Урок-подорож з використанням методів активізації пізнавальної діяльності учнів "Океани."

Про матеріал

Навчальна мета: перевірити рівень навчальних досягнень учнів по темі «Океани»; узагальнити та систематизувати знання учнів; закріпити практичні навички роботи з картою; вчити користуватися здобутими географічними знаннями, джерелами інформації; розвивати навички роботи з контурною картою, атласом , додатковою літературою; розвивати навички порівняльного аналізу природи океанів, самостійність логічного мислення; бережливе ставлення до одного з багатств природи — води; пізнавальну активність і самостійність, бережне ставлення до багатств океанів.

Перегляд файлу

 

Конспект  уроку з використанням методів активізації пізнавальної діяльності учнів

 

ТЕМА: «ОКЕАНИ» 7 клас

 

Навчальна мета: перевірити рівень навчальних досягнень учнів по темі «Океани»; узагальнити та систематизувати знання учнів; закріпити практичні навички роботи з картою;  вчити користуватися здобутими географічними знаннями, джерелами інформації;

Розвиваюча мета: розвивати навички роботи з контурною картою, атласом , додатковою літературою; розвивати навички порівняльного аналізу природи океанів, самостійність логічного мислення.

Виховна мета: бережливе ставлення до одного з багатств природи — води; пізнавальну активність і самостійність, бережне ставлення до багатств океанів.

Обладнання: карта світу, карта океанів, контурні карти, атласи, конверти, картки, комп’ютерні програми для 7 класу; фільм « Краски Землі », маршрут подорожі, вислови , скринька.

Тип уроку: перевірка та оцінювання знань.

Форма проведення: урок-подорож.

Епіграф: „Океан – це постійний рух, любов і вічне життя”

Ж. Верн

Хід уроку:

І. Організаційний етап

( підготовка індивідуальних завдання учнями )

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Ми часто чуємо Земля -  блакитна планета. І дійсно якщо на карту Землі подивитись, землі на Землі 1/3. Нашу планету правильніше було б назвати планетою Океан.

Глянь на глобус – голубий:

Океан то Світовий.

Океани він єднає,

Їх чотири в собі має:

              Індійський  -  він самий  (ЯКИЙ? )…. ( солоний ) у світі,

              Океан Атлантичний славен  ( ЧИМ?)своїми …. (хребтами)

              Льодовиковий весь час спить під ( ЧИМ?) … ( льодовиками)

              А Тихий – не тихий, а зовсім бурхливий, глибокий і самий( який?)

                                                                                                       ( великий)

Учитель:

Запитання: Яке походження  слова « океан »?

Учні: Слово „Океан” прийшло від давніх греків, так вони назвали безперервну водну оболонку Землі, що немовби величезна ріка обтікала світ з усіх боків.

Світовий океан – це основна частина гідросфери, в якій зосереджено 96,5% всієї води планети.

Світовий океан  це безмежні простори, з своїми особливостями і властивостями:

- солоністю.

- температурою.

- рухом води.

- природними ресурсами;

- органічним світом;

ІІІ. Узагальнення знань з теми:

Учитель:

А на сьогоднішньому уроці  всіх Вас запрошую в завершальну мандрівку по океанам словами відомого письменника Жюля Верна :

«Ви совершите путешествие в страну чудес! Смена впечатлений взволнует ваше воображение. Вм не устанете изумляться виденному,..), Я хочу еще раз окинуть взглядом все, что мной изучено в морских глубинах, не однажы, мною исследованннх! Вы будете участником моих научннх занятий... — и Мировой океан раскроет перед нами свои тайны!»

Ж. Верн.

А ще хочеться, щоб ви в нашій мандрівці були справжніми дослідниками і мали такі ж риси, як герої  творів Жюля Верна - мандрівники, вчені, винахідники, дослідники - завжди розумні, вольові, шляхетні й людяні. Вони не знають, що таке вагання, суперечності, сумніви.

Обравши мету, вони йдуть до неї, долаючи всі труднощі й небезпеки. Вони невтомно борються за свободу і справедливість, захищають бідних і знедолених.

Сподіваюся, що кожен з вас зуміє продемонструвати свої знання і дії на уроці і оцінить свої знання за допомогою картки.

Я + ДІЇ НА УРОЦІ

 1. Я знаю___________________________

 2. Я  захоплююсь і захопився__________

 3. Я - член експедиції________________

 4. Працюю  в парі___________________

 5. Мої досягнення___________________

 6. Моя оцінка. ____

 7. Оцінка команди.___

 Під час подорожі будьте уважними! Вам потрібно скласти звіт цієї подорожі – це завдання додому.

Запитання:

Діти! А яку мету і завдання ви  поставите  для цієї подорожі?

Учні: - повторити географічне положення океанів;

           -  рельєф дна ;

          - основні закономірності клімату і водних мас;

           - своєрідність природи океанів;

          - закріпити  знання карти;

          - звернути увагу на збереження  органічного світу  і охорону Світового океану.

Учитель:

Так, ми пригадаємо, узагальнимо знання  які ви отримали на попередніх уроках. А можливо і дізнаємось щось нове, адже  Світовий океан такий загадковий і таємничий, має безліч скарбів, можливо ми їх знайдемо. Звернемо особливу увагу  на охорону вод Світового океану.

Завдання ми визначили. А що на вашу думку. Ще потрібно для  подорожі?

Учні: ( корабель, команда, командир )

Учитель:

А щоб визначити команди і їх склад, це можна зробити побажанню, а ми  по картографічному жеребкуванню.

Завдання: кожному учневі я роздаю  фрагменти карти з контурами океанів, ви їх складаєте і ви отримаєте назву океану. По назвах океану формуються команди.

(4 команди).

Виберіть капітанів команд.

( учні формують групи, один учень  помічник для оцінювання команд.)

КОМАНДИ:

І.  Атланти                ІІ. Індіанці

ІІІ. Тихоокеанці               ІY. Арктика

Учитель:

Завдання:  за 1 – 2 хвилини складіть римований  віршик про  свій океан, що підтвердить готовність ваших  команд.

Тихоокеанці:

Тихий океан — Великий.

Він Магелланом ще відкритий.

Це Магеллан як відкривав,

Тихим сам його назвав.

                                                   Атланти:

Атлантичний океан, ось дивись,

З північчю і півднем подруживсь.

                                   Він Америки торкається,

                                   З Африкою родичається.

Індіанці:

В океан індійці стали

Та Індійським і назвали.

Хочеш вір, а чи не вір,

Він Індійський із тих пір.

                                                       Арктика:

Океан — Північний зветься,

                                        Льодовитий додається.

Крига там міцна, страшна

                                            І не тане вона.

Учитель:

Я зрозуміла, що  команди готові.

Учні:

Яке ж обладнання  вам потрібно для  подорожі. (карти, атласи, підручники, додаткова література).

Отже в мандрівку, попутного вам вітру і ніяких перешкод.

Учень:

З Сміли ми вирушаємо до Черкас .Потім пливемо по Дніпру до Чорного моря. Через протоку Босфорд і Дарданели пропливаємо в Средземне море, через Гібралтарську протоку ми випливаємо в Атлантичний океан. Ми бачимо безкраї простори води, пахощі морів, крик чайок.

Прямо по курсу ми бачимо  маяк.

Ми наближаємось до Канарських островів.

Учитель:

Запитання:

А що ви знаєте про ці острови?

Це перша наша  зупинка, там нас чекають загадкові  пошта .

  1.               Зупинка «ПОШТОВА »

Учитель:

( в великому конверті )

Послання.

Шановні часники мандрівки! Карта – друга  «мова» географії.

А чи знаєте ви її ? Географічне товариство перевірить рівень ваших знань за допомогою завдання.

Завдання: На картках написані назви островів, протоків, заток, морів всіх океанів. Ваше завдання  розкласти їх в відповідні конверти з назвами Океанів. І кожна команда вибирає одного учасника який показує географічну номенклатуру на карті  відповідно свого океану, учасник іншої команди його запитує. ( прикріплює прапорці відповідного кольору).

1. Японське море.  Т

2. Берінґова протока. Т

4. Острів Ісландія. А

5. Мадагаскарська течія. І

6. Бенгальська затока. І

7. Червоне море. І

9. Чорне море  А

10. Біле море.А

11. Південнокитайське море. Т

12. Острів Ґренландія. А

13. Гольфстрім.  А

14. Перська затока.  І

15. Мексиканська затока. А

16. Острів Шрі-Ланка. І

17.Бареневе море  Л

18. Півострів Таймир Л

о. Нова Земля Л

о. Вікторія  Л

Великий Барєрний риф  Т

Учитель.  Географічне товариство  переконалось, що ви знаєте карту і не заблукаєте, дає дозвіл для подальшої мандрівки.

Рухаюємось далі. Попереду  нас цифра  8742 м. Що ця цифра означає в Атлантичному океані?

2. Зупинка ЦИФРОВА

Завдання : вам дані різні цифри, ви повинні визначити що воно означають для Світового океану.( кожній команді роздається однакові завдання)

1820 р.  – перше навколосвітнє плавання Магеллана;

11022 м. – Маріанський жолоб;

10 тис. кількість островів в Океанії

178,7 млн.км  - площа Тихого океану

14,1 млн. км  - площа Пів. Льодовитого океану

42% - солоність Червоного моря

40 С – температура П.Льодовитого  океану.

ширина 75 км  глибина 700 метрів – течія Гольфстрім;

Учитель. Дуже добре і ми рухаємось далі ( стрілкою показано на карті ).

А ось ми бачимо скриньку.

Це незвичайна скринька. А з чим вона повинна бути на вашу думку?

3. Зупинка СКРИНЬКА СКАРБІВ    

( в скриньці кольорові камінчики і цікаві запитання до кожної команди балів за правильну відповідь)

Які коштовності можна знайти в океані?

  1.               Чи існує море без берегів?
  2.               Назвіть кольорові моря.
  3.               В яке море Індійського океану не впадає жодна річка?
  4.               Як змінюється температура і солоність води в океані ?
  5.               Який півострів говорить про свою величину?
  6.               Форма якого півострова нагадує жіночий чобіток?

Учитель . Скарби  знань ми знайшли. І рухаємось далі.

І наближаємось до най, най. най Океану. Якого?

4. Зупинка  НАЙ, НАЙ, НАЙ .

Завдання:

Пригадати рекорди і унікальність кожного океану з приставкою най.

5. Зупинка « Царство Нептуна »

„Океан – це постійний рух, любов і вічне життя”

Океан –це особлива планета життя. Відомо, що зараз в океані мешкає біля 160тис. видів тварин і 10тис. видів подорослів. Але це число постійно змінюється, при вивчені і дослідженні знаходять все нових і нових представників органічного світу. Тільки під час експедиції на Челенжері було знайдено 4417 нових видів рослин і тварин.

Запитання: Які види риб можна зустріти в океані?

Чому з кожним роком все біднішим  стає органічний світ океану?

З чим це пов’язано?

Учитель:

Задача:

Яку частину Світового океану щорічно забруднюють танкери, якщо  залишки нафти, яку вони викидають у воду, складають 2 млн. тонн, і а одна тонна нафти забруднює 112 км2 поверхні води?

Які зміни може спричинити забруднення нафтою гідросфери?

Учні: Розв'язання проблеми.

Морська аварія – розлив нафти – зменшення надходження світла  - зміна водно – сольового складу –  загибель рослин і тварин.

Учитель: А далі ми  припливаємо до суворого, холодного, складного в різних планах океану. І тому пройшовши цей шлях ви отримаєте результат вашої подорожі.

ІV. Підсумок уроку.

Заповнення карток.

Запитання:

Чи досягнули Ви мети, яку ми ставили з вами перед початком уроку?

Учні висловлюють свої враження і роблять підсумок уроку. Оцінювання команд і учнів.

V. Домашнє завдання: Скласти  звіт про мандрівку. Кросворд.

1

docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
1213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку