Урок «Показникова та логарифмічна функції»

Про матеріал

Мета:

Навчальна: Узагальнити, систематизувати знання з теми: «Показникова та логарифмічна функції», закріпити набуті практичні вміння, навички, ефективно їх використовувати при підготовці до контрольної роботи.

Виховна: Сприяти формуванню у учнів свідомого відношення до вивчення математики, як необхідної складової освіти по спеціальності, підвищити зацікавленість до математики, самостійно активно співпрацювати. Виховувати цілеспрямованість, самостійність, вміння працювати і спілкуватись в колективі, бути активним, мобільним, стійким перед труднощами, створювати ситуацію успіху для формування позитивного ставлення до себе «я можу, у мене все вийде»

Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів,
алгоритмічну культуру

Методична: Продемонструвати впровадження в практику використання засобів сучасних ІТ під час вивчення математики

Методи : контрольна бесіда, система вправ, пояснення, самостійна робота,
робота в парах , робота в малих групах.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби: роздатковий матеріал, таблиці, презентації, мультимедійне обладнання.

Мотивація навчання: Рівняння – одна з провідних тем курсу математики, оскільки розв`язування багатьох практичних задач зводяться до складання й розв`язування рівнянь. Причому багато задач, різноманітних за змістом та з різних галузей діяльності людини, зводяться до рівняння певного виду, яке служить знаковою моделлю цієї групи задач. Уміння розв'язувати певний вид рівнянь дає можливість розв`язувати цілу групу задач. Метод рівнянь - один з математичних методів пізнання реальної дійсності.
Перегляд файлу

Скажи мені – і я забуду,

Покажи мені – і я запам'ятаю,

Дай мені діяти самому – і я навчуся.

Давньокитайська мудрість

Тема уроку: Розв’язування задач по темі «Показникова та логарифмічна

функції»

Мета:

Навчальна: Узагальнити, систематизувати знання з теми: «Показникова та логарифмічна функції», закріпити набуті практичні вміння, навички, ефективно їх використовувати при підготовці  до контрольної роботи.

Виховна:   Сприяти формуванню у учнів свідомого відношення до вивчення математики, як необхідної складової  освіти по спеціальності, підвищити зацікавленість до математики, самостійно активно співпрацювати. Виховувати цілеспрямованість, самостійність, вміння працювати і спілкуватись в колективі, бути активним, мобільним, стійким перед труднощами, створювати ситуацію успіху для формування позитивного ставлення до себе «я можу, у мене все вийде»

Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів,
                            алгоритмічну культуру

 Методична:  Продемонструвати впровадження в практику використання засобів сучасних ІТ під час вивчення математики

Методи :     контрольна бесіда, система вправ, пояснення, самостійна робота,   
робота в парах , робота в малих групах.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби: роздатковий матеріал, таблиці, презентації, мультимедійне обладнання.

Мотивація навчання: Рівняння – одна з провідних тем курсу математики, оскільки розв`язування  багатьох практичних задач зводяться до складання й розв`язування рівнянь. Причому багато задач, різноманітних за змістом та з різних галузей діяльності людини, зводяться до рівняння певного виду, яке служить знаковою моделлю цієї групи задач. Уміння розв’язувати певний вид рівнянь дає можливість  розв`язувати цілу групу задач. Метод рівнянь - один з математичних методів пізнання реальної дійсності.(Слайд)

  1. Література:    1.Математика: 11 клас: підручник для ЗНЗ: рівень стандарту / Г.П. Бевз, В.Г. Бевз. –. – Київ: «Видавничий дім» «Освіта» 2018р

2.Мерзляк А.Г. та ін. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання. Алгебра 10 кл. Харків: «Гімназія», 2005 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина
  2. Актуалізація опорних знань.

Перевірка виконаних домашніх вправ шляхом подібних прикладів

1.Серед наведених функцій виберіть ті,що зростають:

 у=2;  у= 10;  у=0,6 у= 0.15, у=(, у= (

2.Привести до однієї основи

а)  2х  і 16 ;         б)  9х   і  27  ;         в)  49х  і    ;         г) і  1 ;

3.Записати вираз через логарифм: 23 = 8;   5= 625;  3= х -1

 

 Три учні  відтворюють розв’язування домашніх вправ(слайди  
  презентації). Відповіді порівнюють

  1. Фронтальна бесіда.

Яка функція називається показниковою?

Яка область значень показникової функції ?

Яка функція називається логарифмічною?

Яка область значень логарифмічної функції ?

При якій умові показникова функція є зростаючою ?

При якій умові показникова функція є спадною?

Які рівняння називаються показниковими?

Які рівняння називаються логарифмічними?

3.Усний рахунок Слайд

( 1/7)х = 7

( 2/7)х = 7/2

(1/3)х = 1/27

log16 х = ½

log1/8 х = 0

log1/3 х = -1

5х=125

 

 

 

Які з даних рівнянь є логарифмічними?Слайд

Знайди помилку

5.Група ділиться на 3 підгрупи .Кожна група отримує завдання

Команди одержують картки-завдання:

 

Розв’яжіть рівняння:

1);

2).

3)2= 3х - 1

10 хвилин розв’язують приклади в зошитах, за кожен приклад заробляють максимально 4 бали. Потім представники з кожної команди демонструють рішення рівняння на дошці,запитання ставлять представники іншої команди інші члени команд перевіряють розв’язання в своїх зошитах. Оцінка команді ставиться представником іншої команди.

Розв’язання рівняння№1:

0         

 

 

 

 

Через дискримінант:

 

 

Відповідь: .

 

 

Оцінюваннярозв`язання рівняння №1:

  • якщо зробили вірно заміну, нараховуємо 1 бал,
  • якщо вірно знайшли проміжні корені – 1 бал,
  • якщо повернулись до заміни, вірно записали два найпростіших показникових рівняння – 1 бал,
  • якщо розв`язали останні два найпростіші показникові рівняння і вірно записали відповідь усього рівняння №1– 1 бал.

Разом за рівняння №1 – 4 бали.

 

Розв’язання рівняння№2:

 

Перевірка:

ОДЗ: 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: x=6

 

Оцінювання розв`язання рівняння№2: якщо правильно вибрали спосіб розв`язання - застосували  властивість логарифмів та означення логарифму,нараховуємо 1 бал,

якщо вірно зробили перетворення і дійшли до квадратного рівняння:

- 1 бал,

якщо правильно знайшли корені цього квадратного рівняння – 1 бал,

якщо зробили перевірку, або знайшли ОДЗ і вірно записали відповідь усього рівняння №2– 1 бал.

Разом за рівняння №2 – 4 бали.

 

 

 

  1. Підведення підсумків і оцінка роботи учнів
  1. Чи є існує універсальний спосіб розв’язування показникових та  логарифмічних рівнянь (ні).
  2. Який спосіб використовувався найчастіше?
  3. Який спосіб найбільше вам подобається?
  4. Як уникнути втрату коренів та появу сторонніх коренів логарифмічних рівнянь?
  5. З якими труднощами ви зустрілися? Що допомогло подолати ці труднощі (конспект, допомога товариша, типові приклади в зошиті …)?
  6. Що на занятті було цікавим? Не цікавим?

 

 

.

 

 

 

Домашнє завдання Бевз Г.П.  Математика: 10: підр. для загальноосв. навч. закл.: рівень стандарту/ Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. –К.: Генеза,2010.

с.75 С.Р.№3 (по варіантах)

 Бевз Г.П. Математика:11кл.: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. – К.: Генеза, 2011.– 320с.

с.44 С.Р.№1(по варіантах) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто 

на засіданні міжпредметної                                   

комісії викладачів                                                   

загальноосвітньої підготовки

Голова ММК:                                                               

Ж.М.Чигілейчик

Протокол №     від     2018р

Затверджую

заступник директора з

з навчально-методичної  роботи

________О.І. Савєльєва

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

Розв’язування задач по темі «Показникова та логарифмічна функції»

Підготувала:                         викладач вищої категорії,старший викладач

                                               Мосьпан О.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя 2018р.

docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
3085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку