Урок "Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів".

Про матеріал
формувати ключові та предметні компетентності; сформувати поняття алгоритм, виконавець алгоритму, вміння складати алгоритми, вміння розв’язувати задачі з повсякденного життя учнів, застосовуючи алгоритмічний підхід, розвивати логічне, алгоритмічне мислення, мовлення, увагу, стимулювати інтерес до вивчення предмету, пізнавальну активність, культуру поведінки в комп’ютерному класі.
Перегляд файлу

2 клас

Тема: Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів.

Мета:

  • навчальна: формувати ключові та предметні компетентності; сформувати поняття алгоритм, виконавець алгоритму, вміння складати алгоритми, вміння розв’язувати задачі з повсякденного життя учнів, застосовуючи алгоритмічний підхід;
  • розвивальна: розвивати логічне, алгоритмічне мислення, мовлення, увагу
  • виховна: стимулювати інтерес до вивчення предмету, пізнавальну активність, культуру поведінки в комп’ютерному класі.

Завдання:

1. Навчити складати алгоритми, користуватись поняттями алгоритм, команда, виконавець, програма.

2. Познайомити учнів з програмою lighbot.

3. Закріпити навички роботи з Qr-кодами.

4. Повторити комбінації клавіш Ctrl+C (копіювати) та Ctrl+V (вставити)

Очікувані результати:

1. Використовують у мовленні слова: алгоритм, виконавець, програма, команда.

2. Учні складають задані алгоритми та створюють свої власні.

3. Вільно володіють навичками роботи комп’ютером та клавіатурою, смартфоном.

Обладнання: демонстраційний матеріал, технічні засоби навчання, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку:

 

І . Вступна частина уроку

  1. Організація початку уроку

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

  •  - Сьогодні на уроці ми будемо працювати за девізом:
  • Не просто слухаю, а чую.
  • Не просто дивлюся, а бачу,
  • Відповідаю та міркую.
  • На уроці плідно я працюю.

1.2 Мотивація навчання

- До нас на урок завітав робот Майк, у нього сталася біда. Його чіп рухів зламано.

- Діти, допоможемо, Майку (Так)

- Для того, щоб йому допомогти, потрібно за допомогою cмартфону, відсканувати QR-код та виконати завдання. Так ми зможемо відновити чіп робота. Запитати у учнів, як відсканувати QR-код?

1.2.1 Гра «Збери слово»

- Відскануй код. Прочитай, що треба зробити та виконай завдання.

https://docs.google.com/drawings/d/1hfwE59i_k0Df6c9bYAep6hrFGx-OlPp_uybJ5QBiaiU/edit?usp=sharing

- Яке слово у Вас вийшло? (Алгоритм)

- Як Ви думаєте, про що ми з Вами сьогодні будемо говорити? (Думки дітей)

1.3 Повідомлення мети та теми уроку

- Тема нашого уроку: « Алгоритми. Виконавці алгоритмів».

- Сьогодні ти навчишся створювати словесні алгоритми, дізнаєшся хто або що може бути виконавцем алгоритму, попрактикуєшся виконувати алгоритми в програмному середовищі Lighbot.

Зорова гімнастика

ІІ. Основна частина уроку

2.1 Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок.

2.1.2 Гра «Siri»

- Всім Вам знайома пошукова функція у смартфонах, яка називається SIRI або ще кажуть штучний інтелект. Ви знаєте, що користувач вмикаючи цю функцію може задавати питання та отримувати на ці питання голосові відповіді. Пропоную пограти та заодно згадати про що ми з вами говорили на минулому уроці.  Таким чином я буду користувачем, а ви будете Siri)

- За допомогою, яких речень подають команди? (Спонукальні)

- Хто може бути виконавцем команд? (людина, тварина, робот, комп’ютер); наведи приклади.

- Чи може будь-хто з виконавців виконати команди іншого виконавця? Чому?

Фізхвилинка (відео)

2.2 Подача нового матеріалу.

2.2.1 Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Слова: «план», «послідовність», «інструкція» мовою інформатики означають АЛГОРИТМ. Команди алгоритму виконуються виконавцем одна за одною, від початку алгоритму до його кінця.

Отже, ми можемо зробити висновок, що алгоритм – це послідовність команд, які має виконати виконавець для досягнення результату.

  •                  Назвіть кілька слів, синонімів, до слова алгоритм (план, послідовність, інструкція).
  •                  З алгоритмами людина має справу постійно: вдома, на роботі, вулиці. Ти також у школі маєш справу з алгоритмами.
  •                  Які алгоритми ти виконуєш в школі? Наведи приклади

2.3 Тренувальні вправи

2.3.1 Хмара слів

- Учням пропонується прочитати слова та обєдати їх одним словом.

АЛГОРИТМ

2.3.2 Завдання «Створення алгоритму Ріпка»

- Визнач казку за малюнком. Розкажи казку у вигляді послідовності дій.

Слова – підказки: садити ріпку, почекати, кликати, тягнути.


1. Садити ріпку.

2. Почекати.

3. Кликати бабку.

4. Тягнути і т.д.

 

Фізхвилинка (відео)

2.4 Практична робота за комп’ютером.

2.4.1 Розгадай ребус

 

   

 

 Учні називають слова-відгадки.

- Чи знайоме вам значення слова ПРОГРАМА? Де ви зустрічали це слово? (комп’ютерні програми).

А чи виконуємо ми алгоритм, коли працюємо в будь-якій програмі за комп’ютером? (Так, виконується послідовність дій).

Отже, сьогодні ми з вами будемо працювати в програмному середовищі Lighbot. Де у ролі виконавця буде робот, який буде виконувати ваші команди.

2.4.2 Інструктаж вчителя

Під час роботи за комп’ютером дотримуйтесь правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

- Для того, щоб відкрити програму Lighbot, потрібно натиснути на QR-код. Після перед вами відкриється вікно програми, натискаємо на запуск. Команди роботу даються за допомогою стрілок внизу вікна.

 

Зорова гімнастика

 

ІІІ. Заключна частина уроку

3.1 Підсумок уроку

- Давайте підведемо підсумок уроку.

Пропоную це зробити за допомогою онлайн-вікторини у програмі Kahoot. Відскануте код «Режим учня»

https://create.kahoot.it/share/duplicate-of/775bd6f4-65ad-47a8-a0c8-15ba9d366d74 Режим вчителя


 

3.2 Рефлексія

Ви сьогодні всі активно працювали та старалися. Молодці.

Пропоную Вам, прикрасити тортик згідно з Вашим настроєм в кінці уроку.

(Обговорюємо розміщені ягідки)

Урок закінчено. До нових зустрічей.

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 червня 2020
Переглядів
1901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку