Розробка уроку
з української мови
для 2 класу
Тема: Слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа. Розподіл слів на групи за значенням і питаннями.
Мета: відновити раніше отримані знання про слова-предмети, слова-ознаки, слова-дії, слова, які називають числа. Формувати у дітей вміння розрізняти частини мови (іменник, прикметник, дієслово, числівник), правильно використовувати ці слова у мовленні. Збагачувати словниковий запас учнів.
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.
Обладнання: Підручник, зошит, цеглинки Lego, інтерактивна панель.
Хід уроку
1.Організація класу
Доброго ранку, дівчата і хлопці,
Рада вітати на цьому уроці.
2.Мотивація навчальної діяльності.
У нашій школі навчається дуже багато дівчат і хлопців. Всі ви розподілені за віком по класах. А якщо уявити, що було би по-іншому, хто де хотів, там би і навчався, діти дорослого віку навчалися би з малюками. Тоді ніякого результату не було, в школі було б не цікаво. Якщо взяти нашу рідну українську мову і порівняти її зі школою, де частини мови-це учні. Ці частини мови також поділили на групи, але не за віком, а за запитаннями, на які вони відповідають.
Слова , які відповідають на запитання хто? що ?, вирішили записати в окрему групу і назвати їх іменниками.
Слова, які відповідають на запитання який? яка ?яке? які?, вирішили записати в іншу групу і назвати їх прикметниками.
Слова, які відповідають на запитання що робити? що робив?, вирішили записати в групу і назвати їх дієсловами.
Слова, які відповідають на запитання скільки? котрий? вирішили записати в групу і назвати їх числівниками
3.Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо з вами працювати з такими словами. Ці слова протягом уроку будуть часто звертатися до нас за допомогою – знайти їм місце в реченні, дати відповіді на запитання. Я впевнена, що ми з вами зможемо допомогти їм і впораємося з будь-яким завданням.
4.Робота над вивченням матеріалу.
4.1.Робота в зошиті.
Каліграфічна хвилинка.
Щоби красиво і правильно писати,
Треба нам хвилинку каліграфії розпочати.
Ім ім ім’я іменник
4.2.Робота з підручником. Робота в парі.
С.45 впр.116 (усно) Дайте відповіді на запитання, працюємо в парі, одна дитина задає запитання, інша-відповідає.
4.3.Вправа «Виклади моделі речень»
У кожного з вас є цеглинки. Кожна цеглинка позначає різні слова. Ваша задача – викласти на парті моделі речень.
Слово-предмет (іменник)
Слово-ознака (прикметник)
Слово-дія ( дієслово)
Слова, які називають числа (числівник)
Слова-помічники (службові слова)
На небі з’явилося п’ять яскравих зірочок.
Наталка принесла десять смачних цукерок.
Три червоних яблука висіли на дереві.
На тарілці лежить три великих груші.
4.4.Фізкультхвилинка
4.5.Робота в групах
Правила роботи в групі
1. Треба слухати того учня, хто говорить.
2. Поважайте один одного.
3. Пам’ятайте про час.
4.Не заважайте працювати іншим групам.
Кожна група отримує цеглинку різного кольору.
1 група – Червона цеглинка – слова-предмети
2 група – Жовта цеглинка – слова-ознаки
3 група – Зелена цеглинка – слова-дії
4 група – Синя цеглинка – слова,які називають числа
Завдання – записати по 5 слів.
Перевірка завдання
4.6.Вправа для очей.
4.7.Вправа «Встав пропущене слово»
На екрані з’являється текст про Маленьке цуценя. У цьому тексті загубилися слова.
Завдання – Записати текст, вставивши слова із довідки.
Історія про маленьке цуценя
Вранці біля хати сиділо … цуценя. Йому було лише …місяці. Він завжди …на вулицю. Одного разу …загубилося. Він сидів біля будинку під номером… і жалісно скиглив. Це побачила сусідська …і взяла його на руки. Цуценя … до малечі, бо йому було страшно. Дівчинка …його додому. І більше маленьке цуценя не … на вулицю.
Довідка: маленьке, два, вибігав, цуценя, десять, дівчинка, притулилося, віднесла, вибігало.
- До яких груп належать ці слова? На які запитання вони відповідають?
5.Закріплення і узагальнення набутих знань.
6.Підсумок уроку.