Урок: "Слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 2 класу Тема: Слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа. Розподіл слів на групи за значенням і питаннями. Мета: відновити раніше отримані знання про слова-предмети, слова-ознаки, слова-дії, слова, які називають числа. Формувати у дітей вміння розрізняти частини мови (іменник, прикметник, дієслово, числівник), правильно використовувати ці слова у мовленні. Збагачувати словниковий запас учнів.
Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку

з української мови

для 2 класу

 

Тема: Слова, що називають  предмети, ознаки, дії, числа. Розподіл слів на групи за значенням і питаннями.

 

Мета: відновити раніше отримані знання про слова-предмети, слова-ознаки, слова-дії, слова, які називають числа. Формувати у дітей вміння розрізняти частини мови (іменник, прикметник, дієслово, числівник), правильно використовувати ці слова у мовленні. Збагачувати словниковий запас учнів.

 

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Обладнання: Підручник, зошит, цеглинки Lego, інтерактивна панель. 

 

Хід уроку

1.Організація класу

Доброго ранку, дівчата і хлопці,

Рада вітати на цьому уроці.

 

2.Мотивація навчальної діяльності.

У нашій школі навчається дуже багато  дівчат і хлопців. Всі ви розподілені за віком по класах. А якщо уявити, що було би по-іншому, хто де хотів, там би і навчався, діти дорослого віку навчалися би з малюками. Тоді ніякого результату не було, в школі  було б не цікаво. Якщо взяти нашу рідну українську мову і порівняти її зі школою, де частини мови-це учні. Ці частини мови також поділили на групи, але не за віком, а за запитаннями, на які вони відповідають.

Слова , які відповідають на запитання хто? що ?, вирішили записати в окрему групу і назвати їх іменниками.

Слова, які відповідають на запитання який? яка ?яке? які?, вирішили записати в іншу групу і назвати їх прикметниками.

Слова, які відповідають на запитання що робити? що робив?, вирішили записати в  групу і назвати їх дієсловами.

Слова, які відповідають на запитання скільки? котрий? вирішили записати в групу і назвати їх числівниками

 

3.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо з вами працювати з такими словами. Ці слова протягом уроку будуть часто звертатися до нас за допомогою – знайти їм місце в реченні, дати відповіді на запитання. Я впевнена, що ми з вами зможемо допомогти їм і впораємося з будь-яким завданням.

 

4.Робота над вивченням матеріалу.

4.1.Робота в зошиті.

Каліграфічна хвилинка.

Щоби красиво і правильно писати,

Треба нам хвилинку каліграфії розпочати.

Ім  ім  ім’я  іменник

 

4.2.Робота з підручником. Робота в парі.

С.45 впр.116 (усно) Дайте відповіді на запитання, працюємо в парі, одна дитина задає запитання, інша-відповідає.

 

4.3.Вправа «Виклади моделі речень»

У кожного з вас є цеглинки. Кожна цеглинка позначає різні слова. Ваша задача – викласти на парті моделі речень.

C:\Users\MLD20\Desktop\красн.jpg Слово-предмет (іменник)

C:\Users\MLD20\Desktop\жовта.pngСлово-ознака (прикметник)

C:\Users\MLD20\Desktop\зелена.jpgСлово-дія ( дієслово)

C:\Users\MLD20\Desktop\синий.jpgСлова, які називають числа (числівник)

 

C:\Users\MLD20\Desktop\голуб.jpgСлова-помічники (службові слова)

 

 

 

На небі з’явилося п’ять яскравих зірочок.

Наталка принесла десять смачних цукерок.

Три червоних яблука висіли на дереві.

На тарілці лежить  три великих груші.

 

4.4.Фізкультхвилинка

 

4.5.Робота в групах

Правила роботи в групі

1. Треба слухати того учня, хто говорить.

2. Поважайте один одного.

3. Пам’ятайте про час.

4.Не заважайте працювати іншим групам.

 

 

Кожна група отримує цеглинку різного кольору.

1 група – Червона цеглинка  – слова-предмети

2 група – Жовта цеглинка – слова-ознаки

3 група – Зелена цеглинка  – слова-дії

4 група – Синя цеглинка  – слова,які називають числа

Завдання – записати по 5 слів.

Перевірка завдання

 

4.6.Вправа для очей.

 

4.7.Вправа «Встав пропущене слово» 

На екрані з’являється текст про Маленьке цуценя. У цьому тексті загубилися слова.

Завдання – Записати текст, вставивши слова із довідки. 

 

Історія про маленьке цуценя

Вранці біля хати сиділо … цуценя. Йому було лише …місяці.  Він завжди …на вулицю. Одного разу …загубилося. Він сидів біля будинку під номером… і жалісно скиглив.  Це побачила сусідська …і взяла його на руки. Цуценя … до малечі, бо йому було страшно. Дівчинка …його додому.             І більше маленьке цуценя не … на вулицю.

 

Довідка: маленьке, два, вибігав, цуценя, десять, дівчинка, притулилося, віднесла, вибігало.

 

- До яких груп належать ці слова? На які запитання вони відповідають?

 

5.Закріплення і узагальнення набутих знань.

 

6.Підсумок уроку.

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку