План – конспект заняття гуртка «Нитяна графіка»
Тема: «Покрокова розробка хордового алгоритму на звеличення та зменшення хордового кроку (кардиоїда)»
Мета заняття:
Завдання заняття:
Методи (словесні, наглядні, практичні)
Тип заняття (комбіноване)
Форма заняття (групове)
Обладнання (картон, голка, ножиці, циркуль, кольорові нитки, скотч, лінійка, олівець)
Хід заняття
1. Організаційна частина ( перевірка підготовки робочих міст )
Ми вже з вами знаємо, що таке ізонить і ії історію. Також, з практики, знаємо, що ця техніка дуже проста і кожна робота, створена в цієї техніці, має три основних прийоми заповнення.
Запитання: - які ви знаєте основні прийоми заповнення? (Відповідь: кути різні величини, дуги, окружність) Комбінуючи ці три прийоми + вашу фантазію - получаємо приголомшливі твори.
З попередніх уроків ви познайомились з окружністю.
Запитання:
Що таке окружність? (Відповідь: це геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини, розташованих на заданому відстані від даної точки)
Що таке дана точка? ( це центр кола)
Що таке радіус? (відрізок, який з,єднає центр з будь-якою точкою кола. Всі радіуси мають однакову довжину)
Що таке хорда? (відрізок, який з,єднає дві точки кола.)
Що таке діаметр-хорда? (це лінія, яка проходить через центр кола)
«Геометрія є пізнання всього сущого» Платон
Більшість людей вважають математику нецікавою і нудною. Але у сьогоднішній темі нашого уроку, ми побачимо наскільки ця наука може бути різноманітною і привабливою у застосуванні в техніці ізонить. Що можливо побудувати за допомогою начебто звичайного круга. Познайомимось з одним із прийомів побудови геометричних кривих – кардиоїдою. Для чого була вибрана ця тема? Для того, щоб показати, що навіть в творчих роботах неможливо обійтися без точних наук як математика, геометрія. Адже завдяки їм наш будинок стає несхожим на інші, завдяки цьому , зроблені вручну речі завжди цінуються в сучасному світі.
II Основна частина
2.1. Підготовча робота
2.2. Аналіз задач практичній роботи
2.3. Забезпечення учнів необхідними матеріалами та інструментами
2.4. Правила техніки безпеки з роботою гострими інструментами
2.5. Інформаційне повідомлення
Поняття лінії (крива) виникло в свідомості людей ще в доісторичні часи Різні прояви природи: обрис квітів, листя, звивисті берега озер, річок,кинутий камінь і інше – це завжди привертала увагу людей. Багаторазово спостерігаючи за природою, послужила основою для постанови поняття о лінії. Але було потрібно дуже багато часу, для того, щоб наші предки навчилися порівнювати між собою форми кривих. Це ми бачимо по на скельним малюнкам, примітивних орнаментах речей домашнього вжитку. І це ще раз показує нам, що люди вміли розрізняти не тільки пряму від кривої, але і розрізняти різні криви. В розмові «кривої», «крива», «криве» вживається як прикметник і означає відхилення від прямого, правильного. В математиці слово «крива» - це іменник і означає криву лінію. Крива чи лінія – геометричне поняття визначається в різних розділах геометрії. І сьогодні ми з вами навчимось будувати геометричну криву в окружності (кардиоїди) за допомогою збільшення та зменшення хордового кроку.
2.6. Практична частина
Для початку ми з вами зробимо схему Накреслимо коло за допомогою циркуля. (Правила техніки безпеки по роботі з гострими предметами) Розділимо за допомогою лінійки на 24 частини. Обов’язково треба звернути увагу на те, що розмітка кола повинна розділятися строго на рівні частини. Від цього буде залежати краса вашої роботи.(Малюнок№1)
Програмуємо наші точки від 1 до 24 на виворотній стороні. Починаємо з вивороту т.1,закріпляємо кінчик нитки скотчем і виводимо голку з ниткою на лицеву сторону в т.13. ми розділили наш круг на дві рівні частини (ця лінія – діаметр-хорда). Далі одна частина кола буде збільшувати хордовий крок, шляхом пропуску точки, а друга частина – зменшувати, не пропускаючи точки.(Малюнок№2)
З т.13 на вивороті, переходимо в т.15,пропускаючи т.14 і виводимо голку на лицеву в т.2.
3 т.2 з вивороту переходимо в т.3. На лицевої переходимо, пропускаючи одну точку в т.17 .
З т.17 з вивороту, пропускаючи т.18, заходимо в т.19 і на лицевої переходимо в т.4.
З т. 4, з вивороту нічого не пропускаючи, в т.5 і на лицевої в т.21,пропускаючи т.20.
З т.21,з вивороту, пропускаючи т. 22 переходимо в т. 23 і протягуємо нитку в т.6 на лицевої.
З т.6, з вивороту, в т.7 і на лицевої в т.1. Наша велика хорда наздогнала маленьку хорду. Але це ще не все, продовжуємо.
З т.1 з вивороту, пропускаючи т.2 переходимо в т .3. а на лицевої в т.8
З т. 8, з вивороту, переходимо вт.9, на лицевої ,пропускаючи т.4, заходимо в т.5.
З т. 5, з вивороту, переходимо в т.7, а на лицевої в т.10.
З т.10, з вивороту,в т.11 і на лицевої в т.9.
Наша половина кривої закінчена.(Млюнок№3) Другу половину спробуйте розробити самостійно. Друга половина це дзеркальне відображення. Починати треба так як робили першу половину: (Малюнок№4)
Т.1-т.13.Потім йдемо в зворотну сторону т.11-24; 24-23; 23-9; 9-7;7-22;22-21;21-5;5-3;3-20;20-19;19-1;1-23;23-18;18-17;17-21;21-19;19-16;16-15;15-18.
Ми получили з вами криву в колі, яка зветься кардиоїда. Що вона вам нагадує? Місяць (абстракцію) (Малюнок№5)
3. Підсумок роботи. Рефлексія
3.1 Аналіз робот гуртківців.
3.2 Виявлення недоліків в роботі і визначення шляхів їх усунення.
3.3 Організація виставки кращих творів.
3.4.Зворотній зв’язок (обговорення)
- Що нового дізналися на уроці?
- Чому навчилися і яку роботу виконували?
- Які задачі були визначенні на заняття?
3.5. Домашнє завдання
Проаналізувати і самостійно створити дві криви в колі (нефроїда)
(Малюнок №6)
Або три неповні криві в колі (спіраль) (Малюнок №7)
Список використаної літератури
1.Леонова О. «Рисуем нитью. Ажурные картины»
2.Схеми вишивки окружностей в інтернеті
3.Секрети вишивки в техніці Ізонить nacrestike.ru/master-klassy-po-rukodeliyu/raznye-vidy-rukodeliya/izonit-dlya-nachinayushhih