20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок " Поезія ліричних образів."

Про матеріал
Тип уроку: урок поглиблення теми. Обладнання: музичні інструменти(баян), магнітофон (музичний центр, DVD), комп'ютер), нотна дошка, нотний запис, портрети компози¬торів К. Сен-Санса, М. Дунаєвського
Перегляд файлу

Тема. Поезія ліричних образів.

Мета. Поглибити уявлення учнів про виражальні та зо­бражувальні можливості музики на прикладі лі­ричних образів К. Сен-Санса. Виховувати інтерес до лі­ричних образів музики музичний смак, від­чуття краси.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти(баян), магнітофон (музичний центр, DVD), комп'ютер), нотна дошка, нотний запис, портрети компози­торів К. Сен-Санса, М. Дунаєвського

ХІД УРОКУ

1.Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні «Кольорові "ни» М. Дунаєвського. Музичне вітання.

2.Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

Гра «Музичне інтерв'ю».

«Музичний оглядач» («репортер») бере «інтерв'ю» в учнів сто­совно їхніх музичних вражень.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Основне завдання уроку: поглибити уявлення про виражальні й зображувальні можливості музики на прикладі ліричних образів; композиторів К. Сен-Санса,та М. Дунаєвського.

4. Розучування пісні композитора М. Дунаєвського «Кольорові сни».

а) Бесіда-розповідь про авторів пісні та її особливості; слухання; пісні. 

  •               Чи знайома вам музика цієї пісні? Чи слухали ви її раніше?

Відомий сучасний композитор Максим Дунаєвський — автор багатьох пісень, музики до кінофільму «Мері Поппінс, до побачен­ня» . Пісні із цього кінофільму — «Тридцять три корови», «Непо­года», «Вітер змін», «Леді досконалість», «Цирульник» — набули неабиякої популярності. Однією з пісень кінофільму є пісня «Ко­льорові сни», яку сьогодні ми й почнемо розучувати.

б) Розучування першого куплету пісні. Розучуючи пісню, слід звернути увагу на її ритмічність, на чіт­ку дикцію, інтонаційну точність виконання. Бажано також ско­ристатися нотним записом (творчими зошитами), що допоможе учням правильно розучити перший куплет пісні. Приспів слід роз­учувати на слух.

  •               З якими образами пов'язана ця пісня — танцювальними-ліричними, драматичними чи образами дитинства?
  •               Які особливості цієї пісні?

.— Інтонації яких пісень відчутні в пісні «Кольорові сни»? Композитор Максим Дунаєвський і поет Наум Олєв створили ніжний і поетичний образ чарівної країни дитинства.

Пісня вбирає в себе інтонації різних пісень і, зокрема, найвідомішої — «Вітер змін».

в) Гра «Художник».

Уявіть, що ви — художники.

  •               У яких художніх образах, кольорах, символах ви відобра­зили б свої сни?

5. Актуалізація музичного досвіду учнів.

  •               Які пісні, де відображена чудова країна дитинства, ви мо­жете пригадати?

Виконання пісень за бажанням учнів.

  •               Порівняйте образний зміст пісні «Кольорові сни» з образ­ним змістом пісні «Листя жовте».

Виконання пісні «Листя жовте» за бажанням учнів.

6. Слухання п'єси К. Сен-Санса «Лебідь».

а) Розповідь-діалог про творчість композитора К. Сен-Санса.

Сен-Санс народився в Парижі в 1835 році. Уже у п'ятирічному ві­ці він створював танцювальні фрагменти й мелодичні мініатюри, які виконував на концертах. Один із друзів родини подарував ма­ленькому Камілю ноти опери В. А. Моцарта «Дон Жуан». «Це бу­ла надзвичайно щаслива думка,— розповідав потім композитор. — Щодня з вражаючою легкістю, що властива дитинству, я вбирав у себе ці чарівні звуки».

Учитель. Творча діяльність К. Сен-Санса була дуже напру­женою й плідною. Він писав симфонії та концерти, сюїти, хорові й камерно-інструментальні твори, опери. Виконавська діяльність К. Сен-Санса започаткувала відродження французької фортепі­анної музики, що в XVII—XVIII століттях була широко відомою всій Європі завдяки таким славетним майстрам, як Ф. Куперен, Ж. Б. Люллі, Ж. Ф. Рамо.

  •               Що можна сказати про задум написання п'єси «Ле­бідь»?

П'єса «Лебідь» є частиною музичної фантазії К. Сен-Санса. Ці­кавий задум написати зоологічну фантазію «Карнавал тварин» (для двох фортепіано, двох скрипок, альта, віолончелі, контра­баса, флейти, фісгармонії та ксилофона) композитор реалізував 1886 року. Але К. Сен-Санс недооцінював свій твір, він уважав йо­го жартом (ноти цієї фантазії були опубліковані лише після смерті композитора в 1928 році).

б) Слухання п'єси «Лебідь».

  •               Світ яких образів розкриває музика цієї п'єси — драматич­них, героїчних чи ліричних?

«Лебідь» — це яскраве торжество музичної лірики, одна з най­кращих мелодій (віолончель у супроводі фортепіано). З її чистою зворушливою поезією мало що можна порівняти.

Зрозуміла й блискуча доля «Лебедя» — твір швидко відокре­мився від «карнавалу тварин» і став жити самостійно як концерт­на п'єса.             

  •               Який музичний інструмент виконує цю п'єсу?
  •               Що характерно для цієї мелодії, для супроводу? Яка вона?

-- Послухайте інтерпретацію для дитячого хору П. Рословського на текст А. Юр'єва та виконайте фрагмент вокального ва­ріанта п'єси.

— Який жанр мистецтва дав «друге життя» п'єсі «Лебідь»?

 Підсумок уроку.

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів.

 

doc
Додано
4 березня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку