Урок: "Слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 2 класу Тема: Слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа. Розподіл слів на групи за значенням і питаннями. Мета: відновити раніше отримані знання про слова-предмети, слова-ознаки, слова-дії, слова, які називають числа. Формувати у дітей вміння розрізняти частини мови (іменник, прикметник, дієслово, числівник), правильно використовувати ці слова у мовленні. Збагачувати словниковий запас учнів.
Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку

з української мови

для 2 класу

 

Тема: Слова, що називають  предмети, ознаки, дії, числа. Розподіл слів на групи за значенням і питаннями.

 

Мета: відновити раніше отримані знання про слова-предмети, слова-ознаки, слова-дії, слова, які називають числа. Формувати у дітей вміння розрізняти частини мови (іменник, прикметник, дієслово, числівник), правильно використовувати ці слова у мовленні. Збагачувати словниковий запас учнів.

 

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Обладнання: Підручник, зошит, цеглинки Lego, інтерактивна панель. 

 

Хід уроку

1.Організація класу

Доброго ранку, дівчата і хлопці,

Рада вітати на цьому уроці.

 

2.Мотивація навчальної діяльності.

У нашій школі навчається дуже багато  дівчат і хлопців. Всі ви розподілені за віком по класах. А якщо уявити, що було би по-іншому, хто де хотів, там би і навчався, діти дорослого віку навчалися би з малюками. Тоді ніякого результату не було, в школі  було б не цікаво. Якщо взяти нашу рідну українську мову і порівняти її зі школою, де частини мови-це учні. Ці частини мови також поділили на групи, але не за віком, а за запитаннями, на які вони відповідають.

Слова , які відповідають на запитання хто? що ?, вирішили записати в окрему групу і назвати їх іменниками.

Слова, які відповідають на запитання який? яка ?яке? які?, вирішили записати в іншу групу і назвати їх прикметниками.

Слова, які відповідають на запитання що робити? що робив?, вирішили записати в  групу і назвати їх дієсловами.

Слова, які відповідають на запитання скільки? котрий? вирішили записати в групу і назвати їх числівниками

 

3.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо з вами працювати з такими словами. Ці слова протягом уроку будуть часто звертатися до нас за допомогою – знайти їм місце в реченні, дати відповіді на запитання. Я впевнена, що ми з вами зможемо допомогти їм і впораємося з будь-яким завданням.

 

4.Робота над вивченням матеріалу.

4.1.Робота в зошиті.

Каліграфічна хвилинка.

Щоби красиво і правильно писати,

Треба нам хвилинку каліграфії розпочати.

Ім  ім  ім’я  іменник

 

4.2.Робота з підручником. Робота в парі.

С.45 впр.116 (усно) Дайте відповіді на запитання, працюємо в парі, одна дитина задає запитання, інша-відповідає.

 

4.3.Вправа «Виклади моделі речень»

У кожного з вас є цеглинки. Кожна цеглинка позначає різні слова. Ваша задача – викласти на парті моделі речень.

C:\Users\MLD20\Desktop\красн.jpg Слово-предмет (іменник)

C:\Users\MLD20\Desktop\жовта.pngСлово-ознака (прикметник)

C:\Users\MLD20\Desktop\зелена.jpgСлово-дія ( дієслово)

C:\Users\MLD20\Desktop\синий.jpgСлова, які називають числа (числівник)

 

C:\Users\MLD20\Desktop\голуб.jpgСлова-помічники (службові слова)

 

 

 

На небі з’явилося п’ять яскравих зірочок.

Наталка принесла десять смачних цукерок.

Три червоних яблука висіли на дереві.

На тарілці лежить  три великих груші.

 

4.4.Фізкультхвилинка

 

4.5.Робота в групах

Правила роботи в групі

1. Треба слухати того учня, хто говорить.

2. Поважайте один одного.

3. Пам’ятайте про час.

4.Не заважайте працювати іншим групам.

 

 

Кожна група отримує цеглинку різного кольору.

1 група – Червона цеглинка  – слова-предмети

2 група – Жовта цеглинка – слова-ознаки

3 група – Зелена цеглинка  – слова-дії

4 група – Синя цеглинка  – слова,які називають числа

Завдання – записати по 5 слів.

Перевірка завдання

 

4.6.Вправа для очей.

 

4.7.Вправа «Встав пропущене слово» 

На екрані з’являється текст про Маленьке цуценя. У цьому тексті загубилися слова.

Завдання – Записати текст, вставивши слова із довідки. 

 

Історія про маленьке цуценя

Вранці біля хати сиділо … цуценя. Йому було лише …місяці.  Він завжди …на вулицю. Одного разу …загубилося. Він сидів біля будинку під номером… і жалісно скиглив.  Це побачила сусідська …і взяла його на руки. Цуценя … до малечі, бо йому було страшно. Дівчинка …його додому.             І більше маленьке цуценя не … на вулицю.

 

Довідка: маленьке, два, вибігав, цуценя, десять, дівчинка, притулилося, віднесла, вибігало.

 

- До яких груп належать ці слова? На які запитання вони відповідають?

 

5.Закріплення і узагальнення набутих знань.

 

6.Підсумок уроку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мілус Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
2065
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку