Урок "Політика "прискорення""

Про матеріал
Тема. Політика «прискорення» Мета: визначити передумови та результати політики «прискорення»; виявити суперечності політики «прискорення»; охарактеризувати процес боротьби з пияцтвом та алкоголізмом; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  визначати передумови та результати політики «прискорення»;  аналізувати суперечності політики «прискорення»;  характеризувати процес боротьби з пияцтвом та алкоголізмом;  висловлювати обґрунтовані судження щодо політичних рішень Михайла Горбачова. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історична карта, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Політика «прискорення»

Мета: визначити передумови та результати політики «прискорення»; виявити суперечності політики «прискорення»; охарактеризувати процес боротьби з пияцтвом та алкоголізмом; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           визначати передумови та результати політики «прискорення»;
  •           аналізувати суперечності політики «прискорення»;
  •           характеризувати процес боротьби з пияцтвом та алкоголізмом;
  •           висловлювати обґрунтовані судження щодо політичних рішень Михайла Горбачова.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  • Перейдіть за посиланням та виконайте тестування. (За наявності Інтернету)

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\qr-code.png

  1. Коли Михайло Горбачов прийшов до влади?

А   1982 р.         Б    1983 р.           В   1984 р.             Г   1985 р.+

  1. На якому з портретів зображено Михайла Горбачова?

А E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\1. Початок перебудови\01_ZsnBCTT.jpg     Б Картинки по запросу Михайло Горбачов  +  В E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\1. Початок перебудови\Bundesarchiv_Bild_183-B0628-0015-035,_Nikita_S._Chruschtschow.jpg    Г Картинки по запросу володимир Щербицький

  1. Яке з тверджень НЕ стосується М. Горбачова?

А   прийшов до влади у 54 роки

Б   народився у Ставропольському краї

В   написав книгу «Перебудова та нове мислення для нашої країни і всього світу»

Г   один із засновників Української Гельсінської групи +

  1. Яку назву отримав курс реформ, проголошений М. Горбачовим?

А   перебудова +     Б   розбудова      В   забудова         Г   перепланування

  1. Послаблення цензури, часткова свобода слова – це…

А   розголос       Б   гласність +           В   шумність            Г   розмовність

  1. Яка річниця голодомору стала переламною для пам’яті про голодомор?

А   25-та       Б   30-та                В   40-ва          Г   50-та +

  1. У якому році світ побачило перше ґрунтоване дослідження Голодомору «Жнива скорботи»?

А   1983 р.           Б   1984 р.             В   1985 р.              Г   1986 р. +

  1. Яку назву отримав політичний курс на припинення «холодної війни» та відмову від гонки озброєнь?

А   нова думка     Б   нове мислення +     В   нове спілкування    Г   нова програма

  1. Як президент США Р. Рейган називав СРСР?

А   «імперія зла» +        

Б   «корпорація страху»

В   «імперія монстрів»

Г   «фабрика зла»


  1.                      Яку назву отримала програма США, спрямована на захист від атаки міжконтинентальних ракет?

А   «Зоряна брама»

Б   «Космічні війни»

В   «Зоряні війни» +

Г   «Зоряні сварки»


  1.                      Як розшифровується абревіатура СОІ

А   «Стратегічна оборонна ініціатива» +

Б   «Системна оборонна інформація»

В   «Стала охоронна ініціатива»

Г   «Стратегічна озброєна ініціатива»

  1.                      Яка подія відбулася раніше за інші?

А   проголошення політики гласності

Б   проголошення курсу на перебудову +

В   проголошення курсу «нового мислення»

Г   початок виведення радянських військ з Афганістану

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Ребус.
  • Розшифруйте ребус.

(Прискорення)

  • Поясніть значення слова-відгадки.
  1. Вправа «Кола на воді».
  • До кожної літери поняття «прискорення» доберіть слово-асоціацію.

Наприклад:


П – процес

Р – розвиток

И

С – система

К – користь

О -

Р – рух

Е – енергія, ентузіазм

Н – наполегливість

Н – наступність

Я – яскравість


  • Висловіть припущення, як політика «прискорення»  відображалася в політиці.
  • Сьогодні ми дізнаємося, що саме передбачала політика «прискорення», які основні заходи було вжито та які наслідки вона мала.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання (с. 173 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Що передбачала політика «прискорення»?
  • На що бідкався В. Щербицький?
  • Чому, не зважаючи на активний курс на реформування, економіка республіки поринала у кризу?
  1. Вправа «Передбачення за ілюстраціями».
  • Розгляньте ілюстрації.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\220px-1985_CPA_5686.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\220px-С_буквой_О_—_сила,_с_буквой_И_—_могила.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\1543476518_222.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\Zapret_alkogolya_v_Rossiyskoy_Imperii_1.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\preview_w698zc0.jpg

  • Який процес, на вашу думку, вони ілюструють?
  • З якою метою влада могла вжити таких заходів?
  • Які цінності натомість пропагують ці листівки та плакати?
  • Поміркуйте, якими могли бути позитивні чи негативні наслідки. Наведіть не менше трьох варіантів.
  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик.

https://www.youtube.com/watch?v=RfF8c--f-EI

  • Коли було розпочато антиалкогольну компанію? (7 травня 1985 року)
  • Яких заходів було вжито для боротьби з пияцтвом? (підвищували ціни на алкоголь, закривали магазини, знищили виноградники, вирізали з фільмів сцени з вживанням алкоголю)
  • Скільки тривала антиалкогольна компанія? (2 роки)
  • Які наслідки мала ця боротьба? (глибока економічна криза)
  1. Робота в парах.
  • Попрацюйте в парах.
  • Оберіть одну з карикатур на с. 174 підручника та проаналізуйте її за запитаннями.
  • Які образи обіграли художники, щоб викрити бюрократичні перепони на шляху реформ? Витлумачте кожен з цих образів.
  • Як ви гадаєте, чи дієвими були зусилля пропагандистів? Свою позицію обґрунтуйте.
  1. Кероване читання (с. 175 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Чому влада активно боролася з нетрудовими доходами?
  • Чому, на вашу думку, вона змінила своє ставлення до осіб, які намагалися заробити кошти нетрудовим шляхом?
  1. Робота з Інтернет-ресурсами.
  • E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\870262_1_w_590.jpgПерейдіть за посиланням та опрацюйте матеріал.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\закон про індивідуальну трудову діяльність.png

  • Чому радянська преса негативно висвітлювала людей, що працювали самі на себе?
  • Чи можна вважати закон «Про індивідуальну трудову діяльність» початком підприємництва в СРСР? Відповідь аргументуйте.
  • Проаналізуйте карикатуру, представлену у статті.

 

  1. Аналіз карикатур (с. 175 – 176 підручника).
  • Роздивіться карикатури.
  • Яким явищам економічного життя доби їх присвячено? Що викривають карикатуристи?
  • Чому антиалкогольна кампанія не дала очікуваних результатів?
  • Хто такі «несуни»?
  • У чому виявлявся деморалізаційний вплив кризи радянської економіки?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Стратегія «Фішбоун».

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\2. Політика прискорення\Рисунок1.png

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «СЕНКАН».
  • Створіть сенкан до поняття прискорення.

Іменник

Два прикметника

Три дієслова

Речення з 4 слів

Іменник-синонім

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 173 – 175 підручника.

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2020
Переглядів
3672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку