Мета:
Навчальна: Узагальнити, систематизувати знання з теми: «Показникова та логарифмічна функції», закріпити набуті практичні вміння, навички, ефективно їх використовувати при підготовці до контрольної роботи.
Виховна: Сприяти формуванню у учнів свідомого відношення до вивчення математики, як необхідної складової освіти по спеціальності, підвищити зацікавленість до математики, самостійно активно співпрацювати. Виховувати цілеспрямованість, самостійність, вміння працювати і спілкуватись в колективі, бути активним, мобільним, стійким перед труднощами, створювати ситуацію успіху для формування позитивного ставлення до себе «я можу, у мене все вийде»
Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів,
алгоритмічну культуру
Методична: Продемонструвати впровадження в практику використання засобів сучасних ІТ під час вивчення математики
Методи : контрольна бесіда, система вправ, пояснення, самостійна робота,
робота в парах , робота в малих групах.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби: роздатковий матеріал, таблиці, презентації, мультимедійне обладнання.
Мотивація навчання: Рівняння – одна з провідних тем курсу математики, оскільки розв`язування багатьох практичних задач зводяться до складання й розв`язування рівнянь. Причому багато задач, різноманітних за змістом та з різних галузей діяльності людини, зводяться до рівняння певного виду, яке служить знаковою моделлю цієї групи задач. Уміння розв'язувати певний вид рівнянь дає можливість розв`язувати цілу групу задач. Метод рівнянь - один з математичних методів пізнання реальної дійсності.Скажи мені – і я забуду,
Покажи мені – і я запам'ятаю,
Дай мені діяти самому – і я навчуся.
Давньокитайська мудрість
Тема уроку: Розв’язування задач по темі «Показникова та логарифмічна
функції»
Мета:
Навчальна: Узагальнити, систематизувати знання з теми: «Показникова та логарифмічна функції», закріпити набуті практичні вміння, навички, ефективно їх використовувати при підготовці до контрольної роботи.
Виховна: Сприяти формуванню у учнів свідомого відношення до вивчення математики, як необхідної складової освіти по спеціальності, підвищити зацікавленість до математики, самостійно активно співпрацювати. Виховувати цілеспрямованість, самостійність, вміння працювати і спілкуватись в колективі, бути активним, мобільним, стійким перед труднощами, створювати ситуацію успіху для формування позитивного ставлення до себе «я можу, у мене все вийде»
Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів,
алгоритмічну культуру
Методична: Продемонструвати впровадження в практику використання засобів сучасних ІТ під час вивчення математики
Методи : контрольна бесіда, система вправ, пояснення, самостійна робота,
робота в парах , робота в малих групах.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби: роздатковий матеріал, таблиці, презентації, мультимедійне обладнання.
Мотивація навчання: Рівняння – одна з провідних тем курсу математики, оскільки розв`язування багатьох практичних задач зводяться до складання й розв`язування рівнянь. Причому багато задач, різноманітних за змістом та з різних галузей діяльності людини, зводяться до рівняння певного виду, яке служить знаковою моделлю цієї групи задач. Уміння розв’язувати певний вид рівнянь дає можливість розв`язувати цілу групу задач. Метод рівнянь - один з математичних методів пізнання реальної дійсності.(Слайд)
2.Мерзляк А.Г. та ін. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання. Алгебра 10 кл. Харків: «Гімназія», 2005
ХІД УРОКУ
Перевірка виконаних домашніх вправ шляхом подібних прикладів
1.Серед наведених функцій виберіть ті,що зростають:
у=2; у= 10; у=0,6 у= 0.15, у=(, у= (
2.Привести до однієї основи
а) 2х і 16 ; б) 9х і 27 ; в) 49х і ; г) і 1 ;
3.Записати вираз через логарифм: 23 = 8; 5= 625; 3= х -1
Три учні відтворюють розв’язування домашніх вправ(слайди
презентації). Відповіді порівнюють
Яка функція називається показниковою?
Яка область значень показникової функції ?
Яка функція називається логарифмічною?
Яка область значень логарифмічної функції ?
При якій умові показникова функція є зростаючою ?
При якій умові показникова функція є спадною?
Які рівняння називаються показниковими?
Які рівняння називаються логарифмічними?
3.Усний рахунок Слайд
( 1/7)х = 7 |
( 2/7)х = 7/2 |
(1/3)х = 1/27 |
|
|
|
log16 х = ½ |
log1/8 х = 0 |
log1/3 х = -1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5х=125 |
|
|
Які з даних рівнянь є логарифмічними?Слайд
Знайди помилку
5.Група ділиться на 3 підгрупи .Кожна група отримує завдання
Команди одержують картки-завдання:
Розв’яжіть рівняння: 1); 2). 3)2= 3х - 1 |
10 хвилин розв’язують приклади в зошитах, за кожен приклад заробляють максимально 4 бали. Потім представники з кожної команди демонструють рішення рівняння на дошці,запитання ставлять представники іншої команди інші члени команд перевіряють розв’язання в своїх зошитах. Оцінка команді ставиться представником іншої команди.
Розв’язання рівняння№1:
0
|
|
|
Через дискримінант:
|
||
|
|
|
|
|
|
Відповідь: . |
|
Оцінюваннярозв`язання рівняння №1:
Разом за рівняння №1 – 4 бали.
Розв’язання рівняння№2:
Перевірка:
|
ОДЗ:
|
Відповідь: x=6
Оцінювання розв`язання рівняння№2: якщо правильно вибрали спосіб розв`язання - застосували властивість логарифмів та означення логарифму,нараховуємо 1 бал, якщо вірно зробили перетворення і дійшли до квадратного рівняння: - 1 бал, якщо правильно знайшли корені цього квадратного рівняння – 1 бал, якщо зробили перевірку, або знайшли ОДЗ і вірно записали відповідь усього рівняння №2– 1 бал. Разом за рівняння №2 – 4 бали.
. |
|
Домашнє завдання Бевз Г.П. Математика: 10: підр. для загальноосв. навч. закл.: рівень стандарту/ Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. –К.: Генеза,2010.
с.75 С.Р.№3 (по варіантах)
Бевз Г.П. Математика:11кл.: підруч. для загальноосвіт. навч. закл.: рівень стандарту / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. – К.: Генеза, 2011.– 320с.
с.44 С.Р.№1(по варіантах)
Розглянуто на засіданні міжпредметної комісії викладачів загальноосвітньої підготовки Голова ММК: Ж.М.Чигілейчик Протокол № від 2018р |
Затверджую заступник директора з з навчально-методичної роботи ________О.І. Савєльєва
|
Методична розробка уроку
Розв’язування задач по темі «Показникова та логарифмічна функції»
Підготувала: викладач вищої категорії,старший викладач
Мосьпан О.І.
Запоріжжя 2018р.