Учитель образотворчого мистецтва Харківського ліцею № 8 Харківської міської ради Харківської області.
Технологічна картка уроку образотворчого мистецтва. 7 клас.
Тема уроку : «Вишивка - невмирущий оберіг».
Структура уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів. |
1. Організаційний момент |
Організація класу. Перевірка д/з. визначення теми та мети уроку. |
Участь у формуванні мети уроку та творчій атмосфери на уроці. |
2. Актуалізація опорних знань |
Коротка бесіда за попереднім навчальним матеріалом. |
Беруть активну участь у обговоренні попередніх тем. |
3.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
|
Демонструє презентацію, та коментує ЇЇ. Відповідає на питання учнів. Разом із учнями формулює питання до уроку. |
Активно обговорюють презентацію, задають питання вчителю. Самостійно або з допомогою вчителя формулюють питання до уроку. |
4.Творче завдання |
Інструктує учнів до виконання творчого завдання. Роздає картки с завданням. |
Виконують творчу роботу – ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами або ескіз рослинного орнаменту для рушника. Робота індивідуальна або групова (за вибором учнів) |
5. Оцінювання. |
Оцінює дитячи роботи, робить зауваження ( застосовується прийом «Прогулянка галереєю»)
|
Разом із учителям оцінюють власні роботи. Відповідають на питання: «Що ми сьогодні узнали нового?» та «Що хотіли би узнати та чому навчитися?»
|
6.Закріплення та систематизація набутих знань
|
Застосовує прийом «мікрофон» |
Відповідають на уроку.: «Що ми сьогодні узнали нового?» та «Що хотіли би узнати та чому навчитися?» |
7.Домашне завдання |
Дає завдання підготувати на наступний урок схему свого родоводу. (Підготувати усне повідомлення, письмове повідомлення, або зробити колаж « древо роду» з фотокартками)
|
Записують завдання у щоденник. |
8. Підсумок уроку. |
Вчитель дякує учням за урок та оголошує урок завершеним. |
Дякують вчителю за урок. |
План- конспект уроку з образотворчого мистецтва.
Клас 7 № уроку________ Дата уроку: __________
Тема уроку : «Вишивка - невмирущий оберіг».
Мета уроку:
Навчальна: Ознайомити з символікою орнаментів та кольорів у вишивці.
Розвивальна: Розвивати естетичний смак та почуття кольору, охайність, вправне володіння художнім приладдям.
Виховна: Виховувати любов та повагу до рідної культури, шанобливе ставлення до спадщини предків, естетичний смак та любов до творів народного мистецтва
Наочність: презентація ноутбук, мультимедійна дошка, зразки вишивки, малюнків, ілюстрації с зображенням вишивки, оберігових символів та їх значень.
Обладнання: для вчителя – презентація, ноутбук, мультимедійна дошка, зразки вишивки, малюнків, ілюстрації с зображенням вишивки, оберігових символів та їх значень.
Для учнів – папір білий, папір у клітинку, кольорові та простий олівці, ластик, клей.
Форми роботи: Індивідуально-групова. Прийом «Прогулянка галереєю». Прийом «мікрофон».
Очікувальний результат: зацікавлення учнів народним мистецтвом, творчий підхід, бажання творити.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
1.Організаційний етап: 2.хв.
Витання. Перевірка готовності до уроку. Оголошення теми.
2. Актуалізація опорних знань: 3 хв.
1. Що таке декоративно-прикладне мистецтво?
2. З якими видами декоративно-прикладного мистецтва ви уже знайомі?
3. Розтлумачте поняття «символ», «символіка», «оберіг».
3. Мотивація навчальної діяльності: 10-12 хв.
На початку уроку лунає пісня про вишиванку.
Вчитель: - наразі пролунала пісня про вишиванку. Наш кабінет оформлено традиційними українськими рушниками. Як ви гадаєте, про який із видів українського декоративно-ужиткового мистецтва піде мова? Так, правильно, про вишивку. Вишивка – це вид декоративно-прикладного мистецтва, у якому орнамент і зображення виконуються вручну, за допомогою голки, гачка чи вишивальної машини, за допомогою штампа чи за допомогою анілінових фарб і резервної маси. У процесі історичного та культурного розвитку в Україні в кожній місцевості сформувалися характерні орнаментальні мотиви і композиційні рішення, колірна гама притаманні лише цьому осередку техніки шитва. Гарна і ошатна, оздоблена символічними орнаментами сорочка, наша рідна вишиванка, сьогодні стала не просто елементом одягу, а своєрідною візитівкою українців. Поза часом і модою, вона є елементом української народної культури. В ідеалі таку сорочку слід шити за традиційними кроями і оздоблювати традиційними ж орнаментами. Проте в усі часи майстрині-вишивальниці тактовно, поступово і гармонійно модернізували цей традиційний одяг відповідно до вимог часу і стилю життя- вносили делікатні конструктивні зміни в крій і у вишиванні композиції. Вишивальниці створювали унікальні авторські артефакти, але виконували їх у руслі багатовікових українських вишивальних традицій. Пам’ятайте ро це, долучаючись до невичерпаної скарбниці українського вишивального мистецтва.
Демонстрація презентації та відео з коментарями.
5. Питання до уроку:
1.Що таке вишивка?
2. Що є основною функцією вишивки?
3. Що таке «символ», «оберіг»?
4.Яке оберігове значення мала українська вишивка?
5. Назвіть найпоширеніші техніки вишивання.
6. Самостійна практична робота учнів: 20 хв.
Виконати ескіз традиційного одягу з вишитими оберегами.
7. Оцінювання учнівських робіт. 5 хв.
Виставка, оцінювання та обговорення учнівських робіт. Застосування прийому «Прогулянка галереєю».
8.Закріплення та систематизація набутих знань: 3 хв.
використання прийому «мікрофон»:
9. Домашнє завдання: 5 хв.
Скласти схему свого родоводу. (Підготувати усне повідомлення, письмове повідомлення, або зробити колаж « древо роду» з фотокартками).
10. Підбиття підсумків уроку.Оголошення уроку завершеним. 0,5 хв.