Мета: формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: учень організовує своє робоче місце, орієнтується в часі, правильно його використовує, приймає мету, яку ставить учитель, доводить роботу до кінця;
загальнокультурної: дотримуватися норм поведінки на уроці;
соціальна: співпрацювати в групі;
громадянська: розширює уявлення про історичне минуле своєї держави;
здоров'язберігаючої: дотримується гігієнічних норм;
компетентності з ІКТ: вміння добувати та використовувати інформацію з різних джерел.
Формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів з історією свого краю, походження назв міст;
вдосконалювати навички свідомого виразного читання;
формувати вміння стисло переказувати прочитане;
розвивати зв'язне мовлення, образне мислення;
виховувати любов до рідного краю, України.
Клас 4
Предмет. Літературне читання
Тема: Походження назв українських міст Д. Білоус «У назвах міст і сіл слова…». А Коваль «Місто Чернігів».
Мета: формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: учень організовує своє робоче місце, орієнтується в часі, правильно його використовує, приймає мету, яку ставить учитель, доводить роботу до кінця;
загальнокультурної: дотримуватися норм поведінки на уроці;
соціальна: співпрацювати в групі;
громадянська: розширює уявлення про історичне минуле своєї держави;
здоров’язберігаючої: дотримується гігієнічних норм;
компетентності з ІКТ: вміння добувати та використовувати інформацію з різних джерел.
Формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів з історією свого краю, походження назв міст;
вдосконалювати навички свідомого виразного читання;
формувати вміння стисло переказувати прочитане;
розвивати зв’язне мовлення, образне мислення;
виховувати любов до рідного краю, України.
Обладнання: портрети Д.Білоуса, А.Коваль, складові таблиці, смайлики, підручник, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку.
І. Організація класу до уроку
Пролунав шкільний дзвінок,
В історичний світ цікавий,
Він покликав на урок.
Тож гаразд , часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Так |
Ні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Повідомлення теми і мети уроку
«Довідкове бюро»
Коротке повідомлення про історію нашого мальовничого села Руська Поляна.
Перша письмова згадка про село Руська Поляна датується 1622 роком. Найбільш історично обґрунтованою версією про походження назви села може бути та, що виходить із назв: росів – жителів долин річок Росі та Росави і полян – племен. До цієї версії схильні відомі краєзнавці Черкащини. Тож роси і поляни могли заснувати село з красивою назвою Руська Поляна.
Вправи на вдосконалення читацьких навичок
1. Робота зі складовою таблицею.
2. Гра «Злива». Робота над скоромовкою.
3. Гра «Диктор»
4. Бліц – турнір
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Опрацювання вірша Дмитра Білоуса «У назвах міст і сіл».
Дмі – і + итак – ак + ро = Дмитро
Бан – ан + лом – м + ус = Білоус
А + л + л + а = Алла
Кож – ж + вас – с + ль = Коваль
Предки – пращури, цуратися – зневажати, таємниче – загадкове.
Фізкультхвилинка
2.Опрацювання твору Алли Коваль «Місто Чернігів».
Земля – це книга, у якій
історія твого народу.
- Що вас здивувало, зацікавило?
- До якого жанру належить цей твір?
1. Діти об’єднуються в пари.
2. Розділяють ролі: кореспондент і респондент.
3. Кореспондент складає три запитання за змістом прочитаного, а респондент відповідає на них.
4. Діти міняються ролями.
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання (на вибір)