Урок «Подорожуємо країною: спостерігаємо, міркуємо, лічимо»

Про матеріал
На уроці закріплювати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах 20; вчити розв’язувати задачі вивчених типів;вдосконалювати вміння учнів виконувати додавання та віднімання різними способами; розвивати логічне мислення, пам'ять , увагу, математичну мову; пробуджувати інтерес до предмета через гру, логічні завдання; виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Тема:Узагальнюючий урок математики «Подорожуємо країною: спостерігаємо, міркуємо, лічимо»

Мета: закріплювати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах 20; вчити розв’язувати задачі вивчених типів;вдосконалювати вміння учнів виконувати додавання  та віднімання різними способами; розвивати логічне мислення, пам'ять , увагу, математичну мову; пробуджувати інтерес до предмета через гру, логічні завдання; виховувати  бережне ставлення до навколишнього середовища.

Тип уроку : урок узагальнення й систематизація знань.

Обладнання: конструктор Lego (6 цеглинок), головоломка Танграм, кубики настрою.

Хід уроку

І. Організація початку  уроку.

1. Привітання з гостями.

- Давайте подаруємо один одному гарний настрій і заспіваємо нашу улюблену пісню. («Щастя»)

2. Психологічне налаштування. Мотиваційний вірш.

Емоційне налаштування.  Кубики емоцій.

 Подивились всі на мене,

Усміхнулися усі.

Хто готовий до роботи?

Бачу,бачу, молодці!

Як ми будемо працювати?

Діти: - Дружно і активно.

А у зошитах писати?

Діти : Охайно і красиво.

Ну, а як відповідати?

Діти: Швидко, точно, вміло.

Тож часу з вами не гаймо, і мерщій розпочинаймо!

- Запрошую на свої місця.

- При допомозі кубика настрою покажіть свій настрій на початку уроку .

3. План уроку.

-  Я побачила, із яким захопленням ви мандрували протягом місяця, тому вирішила продовжити нашу мандрівку і на уроці математики.  Подорожуючи,  ми будемо розв’язувати цікаві задачі, приклади, головоломки.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з конструктором Lego (6 цеглинок).

- У подорожі треба бути уважними

1. Вправина увагу.

2.Полічимо усно.

- Приготуйте свої цеглинки. На екрані будуть з`являтися вирази. Піднімаємо цеглинку того кольору, на якому записана правильна відповідь.

(Презентація)

 

3.Робота в групах з цеглинками.

- Але ж ви працювали  кожен сам, а мандрувати краще з друзями.

- Які правила роботи в групі ви знаєте?

- Для нашої подальшої роботи повторимо склад чисел.

(Повторення  складу чисел: 13, 14, 15, 16, 17. )

Кожній групі треба викласти своє число при допомозі цеглинок Lego. ( 3 хв.)

ІІІ.Повторення і узагальнення знань

  1. Розв’язання числових виразів.

- А тепер увага: вам потрібно розв’язати вирази і розташувати відповіді у порядку зростання. Якщо ви це зробите правильно, то дізнаєтесь куди ми будемо подорожувати.(4 хв.)

Учні розв’язують  вирази і утворюють слова:  ПЛАНЕТА, КРАЇНА, МІСТО, ВУЛИЦЯ, ШКОЛА.

Підсумок:

  • Як називається наша планета? (Наша планета – Земля)
  • Наша країна – Україна.
  • Наше місто – Херсон.
  • Вулиця, на якій ми зараз знаходимося – полковника Кедровського.
  • Наша школа - № 27.
  • Що з названого має  найбільшу територію? (Планета)

Отже, почнемо  нашу уявну подорож з планети Земля.

2. Групова робота над задачею

  • На яку геометричну фігуру схожа планета? (Куля)

Глобус – модель нашої Землі. (Демонстрація глобуса) Що позначають жовтим кольором? (Сушу або материки). А блакитним?(Водойми). З глобусом незручно подорожувати, тому  мандрівники  користуються картами.

  • Продовжуємо працювати в групі. На партах у вас є карта з материками і океанами, а також аркуш, на якому будете складати і записувати задачу.
  • Ваше завдання : користуючись картою, скласти задачу про кількість материків і океанів.
  • З яких частин складається задача? ( Умова, запитання, розв’язання, відповідь)
  • Не забудьте про схему до задачі. На виконання цього завдання 5 хвилин.

Діти в групах досліджують карту, вставляють числові данні, складають задачу і розв’язують її.

Перевіряє одна з груп.

  • Хто склав  іншу задачу?
  • Чим відрізняються задачі? (запитанням і розв’язанням)

              Або: - Яке ще запитання можна поставити до умови?

  • Хто знає на якому материку розташована наша країна Україна?(Євразія)
  • Отже, наступне завдання.
  1. Робота в парі.Розв`язування задачі .

- Послухайте задачу. Про що в ній йдеться ? (про зниклі рослини і тварини)

Протягом останніх років з території України зникло 5 видів тварин, а рослин – на 7 видів більше. Скільки видів рослин зникло з території України?Скільки   видів рослин і тварин зникло з  території України?

  • Про що задача?
  • Працюємо  в парі. Прочитайте ще раз задачу. Підкресліть ключові слова  та числові дані. ( 2 хв.)
  • Які ключові слова ви підкреслили? Вставимо числові дані. (на дошці)

 

 

Тварини – 5 в.                             ? в.

Рослини - ?, на 7в. більше

  • Скільки видів тварин?
  • Скільки видів рослин?
  • Що про них сказано?
  • Прочитайте перше запитання.
  • Яке друге запитання задачі?
  • Поміркуємо. Як знайти скільки всього видів рослин і тварин зникло?

Аналіз задачі (Схематично)

 

 

 

 

Розв`язання

  1. 5 + 7 = 12(в.) – рослин;
  2. 5 + 12 = 17 (в.)

 Відповідь.

  •  Прочитайте повну відповідь. Запишемо скорочено. (17 видів рослин і тварин .)

Висновок:Ми всі – люди і повинні піклуватися не тільки про себе, а і про навколишню живу природу.

  1. Фізхвилинка (Музично-танцювальна)
  2. Віднімання чисел різними способами.
  • Відпочили? Подорожуємо далі по містам і селам України.
  • Які ви знаєте села – сусіди нашого міста? (Чорнобаївка, Степанівка, Антонівка)
  • Сьогодні для вас Оля приготувала також цікаве завдання. (Дитина дня)

Оля : Я дізналась по GPS навігатору, щовідстань між Херсоном і Чорнобаївкою – 11 км. Між Херсоном і Степанівкою – 9 км. Давайте порівняємо відстані між селами і Херсоном.

  • Запишіть у вигляді виразу на скільки відстань між Херсоном і Чорнобаївкою більша за відстань між Херсоном і Степанівкою.

              Вираз 11 – 9 (на дошці)

  • Сподобалось Оліне завдання? Подякуйте їй.
  • Розвя`жіть вираз різними способами за схемою.

1 спосіб. Замінюю зменшуване сумою зручних  доданків.

 Міркую: якщо від суми двох чисел відняти один доданок, то залишиться інший доданок.

 Називаю результат.

11 –  9 = (2  + 9)    9 =2

2  + 9

2 спосіб.

 Подаю від’ємнику вигляді суми  зручних доданків 1 і 8

11 – 9 = 11 – 1 – 8 = 2

     1+8

Самостійна робота. Розв’язування прикладів різними способами.

  • Завдання чекає. Потренуйтесь.(2 хв.)
  • Чи однакові відповіді ви отримали?
  • Так скільки буде? (8)
  • Оберіть зручний для вас спосіб і розв’яжіть ще два вирази. (1хв.)

Перевірка.

  1. Хвилинка  каліграфії.(Нумерація будинків)
  • Нарешті, ми опинилися на вулиці Полковника Кедровського.
  • Підніміть руку чиї будинки розташовані на цій вулиці.
  • Який же номер будинку  займає наша школа? (8)
  1. Головоломка «Танграм»
  • Ось ми і прийшли до нашої школи. А якою ви уявляєте її в майбутньому?Давайте за допомогою головоломки «Танграм» побудуємо школу майбутнього.Але  спочатку назвіть фігури та їх кількість, з якими ви будете працювати.

Учні викладають при допомозі танів макет школи майбутнього. (2хв)

  • Як же потрапити до нашого класу? Використовуючи числа, поясніть дорогу до нашого класу.
  1. Логічне  завдання.
  • В класі ми розв’язуємо різні цікаві завдання. Ось одне з них. (на дошці)

        +        = 10

 

       +         = 6

        _         = ?

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Ось і закінчується наша віртуальна подорож.
  • По яким територіям ми подорожували?
  • Чи комфортно вам було?Покажіть це  за допомогою Кубика настрою.

 

  • Що здивувало? (Мене здивувало…)
  • Що запам’ятали нового ? (Я запам’ятав, що …)
  • Поаплодуйте собі за успішний урок.
  • А подорожувати веселіше не тільки з друзями, але і з піснею.Давайте заспіваємо  нашу улюблену  пісню «На нашій Україні».
  • Я вам дякую за командну роботу і запрошую всіх на перерву.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Круковська Наташа
    Гарний урок. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня 2019
Переглядів
1208
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку