Урок-подорож з української мови "Закріплення буквосполучень дж, дз, звуків [дж], [дз], [дз']"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку з української мови з використанням ігрової методики, інтерактивних технологій, мультимедійних засобів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок - подорож  у Задзеркалля

(1 клас)

 

Тема:

 Закріплення

буквосполучень дж, дз,

звуків [дж], [дз], [дз']

 

 

 

 

 

вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії

Чернівецької ЗОШ І-ІІІст. №27

вул.Воробкевича 19, м. Чернівці 58032

Валентина Софроній

(т.0506137156)

 

 

 

 

 

 

 

Чернівці

Тема: Закріплення буквосполучень дж, дз, звуків [дж], [дз], [дз']

Мета:

  • Закріпити написання буквосполучень дж, дз, їх звукове значення, поповнювати словниковий запас учнів.
  • Розвивати мовлення дітей, уяву, пам'ять, фантазію, міркування, старанність, каліграфічне письмо.
  • Виховувати почуття краси, самоконтроль, вміння співпрацювати в парі, в групах.

Обладнання: презентація, велике дзеркало, картки із словами, малюнки, завдання.

Тип уроку: урок-подорож,  закріплення.

 

Хід уроку

І. Організація класу

1.Енергоджайзер:

-хто любить навчатись – плесніть,

- хто мову бажає вивчати – затупотіть,

- хто любить працювати з друзями – потисніть руку,

-хто готовий працювати – сідайте.

 

Девіз: розум твій найкращий скарб, коли з ним ти маєш лад.

Бажаю вам на уроці бути допитливими, активними, уважними, старанними.

 

ІІ. Актуалізація знань

1.Гра «Кубик»

Кубик кидаю про букву розповідаю: дж, дз, г, й, щ, ь.

2. Загадка (джміль)- викласти на парті

Летить дід , сів на цвіт, волосинки розгортає, солоденького шукає.

3.Скласти пазл (гудзик), підібрати правильну звукову схему

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку

1. Темою нашого уроку буде «Закріплення написання буквосполучень дж, дз, звуків [дж], [дз], [дз], їх звукове значення, збагатимо словниковий запас, будемо співпрацювати в парі, в групах.

І потрапимо у … (хвилинка фантазії, звучить музика, учні висловлюють припущення) допоможе гра.

 

 2.Гра «Букви» (букви  рядами ходили – запам’ятати їх просили)

д  з  е   р  к  а  л  о  ----- країна Задзеркалля. - Яким ви його уявляєте? (вішаю дзеркало)             

  • У задзеркаллі все навпаки і часто виникає плутанина, тож давайте все виправляти.

ІУ. Закріплення вивченого

1.Мовна розминка: дз - …дзь, дза - …дзя, дзо -… дзьо,  дзу - …дзю,  дзи – дзі.

І щоб ми не плутали проведемо калігр. хв

2.Каліграфічна хвилинка: Дз дз ….. Дж  дж …    дзьоб  дзю   дзя  дзи   дже  джи

(обвести одну літру)

Зошит правильно кладу, вирівняю спину, ручку правильно візьму, гарно букви запишу.

 

Фіз..хв

 

3.Гра «Слова у Задзеркаллі» (учень бере картку і читає слово у дзеркалі)

-до нас потрапили слова із задзеркалля, спробуйте прочитати і запам’ятати їх.

Ьздег, агизд… (слова: ґедзь, дзиґа, джерело, дзвоники, джем, дзьоб)

4.Запис слів «Самодиктант»

-напишіть слово, що означає назву польової квітки (дзвоники)

- напишіть слово до ознак –міцний, пташиний (дзьоб)

- напишіть, що це на малюнку? (дзиґа)           вислів: крутиться як дзиґа.

(обмін зошитами, перевірка з екрану)

5. Робота в парі. З’єднати слова правої і лівої частини:

Дзвенить          бджола

Дзижчить         пісня

Дзюрчить        дзбан

                         Струмок

- яке слово не використали? (пояснити і показати дзбан)

Фіз…хв. для очей  (жук у дзеркалі)

 

Марійка у дзбані принесла батькові води. (запис речення на дошці, пригадування правил)

6. Робота в групах.(об’єднайтеся за фігурами)

Слова в дзеркалі зачаклували: весна(навес), дзвінкі(кідзвін), джмелі(меджлі) відновіть їх.

-в яких словах більше букв ніж звуків? Чому?

Об’єднайтесь у групки за кольором:  Вставте у речення потрібні розчакловані слова.

Над квітами загули … .Настала тепла …  . По лісових стежках біжать … струмки.  

Розташуйте речення послідовно.

 

У.Підсумок

1. Над якими буквосполученнями ми працювали?

Гра «клубочок слів»

2.Підсумкова бесіда:

  • Чи сподобалась пригода у задзеркаллі?
  • Що запам’ятали?
  • Найлегше було …
  • Складно було …

 

 

 

 

 

Використані джерела:

1. Ефективний урок. Початкова школа/  Л.Кравчук, Київ: Редакція газет  з дошкільної та початкової освіти, 2013

2. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації / Г.О. Анісімова, О.В.Нікуло-чкіна, Тернопіль: Мандрівець, 2012

3. Ігрові методики роботи з учнями 1-4 класів / О.В.Скворчевська , Харків «Основа» , 2008

4.Газети «Початкова освіта»

5.Інтернет ресурси

 

 

Гра «Кубик кидаю,  про букву розповідаю»

D:\1 клас\Курси_поч_кл_ЗОШ-27\IMG_2194.JPG

 

Читання слів у Задзеркаллі

D:\1 клас\Курси_поч_кл_ЗОШ-27\IMG_2204.JPG

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
1760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку