Урок "Польова весна"

Про матеріал
. Вчити дітей спостерігати за змінами в довкіллі навесні; встановлювати причинно-наслідкові залежності між явищами неживої і живої природи; логічно і послідовно передавати результати спостереження у полі, захоплюватися красою природи.
Перегляд файлу

Тема.   Польова весна.

Мета.  Вчити дітей спостерігати за змінами в довкіллі навесні; встановлювати причинно-наслідкові залежності між явищами неживої і живої природи; логічно і послідовно передавати результати спостереження у полі, захоплюватися красою природи.

 

Зміст роботи

І. Організація класу.

Правила поведінки  в довкіллі.

  1. Не розорюй мурашники.
  2. Не рви павутиння й не знищуй павуків: вони корисні.
  3. Не чіпай пташині гнізда, не підходь до них близько.
  4. Не лови диких тварин і не неси їх додому.
  5. Не ламай гілля дерев.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-         Яка пора року настала?

-         Які ви знаєте весняні місяці?

-         Який з них весну починає?

-         Який зараз місяць?

-         Чому березень має таку назву?

-         А квітень і травень?

-         Яка погода сьогодні?

-         Які зміни відбулися в неживій і живій природі?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми поговоримо про чарівність, привабливість здогадайтесь якої пори року?

 

Загадка

Привітанням журавля

          Я пробуджую поля

Небеса і ручаї

Та розквітчую гаї

Відгадали, хто вона

Ця красуня чарівна?  /Весна/

 

У народі кажуть: весна відмикає дерева і води.

-         Хто може пояснити зміст сказаного?

-         А які прислів’я, прикмети про весну ви знаєте?

/ Весна – днем красна.

Вода з гір потекла, весну принесла.

Від березневих дощів земля квітне.

Березень зиму ламає – весні стежку прокладає./

-         Яку роботу виконує сонечко в природі?

/ Піднімається дедалі  вище, від чого стає тепліше, тане сніг./

-         Яке небо?

/Високе, ніжно-голубе, блакитне, з білими смужками./

-         На що схожі хмаринки?

/ На пухкі снігові кучугури, на білосніжні гори./

Яскраво-білі хмаринки, що з’являються на весняному небі, так і називаються – купчастими.

-         Чи однакова погода протягом дня?

/ Погода протягом дня може змінюватися: то сонце, то дощ…/

2. Послухайте, як О. Олесь пише про весну.

Тане сніг

Тануть, в’януть сніги,-

Як крізь хмари летючі

Гляне сонце блискуче.

Усміхнеться в привіті,

Розіллється в блакиті.

Тане сніг, в’яне сніг.

-         Де раніше починає танути сніг у полі чи в лісі? Чому?

Весна багата на яскраве, жовте до білизни сонечко; прозоре, чисте повітря; дзвінкі струмочки, повноводні ріки; перші весняні квіти; веселий, голосний спів птахів.

3. Послухайте казку.

    Казка.

У Весни є сестри – Зима, Літо, Осінь. Батько їх –король Сонце. Він ніколи не спускається на землю, але посилає до людей своїх доньок.

Найбільше любив батько наймолодшу доньку – красуню Весну. Але людям за роботою ніколи було помітити її красу. І тоді король попросив письменників, поетів, художників допомогти Весні.

Вони прихопили з собою олівці, пензлі, фарби і пішли милуватися весняною красою, щоб розповісти про неї всім.

 

Сьогодні ми з вами помандруємо у польову весну. Наша мандрівка допоможе вам краще пізнати довкілля і розкрити свої таланти. Адже серед вас є письменники, художники, поети.

 

4. Ми вирушаємо у гості до весняних струмочків.

Вірш

Весняні струмочки

Цілу зиму спали,

На тепло чекали,

А тепер прокинулись.

Зразу бігти кинулись.

 

Завдання. Скласти невеличку розповідь «Куди поспішає весняний струмок?»

 

5. Далі вирушаємо у гості до весняних хмаринок – пуховинок.

 

По небу пливуть хмари. Їх багато, але вони не схожі одна на одну. Ось пливе хмара  пухка, як вата, інша прозора.

Пливуть вони то швидко, то повільно, і в кожної свій характер.

Завдання. Намалювати хмарку, яка найбільше сподобалася.

Провести конкурс на кращий малюнок.

 

  1.  Дослідники – орнітологи / вчені, які вивчають життя птахів/ разом з фотографами будуть брати інтерв’ю у птахів, що повернулися з теплих країв.

-         Яких перелітніх птахів ви знаєте?

-         А яких можна побачити в полі?

 

Птахи – це пісня і політ. Це голоси наших полів, лісів, дібров, гаїв.

     Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного простору.

Птахи – це діти веселки: їхнє пір’я різнобарвне.

Птахи – провісники радості. Вони приносять весну на крилах. Ось що таке птахи.

 

-         Які прикмети про птахів ви знаєте?

 

Рано прилетіли жайворонки й граки – буде тепла весна.

Ластівка прилетіла – незабаром грім загримить.

Чим сильніший перший удар грому – тим  кращий урожай.

Граки прилетіли – перші проталини на поля принесли.

Малинівки з’явилися – струмочки в лісі задзюрчали.

Жайворонки над полями заспівали – трави зазеленіли.

Зацвітає бузок – зозуля повертається з вирію.

Уквітчалась черемха – залунав спів соловейка.

Над квітами перші метелики закружляли –ластівки прилетіли.

 

Завдання.  Пригадайте, яких птахів ви бачили?. Розкажіть, які вони?

 

  1. З давніх давен люди спостерігали за птахами, рослинами і складали прогнози, які допомагали їм у праці в полі біля землі.

       Стародавні українці свято вірили в те, що земля жива – вона дихає, родить, втомлюється, іноді хворіє. Люди ставилися до неї як до живої істоти, що відчуває і ласку, і біль. Найбільшою повагою до землі завжди вважалася чесна праця.

       У народних уявленнях земля завжди була символом багатства, адже саме вона родила найдорожче – хліб.

       Широковідомі такі народні загадки:

Що у світі найбагатше?

Що у світі найситніше?

Звичайно, це земля.

 

       Мабуть тому і виникла приказка – побажання: «Будь багатий, як земля».

       Народ завжди милувався красою і багатством хлібної ниви.

 

/ Озима пшениця - посіяна восени, якій для росту й дозрівання потрібен рік.

Яра пшениця – зерно посіяне навесні встигає вирости  і дозріти за пів року.

Озима пшениця більш стійка за яру й удвічі врожайніша./

 

ІV.  Підсумок роботи.

-         Діти, де ми побували?

-         Що ж найбільш запам’яталося?

-         Вам необхідно намалювати малюнок на тему «Перші кроки весни», або

 «Весна в полі».

 

 

 

 

  

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
7 лютого
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку