«Вишивка - невмирущий оберіг».

Про матеріал
Вишивка – це вид декоративно-прикладного мистецтва, у якому орнамент і зображення виконуються вручну, за допомогою голки, гачка чи вишивальної машини, за допомогою штампа чи за допомогою анілінових фарб і резервної маси. У процесі історичного та культурного розвитку в Україні в кожній місцевості сформувалися характерні орнаментальні мотиви і композиційні рішення, колірна гама притаманні лише цьому осередку техніки шитва. Гарна і ошатна, оздоблена символічними орнаментами сорочка, наша рідна вишиванка, сьогодні стала не просто елементом одягу, а своєрідною візитівкою українців. Поза часом і модою, вона є елементом української народної культури. В ідеалі таку сорочку слід шити за традиційними кроями і оздоблювати традиційними ж орнаментами. Проте в усі часи майстрині-вишивальниці тактовно, поступово і гармонійно модернізували цей традиційний одяг відповідно до вимог часу і стилю життя- вносили делікатні конструктивні зміни в крій і у вишиванні композиції. Вишивальниці створювали унікальні авторські артефакти, але виконували їх у руслі багатовікових українських вишивальних традицій.
Перегляд файлу

Учитель образотворчого мистецтва Харківського ліцею № 8 Харківської міської ради Харківської області.

Технологічна картка уроку  образотворчого мистецтва. 7 клас.

Тема уроку : «Вишивка - невмирущий оберіг».

Структура уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів.

 1.

Організаційний момент

 Організація класу. Перевірка д/з. визначення теми та мети уроку.

Участь у формуванні мети уроку та творчій атмосфери на уроці.

2.

Актуалізація опорних знань

Коротка бесіда за попереднім навчальним матеріалом.

Беруть активну участь у обговоренні попередніх тем.

3.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

 

Демонструє презентацію, та коментує ЇЇ. Відповідає на питання учнів. Разом із учнями формулює питання до уроку.

 Активно обговорюють презентацію, задають питання вчителю. Самостійно або з допомогою вчителя формулюють питання до уроку.

4.Творче завдання

Інструктує учнів до виконання творчого завдання. Роздає картки с завданням.

 Виконують творчу роботу – ескіз традиційного одягу  з вишитими оберегами або ескіз рослинного орнаменту для рушника. Робота індивідуальна або групова (за вибором учнів)

5. Оцінювання.

Оцінює дитячи роботи, робить зауваження ( застосовується прийом «Прогулянка галереєю»)

 

Разом із учителям оцінюють власні роботи. Відповідають на питання: «Що ми сьогодні узнали нового?» та «Що хотіли би узнати та чому навчитися?»

 

6.Закріплення та систематизація

набутих знань

 

Застосовує прийом «мікрофон»

Відповідають на уроку.: «Що ми сьогодні узнали нового?» та «Що хотіли би узнати та чому навчитися?»

7.Домашне завдання

Дає завдання підготувати  на наступний урок схему свого родоводу. (Підготувати усне повідомлення, письмове повідомлення, або  зробити колаж « древо роду» з фотокартками)

 

Записують завдання у щоденник.

8. Підсумок уроку.

Вчитель дякує учням за урок та оголошує урок завершеним.

 Дякують вчителю за урок.

 

 

 


План- конспект уроку з образотворчого мистецтва.

 

Клас 7  № уроку________ Дата уроку: __________

Тема уроку : «Вишивка - невмирущий оберіг».

Мета уроку:

Навчальна: Ознайомити з символікою орнаментів та кольорів у вишивці.

Розвивальна:  Розвивати естетичний смак та почуття кольору, охайність, вправне володіння художнім приладдям.

Виховна: Виховувати любов та повагу до рідної культури, шанобливе ставлення до спадщини предків, естетичний смак та любов до творів народного мистецтва

Наочність:  презентація ноутбук, мультимедійна дошка, зразки вишивки, малюнків,  ілюстрації с зображенням вишивки, оберігових символів та їх значень.

Обладнання:  для вчителя –  презентація, ноутбук, мультимедійна дошка, зразки вишивки, малюнків,  ілюстрації с зображенням вишивки, оберігових символів та їх значень.

Для учнів –  папір білий, папір у клітинку, кольорові та простий олівці, ластик, клей. 

Форми роботи: Індивідуально-групова. Прийом «Прогулянка галереєю». Прийом «мікрофон».

Очікувальний результат: зацікавлення учнів народним мистецтвом, творчий підхід, бажання творити.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

1.Організаційний етап: 2.хв.

Витання. Перевірка готовності до уроку. Оголошення теми.

2. Актуалізація опорних знань: 3 хв.

 1. Що таке декоративно-прикладне мистецтво?

2. З якими  видами декоративно-прикладного мистецтва ви уже знайомі?

3. Розтлумачте поняття «символ», «символіка», «оберіг».

 

3. Мотивація навчальної діяльності: 10-12 хв.

На початку уроку лунає пісня про вишиванку.

Вчитель: -  наразі  пролунала пісня про вишиванку. Наш кабінет оформлено традиційними українськими рушниками. Як ви гадаєте, про який із видів українського декоративно-ужиткового мистецтва піде мова? Так, правильно, про вишивку. Вишивка – це вид декоративно-прикладного мистецтва, у якому орнамент і зображення виконуються вручну, за допомогою голки, гачка чи вишивальної машини, за допомогою штампа чи за допомогою анілінових фарб і резервної маси. У процесі історичного та культурного розвитку в Україні в кожній місцевості сформувалися характерні орнаментальні мотиви і  композиційні рішення, колірна гама притаманні лише цьому  осередку техніки шитва. Гарна і ошатна, оздоблена символічними орнаментами сорочка, наша рідна вишиванка, сьогодні стала не просто елементом одягу, а своєрідною  візитівкою українців. Поза часом і модою, вона є елементом української народної культури. В ідеалі таку сорочку слід шити за традиційними кроями і оздоблювати традиційними ж орнаментами. Проте в усі часи майстрині-вишивальниці тактовно, поступово і гармонійно  модернізували цей традиційний одяг відповідно до вимог часу і стилю життя- вносили делікатні конструктивні зміни в крій і у вишиванні композиції. Вишивальниці створювали унікальні авторські артефакти, але виконували їх у руслі багатовікових українських вишивальних традицій. Пам’ятайте ро це, долучаючись до невичерпаної скарбниці українського вишивального мистецтва.

Демонстрація презентації та відео з коментарями.

5. Питання до уроку:

1.Що таке вишивка?

2. Що є основною функцією вишивки?

3. Що таке «символ», «оберіг»?

4.Яке оберігове значення мала українська  вишивка?

5. Назвіть найпоширеніші техніки вишивання.

6. Самостійна практична робота учнів:  20 хв.

Виконати ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами.

7.  Оцінювання учнівських робіт. 5 хв.

Виставка, оцінювання та обговорення учнівських робіт. Застосування прийому «Прогулянка галереєю».

8.Закріплення та систематизація набутих знань: 3 хв.

використання прийому «мікрофон»:

  • Я дізнався, що….
  • Мене здивувало, …
  • Мені сподобалось…

9. Домашнє завдання: 5 хв.

Скласти схему свого родоводу. (Підготувати усне повідомлення, письмове повідомлення, або  зробити колаж « древо роду» з фотокартками).

10.  Підбиття підсумків уроку.Оголошення уроку завершеним. 0,5 хв.

 

docx
Додано
25 червня 2021
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку