Тема:Узагальнюючий урок математики «Подорожуємо країною: спостерігаємо, міркуємо, лічимо»
Мета: закріплювати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах 20; вчити розв’язувати задачі вивчених типів;вдосконалювати вміння учнів виконувати додавання та віднімання різними способами; розвивати логічне мислення, пам'ять , увагу, математичну мову; пробуджувати інтерес до предмета через гру, логічні завдання; виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Тип уроку : урок узагальнення й систематизація знань.
Обладнання: конструктор Lego (6 цеглинок), головоломка Танграм, кубики настрою.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
1. Привітання з гостями.
- Давайте подаруємо один одному гарний настрій і заспіваємо нашу улюблену пісню. («Щастя»)
2. Психологічне налаштування. Мотиваційний вірш.
Емоційне налаштування. Кубики емоцій.
Подивились всі на мене,
Усміхнулися усі.
Хто готовий до роботи?
Бачу,бачу, молодці!
Як ми будемо працювати?
Діти: - Дружно і активно.
А у зошитах писати?
Діти : Охайно і красиво.
Ну, а як відповідати?
Діти: Швидко, точно, вміло.
Тож часу з вами не гаймо, і мерщій розпочинаймо!
- Запрошую на свої місця.
- При допомозі кубика настрою покажіть свій настрій на початку уроку .
3. План уроку.
- Я побачила, із яким захопленням ви мандрували протягом місяця, тому вирішила продовжити нашу мандрівку і на уроці математики. Подорожуючи, ми будемо розв’язувати цікаві задачі, приклади, головоломки.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Робота з конструктором Lego (6 цеглинок).
- У подорожі треба бути уважними
1. Вправина увагу.
2.Полічимо усно.
- Приготуйте свої цеглинки. На екрані будуть з`являтися вирази. Піднімаємо цеглинку того кольору, на якому записана правильна відповідь.
(Презентація)
3.Робота в групах з цеглинками.
- Але ж ви працювали кожен сам, а мандрувати краще з друзями.
- Які правила роботи в групі ви знаєте?
- Для нашої подальшої роботи повторимо склад чисел.
(Повторення складу чисел: 13, 14, 15, 16, 17. )
Кожній групі треба викласти своє число при допомозі цеглинок Lego. ( 3 хв.)
ІІІ.Повторення і узагальнення знань
- А тепер увага: вам потрібно розв’язати вирази і розташувати відповіді у порядку зростання. Якщо ви це зробите правильно, то дізнаєтесь куди ми будемо подорожувати.(4 хв.)
Учні розв’язують вирази і утворюють слова: ПЛАНЕТА, КРАЇНА, МІСТО, ВУЛИЦЯ, ШКОЛА.
Підсумок:
Отже, почнемо нашу уявну подорож з планети Земля.
2. Групова робота над задачею
Глобус – модель нашої Землі. (Демонстрація глобуса) Що позначають жовтим кольором? (Сушу або материки). А блакитним?(Водойми). З глобусом незручно подорожувати, тому мандрівники користуються картами.
Діти в групах досліджують карту, вставляють числові данні, складають задачу і розв’язують її.
Перевіряє одна з груп.
Або: - Яке ще запитання можна поставити до умови?
- Послухайте задачу. Про що в ній йдеться ? (про зниклі рослини і тварини)
Протягом останніх років з території України зникло 5 видів тварин, а рослин – на 7 видів більше. Скільки видів рослин зникло з території України?Скільки видів рослин і тварин зникло з території України?
Тварини – 5 в. ? в.
Рослини - ?, на 7в. більше
Аналіз задачі (Схематично)
Розв`язання
Відповідь.
Висновок:Ми всі – люди і повинні піклуватися не тільки про себе, а і про навколишню живу природу.
Оля : Я дізналась по GPS навігатору, щовідстань між Херсоном і Чорнобаївкою – 11 км. Між Херсоном і Степанівкою – 9 км. Давайте порівняємо відстані між селами і Херсоном.
Вираз 11 – 9 (на дошці)
1 спосіб. Замінюю зменшуване сумою зручних доданків.
Міркую: якщо від суми двох чисел відняти один доданок, то залишиться інший доданок.
Називаю результат.
11 – 9 = (2 + 9) – 9 =2
2 + 9
2 спосіб.
Подаю від’ємнику вигляді суми зручних доданків 1 і 8
11 – 9 = 11 – 1 – 8 = 2
1+8
Самостійна робота. Розв’язування прикладів різними способами.
Перевірка.
Учні викладають при допомозі танів макет школи майбутнього. (2хв)
+ = 10
+ = 6
_ = ?
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.