20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Розробка уроку музичного мистецтва для 1-го класу. Тема: "Осінні образи в музиці".

Про матеріал
Розробка уроку музичного мистецтва для 1-го класу. Тема. Осінні образи в музиці. А. Арутюнова « Осінь» . Слухання п'єси П. Чайковського «Осіння пісня». Навчальні цілі: учень/учениця виразно співає пісню, висловлює свої враження від творів мистецтва – живопису, поезії, музики, - в яких відображені образи осінньої природи. Мета: формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво, вивчити пісню «Осінь»; вдосконалювати вокальні навички, розвивати ритмічний слух; виховувати інтерес до музики та формувати музичну культуру учнів.
Перегляд файлу

Розробка  уроку

з методики музичного мистецтва

за підручником 1 класу (А. Лобова)

студентки групи ПО-33

Саман Анжеліки

 

 

Тема.  Осінні образи в музиці.  А. Арутюнова « Осінь» . Слухання п'єси П. Чайковського «Осіння пісня».

Навчальні цілі: учень/учениця виразно співає пісню, висловлює свої враження від творів мистецтва – живопису, поезії, музики, - в яких відображені образи осінньої природи.

Мета: формувати уміння сприймати музику як виражальне мистецтво, вивчити пісню «Осінь»; вдосконалювати вокальні  навички, розвивати ритмічний слух; виховувати інтерес до музики та формувати музичну культуру учнів.

Музичний матеріал:  А. Арутюнова «Осінь», П. Чайковський «Осіння пісня».

Тип уроку:  урок поглиблення теми.

Обладнання:  музичний інструмент,   відеоролики до пісень,  малюнок до поспівки.

 

Структура уроку

І.     Організація класу до уроку.

ІІ.    Актуалізація опорних знань.

ІІІ.   Повідомлення теми та завдань уроку.

ІV.   Розспівування.

V.    Вивчення пісні.

VІ.  Слухання музики.

VІІ. Підсумок уроку.

VІІІ. Музичне прощання.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Вхід під звучаня пісні «Наша осінь щедра, наша осінь мила» (відеозапис)

2 Музичне вітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Як ви вже знаєте,  на уроках музичного мистецтва ми  щораз більше знайомимося з музикою.  Знаєте,   що звуки бувають високі та низькі, довгі та короткі та, що власне із музичних  звувів твориться сама музика.

Їжачок має великий хист. Він вміє складати пісні та музику.

- Як називається людина, яка створює музику?

(Композитор.)

А у Зайчика дуже гарний голос – він співак, виконавець.

Виконавець – це  людина, яка виконує музику.

- А як ви думаєте, хто головніший: Їжачок –

композитор чи Зайчик – виконавець?

І Зайчик, і Їжачок – важливі, бо вони музиканти і без них не було б музики.

.- Композитори, виконавці та інші музиканти

створюють музику для слухачів. Сьогодні ми помандруємо музичною стежинкою і дізнаємось, куди вона приведе.

 

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок.

 - Чому незвичайний? (тому що ми побуваємо в гостях у справжньої чарівниці)

- А потрапити до неї нам допоможу мистецтво: музика, поезія, живопис.

- То до якої ж чарівниці ми з вами помандруємо?

Відгадайте загадку:

Без пензлика, без олівця розфарбувала деревця. (Осінь)

IV. Розспівування.

Повторення поспівки « Дощик».

  • У чарівниці Осені є помічник. Хто це?

Відгадайте загадку:

Він скрізь: у полі і в саду, а в дім не попаде,

І я тоді лиш з дому йду, коли вже він не йде. (Дощ)

- Чи можна звуками передати музику осіннього

дощу? (так)

- А чи знаєте, що дощик має різні краплинки. Ось послухаєте .

  • Діточки, ви пригадали поспівочку? (так)
  •  Давайте повторимо слова ( кап, кап, кап-кап, кап-звідки пісня лине? кап, кап, кап-кап, кап-капають краплини)

- Сіли всі рівненько, співаємо не викрикуючи, чітко та виразно вимовляємо слова.

Послухайте як звучить перший звук поспівки.

Виконання поспівки учнями.

-   Діти, послухайте чи зміниться висота звучання нашої поспівки?

Звучить поспівка у виконанні вчителя на ноті «Фа».

 -  На вашу думку, поспівка прозвучала вище, чи нижче? (нижче)

Діти показують зміну звуковисотності,  моделюють її на малюнку, переміщуючи краплину на нижче  та співають поспівку на даному звуці.

Виконується вчителем поспівка  на ноті «Ля».  Діти аналогічно моделюють зміну звуковисотності та виконують поспівку на цьому звуці.

2. Виконання ритмічного малюнку поспівки.

- Діти, ви зрозуміли,  що у  поспівці чергуються  короткі та довгі звуки.   Давайте виплескаємо ритмічний малюнок поспівки називаючи склади ритму  (ті-ті та ).

 

П П  І І П П І І

V. Вивчення пісні «Осінь».

1.Вступна бесіда.

Осінь – це чарівна пора, коли жовтіють і опадають листочки. Восени буває і сумно, і радісно. Сумно тому, що скінчилося літо та природа ніби завмирає, а радісно — тому, що зібрали добрий урожай і незабаром наста­не зима, а з нею — і Новий рік із веселими святами та подарунками. Вона завжди багата на урожай і пахощі. Осіню випадає чимало дощів, але це не зіпсує нам настрій.  То ж давайте послухаємо пісню про « Осінь»

 

  1. Художній показ.   ( відео ролик А. Арутюнова«Осінь»

 - Який настрій передає та створює пісня?

- За допомогою чого?

- Чи сподобалася вона вам?

- Чи вплинула ця пісня на ваш настрій?

- Доберіть слова для її характеристики: сумна, весела, спокійна, похмура, енергійна, бадьора, повільна, швидка.

Давайте вивчимо її.

  1. Розучування пісні.

 

Розучування музичними фразами першого куплету: вивчення слів, нагадування мелодії вчителем, виконання класом (вчитель слідкує за співочою поставою, чистотою інтонування, виразною дикцією).

 

- Повторимо слова першої фрази (Дощик вулицею йде, метушню зчиняє). Послухайте як вона звучить (вчитель виконує). Тепер співаємо разом.

Аналогічно вивчаються наступні фрази, після чого виконується цілий куплет.

 

4. Художнє виконання пісні.

- Щоб наша пісня мала лагідний характер, потрібно виконувати її плавно, наспівно, невикрикуючи.

 VІ. Слухання музики.  П. Чайковський «Осіння пісня».

Композитор Петро Чайковський свої враження від осінньої природи втілив у п’єсі «Осіння пісня». І хоча він жив дуже давно, але враження композитора від осінньої природи ми можемо відчути і зараз.

 Послухайте твір «Осіння пісня»!

 - Якою П. Чайковський побачив осінь?

Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна.

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона.

Виглядає так казково

Восени і парк, і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь гай.

- Які настрої осені ви відчули?

- Як композитор передає осінній настрій?

- Діточки , що допомогло розповісти про осінь поету, композитору, художнику.

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwOp8r3vxBtvLD07-wDVBA1FVA515lmTzM7wW0UhNLILMKb4hfYQ

 

- Так, поети розкажуть про осінь гарними словами, склавши багато віршів. Ось послухайте.                                                       

Тихо осінь ходить гаєм,

Ліс довкола аж горить.

Ясен  листя осипає,

 Дуб нахмурений стоїть.

І берізка над потоком,

Стала, наче золота.

Вітер, мов би ненароком,

Їй косиці розпліта.

  • Чи схожі за настроєм вірш і ця п’єса?

-  Художники фарбами намалюють чудові осінні

                       

 - Що зображено на картині?

- Чому вона так називається?

- Які кольори та барви в осені?

- Який настрій передає картина?

- Композитори із звуків створять ніжні, наспівні осінні мелодії. І ми зараз послухаємо музичний твір, який називається «Осіння пісня». Та перед тим, пригадайте і скажіть, як потрібно  слухати музику?  (тихо, уважно, зосереджено)

(відеоролик П .Чайковський «Осіння пісня»)

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • З якими музичними творами про осінь ми познайомились на уроці?
  •  Які види мистецтва допомогли описати чарівницю-осінь?
  •  Якби ви були художниками, якими б фарбами її намалювали?
  • -Коли вона буде весела і яскрава? А коли – сумна і тужлива?
  • Як можна за допомогою музичних звуків «намалювати» осінь?

VIII. Музичне прощання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 березня
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку