на світі. Як думаєш, є така?
  • Звичайно! Абсолютний рекорд по мікровиданнях належить також німецьким майстрам. Вони створили книжку форматом трохи більшу  ніж 2 мм.

 

Вчитель: Відгадати загадку і зімітувати  даний  предмет: З  яких  казок  наші  герої?

 

Довгі ноги, довгий  ніс,

Прилетів - обід  приніс.

Смачненьких  жабеняток

Для  своїх  маляток    (журавель)

 

Батьків  не  має,

В  лісах  літає.

Кладе яєчка

В чужі гніздечка.   (зозуля)

 

Хто  з хвостиком і  з  вушками,

У  кого  лапки  з подушками?

Як  іде, ніхто не чує,

Тихо, крадучись  полює.

І  маленькі, сірі  мишки

Утікають  геть  від… ( кішки)

 

Крильця  має,  а  не  літає.

Змалечку  воду  полюбляє.

До  всіх  гукає «кря-кря».

Здогадались…  (каченя)

 

Куди  не  повзе -

З  собою  домівку  везе.

І  не  полишає,

Навіть, коли  пірнає   .(черепаха)

 

Вчитель. Зараз перевіримо, як ви знаєте художні твори англійською мовою.

( Прослуховування уривків аудіотворів англійською мовою).

 

Потрібно назвати назву твору та його автора.

  1. Робінзон Крузо. Данієль Дефо.
  2. Аліса в країні чудес. Льюіс Керолл
  3. Синдбад моряк. Арабські казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Слайд 12)

 

 

Станція «Бібліотечна»                       (Слайд 13)

 

 І ведучий . У нашої Книжки є свій дім, звідки вона прийшла до нас – це

бібліотека. Господар у книжковому домі –бібліотекар.

 Сьогодні на наше свято завітали завідуюча бібліотекою Наталія Володимирівна та бібліотекар Вікторія Олегівна.

 Надаємо їм слово.

Завідуюча бібліотекою. Дорогі читачі! Замисліться, яке місце у нашому житті займає хороша книжка, як її потрібно берегти і шанувати. Вони дуже різні: розумні, хоробрі та сміливі. І так буде весь час: і дорослими станете, а з вами назавжди залишаться друзі – герої улюблених книг.

  Людство навіть пам’ятники поставило своїм улюбленим героям. У США стоять на п’єдесталі два хлопчики, ви знаєте їх! Це Том Сойєр та Гек Фінн. У Франції ви можете побачити пам’ятник сміливому д’Артаньяну  , герою «Трьох мушкетерів». В Італії на вас чекає довгоносий Піноккіо – старший брат Буратіно. А в Данії ,у Копенгагенському порту, дивиться на море ніжна Русалонька, героїня казки Г.Х.Андерсена. Герої улюблених книг надихають нас у житті , вчать бути добрими, чуйними, справедливими.

   Бережіть книги, не псуйте їх, вони ваші вірні друзі!

 

ІІ ведучий.  На святі присутній і шкільний бібліотекар –  

Бібліотекар. Слово «бібліотека» грецького походження, а перекладається воно так: бібліо - книга, тека – зберігання, тобто місце для зберігання книг. Ніщо за своєю силою не може зрівнятися з книгою . Книга – це віконце у світ. В бібліотеці багато різних книг (розповідає про фонд бібліотеки, демонструє книжкову виставку). Бажаю вам прочитати найкращі книги, багато хорошого з них взяти для себе , порозумнішати і ніколи не розлучатися з книгою.

 

                                                ( Слайд 14)

 Вчитель. Робота бібліотекаря схожа на вогнище, яке горить уночі. Це полум’я і освітлює, розганяючи темряву, і зігріває того, хто потребує тепла. .

 

 

 

 

                                                   (Слайд 15)

Вчитель:  На  нашій  станції  вас  теж чекають цікаві  завдання. Вам  треба з`єднати ліву  і  праву частини  так, щоб утворилося прислів`я  і пояснити  їх.

 

Книга - твій друг, без неї…          багато  знати.

Дім  без  книги  …                         вікно.

Книги читати  …                           як  голова без розуму.

Знання – сонце. Книга …             як  без рук.

 

                                                  (Слайд 16)

Станція:  «Підсумкова»

 

Вчитель. А чи знаєте ви правила поводження з книгою?

                                                 (Слайд 17)

Учень.

  1. Книга – твій друг і порадник, бережи її.
  2. Бережи книжку свою, бібліотечну чи позичену

у товаришів.

  1. Мий руки перед читанням.
  2. Не пиши на сторінках книги.
  3. Не загинай листочків в книзі, зроби гарну закладку.
  4. Нічого не ложи в книжку, щоб її не рвати.
  5. Не слинь пальці, коли перегортаєш сторінки.
  6. Загорни книжку в папір.
  7. Не давай підручників молодшим братикам

чи сестричкам, щоб вони її не порвали.

  1. Зберігай книжку в шафі чи на полиці.
  2. Розірвану книжку підклей.
  3. Бережи свою книжечку!

 

Учень. Дорогі друзі, ми хочемо  побажати вам, щоб ви  пам’ятали прості

правила, які допоможуть вам у житті

  • Якщо хочеш поговорити з кимось – розгорни книгу.
  • Якщо ти занудьгував – візьми книгу.
  • Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її у книзі.
  • Якщо прагнеш знайти друга – подружись із книгою.
  • Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.
  • Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.

 

Вчитель. Читайте, читайте й читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.

 

Учень. Кожна  книжка – це  друг, що веде нас у  дивовижний світ, знайомить  з  прекрасними  людьми. Читаючи їх, ви самі  стаєте  добрішими, мудрішими, сильнішими.

А  які правила  поводження  з книгою  ви взяли  для себе?

(діти називають правила)

 

Учень. Вчіться , діти , мудра книжка

Скаже вам чогось багато,

З того , що колись другими

І посіяно, й пожато.

Учениця.  Учітеся, любі діти, читайте,

Як та бджілка меду з цвіту, розмову збирайте.

 

Учень.  Багато мусим знати

Про все, що є навкруг.

Тож слід книжки читати,

Бо книга – вірний друг.

Вона поможе дуже

Обрати вірну путь

Де б ти не був, мій друже.

 

Діти Про книгу не забудь.

 

Вчитель. А зараз ми проведено нагородження найкращих читачів 4-Б класу!

Підсумки літніх читацьких досягнень. (Слайд 18,19)

 

.(Нагородження кращих читачів дитячої бібліотеки грамотами та цінними подарунками )

Вчитель. На станції «Підсумкова» ми отримали конверт із завданнями.

Сьогодні я хочу познайомити вас з новинками книг, що з’явились у нашій класній бібліотеці. Від вас прозвучала ідея, щоб цьогоріч у нашому навчальному проєкті використати книги. Тому ми з вами працюватимемо над  проєктом «Відомі українці». І ви зможете використати інформацію і з наших книг.

 

Вчитель. А  я  нашу  гру -  подорож хочу завершити    такими словами:

Любі, хлопчики й дівчатка!

Закінчилось наше  свято,

Ми вам хочемо побажати –

Книг  багато прочитати.

 

Вчитель. А зробивши аналіз ваших прочитаних досягнень, найбільше вам подобаються казки, тому запрошую до себе усіх. (пісня)

 

Пісня «Мої казки » муз. Л. Соболевської , сл. Наталії  Рудої

 

1.Ось книжечка маленька, в ній – схованка чудес.

Там виріс біб великий аж до самих небес.

Рій казочок веселий живе на сторінках.

Я скарб такий чудовий тримаю у руках.

Приспів(двічі)

Казки мої улюблені, улюблені казки.

Хоч їх напам’ять знаю, читаю залюбки.

2.Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза

І роги наставляє Коза їй Дереза.

Юнак Котигорошко врятує цілий світ,

Царівна – несміяна усіх нас розсмішить.

Приспів(двічі)

3.Ось море синє-синє, там – рибка золота

І біла скатертина чарівна, непроста.

Тікає від бабусі маленький Колобок.

Замовкли всі звірята – напевно, близько вовк.

Приспів(двічі)

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Позакласні заходи
НУШ
Інкл
Додано
10 травня 2023
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку